Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 18.10.2021 7:56

Klid. Psali, že kolem tržnice příští rok v souvislosti s budováním lávky do Karlína.

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 172
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Polaanek » 17.10.2021 21:31

Bobik píše:
17.10.2021 21:04
Cože? To se dělá jenom ten canfour pod Negrelákem? Co je na něm tak nutně špatně, že se musí předělat jenom tohle? A BKV kolem Tržnice zůstanou?
Zřejmě ano, fotky z FB PIDu. I malůvky v sobotu odpovídaly tomu, kde jsou odstraněny panely. Nic víc.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 17.10.2021 21:04

Polaanek píše:
17.10.2021 15:23
rekonstrukce TT začíná až za zastávkami Vltavská, a končí před křížením s Argentinskou...
Cože? To se dělá jenom ten canfour pod Negrelákem? Co je na něm tak nutně špatně, že se musí předělat jenom tohle? A BKV kolem Tržnice zůstanou?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 17.10.2021 15:49

Polaanek píše:
17.10.2021 15:23
Důvod vynechání prostoru zastávek Vltavská?
Řekl bych, že budoucí rozvoj v této oblasti (Filharmonie, Nádraží Bubny, zasypání podjezdu, či jiné více či méně povedené úvahy).

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 172
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Polaanek » 17.10.2021 15:23

Včera jsem jel na Pražskou tržnici, a zaujalo mě, že rekonstrukce TT začíná až za zastávkami Vltavská, a končí před křížením s Argentinskou. To se nebude dělat ani prostor zastávek Vltavská? Dle značek na panelech BKV a sundaném TV asi ne.
Důvod vynechání prostoru zastávek Vltavská?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 17.10.2021 11:24

Jenom bych si dovolil malé soukromé postřehy k diskuzi co tu běží.

15T byl ukázkový příklad jak vyřešit kontinuální obnovu vozového parku, to že nejsou prachy udělat další výběrko na dalších 250 tramvají na cca 10 let (tedy celý park jednou do 30 let) je věc druhá...
Praha nepotřebuje sóla, nejsme vesnice kde nejezdí lidi, potřebujeme mít postavené LV a intervaly tak abychom nepotřebovali sóla, maximálně v týdnu na noční a to ještě dost dlouho budou.
Propustnost křižovatek je často omílaný důvod proč nemůžeme mít delší tramvaje ... ale je zajímavé, že "všude" jinde to jde a kolaps se nekoná, jen by se muselo chtít to trošku jinak přepočítat ty 2-3 křižovatky na trase kde by to mohlo dělat problém, naopak průser je zkracování zastávek, které by se muselo "opravovat" strašně pracně o to smutnější je, že se to stále dělá dál a dál.

Jinak je krásné sledovat v Budapešti ty "kilometrový" combína jak lítají v centru v intervalu 2 minuty po hlavním okruhu městem a ono to jde, nikde žádný křižovatky nekolabují ... ano jsou tam na to stavěný, ale je to o tom chci a najdu cestu proti nejde, to jsme nikdy nedělali a ta tramvaj pojede křižovatkou o pět vteřin dýl.

Ono je to i tom, že třeba Praha pořád neumí udělat na tramvaj pořádný kolo, takže se musí tou křižovatkou táhnout jak smrad, kdyby byly pořádná kola, mohla by třeba ta tramvaj jet víc než krokem a hned by byla pryč rychleji...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 17.10.2021 10:29

Ústečák píše:
17.10.2021 9:56
Příprava VN a hlaváku normálně probíhá. Jen to halt v této fázi projektové a úřední přípravy není tolik vidět. To ale neznamená, že se nic neděje.
No, tak nezbývá než doufat, když já to už nestihnu, že se po tom svezou alespoň moje děti. Možná.

Jenže to je právě to - sliby, bombastická prohlášení, sliby, bombastické prezentace, sliby.....a nic....dlouho, dlouho nic....ticho.
Kdyby si politická reprezentace alespoň odpustila tu šaškárnu kolem, vyvolávající dojmy, že již zítra, na pozlacených kolejích...

To, že to "trvá", to moc dobře vím. Stejně jako moc dobře vím, že i přes mnohé sliby ty procesy zodpovědní stále nejsou schopni urychlit.

