To mi připomíná mě, když jsem jednou jel v Liberci autem z Ještědu dolů, tak jsem se taky nechal unést a u každého sloupku zastavil, vyhlásil zastávku, dal klaksonem návěst pozor a rozjel se.martyn píše:Když jsem v létě před rokem a půl na kolejích messengeroval, jakmile to ško, vždy jsem zamířil na TT. Samozřejmě z mé strany nechybělo dodržování OR (s největším sebezapřením vždycky tu v Ječné u školy /jednou tam měřil Záruba ) a většinou i stanicování Jen ty křižovatky mě svině většinou nepreferovaly
Cyklistická doprava
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Cyklisti a cyklopruhy
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklisti a cyklopruhy
Když jsem v létě před rokem a půl na kolejích messengeroval, jakmile to ško, vždy jsem zamířil na TT. Samozřejmě z mé strany nechybělo dodržování OR (s největším sebezapřením vždycky tu v Ječné u školy /jednou tam měřil Záruba ) a většinou i stanicování Jen ty křižovatky mě svině většinou nepreferovaly
-
- Uživatel
- Příspěvky: 421
- Registrován: 16.5.2009 19:26
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklisti a cyklopruhy
Naprostý souhlas, když jsem občas jel úsek Malostranské náměstí - Újezd (nebo opačně) a jel jsem mezi kolejemi, bo stejně napravo od kolejnice je obrubník, tak jediní problémoví jedinci byli řidiči IAD.Absolut píše:... žádný tramvaják neměl problém a prostě chvilku jel mých 20-25 km/h. Zato s řidči IAD jsem zažil několik ehm...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Cyklisti a cyklopruhy
Já jsem letos v létě celkem pravidelně jezdil po kolejích v úsecích v Podolském tunelu d.c. a dále Výtoň - Divadlo na Fidlovačce a Náměstí Bratří Synků - Chodovská a problém s tramvají jsem nikdy něměl, v úsecích kde nebylo kam uhnout bo auta moc blízko (třeba kolem zast. Horky) žádný tramvaják neměl problém a prostě chvilku jel mých 20-25 km/h. Zato s řidči IAD jsem zažil několik ehm... "vzájených nepochopení" na téma dej přednost v jízdě dvoustopému vozidlu na hlavní pozemní komunikaci.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 421
- Registrován: 16.5.2009 19:26
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklisti a cyklopruhy
Jouda na skládačce může být nebezpečný, i když jen přejíždí silnici na přechodu pro chodce a tramvaje si nevšimne. Ti ostatní slušní nebudou činit tramvajím problémy, ba naopak dokáží výhod jízdy za tram využít a třeba já to rád vracím, když jedu v koloně aut u Staroměstské k divadlu a vidím v zastávce tram, tak trochu pozdržím auta před nájezdem na koleje, aby tramvaj mohla trochu popojet, nebo pustím odbočující autobus, čehož mnozí řidiči aut nejsou schopni.Bobik píše:... kdejakej "jouda na skládačce" ... Naštěstí se většina kolařů na koleje bojí a ty zkušený vědí jak se tam chovat.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Cyklisti a cyklopruhy
No nezdá se mi na tom akorát to že byť autor několikrát zdůrazňuje "bacha na tram" a tak, tak aby se toho nechyt kdejakej "jouda na skládačce" co si z toho vybere akorát to dobrý pro něj. Už jsem pár překvapení s cyklistama zažil. Naštěstí se většina kolařů na koleje bojí a ty zkušený vědí jak se tam chovat.
Jinak je to zpracovaný pěkně.
Jinak je to zpracovaný pěkně.
Re: Cyklisti a cyklopruhy
To je samozřejmě návod pro ty co jezdí na kole po městě denně-používají ho jako dopravní prostředek a ne pro nějaký sportovce,který kolo vytáhnou jednou za měsíc když jedou do parku.Z pohledu řidiče to možná vypadá snadno-sjet z kolejí a nebo jet po kraji těsně kolem zaparkovaných aut,ale sám jsem si párkrát vyzkoušel vystupování z kola po uklouznutí na kolejích a neni to nic moc.Jo a samozřejmě je nutný jezdit tak aby tě tam kde jezdí i auta nějakej pilot nesejmul,ale nedat si líbit všechno.Ale tam kde neni jízda na kole uplně ''košer''tak tam počítat se všim(např.když pojedu z pěší zóny,kde jezdí tramvaje s předností,nečekám že jí dostanu taky)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 421
- Registrován: 16.5.2009 19:26
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklisti a cyklopruhy
A která část se ti nezdá? Jezdím víceméně podobně, jak je popsáno a zatím jsem nezpůsobil žádnou nehodu ani neblokoval žádnou tramvaj. A na tramvajovém pásu se cítím mnohem bezpečněji, než v pruhu společně s auty.Bobik píše:Nevím co si o tom návodu myslet.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Cyklisti a cyklopruhy
Tak jsem při brouzdání cosi našel. Nevím co si o tom návodu myslet.
