Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tady je to asi nejvhodnější téma. Měl bych jeden (asi trochu hloupej dotaz). Jak je estakáda na Krejcárek, koukal jsem, že je podél docela široký chodníček. Jak je to se vstupem na něj? Teď na podzim je krásná viditelnost, chtěl bych si tam udělat fotku a z tramvaje to člověk nestihne. Čeká mě šílené prozvánění nebo je to řidičům fuk? Samozřejmě nemám v úmyslu přecházet koleje a tak podobně...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Díky panu MOpovi (https://www.facebook.com/prazsketramvaj ... =3&theater) máme čelní pohled na zastávku Štvanice. Já si dovolil dva detailnější záběry této zastávky a (ještě nenamalovaného) přechodu vyšší kvality...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No pokud vim, tak ta formulace zni "je-li 50 m rizena krizovatka, prechod, misto pro prechazeni, podchod nebo nadchod..."
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
P_V: Taky dobrý.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Přechod není dál než 50 m, ten je dál jen 6 m. Ten přerušený. Zákon neříká, že ten přechod od kterého se měří 50 m, musí nutně vést ve stejném směru.von Špilberk píše: A pak silniční zákon říká, že přejít mimo přechod se může, pokud je přechod dál než 50 metrů, a to tady platí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Já bych se tím netrápil. Místo pro přecházení to je, ať tiskoví mluvčí TSK a DP říkají, co chtějí.
Jednak proto, že místo pro přecházení má úplně vágní popis, takže prakticky nikdo neví, co to je a není. A pak silniční zákon říká, že přejít mimo přechod se může, pokud je přechod dál než 50 metrů, a to tady platí. Základem místa pro přecházení je usnadnění přecházení vozovky (s tím, že chodec nemá přednost), takže tím, že tam zrušili přechod, ale snížený obrubník usnadňující přecházení tam zůstal, tak automaticky vzniklo místo pro přecházení.
Tento výrok:
A
Jednak proto, že místo pro přecházení má úplně vágní popis, takže prakticky nikdo neví, co to je a není. A pak silniční zákon říká, že přejít mimo přechod se může, pokud je přechod dál než 50 metrů, a to tady platí. Základem místa pro přecházení je usnadnění přecházení vozovky (s tím, že chodec nemá přednost), takže tím, že tam zrušili přechod, ale snížený obrubník usnadňující přecházení tam zůstal, tak automaticky vzniklo místo pro přecházení.
Tento výrok:
nemá žádnou oporu v silničním zákonu. Zajímalo by mne, jak chce náš tiskový kecal chodci zabránit, aby šel dál.„Chodec tu zkrátka nesmí přecházet více než jeden jízdní pruh,“ upozorňuje Štábl.
A
tohle je taky dobrý. Takže snížením obrubníku chodníku na úroveň silnice se chodcům dává v Praze najevo, že tam nemají chodit. To od kdy„Podobná opatření mají zabránit přecházení chodců přes tramvajové koleje, což může být nebezpečné,“
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Na demografickou diskusi nejsem dost vybavený, ale pomni, co všechno jinde jde a v Praze je problém, nebo se z toho dělá problém O co větší komfort město nabízí, o to víc se brečí. Tuhle se mi princezna svíjela smíchy když, ó jaký div, v ML z IDOSu zjistila, že linka MHD k cíli nám jede za 50 minut a další až ráno v 5. Nejdřív nechápala, že je to vůbec u MHD možné a pak uznala, jaký máme v PHE komfort a to i v noci. Do té doby taky tahala hubu, když to mělo 5 minut sekeru. Avšak co je to proti věčnosti
Ta klasifikace čtenáře mě pobavila
Ta klasifikace čtenáře mě pobavila
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Karosák: S těma pražákama bych brzdil Většina to jsou naplaveni že všech řití republiky a právě tyhle ze sebe dělají ty pražáky...
Čtenář Blažek spíš ucítil 500 Kč ve své peněžence...
