Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3148
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
No pokud by ten stred byl o kousek delsi nez obe hlavy ptg tak ne. Jen by se vyrazne zkratil doba kdy jede vuz bez napajeni protoze by na ten stred byl privedeny proud. Ale prutok proudu z jednoho useku na druhy snad pres jednosmerny diody proti sobe nejde,ne ?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6752
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
No a dle tvého nákresu by snad úseky propojeny nebyly ?trainzjohny píše:Nemá náhodou sekce trvale oddělovat dva úseky ? Tady by se při průjezdu vozu ale dva sousední spojily ...
Já bych spíš princip viděl takhle...

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Ať na to koukám jakkoliv, tak jste z hlediska elektrotechniky nakreslily to samý, jen každej jinak. 

- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3148
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Nemá náhodou sekce trvale oddělovat dva úseky ? Tady by se při průjezdu vozu ale dva sousední spojily ...
Já bych spíš princip viděl takhle : (bez dovolení jsem si půjčil tvůj nákres, pardon).
Já bych spíš princip viděl takhle : (bez dovolení jsem si půjčil tvůj nákres, pardon).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3880
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Sekce s diodami zpozorována i v podjezdu Bulhar. Taky jsem si to musel vyzkoušet a nekopla...tak nevim
Jinak nevím, proč je prezentována jako Úsekový dělič s magnety
A taky jsem koukal, že na rozdíl od klasické sekce má víc vrstev. Takže jestli to funguje jak načrtl Oskar, mohlo by to být nějak takhle 




- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Jo, já sledoval tu ve VO večer při zátazích a musím říct že i pěkně hoří, když se řízne pomalou jízdou natvrdo. Zajímala by mě životnost těch diod. Jestli je i "antivisící" se mi zatím zjistit nepodařilo, ale počítám že nebude dlouho trvat až se někomu se sólem na ní povede zastavit. 

- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Ta sekce není konstruována na to, aby se přes ní jezdilo pod proudem, ale primárně proto, aby se na ní nezůstalo viset. Stejná sekce i na IPP ZC. Podle mě je to konstruováno tak, aby při 10 cm izolace měla vždy alespoň 1 lišta odběr a ty diody jsou tam proto, aby se netahal oblouk z druhý lišty do sousedního úseku, tudíž aby byl odběr vždy jen z jedné strany. Jinak jsem to včera zkoušel s T6 na Špejcharu a musím říct, že kope stejně jako každá jiná sekce. 

- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3880
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Taky na výjezdu ze smyčky Špejcar jsem si všiml již dříve tohoto nového typu "sekce". Už tam visí od chvíle co byla smyčka znovu připojena k síti, ale nenapadlo mě to nijak rozmazávat. A navíc s původními návěstmi. Elektroline má v katalogu "sekci" (armatury pro tramvajovou trakci, str. 19), kterou mám na mysli, ale netvrdí, že lze projíždět pod proudem.
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
je jich treba plny dvur v Ko. Je i na vyjezdu z Vo. Tam jsem ji ale zkusil riznout 5km rychlosti a 15T prestala jet a pipla jakoze na chvili bez napeti.
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Sice nevím, jak přesně to funguje, ale mohlo by to fungovat třeba takhle:
Ale nějak se mi to nezdá, tak se taky rád nechám poučit od povolanějších...
Je to vlastně stejné, jako klasická sekce, až na to, že střední část, která je běžně z izolantu, je tady z vodiče a do tohoto vodiče je dvěma diodami zavedeno napětí alespoň z jedné strany. Takže se tramvaj neocitne nikdy bez proudu...Ale nějak se mi to nezdá, tak se taky rád nechám poučit od povolanějších...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Mohl bys to prosím trošku rozvést i pro ty co o elektrice ví víceméně akorát že není vidět a bolí to? Těch 10cm - tzn. dostatečná vzdálenost, aby se lištama nespojili dva úseky (jeden je v úseku a druhý izolován)? Případně to není na závadu? A ty diody jsou tam proč (namísto obyčejnýho "kusu plastu") - aby se to mohlo brát pod jízdou, příp zamezují přetažení oblouku mezi úseky?Brejšín píše: Izolovaný úsek je jen asi 1O cm dlouhý a oddělení je zajištěno pomocí diod.
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
V okolí prašného mostu jsou již instalovány, doporučuji prohlédnout.
Izolovaný úsek je jen asi 1O cm dlouhý a oddělení je zajištěno pomocí diod.
Izolovaný úsek je jen asi 1O cm dlouhý a oddělení je zajištěno pomocí diod.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3169
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Předpokládám, že ani tak nejde o návěst jako o samotný úsekový dělič. Mohl by mi někdo seznámený s tím popsat jak taková "sekce" vypadá? Já bych si dokázal představit různá řešení, ale jejich popis by byl delší, nesrozumitelnější a s větším počtem odboček a dodatků než onen příspěvek citovaného autoraMM-Mikulovsky (v tématu Zátahové orientace) píše:novou návěst sekce, jíž je možno projíždět "podjízdou" a na níž není možné zůstat "viset" - zatím není v Praze instalovaná jediná, ale prý se nějaké chystají na vhodná - respektive pro klasické sekce naprosto nevhodná místa)

- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení




- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
OT
http://www.meteleskublesku.cz/?movie=40 Rozhovor u stolu 4:26
i v kovovém stavuOskar píše: Shrnutí: Na ovládání výhybek se hodí rádio,

http://www.meteleskublesku.cz/?movie=40 Rozhovor u stolu 4:26