Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
Kam se hrabe nějakej dveřní automat v 15T. Byl jsem onehdá na návštěvě jednoho malého francouzského města, kde jsem za dopoledne projel všechny jejich tři tramvajové linky z konečné na konečnou. A na každé zastávce (!) po otevření dveří se ozval z rozhlasu ženský hlas "Toto je tramvaj linky 1 jedoucí směrem na Nemocnici sever" (případně linky 2 nebo linky 3 směr tam nebo onam). Slyšet tohle 55x za dvě hodiny, to bylo teprve k zbláznění.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
von Š: raději po vzoru metra slovní výstrahu, která by byla výstižná při obsahu "pozor - samovolné (u)zavírání" + KONEČNĚ NĚJAKOU "INFORMAČNÍ KAMPAŇ", ŽE VNĚJŠÍ "UVOLNĚNÁ"/AKTIVOVANÁ TLAČÍTKA DVEŘÍ TRAM SVÍTÍ A PO JEJICH ZMÁČKNUTÍ SE DVEŘE IHNED OTEVŘOU Respektive, že nesvítí-li ta tlačítka, tak se dveře otevřít nemusí či je naopak otevře přímo řidič - jen si všimni, jak se někteří "předčasní natahovači rukou" až leknou "odskočení" předsuvných dveří proti nim, když je přímo otvírá řidič.
Ovšem nechápu proč ta aktivní tlačítka NESVÍTÍ JIŽ BĚHEM AUTOMATICKÉHO (DLE MNE "POUZE" SAMOVOLNÉHO) ZAVÍRÁNÍ, ALE AŽ PO ÚPLNÉM UZAVŘENÍ TĚCH KONKRÉTNÍCH DVEŘÍ.
Ovšem nechápu proč ta aktivní tlačítka NESVÍTÍ JIŽ BĚHEM AUTOMATICKÉHO (DLE MNE "POUZE" SAMOVOLNÉHO) ZAVÍRÁNÍ, ALE AŽ PO ÚPLNÉM UZAVŘENÍ TĚCH KONKRÉTNÍCH DVEŘÍ.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Ještě můžeme zkusit pořešit, jestli to musí nutně pískat (bzučet, kvičet) nebo jestli by to třeba nemohlo hrát nějakou chytlavou melodii.
Např.: https://www.youtube.com/watch?v=yD8DcgpLp_w
Např.: https://www.youtube.com/watch?v=yD8DcgpLp_w
Re: Škoda 15T ForCity
9001: ty jsi, ale citlivka v tramvaji mě štvou víc jiné zvuky než zrovna výstraha, která by hlasitá být měla, aby si ji všichni všimli...
mart337: je to krabička s reprákem zavřená nad dveřmi, proto je potichu a regulovat to nejde..
mart337: je to krabička s reprákem zavřená nad dveřmi, proto je potichu a regulovat to nejde..
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
ty si přece berou ti co neustále jimi něco poslouchajíBobek píše:Si vemte špunty.
ovšem bezpečné to není ani uvnitř MHD - natož ve vnějším prostoru určitě byly (a žel velmi pravděpodobně i budou) případy, kdy díky nim "vlezou pod" projíždějící vozidlo - včetně těch z IZS jedoucími tzv. pod majáky (co jsou proti nim "blbé" TRAMvaje, jejichž hlučnost se musí snižovat, aby mohly jezdit i v noci mezi 22. a 6. hodinou)
Re: Škoda 15T ForCity
Si vemte špunty.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Pepa: To sice slyšet je, ale jet s tím z Řep na IPP je o hlavu
Re: Škoda 15T ForCity
Toho jsem si už taky několikrát všiml, že na RP kolikrát nic slyšet není - že se rozsvítí světelné znamení, ale zvukové nic a posléze se dveře zavřou. Nevím, jestli je hlasitost nějak regulovatelná a stažená na minimum? A slyšet bzučák je jen v kabině, takže řidič houby pozná, protože u něj v kabině to slyšet je.Pepa píše:K té výstraze u automatu, tak třeba v Drážďanech výstraha není (ale tam nebude tolik splašenejch ovcí jako tady... )
A náhodou 15T má pěknej zvuk, protože je aspoň slyšet, což se u R.P nebo KT říct nedá...
