Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.3.2015 21:49

thriller2 píše:MMM: to je uspořádání, při kterým se ti tam nevejdou celé soupravy. A manipulační koleje, na které se nevejdou celé soupravy jsou na ho v no.
Jistě jsem v mapě nákresu neudělal "propojky" kolejí za výstupní a před nástupní zastávkou přesně, ale určitě jsem viděl v minulosti (a to i nedávné) stát na vnitřní koleji obratiště Petřiny mezi zastávkami 2 15T za sebou a ještě tam byl kus místa (typuji, že určitě minimálně cca 8m) a každá ze zastávek je na 15T = musí to vyjít, že při otočeném směru jízdy po vnitřní koleji v odstavných prostorech v úrovni zastávek vnější koleje by byla kapacita vždy na 1 15T a do obratového oblouku vnitřní koleje (včetně propojek s vnější kolejí) se mezi námezníky musí vlézt s rezervou další 2 soupravy (v nákresu je na každý článek 15T počítáno 12m = celé 15T 36m a to zdaleka nemá, takže tam musí být víc jak 6m rozestup mezi 2 15T v obratovém oblouku a víc jak 3m "bočního rozestupu" jich od těch odstavených v úrovni zastávek)!!!

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 03.3.2015 18:17

MMM: to je uspořádání, při kterým se ti tam nevejdou celé soupravy. A manipulační koleje, na které se nevejdou celé soupravy jsou na ho v no.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.3.2015 17:21

ZXS91 píše:A takhle sjezdová Kubáň směr Slavia ...........
tak snad to je přece jeden z konců plánované REKO TT Vršovická v celém úseku Zámecká - Kubánské nám., jenž byla zveřejněna ve zde diskutovaném seznamu:
Dalším úsekem, kde by podle současných plánů měly zmizet velkoplošné panely BKV je zbývající část Vršovické ulice, tedy úsek od křižovatky Zámecká po smyčku Kubánské náměstí.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1020
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ZXS91 » 03.3.2015 17:10

A takhle sjezdová Kubáň směr Slavia a rozjezdová Malostranská od Chotkových sadů se nějaký opravy dočkaj?

Mop: Takže linka DŠ - ČV bude? A ve štítku bude jako jiná činnost napsáno obsluha výtahu? :D

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.3.2015 14:43

gabuliatko píše:
Looki píše:manipulační "orgie" taky nebudou třeba....
Manipulační orgie jsou potřeba při závadě/nehodě. Případně pokud nočka čeká na čas a denní by ráda zatáhla nebo ráno obráceně.
Zejména s tím vlakem se závadou či po nehodě máš pravdu Z:arrow: mělo by se "vyjít" z obratiště Spořilov = v úrovni obou zastávek (nástupní i výstupní)
by měly být manipulační/odstavné koleje vždy pro 1 soupravu (možnou MU může být tzv. železárna = je reálně možná potřeba odstavit 2 TRAM zároveň), čili celé kolejové uspořádání by mělo být toto

Uvedené by se dalo popsat jako:
- protisměru hodinových ručiček p(r)ojížděné jednokolejné obratiště
- s 1výstupní a 1 nástupní zastávkou na délku soupravy (obě jsou vlastně ty "u" stávající vnější koleje - jen by se musely ty ostrůvky přiměřeně dle norem rozšířit - nejraději na úkor dost široké přilehlé vozovky, ale při nejhorším na úkor "chodníku" uvnitř obratiště = nástupních/výstupních hran zastávek současné vnitřní koleje, což by ovšem znamenalo zmenšení poloměrů obratových oblouků)
- s jednou předjízdnou kolejí mezi těmi zastávkami (na obě koleje by se mezi námezníky měly vlézt 2 soupravy), s tím, že na vnější kolej by se ROV za výstupní zastávkou stavěla na pravý signál a na vnitřní na přímý
- s ještě jednou "předsazenou" rozjezdovou ROV před výstupní zastávkou, která by se na levý signál stavěla do odstavného prostoru v její úrovni
- před koncovým námezníkem mezi předjízdnými kolejemi by byla instalována ještě 3. rozjezdová uzamykatelná výhybka ovšem ovládaná již pouze ručně (nejlépe však s pomocným návěstidlem), která by vlevo vedla do druhého odstavného prostoru v úrovni nástupní zastávky

