![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Zrušené TT
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6745
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušené TT
Zázrak že sis všiml... ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Zrušené TT
asfalt není dekorace ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6745
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušené TT
No ještěže nám odborník vysvětlil, že je mnohem lepší vylít městský prostor asfaltem, protože ten je pro udržení přijatelného mikroklima mnohem přínosnější než stromy a středně střižená tráva...P_V píše: ↑04.1.2025 14:14Travička kolejová je jen dekorace. Aby měla nějaký vliv na mikroklima, potřebovala by víc vláhy než jen jednou denně pár kapek z mazací tramvaje. Podobně i stromořadí, pokud stromy nemají hluboké kořeny ke spodní vodě, ale žijí jen ze zálivky ve vybetonovaném dolíku, tak toho taky moc neuchladí. Ale aspoň stíní.
Re: Zrušené TT
Travička kolejová je jen dekorace. Aby měla nějaký vliv na mikroklima, potřebovala by víc vláhy než jen jednou denně pár kapek z mazací tramvaje. Podobně i stromořadí, pokud stromy nemají hluboké kořeny ke spodní vodě, ale žijí jen ze zálivky ve vybetonovaném dolíku, tak toho taky moc neuchladí. Ale aspoň stíní.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10246
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušené TT
pawel: Tak tohle se tu řešilo a řeší pořád dokola...
Travička bude, ale MČ si ji zaplatí, DP ji nepotřebuje k provozu...
Zelen je taky problém, když všude je nějaký kabel...
Travička bude, ale MČ si ji zaplatí, DP ji nepotřebuje k provozu...
Zelen je taky problém, když všude je nějaký kabel...
Re: Zrušené TT
Celá Plzeňská (a spolu s nimi i Vrchlického a Radlická) jsou smutné výsledky toho, jak to dopadá, když plánovači a urbanisti přemýšlejí výhradně volantem. Ty ulice i jejich nejbližší okolí vypadají naprosto zoufale a kdykoli se tam ocitnu, mám pocit, že je tak rok 1995. Nutno dodat, že podoba TT (OKS/asfalt a nulová zeleň) tomuto tristnímu stavu mnoho nepřidávají.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3878
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zrušené TT
Krása
A vidíte, náměstí přecijen žilo. Dnes by se tam se smyčkou uživila jedna kavárna, večerka řezník nebo zelinář. Co je tam teď? Prd. Je to krásný veřejný prostor, architektonicky poměrně hodnotný, vcelku udržovaný, ale zeje prázdnotou. Veškerý veřejný pohyb probíhá o kus níže na frekventované čtyřproudovce. Vlastně všechno co se děje okolo Kavalírky za ně úplně ideálních prostorových a dopravních podmínek, by se mohlo v poklidu odehrávat na tomto náměstí...jentak jsem se zasnil ![:smt007](./images/smilies/007.gif)
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![:smt007](./images/smilies/007.gif)
Re: Zrušené TT
Když se do té mapy podíváte, tak trať vedená z dnešního Vršovického náměstí(Komenského náměstí v mapě) dolů dnešní asi nejspíš Rostovskou by byla taky hodně zajímavá. Vzhledem ke sklonovým poměrům rozhodně.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Zrušené TT
Jestli to trošku znáš ve Stromovce, tak zhruba na začátek kopce k Zámečku (nejdál někam tam, co je dneska zadní vchod do ruský ambasády). Z toho kopečku až přímo před Zámeček to už nejezdilo (takže zbývajících cca 170-200m se muselo ujít pěšky). A nenech se zmást dobovou mluvou, dneska si pod slovy "až k letohrádku místodržitelskému" obvykle představujeme, že to staví přímo před ním, avšak tehdy se jednalo mnohdy spíše o eufemismus a kolikrát ono bombastické prohlášení v tisku znamenalo, že se člověk (z pohledu dnešní doby) k cíli ještě pěkně projde - viz třeba tramvaj do Záběhlic, která ovšem do těch Záběhlic vlastně ani nedojela a končila před nimi (ani smyčka katastrálně v Záběhlicích nebyla).
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Zrušené TT
V Národních listech z 1.9.1893 se píše:Prodloužení elektrické dráhy Křižíkovy od královské Obory až k letohrádku místodržitelskému jest hotovo. Ku prohlídce dokončené trati konalo se včera komisionelní řízení, jehož zúčastnili se zástupcové generální inspekce státních drah, místodržitelství, poštovního a telegrafního ředitelství a projektant inženýr p. Křižík. Členové komise zasedli do připraveného vagonu, projeli ve 4 minutách novou trať, pak ji prohlédli cestou zpáteční na Letnou, načež sepsán protokol kollaudační. Poněvadž z nižádné strany nebylo podáno námitky, bylo ihned uděleno povolení ku provozování dráhy.
![Obrázek](https://img33.rajce.idnes.cz/d3302/17/17021/17021028_c9393960d17a7c4992cb0af6c4a83252/images/letna-plan-broz.jpg)
https://www.digitalniknihovna.cz/nkp/vi ... 6b40a0c2e3
Re: Zrušené TT
Kam vlastně vedla ta Křížíkova dráha? Zdroje jako wiki nebo technické muzeum uvádějí, že nejdřív na kraj Stromovky (766m) a později k letohrádku s délkou 1,4 km. V téhle mapě je něco mezi tím.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Zrušené TT
Zajímavé. Přijde mi to jako taková dobová obdoba dnešních "co by, kdyby, co plánujeme, když dá Bůh, EU a stará Blažková nebude proti".
