Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 16.5.2021 14:17

Zastávky Palouček se už vylouply do představitelné formy... :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 16.5.2021 9:26

Oběžníček hlásí:
Oprava tramvajové trati v oblasti křižovatky „Bulhar“ a vložení kolejové konstrukce na křižovatce Senovážné náměstí x Opletalova

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Syrda » 16.5.2021 9:23

Výluka u Bulhara - tipuji na opravu v podjezdu
https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne- ... etail/9229
po zavedení 19 odhaduji zkrácení 36 k Vozovně Žižkov

instalace povrchové výhybky před zahájením výluky
https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne- ... etail/9308

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 16.5.2021 9:13

Pražského povstání...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 15.5.2021 20:30

A bude to ve stejnou dobu i za stejný peníze?

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 537
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 15.5.2021 20:20

Nic takového se v TP 170 nepíše. Stejně únosná vozovka se dá udělat z asfaltového betonu i z liťáku. A u obou konstrukcí se po pár letech bude měnit obrusná vrstva. Naopak ta "betonová" deska v podloží je problém, protože zákonitě popraská a ty trhliny se propíší do obrusu...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 15.5.2021 12:44

Jo, jenže toho liťáku tam není tolik. Je tam hlavně beton a na něm (relativně) tenká šlupka z liťáku. Čili do míst, kde je předpoklad častýho poškození (vyjetí kolejí) a nerovnoměrný zátěže, což tady zrovna je (do kopce, semafor, častý rozjezdy a brždění, křižovatka) a tedy oprav, je to na ty opravy lepší/levnější. Ze stejnýho důvodu se třeba do bus zastávek namísto právě tý válcovaný směsi dává ten liťák taky. Festovní beton dospod a navrch lehce "vyměnitelná" šlupka z liťáku, kterej se stihne vyměnit za víkend, místo složitýho frézování celý zastávky do hloubky.

Zkrátka do válcovaný směsi na podobně zatíženým místě ty koleje vyreješ ne o moc později (takže tvrvanlivost ti významně neprodlouží), ale zato hlouběji, protože ta vrstva je relativně vysoká, navíc "nosná" a musí se strhnou (odfrézovat) celá a položit znova. Zatímco u liťáku je ta "nosná" vrstva hlavně beton pod ním a liťák slouží pouze coby horní obrusná, lehce opravitelná "krycí" vrstva.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 15.5.2021 10:58

Bobik píše:
15.5.2021 6:22
A copak někde mluvím o únosnosti?
No píšeš že do válcovanýho povrchu se líp vyjíždí koleje...
...ta válcovaná směs se dělá ve vyšší vrstvě a líp, resp. hlouběji se do toho vyjíždí koleje...

Na to mi prostě přijde liťák mnohem horší...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 15.5.2021 6:22

demon píše:
14.5.2021 20:06
Nejsem stavař, ale opravdu má liťák vyšší únosnost než válcovaná směs ?
A copak někde mluvím o únosnosti?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 14.5.2021 20:06

Karosák píše:
12.5.2021 21:50
Mně se líbí ten ostrůvek Nuselská radnice DC.
Mě se na tom ostrůvku nelíbí, že se na jeho jižním konci zapomnělo na bezbarierovost, což považuju u zastávky této délky za poměrně zásadní chybu... #-o
P_V píše:
12.5.2021 21:43
Použití na vozovce mi připadá neobvyklé, tam se dává válcovaná směs... asi se někdo plácl přes kapsu.
Na vozovce válcovaná směs je, liťák je mezi kolejemi.
Bobik píše:
13.5.2021 6:02
Ono to souvisí i se zátěží povrchu, protože ta válcovaná směs se dělá ve vyšší vrstvě (obyvkle se dávaj dvě na "stabilku" - stabilní podkladní betová šlupka) a líp, resp. hlouběji se do toho vyjíždí koleje, což je zase náročnější na opravy. Takže na tomhle místě mi to přijde vhodný, pořádnej betonovej základ a na něm dvě vrstvy lehce opravitelnýho liťáku.
Nejsem stavař, ale opravdu má liťák vyšší únosnost než válcovaná směs ?
Logika mi velí právě opak, zhutňená zaválcovaná směs podle mě snese mnohem víc než hrbolatá řidká hmota zasypaná štěrkem.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 13.5.2021 11:37

Si señor :D Z:idea:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petr » 13.5.2021 8:32

Karosák píše:
12.5.2021 21:50
(...)Zastávku Palouček si pořád nějak neumím představit :-k(...)
Představ si zastávky Braunova a odsuň je z Radlic na Pankrác. Kapišto? :lol:

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Ústečák » 13.5.2021 6:31

Karosák píše:
12.5.2021 21:50
Mně se líbí ten ostrůvek Nuselská radnice DC.
Jednak naděje že ostrůvky nejsou endemit, ale především zde ta výhoda, že IAD se bude řadit do svého pruhu již nad zastávkou @3644
Zastávku Palouček si pořád nějak neumím představit :-k
Ale zatím to celé vypadá pěkně. První fotka od Špilberka v náhledu na mně dělala dojem vizualizace krásna a pak mně potěšilo, když jsem to rozklikl a viděl, že je to skutečné provedení O:)
Přijde mi, že narozdíl od Zenklovy se tady už přecijen více přemýšlelo a diskutovalo nad dílem :!: Z:idea:
Ten Palouček jsou vlastně dva nevstřícně umístěné ostrůvky - koleje dělají lehké esíčko, takže se nástupiště k označníkům rozšiřují a obě zastávky tedy jsou v decentním pravém oblouku (bude pěkně vidět na soupravu).

Obecně se mi ta reko líbí, jen: nad ostrůvkem Nuselská radnice dc už dobře postavená auta neobjedem, tam bude sdružený pruh, a ten štrách asfaltu v ul. Na Pankráci mě jako místního fakt štve. Místo trávníku 30 m šířky asfaltu v celé délce a radnice se bije v prsa, jak se jim to tam povedlo ustát s tím, že průjezd IZS po kolejích je samozřejmě naprostá nezbytnost. Tedy jen po ulici Na Veselí, odkud parkoviště na trati IZS najednou nevadí. =D>

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 13.5.2021 6:02

P_V píše:
12.5.2021 21:43
Použití na vozovce mi připadá neobvyklé, tam se dává válcovaná směs...
Jak kde. Obvyklejší sice je klasická "balená", nanášená finišérem, ale třeba na D11 je takovejhle povrch taky. Ono to souvisí i se zátěží povrchu, protože ta válcovaná směs se dělá ve vyšší vrstvě (obyvkle se dávaj dvě na "stabilku" - stabilní podkladní betová šlupka) a líp, resp. hlouběji se do toho vyjíždí koleje, což je zase náročnější na opravy. Takže na tomhle místě mi to přijde vhodný, pořádnej betonovej základ a na něm dvě vrstvy lehce opravitelnýho liťáku.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 12.5.2021 21:50

Mně se líbí ten ostrůvek Nuselská radnice DC.
Jednak naděje že ostrůvky nejsou endemit, ale především zde ta výhoda, že IAD se bude řadit do svého pruhu již nad zastávkou @3644
Zastávku Palouček si pořád nějak neumím představit :-k
Ale zatím to celé vypadá pěkně. První fotka od Špilberka v náhledu na mně dělala dojem vizualizace krásna a pak mně potěšilo, když jsem to rozklikl a viděl, že je to skutečné provedení O:)
Přijde mi, že narozdíl od Zenklovy se tady už přecijen více přemýšlelo a diskutovalo nad dílem :!: Z:idea:

Odpovědět