von Špilberk píše:lupinek: takových výhledových prodloužení po Praze je...
Důležité je, že se 2017/8 bude rekonstruovat TT k vozovně Pankrác, a rozhodně se s tím nebude TT prodlužovat na Pankrác. TO prodloužení se bude dělat výhledově, to znamená: možná, asi, snad, rádi bychom, třeba, někdy později (přeloženo do normální řeči: víme, že nikdy, ale budeme o tom aspoň kecat)
Já tu musím připomenout mé (zde již v minulosti prezentované) přesvědčení, že je to škoda - resp. zcela nekoncepční, protože tím vznikne na jednu stranu slepý apendix k vozovně a na druhou souběh TT s =M=C mezi jeho dvěma až třema sousedními stanicemi (Pražského povstání, Pankrác a možná i Budějovická)
Mnohem praktičtější vidím opustit současnou TT kolem =M=C Pražského povstání (místo TT mezi ul. Děkanská vinice I a Na Veselí vybudována parkovací stání jako náhrada za ty rušené mezi ul. Na Veselí a Hvězdova) =
1.) od Paloučku TT vést kolem budovy Vrchního soudu (resp. asi nejlépe zrušit současnou kusou kolej tzv. v akátech) k obratišti Vozovna Pankrác
(toto přebudováno ze současného půdorysu kapky na oválný půdorys + otočit směr průjezdu odstavnými/předjízdnými kolejemi u bytového domu před vozovnou, které by byly dál využívány jen při mimořádnostech a výlukách)
2.) v ul. Soudní a Na Veselí posunot osu TT, tak aby dostatečně daleko okolo průjezdního profilu TT bylo maximum parkovacích stání (v Soudní přimknout k severnímu kraji vozovky k věznici, aby u jižního z podélných stání mohla být šikmá a kolejový oblouk do ul. Na Veselí měl zvětšený poloměr) + se otočí směr zast. Na Veselí
(současná ZC bude DC a naopak)
3.) mezi ul. Na Veselí a Hvězdova zrušit středový pás někdejšího tělesa TT (dosud používaný k parkování IAD) a místo něj vytvořit 2 jízdní pruhy IAD ZC a místo těch současných vybudovat samostatné těleso TT podél západního kraje nové vozovky v ul. Na Pankráci
3.) kolejovým obloukem o co největším poloměru vést TT do ul. Hvězdovy a tam (hned za oním obloukem) cca v úrovni současné BUS zastávky Pankrác směrem ke Kavčím horám vybudovat nové stejnojmenné TRAM zastávky u samostatného tělesa TT
4.) ul. Hvězdovou TT vést dál dvoukolejně (každá pro jeden směr jízdy) po samostatném tělese severně podél vozovky až před křižovatku s ul. Pujmanové, z níž se od jihu připojují kolej DC
5.) TT by mohla být provozně nejpraktičtěji (nejvhodněji s ohledem na vytíženost zastávek) ukončena tzv. blokovou smyčkou kolem parku Na Pankráci s třemi jednosměrnými zastávkami:
a) nácestnou ZC Pankrácký park - za překřížením ul. Pujmanové
b) KONCOVOU-CÍLOVOU A POČÁTEČNÍ
(výstupní/nástupní) Kavčí hory - v úrovni současných konečných BUS l.188
c) nácestná DC Sídliště Pankrác - před výjezdem do středového pásu ul. Pujmanové
(cca v urovni současné protisměrné BUS zastávky)
PS: netřeba snad dodávat, že
od právě popsané TT to není ani 1,5km k TT Dvorce - byť terénem náročným minimálně jako Trojská a Barrandov dohromady =
v prostředních 2/4 bude třeba kombinace značného klesání/stoupání TT a tunelů (včetně jednoho pod dvěma bytovými domy postavenými ve svahu nad u. Jeremenkovou