Byl. Předpokládám, že to moje řešení Palačáku se ti tedy líbí, protože jeho cílem je právě zlidštit uzel Palackého náměstí pro běžné lidi.pawel píše:byli jste někdy za kopečky podívat, jak se městský prostor uspořádává dnes - s přihlédnutím k výsledné kvalitě života...?
Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Pawel to hezky popisuje. Sám jsem se do toho nechtěl pouštět.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
uzel na rondu ronalda regana (plac grunwaldzki) ve vratislavi jsem užíval denně asi půl roku a zas taková sláva to nebyla. nebo jinak: uzel funkčně celkem slušný (až na neskutečnou věc, že do vozidel se nastupuje z úrovně vozovky), ale okolí nic moc, samý beton, málo zeleně, všude podchody. trochu podobné pocity míval člověk na staré hradčanské, kde se ještě přidaly babičky kulhající přes OKS a lidé vyčkávající na přesun k busu přes vozovku. za současnou podobu HR jsem rád, připadá mi daleko lidštější, i když šlo by to ještě o dost lépe (zelený pás se stromořadím místo kusu vozovky apod.). i funkčně je lepší - přestup směr dejvice je z břevnova o dost snazší. semafory jsou úlet, ale to už je jiná záležitost.
jinak mi připadá, že tady někteří zamrzli v duchu dopravního urbanismu 60.-70. let (v ČR spíš 60.-90. léta). byli jste někdy za kopečky podívat, jak se městský prostor uspořádává dnes - s přihlédnutím k výsledné kvalitě života...?
jinak mi připadá, že tady někteří zamrzli v duchu dopravního urbanismu 60.-70. let (v ČR spíš 60.-90. léta). byli jste někdy za kopečky podívat, jak se městský prostor uspořádává dnes - s přihlédnutím k výsledné kvalitě života...?
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Asi sis nevšiml, že jsem vůbec nereagoval na tebe, ale na ten obrázek, co pastoval M@rtin. Asi citace nestačila, pardón.Marek B. píše:Willyjeff: Já tam žádné SSZ, kromě toho, které by převádělo auta po nábřeží, nechci. nevím, k čemu by byly. Řidič v tramvaji snad vidí, zda po křížící koleji něco jede. Na Andělu nebo Palmě taky SSZ nejsou. A Argumentovat Eltodem je zbytečné, protože až v Praze bude možné postavit to, co jsem tu nakreslil, žádné Eltodo už nebude a Praha si to bude dělat sama, jako každé normální město.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Thriller2: Cestující si zvyknou, cizinci to ze zahraničí znají Zleva se jede doprava a zprava doleva proto, že by se tam ty oblouky, vzhledem k posunu osy koleje Moráň - Zborovská k hospodě U pomníku, nevešly.
MM: Tento argument o zastávkách za křižovatkou jsem čekal. Je to nesmysl, protože by se tím nezkrátila vzdálenost od vestibulu metra - naopak spíše prodloužila - což byl jeden z cílů toho návrhu. Hlavně ale bylo cílem přiblížit co nejblíže k sobě vešketé nástupní hrany. aby se dalo dobře přestupovat ze všech směrů do všech směrů. A to zastávky za křižovatkou ani náhodou nesplňují. Posun TT z osy mostu je ze statického hlediska nesmysl. Ohledně ojíždění: Tramvaje tu jsou kvůli cestujícím. Proto mají mít řešení příznivá pro cestující přednost před řešeními příznivými pro provozovatele. Vyměnit srdcovku, výhybky a oblouky je ktou dnes již záležitost víkendu jednou za tipuji minimálně 7-10 let v případě toho mého návrhu. To jako cestující v pohodě skousnu, když budu moci příjemně přestupovat.