Karosák: Jenže:
1.) u voz PA nepotřebuješ v obratišti odstavovat vadné vlaky, protože ty se odstaví ve vozovně (či v krajním případě ještě také na kusé koleji tzv. v akátech)!
2.) sice na Spojovací či Podbabu moc nejezdím, ale z mého pozorování tedy skoro vůbec nefunguje tebou popsané neblokování se navzájem:
a) Ono zejména s l.11 na střední koleji obratiště Spojovací nemáš jistotu, že se l.1 (či nějaká zatahující ŽI TRAM) s odjezdem před tebou nezdržela, ale když řidič TRAM na střední/vnitřní koleji vidí "za :zadnice " jinou TRAM tak by měl bez odmlouvání stejně popojet, protože jinak zůstane zablokována výstupní zastávka, protože se za tou TRAM "za :zadnice " nedá projet na sousední předjízdné koleje. Jenže někdy se ani toto "bezpodmínečně nutné odblokování" neděje - ať je to z důvodu dočasné "indispozice"(nepřítomnosti) dotyčného řidiče (1. TRAM na střední či vnitřní koleji) či neojediněle dokonce jeho "truc".
b) Na Podbabě z logiky věci, když přijíždím jako 2. přítomná souprava TRAM jedné linky a druhá z předjízdných kolejí mezi obratovým obloukem a výjezdem z obratiště je volná (myšleno není-li tato ve VJŘ určena výjimečně k "mému" průjezdu) a druhou, tak zůstanu stát na jedné z předjízdných kolejí mezi vjezdem do obratiště a obratovým obloukem, čímž ponechám volnou cestu pro možné předjetí obou TRAM tramvají druhé linky, která se někde po cestě zdržela. Ovšem opět nejsem přesvědčen, že všichni kolegové jsou schopni takovéto kolegiality!!!

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3858
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 03.3.2015 14:09

Jak podotkl Filip, schéma bude jako u voz. PA. Navíc srovnejme s Podbabou, kde je ještě méně místa.
Nebo třeba Spojovací, kde na sebe 1 a 11 mrknou a najíždí se také na společnou kolej a místa je pak dost. Takže s místem toho asi moc vykouzlit nešlo a když se zvládne na sebe mrknout, a využít i tu společnou kolej a nástupní, místa je háfec. Nehledě na to, že na Spojovací se nemusím chodit ani ptát, ale podle intervalu se jen zařadím, nebo mrknu na odjezdy v Pubtranu Z:idea:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 03.3.2015 13:51

gabuliatko píše:
Looki píše:manipulační "orgie" taky nebudou třeba..[/url]
Manipulační orgie jsou potřeba při závadě/nehodě. Případně pokud nočka čeká na čas a denní by ráda zatáhla nebo ráno obráceně.
Když se na Radošovické přes 2 roky mohla protahovat 51 podél kachen i přes potkávačku, tak tohle opravdu nebude velký problém. :devilsmokin

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 03.3.2015 13:48

Looki píše:manipulační "orgie" taky nebudou třeba..[/url]
Manipulační orgie jsou potřeba při závadě/nehodě. Případně pokud nočka čeká na čas a denní by ráda zatáhla nebo ráno obráceně.

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 03.3.2015 13:44

Je někde aktuální plánek nových Petřin, já ho někde viděl a přišlo mi to velmi podobné jako je u vozovny Pankrác ?


