Příměstská doprava (nejen PID)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
To je velká logika. Asi řeknu babičce o jízdenky za korunu
Co platí? Už zde bylo řečeno: je to vyhlášený platný tarif.
Co platí? Už zde bylo řečeno: je to vyhlášený platný tarif.
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Dobrý den,trainzjohny píše: "Vyšší" platnost nemá nápis na jízdence ani náhodou to bys potom mohl vzít jízdenku před zdražením (myslím to z roku 2008) a říkat že je na ní napsáno že platí xx minut a že tedy je vše v pořádku.
Tarif je platný vždy jen jeden, a to že se mu jízdní doklady nestíhají přispůsobit z minuty na minutu je bohužel jasné, proto se většinou zavádí ony přechodné dny kdy je možno cestovat i na staré jízdenky.
a co by mělo platit než právě nápis na jízdence, který udává časovou/pásmovou platnost?
Tarif udává, že "Cena přestupní jízdenky pro jednotlivou jízdu činí ..." a to je za 7 pásem 54,-, do 31.12. to bylo 44,-. Pořád jde ale o jízdenku na 7 pásem/180 minut. Nikde na "staré" jízdence není uvedeno "platí do 31.12.2010".
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
orky píše: Takže metro taky není plně integrováno? Myslím si, že nepřítomnost strojků ve vozidle ještě neříká nic o způsobu integrace. Integrace je o možnostech tarifu a využití jízdních dokladů. Plná integrace pak znamená, že můžeš použít jak jednotlivé tak předplacené jízdné.
Už vidím, jak budeš mít v CityElefantech strojky pro všechny IDS, kam jednotlivé vlaky zajíždí. Při realizaci plně průjezdného profilu bys tak fakticky musel mít strojky pro všechny okolní kraje.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Na tohle se dělají průzkumy jízdních dokladů. Jednou jsem měl čest se toho účastnit. Spočívá to v tom, že do podrobnosti rozepíšeš na jednotlivé jízdenky, tratovky atd.Bobik píše:Jé, teď se nakousla taková věc - jak se vlastně počítají ty peníze a převod nákladů? Dá se to nějak vyčíslit, nebo se to bere nějakým koeficientem (alá baj vočko, tady jezdí dle průzkumu zhruba tolik a tolik tím a tím)?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Jé, teď se nakousla taková věc - jak se vlastně počítají ty peníze a převod nákladů? Dá se to nějak vyčíslit, nebo se to bere nějakým koeficientem (alá baj vočko, tady jezdí dle průzkumu zhruba tolik a tolik tím a tím)?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Ehm, pokud mi tarif umožňuje jet na nějaké doklady, ale absence označovače ve vlaku mi to znemožňuje, asi nejde o plnou integraci. Když na cestě z Prahy mohu jako důchodce jet na jízdenku za 13 do Kolovrat a dál pokračovat na tarif ČD, zatímco na cestě zpět mohu totéž udělat pouze tak, že v Kolovratech vyskočím z vlaku, dám si běh po nástupišti a zkusím si cvaknout, než mi vlak ujede, tak to nepovažuju to za plnou integraci. Ne každý má síťovku. Navíc se zdražením vnějších pásem bude i mimo důchodce větší poptávka po tom kombinovat jízdenku ČD s PID a na cestě do Prahy to při cestě vlakem prostě nejde. Takže tarifně mohu jet levněji, ale kvůli absenci strojku nemohu tarif využít. To skutečně nepovažuju za plnou integraci, ostatně zdražení vnějších pásem rovněž na železnici vnější pásma spíš pošouplo k dezintegraci....Jinak jsem psal o jednom strojku. I z hlediska peněz a převodu nákladů by to pro dráhy mohlo být spíše atraktivní strojek mít.orky píše:Takže metro taky není plně integrováno? Myslím si, že nepřítomnost strojků ve vozidle ještě neříká nic o způsobu integrace. Integrace je o možnostech tarifu a využití jízdních dokladů. Plná integrace pak znamená, že můžeš použít jak jednotlivé tak předplacené jízdné.MŠ píše:Dále doplnit označovací strojky do vlaků, do té doby rozhodně nejde o plnou integraci
Už vidím, jak budeš mít v CityElefantech strojky pro všechny IDS, kam jednotlivé vlaky zajíždí. Při realizaci plně průjezdného profilu bys tak fakticky musel mít strojky pro všechny okolní kraje.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1545
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Ono plná integrace: jenže zkus koupit na menší zastávce lístek PIDu. Průvodčí ho neprodá (před pár lety se v nějakém oficiálním dokumentu ČD objevila věta, že se IDS nesmí moc podporovat, protože je moc levný), automat je málo kde...orky píše: Takže metro taky není plně integrováno? Myslím si, že nepřítomnost strojků ve vozidle ještě neříká nic o způsobu integrace. Integrace je o možnostech tarifu a využití jízdních dokladů. Plná integrace pak znamená, že můžeš použít jak jednotlivé tak předplacené jízdné.
Už vidím, jak budeš mít v CityElefantech strojky pro všechny IDS, kam jednotlivé vlaky zajíždí. Při realizaci plně průjezdného profilu bys tak fakticky musel mít strojky pro všechny okolní kraje.