Willyjeff: Já tam žádné SSZ, kromě toho, které by převádělo auta po nábřeží, nechci. nevím, k čemu by byly. Řidič v tramvaji snad vidí, zda po křížící koleji něco jede. Na Andělu nebo Palmě taky SSZ nejsou. A Argumentovat Eltodem je zbytečné, protože až v Praze bude možné postavit to, co jsem tu nakreslil, žádné Eltodo už nebude a Praha si to bude dělat sama, jako každé normální město.
Jinak poměrně jednoduše by se to ve směru z Modřan dalo doplnit tak, aby tam vznikla smyčka.
MM: Tento argument o zastávkách za křižovatkou jsem čekal. Je to nesmysl, protože by se tím nezkrátila vzdálenost od vestibulu metra - naopak spíše prodloužila - což byl jeden z cílů toho návrhu. Hlavně ale bylo cílem přiblížit co nejblíže k sobě vešketé nástupní hrany. aby se dalo dobře přestupovat ze všech směrů do všech směrů. A to zastávky za křižovatkou ani náhodou nesplňují. Posun TT z osy mostu je ze statického hlediska nesmysl. Ohledně ojíždění: Tramvaje tu jsou kvůli cestujícím. Proto mají mít řešení příznivá pro cestující přednost před řešeními příznivými pro provozovatele. Vyměnit srdcovku, výhybky a oblouky je ktou dnes již záležitost víkendu jednou za tipuji minimálně 7-10 let v případě toho mého návrhu. To jako cestující v pohodě skousnu, když budu moci příjemně přestupovat.
Willyjeff: Já tam žádné SSZ, kromě toho, které by převádělo auta po nábřeží, nechci. nevím, k čemu by byly. Řidič v tramvaji snad vidí, zda po křížící koleji něco jede. Na Andělu nebo Palmě taky SSZ nejsou. A Argumentovat Eltodem je zbytečné, protože až v Praze bude možné postavit to, co jsem tu nakreslil, žádné Eltodo už nebude a Praha si to bude dělat sama, jako každé normální město.
Jinak poměrně jednoduše by se to ve směru z Modřan dalo doplnit tak, aby tam vznikla smyčka.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Nebyl, ale podle fotek a jůťůb mi to nepřipadá tak strašný. Máš nějaký negativní zkušenosti? Klidně bych si tohle dokázal představit i na Vypichu, kde je místa až až a stávající přestupní vazby katastrofální. I pár smrťáků na Vypichu již bylo.Absolut píše:m@rtin: A byl jsi tam v reálu? Zas tak hezké to není.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
P_V: V Brně je to mnohem lepší.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Absolut: V Brně to mají už léta a zas tak strašné to není.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Na Hradčanský by na tohle bylo místa dost.OMH píše:No, jo, pěkné, nejsme vybombardované Německo, či město s širokými bulváry. To se jim to pak stavím@rtin píše:V Praze mi chybí něco podobného http://gfx.mmka.pl/newsph/327003/466871.3.jpg
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
m@rtin: A byl jsi tam v reálu? Zas tak hezké to není.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Blázníš? Dovedeš si představit, co by Eltodo vytvořilo za SSZ na takovémhle zvěřinci? Naopak! Ještěže tohle v Praze nemáme.m@rtin píše:Mně se to docela líbí. Zvlášť potom, co se tak z*****l přestupní uzel Hradčanská. V Praze mi chybí něco podobného http://gfx.mmka.pl/newsph/327003/466871.3.jpg
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Kdybychom to byli bývali v roce 1938 vzali za jiný konec, mohli jsme tohle teď mít třeba na Staromáku
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No, jo, pěkné, nejsme vybombardované Německo, či město s širokými bulváry. To se jim to pak stavím@rtin píše:V Praze mi chybí něco podobného http://gfx.mmka.pl/newsph/327003/466871.3.jpg
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Pohyb linky 17 ve variantě 66 mi připomíná otáčení linky 1 v Basileji u nádraží.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Mně se to docela líbí. Zvlášť potom, co se tak z*****l přestupní uzel Hradčanská. V Praze mi chybí něco podobného http://gfx.mmka.pl/newsph/327003/466871.3.jpg