T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3699
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 19.4.2020 10:41

Povolené maximum 9 let u busů... a to stanovil nějaký akademický estét od stolu, nebo je to výsledek rozvahy zahrnující ekonomiku provozu a údržby a užitné vlastnosti?

Ohledně elektrifikace se domnívám, že plynofikace busů by byla po všech stránkách výhodnější než elektro. Škodlivých emisí zásadně ubude, neboť se spalují jen nejlehčí uhlovodíky, a CO2 taky ubude, jelikož v plynu je víc vodíku než v naftě.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1420
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Radek » 19.4.2020 10:18

trainzjohny píše:
19.4.2020 9:10
Takže nejpozději tak v roce 2040-50 v Praze dojezdí tramvaje ?
Protože od devadesátých let jsme slyšeli že na nové tramvaje není a najednou se objednalo 60 14T následované objednávkou 250 15T a jde to, DPP nekrachuje, město má na jiné investice ... a pak že nejsou peníze a tak dále a tak dále.
Není třeba odebrat 300 vozů hned, ale napsat rámcovku na 5-8 let s odběrem 100 kusů a obcí na dalších 100-200 už bude pro výrobce zajímavé a pro rozpočet únosné. Je to klasické kdo chce hledá možnosti, kdo nechce hledá důvody ... my máme v zásobě spoustu důvodů a reikarnujeme (nic proti legendárním T3) šroty.
Ale na to aby ten provoz existoval nejde do nekonečna opravovat T3, To nefunguje dokonce ani na tý Ukrajině. Jednou za čas se prostě musí koupit něco nového a nebo provoz zavřít. A provozovat dopravu v hlavním městě by mělo mít nějakou úroveň.
Tak se třeba trošku zpomalí výstavba metra D a bude i na udržení současného stavu tramvají a busů.
Tady je nutno podotknout, že v devadesátých letech se masivně kupovaly autobusy, což se po povodních silně omezilo, kolem roku 2000 se ve velkém kupovaly M1 a reko 8171, které skončily někdy kolem roku 2010 (? teď si přesně nevzpomenu). Busy se neustále stářím limitně blíží 9 letům, což je povolené maximum.
Prostě podnik má nějaká období, kdy obnovuje jednu trakci.
No, a DPP se teď duševně připravuje na nákup nových vozů metra. Jo, a taky do roku 2030 chce ve velkém přejít na elektrickou trakci u busů.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2908
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 19.4.2020 9:10

demon píše:
18.4.2020 22:39
Investice stovek miliard při 80 mld rozpočtu a průměrných investicích ve výši pětiny rozpočtu ?
No za deset let se na ty stovky kumulovaně dostaneme, takže na tramvaje se dostane už někdy kolem roku 2030. Super. :D
OK, reálně na to prostě DP mít nebude, ve skutečnosti budou problémy už s desetinovým objemem zakázky. Účetní zisk se jen vyjímečně pohybuje nad 1 mld. což při zachování ostatních potřeb obnovy vozového parku autobusů dovolí nákup možná tak 10 tramvajových vozů ročně při zmrazení ostatních investičních akcí, zbytek bude muset být pokryt úvěry a při znalosti problémů při získávání záruk za předchozí úvěry...
No sněte klidně dál. [-o<
Takže nejpozději tak v roce 2040-50 v Praze dojezdí tramvaje ?
Protože od devadesátých let jsme slyšeli že na nové tramvaje není a najednou se objednalo 60 14T následované objednávkou 250 15T a jde to, DPP nekrachuje, město má na jiné investice ... a pak že nejsou peníze a tak dále a tak dále.
Není třeba odebrat 300 vozů hned, ale napsat rámcovku na 5-8 let s odběrem 100 kusů a obcí na dalších 100-200 už bude pro výrobce zajímavé a pro rozpočet únosné. Je to klasické kdo chce hledá možnosti, kdo nechce hledá důvody ... my máme v zásobě spoustu důvodů a reikarnujeme (nic proti legendárním T3) šroty.
Ale na to aby ten provoz existoval nejde do nekonečna opravovat T3, To nefunguje dokonce ani na tý Ukrajině. Jednou za čas se prostě musí koupit něco nového a nebo provoz zavřít. A provozovat dopravu v hlavním městě by mělo mít nějakou úroveň.
Tak se třeba trošku zpomalí výstavba metra D a bude i na udržení současného stavu tramvají a busů.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2045
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 19.4.2020 8:28

Koukám Demon je kromě stínového mluvčího DPP i ekonom amatér :devilsmokin

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6171
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 18.4.2020 22:39

Investice stovek miliard při 80 mld rozpočtu a průměrných investicích ve výši pětiny rozpočtu ?
No za deset let se na ty stovky kumulovaně dostaneme, takže na tramvaje se dostane už někdy kolem roku 2030. Super. :D
OK, reálně na to prostě DP mít nebude, ve skutečnosti budou problémy už s desetinovým objemem zakázky. Účetní zisk se jen vyjímečně pohybuje nad 1 mld. což při zachování ostatních potřeb obnovy vozového parku autobusů dovolí nákup možná tak 10 tramvajových vozů ročně při zmrazení ostatních investičních akcí, zbytek bude muset být pokryt úvěry a při znalosti problémů při získávání záruk za předchozí úvěry...
No sněte klidně dál. [-o<

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9782
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 18.4.2020 21:58

Demon: To je tak trochu lež ;-) Investice současné radnice jsou taky v řádech stovek mld... Blanka 2 i Metro D...a nikdo bankrot nevyhlašuje....