Uživatelský avatar
Looki
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 02.12.2010 11:29
Bydliště: Praha 6

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Looki » 03.3.2015 11:34

MM-Mikulovsky píše:zastavky mimo obratiste (pred nim v rovne tt) udelat spolecne s BUSy neslo
společné zastávky budou u metra, pak je otázka jestli je potřeba mít 2 společné zastávky za sebou, zvlášť, když si logicky všichni přestoupí/nastoupí/vystoupí u metra...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.3.2015 6:13

MŠ: a zastavky mimo obratiste (pred nim v rovne tt) udelat spolecne s BUSy neslo, aby se tim usetril prostor pro vozovku u chodniků a u tt pro ostruvky? Neomezilo by navic toto reseni dost nebezpecne prebihani mezi tram a busy u teto tt?

Ono jde take o to, ze jak znamo prujezd tram kolejovym krizenim zpusobuje hluk a rychleji opotrebovava kola i to krizeni, tak je logicke nestavet zbytečne krizeni.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 03.3.2015 0:31

Asi opravdu nelze na Sídlišti Petřiny udělat reko za stávajících podmínek lépe.
Akorát mne napadlo, jestli by nešlo tu nástupní kolej trochu víc posunout do polohy té současné vnější koleje, alespoň na tom sjezdu s vnitřní kolejí a celou nástupní zastávku trochu natočit.
Vždyť se tím připravujeme o využitou plochu smyčky a podle mne se tím i zkracuje využitelná délka vnitřní i vnější koleje pro manipulaci.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.3.2015 22:43

MMM: Ano, na tuto podobu jsem se projektanta ptal. Bylo mi řečeno, že v rozsahu stavby bez zásahů do okolních komunikací se to takto nevešlo (prostorově, sítě a návaznost na pěší komunikace z výstupních zastávek). Pak se prý řešily i zastávky mimo smyčku, ale to se zase neposkládalo se zastávkami busů. Samozřejmě považuji nezkoordinování stavby s celkovou úpravou Heyrovského nám. za chybu, ale co s tím naděláme... To je pořád dokola. Návaznosti na výstupní šly udělat lépe vpředu i vzadu a koleje se skutečně nemusely křížit, ale bylo by to celé nákladnější a chtělo by to tu koordinaci s okolím.

Jenda1989: Budou tam jezdit max. 2 linky. Odpadne ta dvojka, co stejně neměla žádné manipulační možnosti na koleji s další linkou. Při dvou linkách tam obecně mohou být pauzy ve špičce minimálně 16-20 podle koleje s tím, že obě koleje jsou na sobě nezávislé úplně stejně jako dnes a při nájezdu do nástupní, už tedy bez možnosti předjetí se tam i pauza 24 minut dá vykouzlit. Pokud budou jezdit soupravy a sóla, mohou tam mít ta sóla i prázdniny ;-). Já jsem asi natvrdlej, ale jak tam dnes předjedu nebo objedu při dvou linkách - tedy bez toho abych s něčím, co překáží, vyjel a zpět nacouval do druhé nástupní z obou?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.3.2015 21:34

Popravdě nelíbí se mi provozně ani současná - natož navrhovaná podoba obratiště Petřiny, protože:
1.) vyjíždějící a vjíždějící TRAM se křižují (nyní jen na vnitřní koleji a nově na obou kolejích)
2.) cestující se "proplétají", zejména po svém vystoupení z TRAMvaje mezi těmi stojícími na vnější koleji a pletou se v další cestě té, z níž vystoupili (nyní se oboje uvedené týká vnitřní koleje a nově "pletení se cestujících v další cestě TRAMvaji, z níž vystoupili" bude týkat i vnější koleje)

= TEN KDO VYMYSLEL ZVEŘEJNĚNOU PODOBU OBRATIŠTĚ PETŘINY ZASLOUŽÍ, Z POHLEDU (NE)BEZPEČNOSTI PROVOZU, OKAMŽITĚ NA MÍSTĚ @3657

Bezpečné je pojíždění toho obratiště jedině proti směru hodinových ručiček a při zachování dvou výstupních a jedné nástupní zastávky (jako je v předloženém návrhu) by koleje v něm vedly cca takto.

Odpovědět