Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Marek B. » 07.12.2011 23:17

pawel píše:byli jste někdy za kopečky podívat, jak se městský prostor uspořádává dnes - s přihlédnutím k výsledné kvalitě života...?
Byl. Předpokládám, že to moje řešení Palačáku se ti tedy líbí, protože jeho cílem je právě zlidštit uzel Palackého náměstí pro běžné lidi. @3644

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Absolut » 07.12.2011 23:12

Pawel to hezky popisuje. Sám jsem se do toho nechtěl pouštět.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2386
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od pawel » 07.12.2011 22:15

uzel na rondu ronalda regana (plac grunwaldzki) ve vratislavi jsem užíval denně asi půl roku a zas taková sláva to nebyla. nebo jinak: uzel funkčně celkem slušný (až na neskutečnou věc, že do vozidel se nastupuje z úrovně vozovky), ale okolí nic moc, samý beton, málo zeleně, všude podchody. trochu podobné pocity míval člověk na staré hradčanské, kde se ještě přidaly babičky kulhající přes OKS a lidé vyčkávající na přesun k busu přes vozovku. za současnou podobu HR jsem rád, připadá mi daleko lidštější, i když šlo by to ještě o dost lépe (zelený pás se stromořadím místo kusu vozovky apod.). i funkčně je lepší - přestup směr dejvice je z břevnova o dost snazší. semafory jsou úlet, ale to už je jiná záležitost.

jinak mi připadá, že tady někteří zamrzli v duchu dopravního urbanismu 60.-70. let (v ČR spíš 60.-90. léta). byli jste někdy za kopečky podívat, jak se městský prostor uspořádává dnes - s přihlédnutím k výsledné kvalitě života...?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od willyjeff » 07.12.2011 17:28

Marek B. píše:Willyjeff: Já tam žádné SSZ, kromě toho, které by převádělo auta po nábřeží, nechci. nevím, k čemu by byly. Řidič v tramvaji snad vidí, zda po křížící koleji něco jede. Na Andělu nebo Palmě taky SSZ nejsou. A Argumentovat Eltodem je zbytečné, protože až v Praze bude možné postavit to, co jsem tu nakreslil, žádné Eltodo už nebude a Praha si to bude dělat sama, jako každé normální město. :shock:
Asi sis nevšiml, že jsem vůbec nereagoval na tebe, ale na ten obrázek, co pastoval M@rtin. Asi citace nestačila, pardón.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Marek B. » 07.12.2011 17:06

Thriller2: Cestující si zvyknou, cizinci to ze zahraničí znají :) Zleva se jede doprava a zprava doleva proto, že by se tam ty oblouky, vzhledem k posunu osy koleje Moráň - Zborovská k hospodě U pomníku, nevešly.

MM: Tento argument o zastávkách za křižovatkou jsem čekal. Je to nesmysl, protože by se tím nezkrátila vzdálenost od vestibulu metra - naopak spíše prodloužila - což byl jeden z cílů toho návrhu. Hlavně ale bylo cílem přiblížit co nejblíže k sobě vešketé nástupní hrany. aby se dalo dobře přestupovat ze všech směrů do všech směrů. A to zastávky za křižovatkou ani náhodou nesplňují. Posun TT z osy mostu je ze statického hlediska nesmysl. Ohledně ojíždění: Tramvaje tu jsou kvůli cestujícím. Proto mají mít řešení příznivá pro cestující přednost před řešeními příznivými pro provozovatele. Vyměnit srdcovku, výhybky a oblouky je ktou dnes již záležitost víkendu jednou za tipuji minimálně 7-10 let v případě toho mého návrhu. To jako cestující v pohodě skousnu, když budu moci příjemně přestupovat.

Willyjeff: Já tam žádné SSZ, kromě toho, které by převádělo auta po nábřeží, nechci. nevím, k čemu by byly. Řidič v tramvaji snad vidí, zda po křížící koleji něco jede. Na Andělu nebo Palmě taky SSZ nejsou. A Argumentovat Eltodem je zbytečné, protože až v Praze bude možné postavit to, co jsem tu nakreslil, žádné Eltodo už nebude a Praha si to bude dělat sama, jako každé normální město. :shock:

Jinak poměrně jednoduše by se to ve směru z Modřan dalo doplnit tak, aby tam vznikla smyčka.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od m@rtin » 07.12.2011 14:39

Absolut píše:m@rtin: A byl jsi tam v reálu? Zas tak hezké to není.
Nebyl, ale podle fotek a jůťůb mi to nepřipadá tak strašný. Máš nějaký negativní zkušenosti? Klidně bych si tohle dokázal představit i na Vypichu, kde je místa až až a stávající přestupní vazby katastrofální. I pár smrťáků na Vypichu již bylo.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Absolut » 07.12.2011 14:33

P_V: V Brně je to mnohem lepší.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 07.12.2011 14:31

Absolut: V Brně to mají už léta a zas tak strašné to není.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od m@rtin » 07.12.2011 14:30

OMH píše:
m@rtin píše:V Praze mi chybí něco podobného http://gfx.mmka.pl/newsph/327003/466871.3.jpg
No, jo, pěkné, nejsme vybombardované Německo, či město s širokými bulváry. To se jim to pak staví ;)
Na Hradčanský by na tohle bylo místa dost.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Absolut » 07.12.2011 14:28

m@rtin: A byl jsi tam v reálu? Zas tak hezké to není.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od willyjeff » 07.12.2011 14:23

m@rtin píše:Mně se to docela líbí. Zvlášť potom, co se tak z*****l přestupní uzel Hradčanská. V Praze mi chybí něco podobného http://gfx.mmka.pl/newsph/327003/466871.3.jpg
Blázníš? Dovedeš si představit, co by Eltodo vytvořilo za SSZ na takovémhle zvěřinci? Naopak! Ještěže tohle v Praze nemáme.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Jabberwocky » 07.12.2011 13:55

Kdybychom to byli bývali v roce 1938 vzali za jiný konec, mohli jsme tohle teď mít třeba na Staromáku :devilsmokin

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od OMH » 07.12.2011 13:30

m@rtin píše:V Praze mi chybí něco podobného http://gfx.mmka.pl/newsph/327003/466871.3.jpg
No, jo, pěkné, nejsme vybombardované Německo, či město s širokými bulváry. To se jim to pak staví ;)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Absolut » 07.12.2011 13:21

Pohyb linky 17 ve variantě 66 mi připomíná otáčení linky 1 v Basileji u nádraží.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od m@rtin » 07.12.2011 13:13

Mně se to docela líbí. Zvlášť potom, co se tak z*****l přestupní uzel Hradčanská. V Praze mi chybí něco podobného http://gfx.mmka.pl/newsph/327003/466871.3.jpg

Odpovědět