http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... mwO46I3GBA
http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... mwO46I3GBA
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Cyklisti a cyklopruhy
Ad 2 a Démon: K tomu mám super historku od kámoše. I stalo se mu, že na služební cestě, prověřujíc, zda na pozemku koupeném jakýmsi investorem je možné vybudovat supermarket, že nacouval sloupku stálé do dopravní značky. Stalo se tak někde u Kadaně a v dohledu od domu, obývaného romskou komunitou. Značka se skácela k zemi a kámoš ji chtěl postavit zpět, ale nešlo to. I jeden z romů, čumějících na to z okna, pravil: "Dej mi stovku, pičo, a já to neprásknu.". K transakci nedošlo a vozidlo i s kámošem odjelo zpátky do Prahy. Za dva měsíce byl v Praze předvolán na PČR k projednání přestupku a dle předložených důkazů (asi měli Romové po ruce digifoťák) bylo shledáno, že tu značku fakt pokácel a vysolil pokutu nějakých 6000 CZK. Mimochodem, jednalo se o B1+E12 "Mimo dopravní obsluhu" u slepé blátivé cesty délky cca 200m obsluhující pouze tři zdestojící objekty obydlené těmi, kdo nespoří a přesto mají digitální foťák
Je to fakt pravda, protože mi to vykládal hned ten den, co mu byla ta transakce v hodnotě 100 CZK nabídnuta a za dva měsíce přinesl ten dovětek i s nějakým papírem k té příležitosti na PČR sepsaným.
Je to fakt pravda, protože mi to vykládal hned ten den, co mu byla ta transakce v hodnotě 100 CZK nabídnuta a za dva měsíce přinesl ten dovětek i s nějakým papírem k té příležitosti na PČR sepsaným.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklisti a cyklopruhy
Ad 1. A já žil vždycky v domění, že předpisy jsou od toho aby se porušovaly...Bobik píše:1.) Předpisy jsou od toho aby se dodržovaly.
P.P.S. Perlička (nikoli návod) na závěr - už jsem zažil, že řidiči nesmyslně umístěné přenosné značení vyřešili po svém - naházeli do pangejtu
Ad 2. Taky jsem se tohoto činu kdysi dopustil a nebylo to přenosné zařízení, nýbrž stálé a ač je to už nějakých 10 let, doteď nikomu nechybí...
Rozhodně to byl operativnější postup, než psát žádosti.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Cyklisti a cyklopruhy
Už jsem k tomu nicnechtěl říkat, protože se to zvrhlo někam jinam, ale teť musím - Bobíku, vystihnul jsi to přesně, 100% souhlas.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Cyklisti a cyklopruhy
Zajímavá diskuze. Opravdu velmi......
Nicméně po přečtení mi z toho vyplývají nejméně dvě věci:
1.) Předpisy jsou od toho aby se dodržovaly.
2.) Pokud usoudím, že je omezení(značka, pruh...dosaďte si...) nesmyslné, nebudu ho přece dodržovat, vždyť je to blbost.
Tak nevím. Jaksi zde cítím poněkud rozpor...... (a mimoto chápu odkud se bere ta anarchie na silnicích).
Ano, předpisy se musí dodržovat, a ano spousta značení je naprosto nesmyslná a odporující si navzájem, to mi však nedává právo je ignorovat. Nemůžu na nesmyslnost předpisu poukazovat jeho porušováním.
Co s tím? Napadá mě jen dodržovat předpisy i s vědomím, že na některých místech zkolabuje doprava, nebo se stanou zcela neprůjezdnými a upozorňovat na jejich nesmyslnost jinou cestou.Možná si někdo zodpovědný všimne....(asi utopie). Nebo apelovat na zodpovědná místa. Ovšem síla je jen v davu. Pokud se bude jednat o jednotlivce, s nikým a ničím to nehne.
Napadá mě malý příklad - dnes na cyklostezce mezi Albertovem a Ostrč. nám parkovalo nákl. auto docela dlouho a cyklisti (pravda moc jich nebylo) ho objížděli tu po chodníku, tu po kolejích. Kdyby každý z nich zvedl telef. a zavolal MP nebo PČR ať to jde řešit udělal by lépe. Jemu to problém neodstraní, pravda, ale těm za ním to pomůže a řeší situaci legálně místo nelegálního objíždění po chodníku. To samé ta značka o sesedání. Můžeme hodiny debatovat o její (ne)smyslnosti, nicméně až tam pojedem, musíme sesednout, neboť ta značka tam je a je tam platná.
