Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od DavidD » 13.9.2009 21:58

Akribius píše:Ale jo,jezdí to.Sice je to takový brus,ale poruch při zavádění to až zase tolik nemělo.Ale pořád si myslím,že Praha mohla říci
-chceme a.)- .....x.)
-budeme toho chtít 300
-dodávky od-do
-na vývoj máte xx měsíců

A to si piš,že by vyvíjely všechny firmy,co v oboru něco znamenají.Protože zakázka na 300ks. tramvají se nevypisuje denně,navíc reference pro další města.
Poruchy při zavádění? Myslím, že jich měla ze všech typů v Praze nejmíň..Jen pro příklad vozy KT ,dle mích info se oživovaly asi 2 roky. Tak to 14T je docela rekordman.

Praha říct mohla chceme, ale myslím, že by to sice třeba splnilo bod a)...x), ale cena by byla daleko vyšší, a doba vývoje by se určitě z konce roku 2005 přesunulo někam o pár let dále. (třeba až do roku 2009 do podoby 15T, ale to by na místo vozů 14T tu jezdilo o 120 T3R.P více)..

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Akribius » 13.9.2009 21:46

Ale jo,jezdí to.Sice je to takový brus,ale poruch při zavádění to až zase tolik nemělo.Ale pořád si myslím,že Praha mohla říci
-chceme a.)- .....x.)
-budeme toho chtít 300
-dodávky od-do
-na vývoj máte xx měsíců

A to si piš,že by vyvíjely všechny firmy,co v oboru něco znamenají.Protože zakázka na 300ks. tramvají se nevypisuje denně,navíc reference pro další města.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od DavidD » 13.9.2009 21:13

Akribius píše:Dobře,není normální,aby se kupoval výrobek u kterého mám velkou pravděpodobnost,že nebude úplně vhodný s tím,že za to potom dostanu (budu mít možnost si koupit) novou věc,již pro mě vhodnou.A ještě za veřejné peníze.
Já nevím,příklad: kdyby tady třeba státem dotované NSB (norské státní dráhy) nakoupily 10 lokomotiv,ale už předem se vědělo,že budou potíže na tratích s větším převýšením (tj. 80% zdejších tratí) s tím,že za zisk s těchto mašin pak vyvine firma mnohem lepší stroje a těch už si budu moci koupi třeba 40,tak by do toho místní politici a manageři nešli.Prostě by vypsali rovnou VŘ na takový stroj,který bude potřeba a přinese užitek,protože co pak s těma 10 lokomotivama.
Zářným příkladem takto spackaného VŘ jsou vozy T2000 metra v Oslu,které byly víceméně vyřazeny v první desetině své životnosti.
No tak, jako zase tramvaj jezdí, poruchy nemají ve větší míře než ostatní a uvědomte si, že výběrové řízení probíhalo několik let před rokem 2005. V tomto období nebyl jiný větší výrobce tramvaje v ČR než Škoda a na trhu pouze vozy Astra.Tak že, asi jiná možnost nebyla než to vyřešit, tak jak to vyřešili..

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Akribius » 13.9.2009 21:05

Dobře,není normální,aby se kupoval výrobek u kterého mám velkou pravděpodobnost,že nebude úplně vhodný s tím,že za to potom dostanu (budu mít možnost si koupit) novou věc,již pro mě vhodnou.A ještě za veřejné peníze.
Já nevím,příklad: kdyby tady třeba státem dotované NSB (norské státní dráhy) nakoupily 10 lokomotiv,ale už předem se vědělo,že budou potíže na tratích s větším převýšením (tj. 80% zdejších tratí) s tím,že za zisk s těchto mašin pak vyvine firma mnohem lepší stroje a těch už si budu moci koupi třeba 40,tak by do toho místní politici a manageři nešli.Prostě by vypsali rovnou VŘ na takový stroj,který bude potřeba a přinese užitek,protože co pak s těma 10 lokomotivama.
Zářným příkladem takto spackaného VŘ jsou vozy T2000 metra v Oslu,které byly víceméně vyřazeny v první desetině své životnosti.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od OMH » 13.9.2009 20:07

