Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3699
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 02.7.2018 12:16

Bude tam nějaká příprava na oblouky od Ječné, když už se to rozkopalo?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3907
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 02.7.2018 8:02

Na Pavláku už se pilně pracuje:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9782
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 26.6.2018 20:38

Ono by celkově oblasti prospělo víc oblouků... Bohužel se do toho nikomu moc nechce :-(

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 26.6.2018 17:00

Pánové děkuji za odpověď. Já jsem myslel, že na Floře udělají vyhybku a tam, že se bude přejíždět, ale to by bylo moc komplikovaný. Takto je to jednoduší.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3046
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 26.6.2018 15:10

Pojede se přímo rovně z malé Jičínské do velké Jičínské. V malé Jičínské za křižovatkou bude zřízena dočasná zastávka Flora.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2045
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 26.6.2018 15:09

Orionka - Flora občasná v Jičínské ul. - Olšanské nám...
Ale do Kauflandu jezdí 11, ovčem o prázdninách díky této výluce 11 o jeden Kauf přijde :lol:

PS: Výhybek je tam myslím 8... #-o
Naposledy upravil(a) Petrpes dne 26.6.2018 15:11, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 26.6.2018 15:03

A jak tedy pojede 16/5 nebo 16/15 s Flory na Olšanské náměstí, ona je tam vyhybka?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4674
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 26.6.2018 14:54

K čemu by ta výhybka byla?

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 26.6.2018 14:49

Mám dotaz pro znalé, až bude výluka Vinohradské tak na Floře naistalují vyhybku?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3907
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 26.6.2018 7:06

pawel: hlavní problém těch IPRopatření je, že jsou proti IAD jen teoreticky. Ve skutečnosti aut neubývá a všechna zúžení vedou jen k tomu, že se problém posouvá dál, kolony jsou delší a trčí v nich i MHD.
Už jsem to tu psal: na IPRu si někdo myslí, že když lidi uvidí zúženou ulici, pár zrušených parkovacích míst u přechodu a nově namalovaný cyklopruh, že houfně prodají auta a skočí na kolo nebo do MHD. Nic takového se ovšem neděje. Všechna opatření v ulicích namířená proti IAD pak ve finále jen brzdí MHD.

více lidí do MHD Z:arrow: momentálně jen teoretický výkřik. Já bohužel říkám: Víc lidí v MHD :?: Proboha, jen to ne :!: (-X
1. nejsou řidiči
2. nejsou vozy
3. i kdyby byli řidiči a vozy, nejsou vozovny
4. i kdyby všechno bylo, není místo v ulicích, bo nejsou žádné nové tratě

Takže víc lidí v MHD bude pouze znamenat pokles kultury cestování a více stížností na přeplněnost.

Cyklodoprava: nikdy v Praze nebude na úrovni Vídeň, Amsterdam, ani Hradec Králové. A už to tu bylo napsáno taky nejednou, že je to kvůli terénu (a taky vzdálenostem), což cykloaktivisti odmítají pochopit, protože se jim to nehodí do krámu. :smt075 Holt kdyby Slavníkovci vyvraždili Přemyslovce a ne obráceně, mohli jsem mít hlavní město Chlumec nad Cidlinou a cyklodoprava by vzkvétala. Ale takhle prostě ne. 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9782
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 25.6.2018 19:55

pawel: Jdeš ode zdi ke zdi...

Nikdo nechce dělat z Vinohradské magistrálu, ale tady jde o to, že ted má tramvaj svůj "pruh" od Šumavské až k Muzeu, dokonce na pár místech i s příčnímy prahy... Pokud správně chápu návrh IPR, tak tohle zmizí, dokonce vzniknou špunty ve formách mysu zastávek, které se ukázaly jako slušný průser a na Vinohradské to bude ještě veselejší... Navíc už máme vyzkoušeno, že k zasekání takové ulice stačí opravdu málo viz Karmelitská...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3699
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 25.6.2018 19:27

Není to jen mentalitou, je to i uspořádáním města. Když je město v rovině, a ne jako Praha, město desítek údolí, kde tvářnost terénu mnohdy neumožňuje, aby se autoprovoz přelil do ostatních ulic, jelikož jsou strmé nebo brzo končí. A ta stoupání zas dovolují cyklistiku jen zdatným sportsmenům. Když při výstavbě udělali široké ulice všechny, ne jen ty hlavní a to ještě málo (to bylo v Praze dáno tím, že to nikdo nekoordinoval, jelikož Velká Praha vznikla až v době, kdy developerská cochcárna satelitních měst napáchala co mohla). Když to město válka srovnala se zemí, takže při výstavbě nového města už věděli, že automobilů bude hodně, a přizpůsobili se tomu. Berte prosím toto v potaz, než začnete házet příklady z ciziny.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4429
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 25.6.2018 19:14

pawel píše:já nechápu, proč tady všichni IPR tak nenávidí.
Protože nejdřív dělá B, aniž by předtím nějak řešil A. Čili pokud máme stav, že jsou ulice plný aut, tak jejich zúžení - což je ono B - ty auta nevyzmizíkuje. Akorát přinese další problémy. Nejdřív je potřeba řešit A, tedy to, aby ta auta, resp. lidi v nich měli i jinou rozumnou alternativu jak se dostat a pokud možno nemuseli auta používat. Protože podstatná část lidí v těch autech není proto, protože jsou líný na krok, nýbrž proto, protože nemají jinou možnost.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3561
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 25.6.2018 18:22

