Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 01.3.2014 16:06
Je to věčný boj. Tramvaje vs. busy. Já si myslím, že v muzeu mají být typy vozidel, které významným a dlouhodobým způsobem zasáhly do provozu.
Výše jmenované Neoplan nesplňuje, stejně jako například RT6. Do výše uvedených kritérií například nezapadá vůz T2, ale je to prototyp a povedený vůz, který však měl velkou budoucnost, což se o RT6 fakt říct nedá
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
8750
- Uživatel
- Příspěvky: 583
- Registrován: 17.12.2005 14:54
- Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92
Příspěvek
od 8750 » 01.3.2014 14:55
Také si myslím, že vyčlenit někde v garáži pár deponovacích míst pro historické autobusy by neměl být problém. Na druhou stranu, v současné situaci, kdy je snaha mít všechno ve Střešovicích, chápu zachování hlavně tramvají. Je třeba si uvědomit, že autobusy se dají deponovat i v soukromých sbírkách a pak mohou být normálně provozovány při různých výročích. Zatímco tramvaj lze mimo DP zachovat tak akorát stylem T3SUCS ve Vinoři nebo RT6S v Herlíkovicích.
-
Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Příspěvek
od Bobik » 01.3.2014 14:29
9001 píše: Bohužel muzeum doplácí na tramvajofily...
Neřekl bych že doplácí. Spíš má omezené prostorové možnosti a tramvaje jsou jaksi návštěvnicky i komerčně vděčnější. Logicky proto preferuje je.
-
m@rtin
- Uživatel
- Příspěvky: 598
- Registrován: 02.1.2007 19:29
- Bydliště: Praha - Ruzyně
Příspěvek
od m@rtin » 01.3.2014 14:26
9001 píše:Neoplanu až taková škoda není. To je jako když se nezachová prototyp Citybusu, ale Karosy je velká škoda. Bohužel muzeum doplácí na tramvajofily...
Já si zase myslím, že Neoplanu je ještě větší škoda. Byl to první nízkopodlažní autobus, který začal v bývalém lido-demo jezdit. Navíc to byl typ vozidla, který se částečně montoval u DP Praha. K novodobé porevoluční historii určitě Neoplany patřily. Ještě bych pochopil, že se nevešly do muzea, ale proč nevznikl depozitář někde v Hostivaři? Na druhou stranu, kolik budeme mít verzí tramvaje T3? Je opravdu nutné mít všechny typy a vyhodit první kloubovou městskou sedmistovku vyrobenou v Mýtě?
-
9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 9001 » 01.3.2014 14:11
Neoplanu až taková škoda není. To je jako když se nezachová prototyp Citybusu, ale Karosy je velká škoda. Bohužel muzeum doplácí na tramvajofily...
-
m@rtin
- Uživatel
- Příspěvky: 598
- Registrován: 02.1.2007 19:29
- Bydliště: Praha - Ruzyně
Příspěvek
od m@rtin » 01.3.2014 14:00
MF píše:Na horním dvoře, před muzeem vedle 6339 stoji nový přírůstek v podobě Ikaru 2004.
A Neoplan 3001 a Karosa 6001 se nechaly sešrotovat
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 01.3.2014 9:32
Na horním dvoře, před muzeem vedle 6339 stoji nový přírůstek v podobě Ikaru 2004.
-
matyaspilz
- Uživatel
- Příspěvky: 35
- Registrován: 30.4.2013 20:54
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od matyaspilz » 29.1.2014 18:22
A ještě jeden dotaz: jaká je žovotnost 14T a 15T? Abychom už 2020 neviděli 9147 v muzeu...
-
matyaspilz
- Uživatel
- Příspěvky: 35
- Registrován: 30.4.2013 20:54
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od matyaspilz » 29.1.2014 18:19
Taky mě zajímá, jestli se už v tecnickém muzeu rozhodli, jestli vůbec tam "hřbitovák" 6336 dají... Myslím, že by jim to jen a jen polepšilo, ale když ten současný stav (po úplném předělání) je tak hroznej, tak nevím, jestli ho dají do haly, protože něco, co tam bylo, odvezli jinam. Viz 2 vozy Orient Expresu.
-
Blaueminence
- Uživatel
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Příspěvek
od Blaueminence » 27.1.2014 18:05
Nahrál bych i větší fotku, ale to mi fórum už nepovolí a bohužel focena přes mříže, brána byla zavřená. Mimochodem, tuhle Národní technické muzeum na rozdíl od pohřební 6336 nedostane? Co se s ní má teda stát?
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 26.1.2014 19:53
6339 byla naposledy v provozu 21.2.1992.
-
Prukl
- Uživatel
- Příspěvky: 27
- Registrován: 11.11.2010 18:42
Příspěvek
od Prukl » 25.1.2014 18:54
MF píše:Prukl píše:V jakém roce dojezdila? Zaujalo mě čidlo DORISU
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
na plány do budoucna asi netřeba se ptáti, že?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
to je zasněžená bleskojistka řekl bych, ale vypadá to tak na první pohled, ale ta stara čidla se dávala víc dopředu. Vyřazeno někdy 1992 (to čidla ještě nebyla) tuším stejně jako ostatní sklady.
nojo, ale vypadá to vskutku tak
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
dík
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 25.1.2014 16:27
Prukl píše:V jakém roce dojezdila? Zaujalo mě čidlo DORISU
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
na plány do budoucna asi netřeba se ptáti, že?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
to je zasněžená bleskojistka řekl bych, ale vypadá to tak na první pohled, ale ta stara čidla se dávala víc dopředu. Vyřazeno někdy 1992 (to čidla ještě nebyla) tuším stejně jako ostatní sklady.
-
Prukl
- Uživatel
- Příspěvky: 27
- Registrován: 11.11.2010 18:42
Příspěvek
od Prukl » 25.1.2014 16:19
Blaueminence píše:Venku stojí zasněžená 6339...
V jakém roce dojezdila? Zaujalo mě čidlo DORISU
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
na plány do budoucna asi netřeba se ptáti, že?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)