Re: Škoda 15T ForCity
K té výstraze u automatu, tak třeba v Drážďanech výstraha není (ale tam nebude tolik splašenejch ovcí jako tady... )
A náhodou 15T má pěknej zvuk, protože je aspoň slyšet, což se u R.P nebo KT říct nedá...
A náhodou 15T má pěknej zvuk, protože je aspoň slyšet, což se u R.P nebo KT říct nedá...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Protože si všelijaký obskurní sdružení, např unie slabozrakých a nevidomých, furt stěžujou. (mimochodem třeba zrovna tohle sdružení, resp. jeho představitele nemá rádo i dost těch, které oni tak rádi a hlasitě zastupují)martin8211 píše:Proč má vůbec 15T takový hrozný zvuk?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Škoda 15T ForCity
To jsou ti lidé všude na západě (ale i na TEŽ a vlastně i v 471 a 814) ale ofackovaní že?
Tak pokud by neprošla tichá verze, co brání tomu výstrahu před zavřením automatem zkrátit na pouhé pípnutí? Ono když se na 15T užívá dveřní automat, je to opravdu zvukově nepříjemné.
Proč má vůbec 15T takový hrozný zvuk? Varia pípají poměrně nerušivě. Stejně jako například přijatelně bzučí výstraha v T3M.04 v LBC.
Tak pokud by neprošla tichá verze, co brání tomu výstrahu před zavřením automatem zkrátit na pouhé pípnutí? Ono když se na 15T užívá dveřní automat, je to opravdu zvukově nepříjemné.
Proč má vůbec 15T takový hrozný zvuk? Varia pípají poměrně nerušivě. Stejně jako například přijatelně bzučí výstraha v T3M.04 v LBC.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Takže já půjdu ke dveřím a v nich dostanu křídlem facku, protože automat má taky nějakou reakční dobu a pokud by byl potichu tak jak já mám tušit, že už nastala ta doba ?martin8211 píše:Nabízí se otázka, proč během užívání dveřního automatu zní výstraha? Jaký je k tomu důvod? Cestující jsou akorát naštvaní, že to píská a nastupující nadávají na řidiče, že jim zavírá před nosem. Výstraha by měla znít při zavírání řidičem. Ono by se dokonce svět nezbořil ani kdyby místo pípání zněl například nějaký gong.
Výstraha je v pořádku, spíš je otázka, zda by nešla použít nějaká příjemnější frekvence, T6 rvou uši, 14T šíleně ale taková R.Péčka mají docela příjemný zvuk.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Martin8211: Snad se Jenki neurazí za citaci ze zelených, kde na tohle taky přišla řeč.
Jak má fungovat zvukové výstražné znamení nade dveřmi určuje ČSN 28 1300. Zhruba je to tak, že to musí řvát vždy před zavřením a po celou jeho dobu. Kombinacemi s nějakými EN (a judikáty z případů, kdy tramvaj někoho přivřela do dveří -> potáhla -> zranila nebo zabila) se dospělo k momentálně vyžadované hodnotě bzučet a červeně svítit / blikat 2s před zavřením a dále furth po celou dobu než se dveře úplně uzavřou.
Jak má fungovat zvukové výstražné znamení nade dveřmi určuje ČSN 28 1300. Zhruba je to tak, že to musí řvát vždy před zavřením a po celou jeho dobu. Kombinacemi s nějakými EN (a judikáty z případů, kdy tramvaj někoho přivřela do dveří -> potáhla -> zranila nebo zabila) se dospělo k momentálně vyžadované hodnotě bzučet a červeně svítit / blikat 2s před zavřením a dále furth po celou dobu než se dveře úplně uzavřou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Škoda 15T ForCity
Nabízí se otázka, proč během užívání dveřního automatu zní výstraha? Jaký je k tomu důvod? Cestující jsou akorát naštvaní, že to píská a nastupující nadávají na řidiče, že jim zavírá před nosem. Výstraha by měla znít při zavírání řidičem. Ono by se dokonce svět nezbořil ani kdyby místo pípání zněl například nějaký gong.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Z pohledu cestujícího už dveřní automat taková bomba není...
Jet tramvají 20-30 minut, která poctivě používá dveřní automat je o bolení v hlavě díky neustálému zvuku výstrahy dveří...
Jet tramvají 20-30 minut, která poctivě používá dveřní automat je o bolení v hlavě díky neustálému zvuku výstrahy dveří...