Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 2217 » 09.8.2008 19:02
Teda, pana

na Tebe!
-
MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4750
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MOp » 09.8.2008 18:24
Ano solární panel zásobující elektřinou čidlo dorisu v zastávkovém označníku.
-
Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3880
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Karosák » 20.6.2008 16:13
To jsem rád, že mi ta škola něco dala

...děkuji za odpovědi
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4273
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 20.6.2008 15:45
Oskar píše:Přesně tak, bleskojistka pro svedení přepětí při přímém úderu blesku. Že by ochránila před zničením tramvaj, nebo měnírnu se asi říct nedá, ale může alespoň zabránit průrazu izolace přívodních kabelů. A v součinnosti s přepěťovou ochranou na tramvajích a měnírnách může pomoci minimalizovat případné škody.
Je to tak, jak píše Oskar. Na železnici je to logicky také, avšak rozteč vodičů v jiskřišti bleskojistky je vzhledem k xkrát většímu napětí větší.
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 20.6.2008 15:34
Přesně tak, bleskojistka pro svedení přepětí při přímém úderu blesku. Že by ochránila před zničením tramvaj, nebo měnírnu se asi říct nedá, ale může alespoň zabránit průrazu izolace přívodních kabelů. A v součinnosti s přepěťovou ochranou na tramvajích a měnírnách může pomoci minimalizovat případné škody.
-
Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3880
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Karosák » 20.6.2008 15:04
Chtěl bych se zeptat na toto udělátko. Proč je trolej pod napětím přes to drátěné "Xko" skoro spojena se zemí (přes sloup). Všiml jsem si toho u sekcí, u napájecích míst, ale i na železnici. Napadlo mě, že by to mohlo suplovat průrazku, tedy že při úderu blesku by proudový nápor "neprohořel" nejbližší tramvají, ale přes toto "Xko" s jistě menším odporem než má tramvaj, se běžel vybít do země a "Xko" by také sloužilo pro lepší uhašeni oblouku. Co na to odborníci

-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 24.5.2007 9:19
DJ_RADIO2 píše:Tak ale síť TN je síť s uzeměným uzlem, tak to v tom případě je síť TT.
Přesně tak. Jak už jsem zde psal, má předchozí doměnka byla chybná... Ještě možná by se ta síť dala nazvat IN (uzel zdroje je izolován, neživé části spojeny s uzlem zdroje...)
-
DJ_RADIO2
- Uživatel
- Příspěvky: 25
- Registrován: 26.3.2005 23:51
- Bydliště: Praha6
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od DJ_RADIO2 » 23.5.2007 23:59
Tak ale síť TN je síť s uzeměným uzlem, tak to v tom případě je síť TT.
Oskar píše:Právě že není. Pokud vezmeme ideální situaci, kdy koleje jsou dokonale izolovány od země, nedojde po uzemnění troleje k průchodu žádného proudu. Izolovaná soustava jen přestane být izolována a na kolejích se proti zemi objeví nebezpečné napětí.
Aby se to nestalo, bude v měnírnách něco, co hlídá velikost napětí mezi mínus pólem měnírny a zemí (v ideálním stavu by nemělo být napětí žádné, neboť jde o dvě oddělené soustavy, co mezi sebou napětí mít nemají) a pokud napětí stoupne nad nějakou minimální mez, napájení se odpojí.
Jinak to co jsi napsal platí doslova, pokud slova "zem" nahradíš slovy "kolej"
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 23.5.2007 23:29
DJ_RADIO2 píše:Jasný, takže když spadne trolej země, nebo ji spojim se zemí (né, že bych to chtěl dělat samozřejmě), třeba když spadne a dotkne se třeba něčeho uzeměného, tak je o zkrat. A když ten zkrat nebude dost dobrej, tak zemí potečou stovky ampér a nikdo si toho prakticky nevšimne.
Jo, TN jsem chtěl slyšet.