Protože co se týče trati Korunovační ulicí, tak nikdy nebyly koleje dál, než k mostu přes Buštěhradku. Nevylučuju, že se prodloužení neplánovalo, leč zádrhelem byl zřejmě buď most, nebo kopec za ním (nějaké fámy na kolem toho jsem kdysi kdesi zaslechl, ale už bohužel nevím ani zdroj, ani věrohodnost).
P.S. Možná bych doplnil název vlákna na "Zrušené, plánované a nepostavené TT".
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
P.S. Možná bych doplnil název vlákna na "Zrušené, plánované a nepostavené TT".
Re: Zrušené TT
Bádal jsem, kam to dát, protože nevidím bližší téma na vyloženě historické věci. Takže.
Poslední dobou bloudívám po webu digitalniknihovna.cz, kde najdete doslova miliony naskenovaných stránek novin, časopisů a knih (pro šotobádání neskutečná studnice informací, řeknu vám). Tentokrát jsem si procházel plány Prahy a našel jeden podle mého názoru unikátní. Má na deskách vročení 1881, ale tak to být nemůže. Najdete tam totiž lanovku na Letnou, Křižíkovu letenskou trať prodlouženou až ke Stromovce apod.
Druhá polovina devadesátých let, řeknete si. Ovšem! Podle mého je to jediný veřejně dostupný plán Prahy, kam je zakreslena tramvajová trať Rudolfovou (Veletržní) nejenom k Bělského (Dukelských hrdinů), ale podle tehdejšího záměru až nahoru na Letenské náměstí, Korunovační, přes dnešní Náměstí Borise Němcova a Školskou (Wolkerovou) ke Slamníku. Konečná měla podle toho plánu být zřejmě v Gotthardské za Slamníkem. Račte užít.
EDIT: Po bližším prohlédnutí zjistíte řadu dalších zajímavostí. Například tratě v oblasti Nuslí už jsou zakreslené (až na Jamrtál) v dnešní podobě. Ale je tam spousta záměrů, na které nedošlo: Nerudova, Staroměstské náměstí-Dlouhá-Soukenická-Petrská-Těšnov, Štěpánská, spojka Bubenská-U Výstaviště, Nádraží Vršovice-Vršovické náměstí... dokonce Vyšehradská radnice-Vratislavova-serpentinami nahoru, přes Vyšehrad a ulicí Na Pankráci na Náměstí Hrdinů.
![Obrázek](https://img33.rajce.idnes.cz/d3302/17/17021/17021028_c9393960d17a7c4992cb0af6c4a83252/images/tramvaj-veletrzni.jpg)
http://www.digitalniknihovna.cz/nkp/vie ... 5056825209
Poslední dobou bloudívám po webu digitalniknihovna.cz, kde najdete doslova miliony naskenovaných stránek novin, časopisů a knih (pro šotobádání neskutečná studnice informací, řeknu vám). Tentokrát jsem si procházel plány Prahy a našel jeden podle mého názoru unikátní. Má na deskách vročení 1881, ale tak to být nemůže. Najdete tam totiž lanovku na Letnou, Křižíkovu letenskou trať prodlouženou až ke Stromovce apod.
Druhá polovina devadesátých let, řeknete si. Ovšem! Podle mého je to jediný veřejně dostupný plán Prahy, kam je zakreslena tramvajová trať Rudolfovou (Veletržní) nejenom k Bělského (Dukelských hrdinů), ale podle tehdejšího záměru až nahoru na Letenské náměstí, Korunovační, přes dnešní Náměstí Borise Němcova a Školskou (Wolkerovou) ke Slamníku. Konečná měla podle toho plánu být zřejmě v Gotthardské za Slamníkem. Račte užít.
EDIT: Po bližším prohlédnutí zjistíte řadu dalších zajímavostí. Například tratě v oblasti Nuslí už jsou zakreslené (až na Jamrtál) v dnešní podobě. Ale je tam spousta záměrů, na které nedošlo: Nerudova, Staroměstské náměstí-Dlouhá-Soukenická-Petrská-Těšnov, Štěpánská, spojka Bubenská-U Výstaviště, Nádraží Vršovice-Vršovické náměstí... dokonce Vyšehradská radnice-Vratislavova-serpentinami nahoru, přes Vyšehrad a ulicí Na Pankráci na Náměstí Hrdinů.
![Obrázek](https://img33.rajce.idnes.cz/d3302/17/17021/17021028_c9393960d17a7c4992cb0af6c4a83252/images/tramvaj-veletrzni.jpg)
http://www.digitalniknihovna.cz/nkp/vie ... 5056825209
Naposledy upravil(a) S_M_Lomoz dne 04.12.2020 9:08, celkem upraveno 2 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 38
- Registrován: 28.4.2020 11:42
Re: Zrušené TT
Obávám se, že se zde již koleje nenachází.von Špilberk píše: ↑09.8.2018 17:06Zelení našli v Husitské koleje: https://www.k-report.net/ukazobrazek.ph ... ref=48/513