Akribius píše:9001-Jižní město má 300.000 obyvatel a Petřiny asi tak 30.000.Na JM,JZP a ČM ať metro proboha vede.Navíc tam nebyla jiná kapacitní doprava.Ale Petřiny a Evropská mají TT oddělenou,alespoň dle možností,od jiné IAD.Ano,BKV,ale to se dá za daleko menší peníz než metro opravit.
Nemocnice Motol-a to jsem tam jezdil se 179,167,184 a občas 180,174 dost často-NEMÁ potenciál cestujících na metro.Nejvíce lidí tam vozila 167.Ta nestíhala,zejména ve špičkách,ale nikoliv kvůli intervalu (4 minuty),ale kvůli tomu,že cca polovina pořádí byla uvázlá na Plzeňské a výsledný interval byl tedy o dost vyšší.Tam bych spíš viděl tramvaj z Kotlářky (linku 6),stejně většina lidí jezdila na Anděl,teď je budeš nutit jet na Dejvickou.A jako přídavek se trochu projedou.

Myslím si,že není v pořádku,aby politici hráli do karet jakýmkoliv soukromým firmám.Stavět ze státních peněz se má,to co je opravdu potřeba v potřebném rozsahu a s ohledem na funkčnost a budoucí náklady na údržbu.Kdyby politik v Oslu řekl,že tramvaj XX01 sice není vhodná,ale jejím zakoupením jsme si zaplatili vývoj již vhodné tramvaje typu XX02,tak by tu přestal býti politikem.Ale právě díky tomu jsme v pr.... s rozpočtem,nikoliv díky "štědrému" sociálnímu státu,jak se nám politici snaží naznačit.
Jižní Město 300.000 tisíc obyvatel? Aha:D...to musela nějaká velká porodnost tam být za poslední měsíc a k tomu mnoho nových přistěhovalců, jinak nevím nevím:D
A dále bych znova zopakoval, je normální, že firma vyrábí výrobek A a díky jeho prodeji vyvíjí nový výrobek B. A je jedna zda jde o tramvaje, auta, tv, pc apod. Jinak by firma nemohla působit na trhu.

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Akribius » 13.9.2009 19:15

9001-Jižní město má 300.000 obyvatel a Petřiny asi tak 30.000.Na JM,JZP a ČM ať metro proboha vede.Navíc tam nebyla jiná kapacitní doprava.Ale Petřiny a Evropská mají TT oddělenou,alespoň dle možností,od jiné IAD.Ano,BKV,ale to se dá za daleko menší peníz než metro opravit.
Nemocnice Motol-a to jsem tam jezdil se 179,167,184 a občas 180,174 dost často-NEMÁ potenciál cestujících na metro.Nejvíce lidí tam vozila 167.Ta nestíhala,zejména ve špičkách,ale nikoliv kvůli intervalu (4 minuty),ale kvůli tomu,že cca polovina pořádí byla uvázlá na Plzeňské a výsledný interval byl tedy o dost vyšší.Tam bych spíš viděl tramvaj z Kotlářky (linku 6),stejně většina lidí jezdila na Anděl,teď je budeš nutit jet na Dejvickou.A jako přídavek se trochu projedou.

Myslím si,že není v pořádku,aby politici hráli do karet jakýmkoliv soukromým firmám.Stavět ze státních peněz se má,to co je opravdu potřeba v potřebném rozsahu a s ohledem na funkčnost a budoucí náklady na údržbu.Kdyby politik v Oslu řekl,že tramvaj XX01 sice není vhodná,ale jejím zakoupením jsme si zaplatili vývoj již vhodné tramvaje typu XX02,tak by tu přestal býti politikem.Ale právě díky tomu jsme v pr.... s rozpočtem,nikoliv díky "štědrému" sociálnímu státu,jak se nám politici snaží naznačit.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 13.9.2009 18:56

To akribius- s tímhle nelze až tak souhlasit. Metro přece jenom nabízí rychlejší a kapacitnější dopravu než tram. Nejde o hlučnost atd. Jako příklad si vezmi kdyby všichni z Jižního města sváželi busy na Budějovickou a tam tram do centra.
Trasování A je tak, aby zlepšilo obslužnost nemocnice Motol a byla by škoda neudělat zastávky po cestě když už tam stejně pojede.
Tratě na Praze 6 zůstat musí pro místní obslužnost. Třeba ochuzené o jednu linku,ale pořád budou plnit svoji funkci.
A že si politici hrajou do karet ze stavebními firmami? Ano,ale upřímně co je projekt 15T,14T, stavba trati na Barrandov atd.