Díky.
Právě že není. Pokud vezmeme ideální situaci, kdy koleje jsou dokonale izolovány od země, nedojde po uzemnění troleje k průchodu žádného proudu. Izolovaná soustava jen přestane být izolována a na kolejích se proti zemi objeví nebezpečné napětí.
Aby se to nestalo, bude v měnírnách něco, co hlídá velikost napětí mezi mínus pólem měnírny a zemí (v ideálním stavu by nemělo být napětí žádné, neboť jde o dvě oddělené soustavy, co mezi sebou napětí mít nemají) a pokud napětí stoupne nad nějakou minimální mez, napájení se odpojí.
Jinak to co jsi napsal platí doslova, pokud slova "zem" nahradíš slovy "kolej"
-
DavidD
- Uživatel
- Příspěvky: 1624
- Registrován: 10.5.2006 17:36
Příspěvek
od DavidD » 23.5.2007 21:59
DJ_RADIO2 píše:Jasný, takže když spadne trolej země, nebo ji spojim se zemí (né, že bych to chtěl dělat samozřejmě), třeba když spadne a dotkne se třeba něčeho uzeměného, tak je o zkrat. A když ten zkrat nebude dost dobrej, tak zemí potečou stovky ampér a nikdo si toho prakticky nevšimne.
Jo, TN jsem chtěl slyšet.

Díky.
Přesně tak.

-
DJ_RADIO2
- Uživatel
- Příspěvky: 25
- Registrován: 26.3.2005 23:51
- Bydliště: Praha6
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od DJ_RADIO2 » 23.5.2007 21:56
Jasný, takže když spadne trolej země, nebo ji spojim se zemí (né, že bych to chtěl dělat samozřejmě), třeba když spadne a dotkne se třeba něčeho uzeměného, tak je o zkrat. A když ten zkrat nebude dost dobrej, tak zemí potečou stovky ampér a nikdo si toho prakticky nevšimne.
Jo, TN jsem chtěl slyšet.

Díky.
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 09.5.2007 13:24
I.am.good píše:Uzemněné nejsou, spojené s měnírnou ano.

Jednotlivé kolejnice jsou navzájem spojeny mimo pevnostních spojek (šroubů) také vodícími měděnými dracouny, vždy po nějaké vzdálenosti od nich jde tzv. "zpětné" vedení" do měnírny. A tím se koloběh proudu měnírna - měnírna uzavírá...

Přesně tak...

Pokud to z předchozího nevyplynulo, tak se omlouvám. Z měnírny vychází stejný počet plus drátů a mínus drátů. Každý úsek je napojen cca. třemi plus dráty, takže bude napojen taky cca. třemi mínus dráty.
<idea>
Plus dráty jsou propojovány v krabicích podél tratí označovaných výstražnou tabulkou "Vysoké napětí - životu nebezpečno !" (ač 600V vysoké napětí není

).
Mínus dráty jsou propojovány v krabicích podél tratí, označovaných výstražnou tabulkou "Pozor, zpětný proud!", která varuje, že po odpojení přívodu z měnírny se na svorkovnici objeví 600V prolezlých z troleje přes tramvaj poblíž.
</idea>
-
I.am.good
Příspěvek
od I.am.good » 08.5.2007 18:26
Uzemněné nejsou, spojené s měnírnou ano.

Jednotlivé kolejnice jsou navzájem spojeny mimo pevnostních spojek (šroubů) také vodícími měděnými dracouny, vždy po nějaké vzdálenosti od nich jde tzv. "zpětné" vedení" do měnírny. A tím se koloběh proudu měnírna - měnírna uzavírá...

-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4273
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 08.5.2007 17:44
To se mi nějak nezdá, že by koleje nebyly uzemněné, resp spojené s měnírnou. Vždyť kdokoliv by se dotkl tramvaje a stál venku, tak by dostal pecku. Čistě teoreticky: Pokud pojedu s tramvají T3, na plný nášlap (zrychlovač vytočen, motory odbuzené) a bude sucho, tak pojedu pomalu, protože odpor země při suchu bude dost velký. Najednou zaprší a okamžitě se zvýší rychlost, neboť se odpor země sníží. Vezmu-li v potaz třeba trať do Modřan, tak poslední měnírna je někde u Nádraží Modřany. To kdyby bylo sucho, tak bych na konečnou možná ani nedojel....