pawel: Já Ti rozumím a názor zastávám stejný, někde se začít musí a než se změní mentalita lidí, bude to pár generací trvat a bude se u toho brblat. Ale je to nyní trochu začarovaný kruh, protože sám říkáš, že to v jiných metropolích funguje, pak to tam možná vzbuzuje důvěru, ale tady se na všechno jde napůl a po kocourkovsku, výsledky jsou v nedohlednu a pak to celé nefunguje a prostý lid tomu pak nevěří a nemá to podporu. Nejdříve postavíme střechu, pak zdi a pak probouráme dveře, ale zapomněli jsme na okna a tak je vevnitř tma. A než bychom uznali, že takhle se stavět nedá, radši se bude nadávat, že projektant je mamlas. A tak chybí infrastruktura - asi nejvíce právě ta parkoviště, rozvoj návazné kapacitní, preferované MHD, která nekolabuje při každém škobrtu, na kterou bude spolehnutí. Pak můžeme sázet stromy a malovat cyklopruhy. Tady se jede od konce. Postaví se zcela divoce zúžení, město se paralyzuje "bezpečnými" semafory z výhodné smoluvy s Eltodem místo dopravní výchovy, MHD se podporuje jen na papíře, IAD se omezuje nikoliv motivačně, ale pouze represivně, nikdo nehlídá žádná pravidla, MČ se místo spolupráce předhánějí, kdo vymyslí na svém písečku lepší krásno a kolik svinstva se mu podaří přelít za hradby. A pak to celé nefunguje a lidé zde ještě nedozráli natolik, aby domysleli, že chyba je dál, než jen v tom posunutém obrubníku, ale zatím je stále v módě hledat třídního nepřítele, ukázat na něj prstem a založit sdružení Městem Autem! Tak jim to nandáme! A může za to třeba....IPR, Klaus, Brusel, trpaslíci. Už chápeš, proč tu nenávidí IPR? ,,Problém je, že ploty nestojí jen kolem farmy, ale máte je i v hlavách!" řekla trefně Ginger ve Slepičím úletu, když vysvětlovala jednoduchým kvočnám jak utéct z farmy, kde je vykrmí a zabijí a oni jí oponovali, že je jim v zajetí vlastně dobře, protože dostanou zobání. To je místní problém. Já tomu říkám "zločiny minulého režimu"... Ale jsou zde alespoň snahy přinést svěží vítr a ukázat, že to jde i jinak byť to zatím moc úspěchů nesklízí. Projeď si pár slovenských měst a budeš jásat, jak se Praha krásně rozvíjí :prase
Omlouvám se za předchozí názorovou nekonzistenci, ale prostě mě přeprala realita pražských ulic, kde vládne zoufalý chaos a nevyzrále a prostoduše jsem si ve vzteku odplivl na třídního nepřítele. Také nejsem bezchybnatý.

A k tématu: v úseku I.P. Pavlova - Muzeum je již pln malůvek sítí, takže bychom se alespoň v části Škrétovy mohli dočkat regulérní RTT. Dolní konec jen oprava bo se asi očekává napojení trianglu. Nicméně i toto je důvod proč 11 na Floru ne-e. No a spěchat se nebude a tím se ušetří pár přesčasů a vozokm. Vcelku mazané řešení, jak okatě nepřiznat, že to drhne Z:idea:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 25.6.2018 17:21

já nechápu, proč tady všichni IPR tak nenávidí. podívejte se do všech měst okolo nás, všude se dělají podobná opatření a funguje to. v drážďanech, berlíně, vídni, varšavě, vratislavi, budapešti... a ta města prosperují. a není to žádný ekoteror, je to celkem jednoduchá rovnice: ulice se stromy a širokými chodníky vydělá víc, než ulice v podobě magistrály nebo plzeňské. je bezpečnější, je tam víc obchodů, lidé tam chtějí bydlet. nepřitahuje sociálně patologické jevy. zabraňuje přehřívání měst. a hlavně, rozšiřování kapacit pro auta je nad naše finanční možnosti i nad fyzické kapacity měst. externality jsou takové, že je potřeba co nejvíce lidí motivovat k užívání udržitelné dopravy. musíme přestat vozit děti do škol a naopak umožnit lepší pěší prostupnost měst. víc chodit a jezdit na kole. znečištění ve městech pochází z většiny z automobilové dopravy. to pochopili už i v číně.

ale my v praze zase všechno víme lépe a hlavně pěstujeme nenávist. budeme brblat, nekonstruktivně kritizovat - a radši se tu postupně udusíme ve vlastním smradu, pokud nás teda předtím neskolí rakovina tlustého střeva.

p.s. viděli jste už reko bělohorské z pera IPRu? já myslím, že byste byli spokojeni, protože zachovává jak průjezdnost, tak parkování, samostatné pásy pro tram i cykloopatření a stromořadí.

Odpovědět