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Akribius » 13.9.2009 17:57

Aby to nedopadlo mnohem,mnohem hůř:-(
Jsem toho názoru,že jednotlivé druhy MHD by se měly doplňovat a ne si konkurovat.A jsem taky toho názoru,že Petřiny jsou dobře obsloužené TT a tangenciálními bus linkami.Též si myslím,že po Evropské ulici jezdí kapacitní tramvaj a kapacita této trati by se dala zvýšit (smyčka Podbaba pro případný napáječ je velmi blízko).A teď si někteří politici usmyslí,že chtějí po sobě zanechat pomník dalším generacím (podobnost s KS ČSSR je jistě jen náhodná) a tak postaví metro.To bude stát-i s navýšením ceny oproti deklarované a vysoutěžené-tak 60 miliard.Praha si na to opět půjčí.Již dneska není příliš velká ochota politiků k proplácení výkonů MHD.A bude ta ochota v budoucnu?Možná pak zazní hlasy,že když máme metro,které má velmi vysoké fixní náklady (osvětlení,vzduchotechnika,údržba,eskalátory),tak musíme ty lidi tam nahnat.A tak se vymyslí,toto:

TT Voz.Střešovice-Petřiny zrušena l.č.1 úplně zrušena,l.č. 18 zkrácena k Vozovně Střešovice.Obsluha lokalit dále od metra se zajistí nějakou okružní bus linkou.
TT na Evropské zrušena.K metru od vzdálenějších oblastí se dostanete 218 a 119.L.č. 26 ukončí svou jízdu v Podbabě,20 vlastně ani jezdit nemusí,když na Barrandov dáme třináctku i odpoledne.
TT Vypich-BH se vlastně stane taky zbytečnou,když na BH bude metro.Z Malého Břevnova se tam může zajistit minibusík.
Jedinou menší "chybkou" by bylo zrušení vozovny Vokovice,ale když zase podstatně omezíme linky,tak se ty tramvaje vejdou do zbylých vozoven.A kdyby se náhodou postavila TT na Suchdol,tak by mohl být taky problém.Ale aspoň se bude vědět,že tam už tramvaj nepůjde a bude se tam moci postavit za drahé peníze metro.

Politici zabijí několik much jednou ranou,páč slíbí lidem
-metro A a později i na Suchdol (metro je jakási magie na kterou lidi rádi slyší)
-parkovací místa na Petřinách místo hlučné staré tramvaje-v podzemí bude moderní a krásné metro (to lidi taky rádi slyší)
-rozšíření Evropské o 1 pruh,či nová parkovací místa tamtéž
a firmy (zejména stavební) budou velmi štědře přispívat na další volební kampaně našich takto rozhodujících politiků (přece jen metro A a později větev na Suchdol je jistě slušná zakázka).

Jediný,kdo může být poněkud vyveden z konceptu je cestující a daňový poplatník,ale o tyto kategorie občanů,těm,co rozhodují,nikdy vlastně ani nešlo.

No snad to takhle nedopadne a zvítězí zdravý rozum!

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od OMH » 13.9.2009 16:14

DavidD píše:
Damir Holas píše:
Myslim, že to ale právě takhle dopadne - na Šárku a Petřiny prostě bude jedna linka místo současných dvou. Neumím si představit, že by někdo na Petřiny platil provoz áčka a zároveň 18...
No věřím, že linku 18 zachovají, jelikož je potřeba obsluha voj. nemocnice a to by jen jedna linka nezvládla, spíše si myslím, že dojde pouze ke zrušení linky 2. I když úsek větrník(koleje), voj. nemocnice-vítězné náměstí bude i tak nadále frekventovaný..
Nemyslím, že zrovna linka 2 půjde "pryč".