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Ústečák » 17.10.2021 9:56

Bobik: Příprava VN a hlaváku normálně probíhá. Jen to halt v této fázi projektové a úřední přípravy není tolik vidět. To ale neznamená, že se nic neděje. Současní představitelé podniku, ROPIDu a města si naštěstí kapacitní průšvih tramvajové infrastruktury zejména v centru uvědomují, tak se modleme, ať do toho za rok nehodí vidle nějaký budoucí ekvivalent Lomeckého.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 17.10.2021 5:44

mart337 píše:
17.10.2021 3:24
A co bude dál? Je nějaký výběr?
Ale jistěže je. Jen si město neumí říct, co chce a v tom je ten problém. Nic proti standardizaci vozového parku, to je naprosto v pořádku. Nicméně zrovna u té 15T jsou problémy prakticky od začátku až doteď. Chápu, že to je nový, dělaný vlastně "na míru" a Praha byla první, takže Škodovka získávala zkušenosti. O.K. Jenže město si mělo nechat nějaký zadní vrátka hlavně kvůli úpravám a nápravě toho, co se neosvědčilo (třeba Wroclav, myslím, právě na základě špatných zkušeností s chybějícími osami a z toho vycházejících problému s koly, trvala na tom, že je chce). Jenže město si neumí ani dupnout. Až z toho mám občas pocit, jestli je město vlastně zákazník, co platí, nebo pobočný zkušební ústav Škody.
Jinak ona 15T zas tak úplně blbá tramvaj není, to z ní dělá právě ta neschopnost ty bolesti nějak řešit. Mimoto je variabilní a je poměrně snadné z ní udělat cokoli, dvoučlánek, tříčlánek, čtyřčlánek. A třeba takovej dvoučlánek (moderní obdoba K2) by byl na noční kapacitně naprosto ideální, stejně jako na vytížený linky (např. 9, 22) by se hodil čtyřčlánek. Jenže "to nejde", protože zase zastávky, teď je móda je zkracovat na jednu soupravu. Navíc by vzniknul problém s propustností křižovatek, která by se zmenšila, protože než jí prodrncá čtyřčlánek, trvá to pochopitelně dýl. O tom, že nejen není s čím jezdit, ale že ani není kudy jezdit, hlavně v centru - Václavák je v nedohlednu i ta půlka k Muzeu, přičemž potřeba by bylo i dolů na Můstek a obnovit minimálně Příkopy, o Hlavním nádraží se už raději ani nemluví, atd atd... Protože chybí koncepce, takže pravá ruka neví, co dělá levá a hlava to neumí zkoordinovat.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 17.10.2021 3:24

9001 píše:
16.10.2021 23:18
mart337: Ano, že se vozí splácí víme...Ovšem tady nikdo není schopen pořádné koncepce... Dyt i ty busy se posrali a metro se lepí na poslední chvíli bez VŘ přímo na Škodu...
Ono vratme se do 90.let... Nic se nedělo, koupilo se 150 T6 a 4 RT6... Pak se zjistilo, že průser, tak se začali bouchat R.P v té nejsociálnější podobě co šlo... Potom si radnice uvědomila, že to je průser tak se udělala obří objednávka 60 14T a 250 15T... Ted se zjistilo, že zase průser, protože RP už hnijou a tak se bude bouchat 60 wan.... Což ještě vedení DP oslavilo, jak T3 vzor 1960 bude mí rok výroby 2026...
Koncepce? NULA bez ohledu na stranu, barvu....
Autobusy to samé... Jeden čas DP měl nejmodernější vozový park, pak to začalo hnít a pak se zase masivně nakopovalo...
Metro? Asi pamatujeme, jak vozy jezdily do roztrhání aneb max + 20%... aby bylo čím jezdit... A ted současná radnice to samé.... Zrecykluje vozy ještě jednou...
Podle mne to ber asi takhle. To, že se nakupují nové vozy na etapy je celkem logické. Vždycky bývá výhodnější nakupovat ve více kusech, protože by pak měla vycházet nižší cena, než když budeš nakupovat kusovky. Když to vezmu kolem a kolem, tak stejně se to pak rozvrství na několik let.
Největší míra variability výběru může být mezi autobusy. Výrobců a výrobků je navýběr habaděj. Autobusy jsou taky výrobky s nejnižší životností, takže dochází k pravidelné obměně. Navíc je problém v soutěžích výrobců. Je lepší si objednat v rámci několika let kusy od jednoho výrobce, než každou chvíli soutěžit nové kusy a mít to pak každý pes, jiná ves a dílů na x druhů vozů. Jsou holt soutěže a nemůžeš si vybírat co chceš.
U metra je to zase spíš opak. Nejsem odborník, ale tam asi není zrovna možný si to kupovat po kusech, protože to asi nebude navzájem kompatibilní. Vozy ještě asi jakž takž, ale zabezpečení? Nevím, neznám.
Co se týká tramvají, tak nevím, co by šlo nějak moc řešit jinak. Berte to tak, že je určitá nabídka a podle toho se dá nějak zařídit. Koupilo se 150 T6, určitě se nenakoupily najednou, ale docházely na etapy. RT6 je holt kapitola sama pro sebe. Na Pankráci stály v halách hooodně dlouho. Nevím o tom, že by ČKD na Smíchově nabízel něco jiného. Já osobně T6 zrovna moc neobdivoval. Nevypadá nijak moc špatně, ale jako řidič jsem ji zrovna moc rád neměl. Navíc pokavad vím, tak se s ní nějaké velké přestavby dělat nedaly, protože nebyl souhlas od autora. A co se týká stavu vozů, tak taky nic moc - jednou se mi stalo, že mi v rukou zůstala celá zadní sedačka, co v ní je vypínač baterky. Byla dole celá uhnilá.
Smíchov skončil a co pak? Přišla Škodovka. Na etapy přišly 14T - taky pěknej dáreček do pražskejch ulic. A nakonec došlo na 15T, ty sem chodily na etapy cca 10 let.
A co bude dál? Nevím. Je nějaký výběr? V Praze jsou potřeba i sóla. Zkoušelo se EVO pokavad vím ve Strašnicích. Neměl jsem tu čest se s ním svézt. Proč se neujalo nevím. Fakt je ten, že o něm zas tak moc slyšet není - ve velkém se asi nevyrábí. Něco jiného?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 16.10.2021 23:18