Čtenář Blažek spíš ucítil 500 Kč ve své peněžence...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ta Praha je fakt stát ve státě. Ve východních Čechách toto není ojedinělé (např hlavní průjezd Kostelcem n. O. má asi 4 taková místa včetně osvětlení, ale bez zebry. Dokonce o tom byla i nějaká reportáž v regionálním zpravodajství jako o opatření k legislativně jednoduchému udělátku s výchovným efektem, neb za sebe chodec zodpovídá vice a tudíž dává větší pozor. Místo ho legislativně nijak nekryje a absence zebry psychologicky zarazí a donutí k rozhlednutí. Bylo doplněno i prukaznymi záběry z takových míst. Naproti tomu je řidič IAD upozorněn zuzenim/sikanou a osvětlením místa. Pochvalně se k tomu vyjadřoval i v reportáži oslovený dopravní policista. Jen v Praze z toho zase bude reportáž do krimi zpráv...
Často se říká, že je někdo z malomesta, nebo se určitým rysum chování říká malomestactvi, ale mě přijde, že venkovan sice možná není tak svetovej, ale novým věcem se rád priuci a umí použít selský rozum. Naopak "malost" a zabedněnost mi připadá, že je v tomto směru právě výsadou pražáků.
Často se říká, že je někdo z malomesta, nebo se určitým rysum chování říká malomestactvi, ale mě přijde, že venkovan sice možná není tak svetovej, ale novým věcem se rád priuci a umí použít selský rozum. Naopak "malost" a zabedněnost mi připadá, že je v tomto směru právě výsadou pražáků.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Dál už nepřecházejte. Tohle již není přechod!
Já jsem se vždycky domníval, že ono řešení není reliktem přechodu, nýbrž místem k přecházení. Proč tomu tak (dle článku) není?
Já jsem se vždycky domníval, že ono řešení není reliktem přechodu, nýbrž místem k přecházení. Proč tomu tak (dle článku) není?
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Dotazem u vedoucího provozovny jsme zjistili, že přechod bylo zvykem malovat obvykle jednou za dva roky. Důležité však bylo, zda se koleje před malováním škrabaly. Poslechněte si, co nám o tom vedoucí provozovny řekl: (cinkot skleni... eh, vlastně tramvají) "Ne"
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Na Palmovce opět "upraveno" značení přechodů:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
http://www.tsk-praha.cz/wps/wcm/connect ... OD=AJPERES
Tak ona tam samozřejmě je nejen zóna zákazu vjezdu autobusů, ale po-pá 8-18 i zákazu vjezdu nákladních vozidel nad 3,5 tuny. Ale pochybuju, že většina řidičů na kraji zóny tuhle značku vůbec vnímá...
Tak ona tam samozřejmě je nejen zóna zákazu vjezdu autobusů, ale po-pá 8-18 i zákazu vjezdu nákladních vozidel nad 3,5 tuny. Ale pochybuju, že většina řidičů na kraji zóny tuhle značku vůbec vnímá...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No já bych nainstaloval doprostřed zábradlí a osadil tam značku zákaz vjezdu pro auta širší 2,0 m. A zbytek ať odbočí Břehovou do Pařížské.
Ne teď už vážně. Když už někdo tu hovadinu vymyslel, tak by se tam měla osadit značka zákaz vjezdu pro náklaďáky a autobusy mimo MHD. Ať si jezdí přes Mánesův most. Problém je ale respektování dopravního značení. Na Čechově mostě je zákaz vjezdu autobusů a stejně si tam každou chvíli nějaký vjede.
Ne teď už vážně. Když už někdo tu hovadinu vymyslel, tak by se tam měla osadit značka zákaz vjezdu pro náklaďáky a autobusy mimo MHD. Ať si jezdí přes Mánesův most. Problém je ale respektování dopravního značení. Na Čechově mostě je zákaz vjezdu autobusů a stejně si tam každou chvíli nějaký vjede.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Kterého si všimne jeden z dvaceti řidičů... A taky říká jízda po kolejích, ne jízda po proklatě úzkých kolejích s čucháním k zrcátku a svačině protijedoucího řidiče tramvaje .