Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1044
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od ZXS91 » 17.4.2025 17:08

Karosák píše:
08.4.2025 20:08
Ano, je to poměrně časté, ale není to problém primárně napájení, ale energetické nekázně... zastávky jsou stejně na 1 vlak, tak stačí nelepit se na kufr a mít lehčí nohu/ruku a problém se tím s většiny eliminuje. Ale pššt, ode mě to nemáte :-W
Je mi to jasný, ale tuhle situaci nemám na mysli :D Výpadek jsem tam právě párkrát zažil i brzo ráno/pozdě večer nebo i s nočkou :)

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 408
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od slonik » 17.4.2025 8:58

Na Maninách vyrostla taková zvláštní trolejová brána. Je to docela balkánský styl, trčí z toho různě dráty. Tuší někdo, k čemu to je? Příprava na kolejový přejezd, že by se rekonstrukce Libeňáku přiblížila?

Obrázek

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 155
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od jeffer » 15.4.2025 22:30

Tak stalo sa mi asi dvakrát ako cestujúcemu, že bol rozjazd napr. z Divoké Šárky, alebo Vlastiny, po pár metroch zrazu zmizlo zrýchlenie (nárazovo) a električka išla nejakých 15–20 sekúnd výbehom. Potom už nový rozjazd a všetko dobré. Tak som si vravel, či je to výpadok napájania, alebo zabrali nejaké ochrany v električke samotnej.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3880
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Karosák » 08.4.2025 20:08

Tak Malovanka - Drinopol jezdím velmi často a podobné je to opodál v úseku Břevnovský klášter - Tomanova, ale tam se to stane vždy, když je sjetých více vlaků (vláček 22, nebo vláček 22+25) všichni dohánějí sekery, jedou si na kufru a rvou to do plnejch, takže si to vyhodí sami @3667 Typicky jeden se rozjíždí do kopce z Drinopolu, druhý se rozjíždí za ním z Marjánky, třetí se rozjíždí z Drinopolu DC, což je taky mírně do svahu a čtvrtý to rve od Pyramidy, u Heleny Malířové podjede sekci a k odběru 3 rozjíždějících se tramvají tam narve plnej a tadáá - brzda šestý pětiletky je na světě :twisted:

Ano, je to poměrně časté, ale není to problém primárně napájení, ale energetické nekázně... zastávky jsou stejně na 1 vlak, tak stačí nelepit se na kufr a mít lehčí nohu/ruku a problém se tím s většiny eliminuje. Ale pššt, ode mě to nemáte :-W

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1044
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od ZXS91 » 07.4.2025 23:15

Na Dědině jsem výpadek snad nezažil a to jsem tam jako vokovický poměrně často.

Kde to ovšem vypadává často - a Karosák to nezmínil - je úsek Malovanka - Drinopol.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6752
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od demon » 07.4.2025 16:19

Karosák píše:
07.4.2025 14:24
A další zakletý úsek je Poděbradská od Harfy po Lehovec, kde je sice krmení asi dostatečné, ale bude tam nějaký problém v kabeláži. Buď nějaké bludné úbytky, nebo se tam nabalují nějaké parazitní vlivy z okolí, protože v dané lokalitě se často stává, že ze sítě lezou zarušené zvratky, A-metr lítá jak splašený a už jsem měl solidní problémy vyjet z Podkovářské k Elektře. Souprava se chovala jak při námraze :evil:
Jj, aktuálně je to v úseku mezi Kbelskou a Lehovcem opět na pytel, potvrzeno včera...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3880
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Karosák » 07.4.2025 14:24

jeffer píše:
30.5.2024 21:41
Zdá sa mi to, alebo na Dědině nejako často vypadáva napájanie? (Zdá sa, že pod záťažou…)
Dostanu se tam bajvoko 4 směny za měsíc a od otevření jsem tam nikdy výpadek napájení neměl. Jednou si však pamatuji, že hlásil odklony, resp. ukončení 20+26 na DŠ právě z důvodu rozsáhlejšího výpadku, šťáva nešla asi 2 hodiny. Ale vnímám to jako mimořádnost a měnírna Dědina je určite v záruce a často tam vidím auto s techniky.
Za notoricky problémový naopak vnímám úsek Ohrada - Voz. Žižkov - Spojovací. Tam bude nějaká "pecka na svíčce", resp. problém v měnírně Krejcárek, která to krmí. Navíc Spojovací je na poměry stejnosměru, při tak nízké jmenovité hodnotě U, od měnírny už dost daleko, takže vzadu jsou, s ohledem na intenzitu provozu, masivní výkyvy napětí. O výpadcích na denním pořádku nemluvě :?
A další zakletý úsek je Poděbradská od Harfy po Lehovec, kde je sice krmení asi dostatečné, ale bude tam nějaký problém v kabeláži. Buď nějaké bludné úbytky, nebo se tam nabalují nějaké parazitní vlivy z okolí, protože v dané lokalitě se často stává, že ze sítě lezou zarušené zvratky, A-metr lítá jak splašený a už jsem měl solidní problémy vyjet z Podkovářské k Elektře. Souprava se chovala jak při námraze :evil:

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 148
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od OKN81 » 22.2.2022 17:42

Ústečák píše:
22.2.2022 17:02
Najděte si projektovou dokumentaci, dá se to stáhnout z Registru smluv.