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od DavidD » 13.9.2009 15:25

Damir Holas píše:
Marek B. píše:Ptám se, kde kdo vidí jaké omezení? Protože pokud by na každé z větví DŠ / Petřiny jezdila jen 1 linka (2 se zruší), tak je to brutální omezení obyvatel mimo stanice metra.
Myslim, že to ale právě takhle dopadne - na Šárku a Petřiny prostě bude jedna linka místo současných dvou. Neumím si představit, že by někdo na Petřiny platil provoz áčka a zároveň 18...
No věřím, že linku 18 zachovají, jelikož je potřeba obsluha voj. nemocnice a to by jen jedna linka nezvládla, spíše si myslím, že dojde pouze ke zrušení linky 2. I když úsek větrník(koleje), voj. nemocnice-vítězné náměstí bude i tak nadále frekventovaný..

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Damir Holas » 13.9.2009 12:19

9001 píše:A já si myslel že metro je již komplet naplánovano bez možnosti změny a čeká se jenom na první kopnutí.
To já též, v první půlce tohoto roku jsem v tisku zaregistroval zprávy, že se má začít kutat už v listopadu, tj. za nějaké 2 měsíce... :roll:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 13.9.2009 11:39

Proxy píše:
9001 píše:Není trochu předčasné řešit linkové vedení na základě metra u kterého se ani nekoplo do země?
Až se do té země kopne, tak už bude pozdě :oops: Linkové vedení povrchové dopravy přece souvisí s tím jestli se vůbec vyplatí takové metro stavět...

Myslím si, že právě tento přístup současným dopravním plánovačům chybí. Nejdřív se vymyslí nějaká nová trať či silnice a pak se přemýšlí jak by se dala zapojit do systému, ale to je přece špatně. Prvotní by měly být potřeby obyvatel, kteří mají zájem o cestování v určité relaci...

No, myslím si, že dělat nějaké detailní plány, co kam pojede za pět deset let je svým způsobem předčasné. Metro je nějak naplánované do Ruzyně, pokud vím, tak nějaké drobné varianty existují. Ty se ale týkají až dalších částí - za Petřinami. Než se stavba dostane až tam, tak to nějaký ten rok potrvá a není problém pak provést detailní úpravu.
Co se týče tram a bus dopravy, ta se posléze aktuálně řeší detailně podle situace a požadavků. Stačí, aby se někde postavil obytný komlex, či nějaké obchodní či kancelářské centrum a musí se reagovat i MHD. Čili plánovat detailně linkové vedení na pět či deset let dopředu je nesmysl (to by pak Ropid neměl co dělat).
Jinak si myslím, že na Petřiny i na DŠ zůstanou dvě linky, ale třeba jen jedna "dlouhá" s d2.
Přes Vinohrady (metro A) jezdí samotná 11, ale má poměrně hustý interval - až do noci 10 min. Tak si myslím, že na Petřinách to bude něco obdobného, navíc sem sice MA povede, ale trasu tram nekopíruje, ale řeže, takže oblast Ořechovky a konečné na Petřinách musí být také slušně dopravně obsloužena.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 13.9.2009 10:51

A já si myslel že metro je již komplet naplánovano bez možnosti změny a čeká se jenom na první kopnutí.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Proxy » 13.9.2009 10:47

9001 píše:Není trochu předčasné řešit linkové vedení na základě metra u kterého se ani nekoplo do země?
Až se do té země kopne, tak už bude pozdě :oops: Linkové vedení povrchové dopravy přece souvisí s tím jestli se vůbec vyplatí takové metro stavět...

Myslím si, že právě tento přístup současným dopravním plánovačům chybí. Nejdřív se vymyslí nějaká nová trať či silnice a pak se přemýšlí jak by se dala zapojit do systému, ale to je přece špatně. Prvotní by měly být potřeby obyvatel, kteří mají zájem o cestování v určité relaci...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 13.9.2009 0:52

Není trochu předčasné řešit linkové vedení na základě metra u kterého se ani nekoplo do země?

Odpovědět