Jedna srdcovka skutečně křížení není. Nicméně srdcovka v tomto případě je součást výhybky. Tzn. pokud je jízda přes výhybku do 10 nebo 15 km/h, měl bych srdcovku přeskákat i posledním podvozkem maximálně takovou rychlostí.Karosák píše:I náš kurz byl učen, že splitkove jsou do 15 pro oba směry. A samostatná srdcovka není křížení. A dost, jsme OT.
Navíc předmětná srdcovka u Hradčanský už není moc v kondici, takže při 30 km/h dost mlátí. Optimálních je v osmnáctkovém směru těch 15 - 20 km/h. Nicméně podle předpisu bychom tam asi měli jezdit 10...? S tím nepočítá ani preference na přilehlé SSZ.
Zajímavější je spíš sjezdová splítka v Jičínské na křižovatce Flora. Tam končí výhybkou s krátkými jazyky, takže by tam pětka měla určitě jezdit jen 15km/h a jenom z příma je tam 30 km/h. Stačí tam chvíli čekat na bus a zjistíte, že s dodržováním rychlosti si většina hlavu neláme. Škoda, že to není naopak, když od Orionky nic pravidelně nejezdí...