Dohledat se tam dá každý sloup, příčný drát, samozřejmě je tam kompletní Palmovka, právě tam jsem se dozvěděl, že to tam bude do budoucna i s těmi sjížděčkami. Stopa ke Kříži samozřejmě povede vedle tramvajové. Je tam taky pěkně vykreslené třeba obratiště Letňany, jak už bylo avizováno dříve, úsek Letňany - kruhák Globus bude celistvý a se sjížděčkou v tom kruháku, čili bude možný provoz standardních trolejbusů - a tak. Je to zajímavé.
Díky za info. Já se obávám že bych to neuměl najít a ani bych se v těch výkresech nevyznal. Takže díky. =D>

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Ústečák » 22.2.2022 17:02

Najděte si projektovou dokumentaci, dá se to stáhnout z Registru smluv.

Dohledat se tam dá každý sloup, příčný drát, samozřejmě je tam kompletní Palmovka, právě tam jsem se dozvěděl, že to tam bude do budoucna i s těmi sjížděčkami. Stopa ke Kříži samozřejmě povede vedle tramvajové. Je tam taky pěkně vykreslené třeba obratiště Letňany, jak už bylo avizováno dříve, úsek Letňany - kruhák Globus bude celistvý a se sjížděčkou v tom kruháku, čili bude možný provoz standardních trolejbusů - a tak. Je to zajímavé.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od mart337 » 22.2.2022 15:50

Pardon. Tohle jsem neviděl a žil v domění že dráty budou na konečné a pak až na Prosecké.

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 148
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od OKN81 » 22.2.2022 15:05

mart337 píše:
22.2.2022 12:42
OKN81 píše:
22.2.2022 12:14
Ví se už jestli trolejbusová stopa, která má vést z Palmovky směr u kříže bude natažená společně na tramvajových trolejích nebo bude každá zvlášť? Nedokážu si to tam představit. :?:
Pokud vím, tak dole na Palmovce dráty vůbec nebudou. Ty jsou až od Kříže na kopec. Navíc to jezdí jinudy. Že by se měnila trasa?
Zde je článek a i plánek jak by troleje měli být postaveny.

https://zdopravy.cz/dpp-pokrocil-v-prip ... ozy-17657/

A předevčírem tu Radek na vlákno rekonstrukce dal termíny kde je právě i Zenklova ulice elektrifikace linky 140 což značí stavbu trolejí. Tak já pořád předpokládám, že ta trasa platí. Proto by mě zajímalo jestli budete ten souběh trolejí. Mimochodem kolem střídacího bodu na Palmovce už se kutá...

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Ústečák » 22.2.2022 13:01

mart337 píše:
22.2.2022 12:42
OKN81 píše:
22.2.2022 12:14
Ví se už jestli trolejbusová stopa, která má vést z Palmovky směr u kříže bude natažená společně na tramvajových trolejích nebo bude každá zvlášť? Nedokážu si to tam představit. :?:
Pokud vím, tak dole na Palmovce dráty vůbec nebudou. Ty jsou až od Kříže na kopec. Navíc to jezdí jinudy. Že by se měnila trasa?
Troleje budou komplet kolem Palmovky krom podjezdu U Kříže, po startu přestavby autobusáku budou Na Žertvách i kusé odstavy se sjížděčkami.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od mart337 » 22.2.2022 12:42

OKN81 píše:
22.2.2022 12:14
Ví se už jestli trolejbusová stopa, která má vést z Palmovky směr u kříže bude natažená společně na tramvajových trolejích nebo bude každá zvlášť? Nedokážu si to tam představit. :?:
Pokud vím, tak dole na Palmovce dráty vůbec nebudou. Ty jsou až od Kříže na kopec. Navíc to jezdí jinudy. Že by se měnila trasa?

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 148
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od OKN81 » 22.2.2022 12:14

Ví se už jestli trolejbusová stopa, která má vést z Palmovky směr u kříže bude natažená společně na tramvajových trolejích nebo bude každá zvlášť? Nedokážu si to tam představit. :?:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4491
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od von Špilberk » 22.2.2022 7:31

Místo „trafačky“ galerie. Jaká je historie místa, kam si Švejk chodil půjčovat peníze?
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... enize.html
Na pražském Klárově se 22. února otevře nová galerie současného umění Kunsthalle Praha. Původně šlo o transformační stanici...

Odpovědět