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6171
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 18.4.2020 21:30

9001 píše:
18.4.2020 20:53
Kdyby se vypsalo opravdu otevřené VŘ na nové vozy třeba v počtu 300 ks, tak věřím, že by se přední výrobci už začali zajímat o takovou zakázku...
Kdyby se vypsalo výběrko na 300 ks, tak město vyhlásí bankrot...
Je to odhadem čtvrtina rozpočtu Prahy a vzhledem k tomu, že nás teď víc než kdy předtím čeká "utahování opasků", koule na to rozhodně nikdo mít nebude.
Na stole je nákup 20-50 ks velkokapacitních vozů (část obousměrných) kolem roku 2025, ale 300 kusů je víc než jen sen. Je to utopie !

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9782
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 18.4.2020 20:53

Karosák: Nesmíš koukat na ruský štětky na pornhub :D. Ono cockies jsou :prase :D :D ¨

Demon: Tak ono je to těžký. Kdyby se vypsalo opravdu otevřené VŘ na nové vozy třeba v počtu 300 ks, tak věřím, že by se přední výrobci už začali zajímat o takovou zakázku...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6171
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 18.4.2020 20:18

Afterman píše:
18.4.2020 15:53
Plzeň, Brno a Ostrava to mají dobře vymyšlené a o bastlení nemůže být řeč
Jj, přesně takhle jsem si bastlil panel ve 14 letech. Fakt to maj zmáklý... :lol: :lol: :lol:
Afterman píše:
18.4.2020 15:53
Zatímco střední evropa se tatrovek, duwagů zbavuje a posílá je do těch nejchudších provozů...
Asi vůbec nevíš jak vypadá dnes východ ve městech jako je Praha, ten je dnes plný Vitazů, Citystarů, LM-2008, 71-631 atd.
Ano, prodlužuje život Tatrám co to jen jde, jelikož ty masařky na nových strojích jsou podobné velikosti jako naše a kapsy taky nemaj nejplnější.
To na východě se aspoň nebojí osvědčený "Tatrovácký" koncept přetavit do podoby Víťazů a dalších kopií EVO a zdejší šotouši jsou z toho na větvi.
Afterman píše:
18.4.2020 15:53
No ty máš času evidentně dost...
Tak na doučování našeho šotoušského potěru si samozřejmě čas vždycky najdu a projekt Miškolc jede podle plánu. žádnej strach. :wink:

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1537
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od XSC » 18.4.2020 18:56

Štětky se mi tam nezobrazovaly, ale nabídka českého pasu za 28M rublů je taky zajímavá :roll:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3561
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 18.4.2020 16:03

Afterman píše:
18.4.2020 15:53
Ovšem toto už je moc :D :D
https://transphoto.org/photo/928051/
No to je... přestaň už sem cpát odkazy na ty ruský štětky :-# :-D
(a nebo jsem :prase jen já a vám se v bannerech objevují jiné nabídky...)

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 130
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Afterman » 18.4.2020 15:53

Karosák píše:
18.4.2020 14:09
A nyní si prosfištíme nejaká slofička:
der Hobbybastler - kutil, der Hobbybastler - kutil...
:D
Plzeň, Brno a Ostrava to mají dobře vymyšlené a o bastlení nemůže být řeč

Ovšem toto už je moc :D :D
https://transphoto.org/photo/928051/
demon píše:
18.4.2020 9:30
Jakože mnohem dál na východ ??? :lol: :lol: :lol: Tak to sedí.
Zatímco střední evropa se tatrovek, duwagů zbavuje a posílá je do těch nejchudších provozů, Praha jakožto hlavní město a tramvajová velmoc tu bude RP a PLF reinkarnovat ve stávající podobě na věky věků a ještě pořizovat další...

Asi vůbec nevíš jak vypadá dnes východ ve městech jako je Praha, ten je dnes plný Vitazů, Citystarů, LM-2008, 71-631 atd.

demon píše:
18.4.2020 9:30
Ale na ty dětský šotohrátky jak navrhuješ tu fakt nemáme čas.
No ty máš času evidentně dost, možná by to chtělo jít taky něco dělat ať ty maďarské šroty doděláte alespoň do konce 2030, do té doby Praha koupí Brněnské KT, které to nejdůležitější už splňují a pak přijde odkup ze Severní Koreje kam jsme je s velkou slávou poslali. Takže více pracovat a méně diskutovat na sítích :lol: :lol: :lol:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3699
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 18.4.2020 14:50

Nebo ho dát na zadní plošinu, podobně jako NP autobusy které tam mají bednu s motorem. :)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3046
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od kruťák » 18.4.2020 14:14

Karosák píše:
18.4.2020 14:09
Stejně jako se přemístil SM a pulsní měniče na střechu, přemístila by se i ždímačka Z:idea:
No jen aby se pak vešel do podjezdů, já bych ho radši dal na přípojný vozík, tam by bylo zároveň zaručeno dokonalé chlazení :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3561
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 18.4.2020 14:09

P_V píše: To by nešlo, nebyl by kam dát zrychlovač :)
Stejně jako se přemístil SM a pulsní měniče na střechu, přemístila by se i ždímačka Z:idea:
Afterman píše: Brno...
Ostrava...
A nyní si prosfištíme nejaká slofička:
der Hobbybastler - kutil, der Hobbybastler - kutil...
:D

Odpovědět