mart337: Ano, že se vozí splácí víme...Ovšem tady nikdo není schopen pořádné koncepce... Dyt i ty busy se posrali a metro se lepí na poslední chvíli bez VŘ přímo na Škodu...

Ono vratme se do 90.let... Nic se nedělo, koupilo se 150 T6 a 4 RT6... Pak se zjistilo, že průser, tak se začali bouchat R.P v té nejsociálnější podobě co šlo... Potom si radnice uvědomila, že to je průser tak se udělala obří objednávka 60 14T a 250 15T... Ted se zjistilo, že zase průser, protože RP už hnijou a tak se bude bouchat 60 wan.... Což ještě vedení DP oslavilo, jak T3 vzor 1960 bude mí rok výroby 2026...

Koncepce? NULA bez ohledu na stranu, barvu....

Autobusy to samé... Jeden čas DP měl nejmodernější vozový park, pak to začalo hnít a pak se zase masivně nakopovalo...

Metro? Asi pamatujeme, jak vozy jezdily do roztrhání aneb max + 20%... aby bylo čím jezdit... A ted současná radnice to samé.... Zrecykluje vozy ještě jednou...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 16.10.2021 22:16

Jakub píše:
16.10.2021 18:30
pawel: Téměř se vším víceméně souhlas. Akorát u těch sedaček to mám téměř obráceně. Na plastových sedačkách v T3RP a KT8 se mi sedí výborně i na delší cestě, zatímco v 15T je to tak na těch 15 minut max (nicméně je to pořád o parník lepší než to hrozné "dřevo").
Dovolím si trochu polemizovat. Co se týče sedaček je můj názor takový. Já měl oblíbený polstr, i když byl hůře udržovatelný co setýče hygieny. Osobně se mi celkkem dobře sedí i nan nových plastových sedačkách v rekovozech. Nové plastové sedačky v 15T nic moc a co se týče překližek a starých sedaček v T3 a koženek - na tom se nedalo sedět. Ale to je subjektivní pocit.
Co se týká nových vozů, pánové uvědomte si, že DPP dostal poslední vozy 15 T v roce 2018, resp. na počátku roku 2019. A jestli se nepletu stále ještě splácí úvěry na tyto vozy !!!
Mimo to nakupuje nové autobusy a nevím jak je to s obnovou u metra. To všechno stojí peníze.
A pokud vím, tak v Praze je snad jedno z nejnižších jízdných v republice.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jakub » 16.10.2021 18:30

pawel: Téměř se vším víceméně souhlas. Akorát u těch sedaček to mám téměř obráceně. Na plastových sedačkách v T3RP a KT8 se mi sedí výborně i na delší cestě, zatímco v 15T je to tak na těch 15 minut max (nicméně je to pořád o parník lepší než to hrozné "dřevo").

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 16.10.2021 15:32

A to si k novým tramvajím v Plzni, Brně, Ostravě můžeme přidat nové Pantery a vozy u ČD. A všichni jsou určitě rádi, že nakoupili, protože inflace zdraží všechno, takže určitě i tramvaje. Jen Praha má kuloví... ...a retro.
To zastavení obnovy vozového parku od Krndy se vyplatí. 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 16.10.2021 15:17

Ono je to poměrně hezky shrnuto. Bohužel Praha je víc politická než odborná. K tomu šotoklika v DP to ještě podporuje, protože přece potřebujeme sola... Kdyby se místo hurá akcí najelo na průběžnou obnovu vozového parku klidně po 10/15 vozech ročně, tak to taky bude vypadat jinak...

Odpovědět