P.S. Samozřejmě nejsem svatej a některých v diskusi výše zmíněných nešvarů se dopouštím taky, to přiznávám............
P.P.S. Perlička (nikoli návod) na závěr - už jsem zažil, že řidiči nesmyslně umístěné přenosné značení vyřešili po svém - naházeli do pangejtu
Nicméně po přečtení mi z toho vyplývají nejméně dvě věci:
1.) Předpisy jsou od toho aby se dodržovaly.
2.) Pokud usoudím, že je omezení(značka, pruh...dosaďte si...) nesmyslné, nebudu ho přece dodržovat, vždyť je to blbost.
Tak nevím. Jaksi zde cítím poněkud rozpor...... (a mimoto chápu odkud se bere ta anarchie na silnicích).
Ano, předpisy se musí dodržovat, a ano spousta značení je naprosto nesmyslná a odporující si navzájem, to mi však nedává právo je ignorovat. Nemůžu na nesmyslnost předpisu poukazovat jeho porušováním.
Co s tím? Napadá mě jen dodržovat předpisy i s vědomím, že na některých místech zkolabuje doprava, nebo se stanou zcela neprůjezdnými a upozorňovat na jejich nesmyslnost jinou cestou.Možná si někdo zodpovědný všimne....(asi utopie). Nebo apelovat na zodpovědná místa. Ovšem síla je jen v davu. Pokud se bude jednat o jednotlivce, s nikým a ničím to nehne.
Napadá mě malý příklad - dnes na cyklostezce mezi Albertovem a Ostrč. nám parkovalo nákl. auto docela dlouho a cyklisti (pravda moc jich nebylo) ho objížděli tu po chodníku, tu po kolejích. Kdyby každý z nich zvedl telef. a zavolal MP nebo PČR ať to jde řešit udělal by lépe. Jemu to problém neodstraní, pravda, ale těm za ním to pomůže a řeší situaci legálně místo nelegálního objíždění po chodníku. To samé ta značka o sesedání. Můžeme hodiny debatovat o její (ne)smyslnosti, nicméně až tam pojedem, musíme sesednout, neboť ta značka tam je a je tam platná.
P.S. Samozřejmě nejsem svatej a některých v diskusi výše zmíněných nešvarů se dopouštím taky, to přiznávám............
P.P.S. Perlička (nikoli návod) na závěr - už jsem zažil, že řidiči nesmyslně umístěné přenosné značení vyřešili po svém - naházeli do pangejtu
Re: Cyklisti a cyklopruhy
Neznám konkrétní příklad, takže nevím, jestli je tam jen kvůli tramkám, nebo je tam i jiný důvod...9001 píše:A jsme u toho,ale třeba 30 na Kubáni pro auta je ok? Jasně chápu v přítomnosti tram ok, lidi se vyvalí dobíhají atd. jindy je tam efekt o ničem,ale jedu tam 30 protože tam ta značka je. Pak si člověk zvykne značky ingrovat jednu přehlídne ...
K tvému příkladu bych přiřadil značku STOP. Proč já mám zastavovat když to je silnice pro auta
Myslím si, že máš pravdu. Lidi by měli být natolik inteligentní, že by měli vědět, že pokud ho při dobíhání tramky strazí auto, tak mu asi stejně ujede... Jednoduchá matematika. A z tohoto důvodu by tam asi ta značka být nemusela, na druhou stranu je to jen omezení rychlosti, nikoli značka STOP...
A o těch značkách máš naprostou pravdu, zbytečně instalované značky svádějí k jejich ignoraci a následně i k igoraci i těch ostatních - důležitých
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklisti a cyklopruhy
A jsme u toho,ale třeba 30 na Kubáni pro auta je ok? Jasně chápu v přítomnosti tram ok, lidi se vyvalí dobíhají atd. jindy je tam efekt o ničem,ale jedu tam 30 protože tam ta značka je. Pak si člověk zvykne značky ingrovat jednu přehlídne ...Matošo píše: Značky "Cyklisto, vypadni!" na cyklostazce nerespektuji, protože je považuji za šikanu a buzeraci.
Za chvíli bude řidič před tunelem chtít, aby lidi vypadli z tramvaje a nastoupili si až za tunelem, protože trať je rozbitá a když bude tramvaj prázdná (lehčí), tak bude menčí riziko průjezdu.
K tvému příkladu bych přiřadil značku STOP. Proč já mám zastavovat když to je silnice pro auta