Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 08.11.2015 6:53

Na to se dá říct jen jedno - kdo se moc ptá, moc se dozví. :lol:
V těch místech je to trať na samostatném tělese, čili dráha ve smyslu drážního zákona. A na tu je podle stejného zákona vstup zakázán.
A jak se a s tím kdo vypořádá, každýho věc. 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 07.11.2015 20:48

MOp: I na prtkách jsou fotka z estákády a dokonce je tam vidět i cedule ze zadu :lol:

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od slonik » 07.11.2015 18:51

Do kolejiště by mě vážně lézt nenapadlo, ale tohle je prostě široký chodník :D Kde je to fakt nebezpečné je třeba Trojský most, kam lidi pro fotku oblouků taky lezou. No nevadí, ze silničního mostu vedle je taky pěkný výhled a chodník je tam i legální.

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Jirka » 07.11.2015 18:37

slonik píše:Je pravda, že jsem asi jinou odpověď nemohl čekat, no... Ale nechápu, proč by se na metrovej chodník nesmělo vejít. To je tam spíš, aby někdo neštrádoval až dolu, protože tam by to asi nebezpečný být mohlo.
Nemýlím-li se, je to místo na dráze veřejnosti nepřístupné, tudíž podle zákona o drahách je tam vstup zakázán. Ostatně tak je to všude, kde není tram. trať součástí pozemní komunikace, vyjma zastávek, přechodů a přejezdů. V tomto jsou pravidla stejná, jako na železnici.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od slonik » 07.11.2015 18:22

Je pravda, že jsem asi jinou odpověď nemohl čekat, no... Ale nechápu, proč by se na metrovej chodník nesmělo vejít. To je tam spíš, aby někdo neštrádoval až dolu, protože tam by to asi nebezpečný být mohlo.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MOp » 07.11.2015 17:35

Staci jako odpoved symbol vlevo na obrazku?
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/v ... 216-03.jpg

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od slonik » 07.11.2015 16:55

Tady je to asi nejvhodnější téma. Měl bych jeden (asi trochu hloupej dotaz). Jak je estakáda na Krejcárek, koukal jsem, že je podél docela široký chodníček. Jak je to se vstupem na něj? Teď na podzim je krásná viditelnost, chtěl bych si tam udělat fotku a z tramvaje to člověk nestihne. Čeká mě šílené prozvánění nebo je to řidičům fuk? Samozřejmě nemám v úmyslu přecházet koleje a tak podobně...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 04.11.2015 10:27

Díky panu MOpovi (https://www.facebook.com/prazsketramvaj ... =3&theater) máme čelní pohled na zastávku Štvanice. Já si dovolil dva detailnější záběry této zastávky a (ještě nenamalovaného) přechodu vyšší kvality...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od kruťák » 25.9.2015 13:00

No pokud vim, tak ta formulace zni "je-li 50 m rizena krizovatka, prechod, misto pro prechazeni, podchod nebo nadchod..." :wink:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 25.9.2015 10:47

P_V: Taky dobrý. :lol: :lol:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 25.9.2015 10:41

von Špilberk píše: A pak silniční zákon říká, že přejít mimo přechod se může, pokud je přechod dál než 50 metrů, a to tady platí.
Přechod není dál než 50 m, ten je dál jen 6 m. Ten přerušený. Zákon neříká, že ten přechod od kterého se měří 50 m, musí nutně vést ve stejném směru.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 25.9.2015 7:33

Já bych se tím netrápil. Místo pro přecházení to je, ať tiskoví mluvčí TSK a DP říkají, co chtějí.
Jednak proto, že místo pro přecházení má úplně vágní popis, takže prakticky nikdo neví, co to je a není. A pak silniční zákon říká, že přejít mimo přechod se může, pokud je přechod dál než 50 metrů, a to tady platí. Základem místa pro přecházení je usnadnění přecházení vozovky (s tím, že chodec nemá přednost), takže tím, že tam zrušili přechod, ale snížený obrubník usnadňující přecházení tam zůstal, tak automaticky vzniklo místo pro přecházení. 8-[
Tento výrok:
„Chodec tu zkrátka nesmí přecházet více než jeden jízdní pruh,“ upozorňuje Štábl.
nemá žádnou oporu v silničním zákonu. Zajímalo by mne, jak chce náš tiskový kecal chodci zabránit, aby šel dál.
A
„Podobná opatření mají zabránit přecházení chodců přes tramvajové koleje, což může být nebezpečné,“
tohle je taky dobrý. Takže snížením obrubníku chodníku na úroveň silnice se chodcům dává v Praze najevo, že tam nemají chodit. :lol: To od kdy :?: :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 24.9.2015 23:42

Na demografickou diskusi nejsem dost vybavený, ale pomni, co všechno jinde jde a v Praze je problém, nebo se z toho dělá problém :? O co větší komfort město nabízí, o to víc se brečí. Tuhle se mi princezna svíjela smíchy když, ó jaký div, v ML z IDOSu zjistila, že linka MHD k cíli nám jede za 50 minut a další až ráno v 5. Nejdřív nechápala, že je to vůbec u MHD možné a pak uznala, jaký máme v PHE komfort a to i v noci. Do té doby taky tahala hubu, když to mělo 5 minut sekeru. Avšak co je to proti věčnosti :lol:
Ta klasifikace čtenáře mě pobavila :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 24.9.2015 20:38

Karosák: S těma pražákama bych brzdil Většina to jsou naplaveni že všech řití republiky a právě tyhle ze sebe dělají ty pražáky...

Čtenář Blažek spíš ucítil 500 Kč ve své peněžence...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 24.9.2015 19:15

Ta Praha je fakt stát ve státě. Ve východních Čechách toto není ojedinělé (např hlavní průjezd Kostelcem n. O. má asi 4 taková místa včetně osvětlení, ale bez zebry. Dokonce o tom byla i nějaká reportáž v regionálním zpravodajství jako o opatření k legislativně jednoduchému udělátku s výchovným efektem, neb za sebe chodec zodpovídá vice a tudíž dává větší pozor. Místo ho legislativně nijak nekryje a absence zebry psychologicky zarazí a donutí k rozhlednutí. Bylo doplněno i prukaznymi záběry z takových míst. Naproti tomu je řidič IAD upozorněn zuzenim/sikanou a osvětlením místa. Pochvalně se k tomu vyjadřoval i v reportáži oslovený dopravní policista. Jen v Praze z toho zase bude reportáž do krimi zpráv...
Často se říká, že je někdo z malomesta, nebo se určitým rysum chování říká malomestactvi, ale mě přijde, že venkovan sice možná není tak svetovej, ale novým věcem se rád priuci a umí použít selský rozum. Naopak "malost" a zabedněnost mi připadá, že je v tomto směru právě výsadou pražáků. :-(

Odpovědět