Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3880
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
V zast. Poliklinika Modřany DC, v přední polovině, je mezi kolejnicemi šedivá krabička. Stejná jako na Barrandově, v níž jsou KO ovládající blikání čtverečků (a do stejné se ukládají i přijímače ROV) . Zde je však jen jedna sama samotinká. K čemu toto?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4491
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Jo to už se taky řešilo několikrát a nikdo neví (resp. někdo asi ví, ale nikdo takový se tu s námi nebaví). Mně zase vadí sekce na Radlické za Křížovou ZC a Braunovou ZC. V prvním případě potřebuju vytáhnout tramvaj z oblouku r a do kopce, no a ona sekce. Za Braunovou ZC taky: rozjezd ze zastávky do kopce - sekce. Ale je toho víc: Braník, no a sekce na Pankráci ve vozovně, to je vyloženě soutěž o sekci na místě blbém a blbějším. 

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Věděl by někdo, jestli existuje nějaký úzus (předpis asi ne) na umístění sekcí, nebo se plácnou tam, kam obrazně řečeno vyjdou kabely od měnírny (případně "tady byly vždycky")? Místy mi přijdou poněkud nepraktické, třeba věč né cu kání na výje zdu z Rado šovické zc...
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Týjo, sto tisíc za 140 odrazek na špagátě!
Přihlásím se do výběrového řízení s pikslou vyřazených cédéček. 



-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Kvůli labutím chce dát Praha na troleje speciální odrazové pruhy
http://www.metro.cz/kvuli-labutim-chce- ... e-deje_jbs
Jinak si opravdu myslím, že labutí v Praze přibilo - letošní zimu jsem se s nimi na mostech s TT potkal násobně více než za mé předchozí působení u DP (žel nyní poslední setkání bylo pro labuť zcela tragické - byla uhynulá na rozjezdové splítce Čechova mostu ZC).
EDIT: Zde již i s foty zkušební instalace v Praze na Palackého mostě - http://praha.idnes.cz/desticky-na-trole ... -zpravy_ab
http://www.metro.cz/kvuli-labutim-chce- ... e-deje_jbs
Nemá tu někdo fotografii (odkaz na ní) onoho systému? Rád by jsem viděl jak to vypadá. Představuji si, že asi pro zavěšení popsaného systému podélně vpravo od napájecí troleje natáhnou další dráty mimo dosah PTG - či se pletu?... Řešením by mohl být systém FireFly, kdy speciální odrazové pruhy zavěšené na drátech ptáky zaplaší. Podle Lukáše Viktory z České společnosti ornitologické jde o unikátní systém, v Česku zatím nepoužitý, ale v zahraničí dobře známý. ... Principem jsou speciální plasto-kovové pruhy, které se zavěsí na troleje. Jsou reflexní a zároveň vydávají speciální ultrafialové světlo, které mohou vidět ptáci i za zhoršených podmínek, například v mlze nebo šeru. Odrazka se na drátech také pohybuje, takže ptáky plaší i zvukem. ...
Jinak si opravdu myslím, že labutí v Praze přibilo - letošní zimu jsem se s nimi na mostech s TT potkal násobně více než za mé předchozí působení u DP (žel nyní poslední setkání bylo pro labuť zcela tragické - byla uhynulá na rozjezdové splítce Čechova mostu ZC).
EDIT: Zde již i s foty zkušební instalace v Praze na Palackého mostě - http://praha.idnes.cz/desticky-na-trole ... -zpravy_ab
-
- Uživatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: 23.2.2012 21:33
- Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Fotil jsem to když jel. Vybral jsem si Hlubočepy DC, protože tam jedou pomalu. Samozřejmě to nebylo na první pokus... 

- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2253
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Proč by se rozjížděl???
-
- Uživatel
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.3.2005 20:01
- Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
předpokládám, že se nerozjel.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: 23.2.2012 21:33
- Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Na této fotce jsem zachytil přímo pantograf na úsekovém děliči. Místo fotografování: Hlubočepy. Foceno s teleobjektivem.
http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje/#DSC_2414.jpg
http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje/#DSC_2414.jpg
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Tady je nejlepší detailní fotka, co se mi podařilo udělat, že bych z ní ale pochopil, jak to má fungovat, to se říct nedá.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Řekl bych, že průjezd ze zkratované sekce do normální se neřeší - když je tam zkratováno, tak odtamtud nic nepřijede. Ohledně propojení 2 měníren na chvíli přes lištu pantografu - to by se řešit mělo, protože jinak může dojít k opalování lišty na přechodu sekce. Ale ani konstrukčně složitější provedení nakreslené Karosákem toto neřeší.
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
K těm diodovým sekcím, to moje první schéma, stejně jako všechny ostatní odvozeniny jsou špatně. Proč? Když dvoulištový sběrač propojí izolovaný úsek, přemostí tím jednu diodu. A teď si představte, že široko daleko žádná jiná tramvaj není, a vlevo a vpravo jsou dvě měnírny se stejným napětím naprázdno U0 a vnitřním odporem Ri. Tramvaj přijíždí zleva silou. První měnírna maká, druhá se fláká. Napětí vlevo je (U0 - Ri*I) kde I je proud, který tramvaj odebírá. Vpravo nikdo nic neodebírá, je tam tedy napětí U0. Teď tramvaj přejede první dělič a přemostí levou diodu. Pravá dioda se okamžitě otevře a bude se snažit srovnat napětí na obou stranách – v tu chvíli sekce nefunguje, jak by měla. Nehledě na to, že ne jedné straně může být vypnuto a zkratováno, a pak by pokus o průjezd sekce znamenal zavlečení napětí do zkratovaného úseku a tedy vypaření diody a/nebo výpadek měnírny.
Jediná možnost, jak tomuto jevu zabránit, je přidat ještě jeden dělič, takto: Pak to bude zcela bezpečné pro projíždění pod proudem (a tedy zároveň odolné proti uvíznutí) ale stále to nebude bezpečné pro rekuperaci. Ale to normální sekce nejsou taky a v tramvaji se s tím počítá.
Jediná možnost, jak tomuto jevu zabránit, je přidat ještě jeden dělič, takto: Pak to bude zcela bezpečné pro projíždění pod proudem (a tedy zároveň odolné proti uvíznutí) ale stále to nebude bezpečné pro rekuperaci. Ale to normální sekce nejsou taky a v tramvaji se s tím počítá.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
stažené ke straně je TV všude tam, kde se hrabe do kolejiště, ne? no nic, uvidíme 

-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
pawel: Dovoluji si tipovat, že zrušená řetězovka bude, tam, kde je nyní tento typ TV stažený ke straně.
Jedná se tedy cca o úsek mezi zastávkami Černý kůň - U Libušského potoka.
(Z čehož se nemění kolejnice mezi přejezdy IAD u zastávek Čechova čtvrť a Poliklinika Modřany a žel asi i mezi zastávkami Nádraží Modřany a Modřanská škola - kde to je pro jejich stupeň ojetí, viditelný i na páteři na fotce 24 z 23.7.2011, velmi napováženou, tak jako neměněný esíčkový vjezd do obratiště Nádraží Braník, viditelný na fotkách 37 až 39 z 16.7.2011 - osobně mne zajímají spíše tato hazardní rozhodnutí).
Jedná se tedy cca o úsek mezi zastávkami Černý kůň - U Libušského potoka.
(Z čehož se nemění kolejnice mezi přejezdy IAD u zastávek Čechova čtvrť a Poliklinika Modřany a žel asi i mezi zastávkami Nádraží Modřany a Modřanská škola - kde to je pro jejich stupeň ojetí, viditelný i na páteři na fotce 24 z 23.7.2011, velmi napováženou, tak jako neměněný esíčkový vjezd do obratiště Nádraží Braník, viditelný na fotkách 37 až 39 z 16.7.2011 - osobně mne zajímají spíše tato hazardní rozhodnutí).
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
v kterém úseku KOMOKO bude zrušena řetězovka a proč? a obecně - je řetězovka u TT již v dnešní době zcela výběhový model, nebo je to jen pražská záležitost (unifikace atd.)? díky.