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Takže metro taky není plně integrováno? Myslím si, že nepřítomnost strojků ve vozidle ještě neříká nic o způsobu integrace. Integrace je o možnostech tarifu a využití jízdních dokladů. Plná integrace pak znamená, že můžeš použít jak jednotlivé tak předplacené jízdné.MŠ píše:Dále doplnit označovací strojky do vlaků, do té doby rozhodně nejde o plnou integraci
Už vidím, jak budeš mít v CityElefantech strojky pro všechny IDS, kam jednotlivé vlaky zajíždí. Při realizaci plně průjezdného profilu bys tak fakticky musel mít strojky pro všechny okolní kraje.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
TK_: Jasan, ale já to pochopil tak, že když mám současně průkazky důchodce a IN25, tak se prostě rovnou obě slevy sečtou na číslo 75%... Ne že se odečte půlka a z půlky ještě odečte těch 25%.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 421
- Registrován: 16.5.2009 19:26
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Jen takový detail - cena bude 38, bo se cena in-slevy zaokrouhluje nahoru (na rozdíl od 50% slevy pro důchodce, která se zaokrouhluje dolů)...TK_ píše:...Jízdenka stojí 100 korun. Nejdříve zlevní o 50% a pak ještě o 25%. Kolik bude stát?
Špatná odpověď: 25 korun. // Správná odpověď: 37 a 1/2 koruny.
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
A nyní si prosvištíme trošku matematiky.Martin Šubrt píše:Tím, že s IN 25 má důchodce slevu 75% jsem myslel, že bez ní má na průkazku slevu 50% a s ní ještě +25%.
Jízdenka stojí 100 korun. Nejdříve zlevní o 50% a pak ještě o 25%. Kolik bude stát?
Špatná odpověď: 25 korun.
Správná odpověď: 37 a 1/2 koruny.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
To máš info ze dne PID nebo nějaké čerstvější? Já že ode dne PID něco vody ve Vltavě proteklo a nic.Martin Šubrt píše:Jednání se StčK se chystají, tak uvidíme.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
Myslím, že to bývá častá chyba, roubovat něco odjinud někam jinam. Tarif by měl být šitý pro danou lokalitu. Spíš napíšu, co mi vadí. Jednotlivé jízdenky nejsou označené pásmovou platností. Stojí tolik, pak tolik a tolik a k nim je vysvětleno, kolik pásem platí. Tudíž nikdo se nanaučí si kupovat nějakou jízdenku, u níž se mění jen cena. Musí si hledat, kolik ta jeho zase stojí a zda se nějak nezměnila časová a pásmová platnost. Přitom by to mělo být naopak. Spektrum jízdenek např. PP (Praha Přestupní) a PN (Praha Nepřestupní). K tomu odstranit složitosti s platností nepřestupní v metru a v tramvajích do podoby nepřestupní i v metru, platí 20 minut, je mírně levnější, např 15 Kč. Dále jízdenky typu PP+1, PP+2, PP+3, PP+4, PP+5, které jasně říkají, do kterého pásma za Prahu jedu (z Prahy). K nim jízdenky V1, V1+1, V1+2, V1+3, V1+4 pro vnější pásma. Obdobně kupóny. V první sadě přeúčtovávám pro kraj část ceny vyšší než stojí PP, v druhém případě celé jízdenky. Tím mohu mírně odlišit ceny pro cesty z/do Prahy a jen v regionu. A hlídat si tarifní politiku i odděleně. Když se mrknu na tabulku takového jednotlivého jízdného, nebo kupónů, okamžitě vím, co chci a nepřekope mi to každá změna cen. Dále doplnit označovací strojky do vlaků, do té doby rozhodně nejde o plnou integraci. Pořešit jednotné uznávání slev na celém území, zejména pro žáky a důchodce tak, aby základní jízdné mělo přehledné 1/2 alternativy. Dost mě děsí ty poznámky v tarifu třeba u důchodců, že to je tak nepřehledně, bo to jinak nejde... K tomu polovičnímu jízdnému rovňově sladit i dovozné. Dbát na sjednocení se standardním tarifem ČD, teď se to hodně přiblížilo. Slevy ČD jsou nadstandard pro časté klienty drah. Samozřejmě Praha jako jedno pásmo. Takže v souhrnu bych systém nepřekopával zas tak výrazně, ono je to spíše politikum než technikum, jak to vylepšit. Jednání se StčK se chystají, tak uvidíme. Určitě by měly zmizet takové úplně nestandardní jízdenky typu 10 Kč/14 Kč. Pokud to do systému vnáší nerovnováhu, musí se kompenzovat na straně organizátorů a dopravců a v jejich dohodách, nikoli tvorbou nových pásem a dalších jízdenek šitých na míru pro tři lidi...9001 píše:MŠ: Můžeš tedy dát příklad jestli to v jiných IDS funguje lépe? Ted mě napadá max KODIS a IDS JMK. O těch moc nevím, proto se ptám.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
např. VVO - jednoduché, přehledné, ..
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příměstská doprava (nejen PID)
MŠ: Můžeš tedy dát příklad jestli to v jiných IDS funguje lépe? Ted mě napadá max KODIS a IDS JMK. O těch moc nevím, proto se ptám.