Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jediné místo na modřanské trati, kde snad má smysl probliknout dálkové, je oblouk před nádražím Modřany z centra. Jinak je všude vidět dostatečně, neb to tam prosvítí VO ze silnice.
Ale i kdyby ne - od toho máme vpředu světla a jezdíme na rozhled.
Ale i kdyby ne - od toho máme vpředu světla a jezdíme na rozhled.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2250
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Žádná železniční trať není v celé délce osvětlena, ani silnice či dálnice...
Přitom auto může scípnout úplně, včetně světel, naprosto snadno
Přitom auto může scípnout úplně, včetně světel, naprosto snadno
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2613
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Může u tramvají dojít v případě poruchy k totálnímu blackoutu - tj. zhasnou všechna vnitřní i vnější světla? Pokud ano, tak mi přijde, že na rychlodráze v Modřanech by se nemusela neztratit.
Proč vlastně ta trať není osvětlena? Může se tam objevit jakákoliv překážka, včetně opice co by si tam třeba ustlal atp.
Proč vlastně ta trať není osvětlena? Může se tam objevit jakákoliv překážka, včetně opice co by si tam třeba ustlal atp.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Souhlas. Já občas místo 26 jezdíval 175 (hlavně když byly výluky okolo Mas. nádr.) a už jsem toho nechal, protože mi často po ránu bylo z tý jízdy šoufl. A to sedávám vepředu a nikdy mi v autě ani autobuse blbě nebývá/nebývalo.Proxy píše: ↑16.9.2024 8:10Ovšem nevím, jak vyjádřit pohodlí cestujících. Jsem zvyklý jezdit tramvají z Barrandova a oproti autobusů musím ocenit, že tramvaj jede plynuleji. Když jsem jel přeplněným autobusem do Bohnic, tak jsem byl překvapený, že autobus ve stejné rychlosti jako tramvaj se nepříjemně kýval ze strany na stranu a házel nahoru a dolů. Nechápu, jak si tohle můžou starší lidé z Bohnic chválit. Já bych tím každý den jezdit rozhodně nechtěl.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 111
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
O to mi právě jde. Není zcela fér to počítat vůči celé ceně novostavby - potřebuji z ní oddělit jen tu část ceny, která se přímo týká kolejiště a která se bude měnit při další velké rekonstrukci. (dejme tomu životnost cca 30 let)? Protože problém je, že se s tím sveze všelijaká rekonstrukce ulic, chodníků, sítí apod.thriller2 píše: ↑17.9.2024 9:52jako novostavba této tramvajové trati by se to ekonomicky vyplatilo jen ztěží (porovnával jsem tehdejší ceny za novostavby TT, tramvaje, autobusy, životnosti tramvají a autobusů, platy řidičů a tehdejší rozsah provozu, tj. tramvaje 2xT3 co dvě minuty vs. ekvivalentní počet autobusů). Naopak v tehdejším stavu. tj TT už existuje, jen se musí udržovat a pravidelně opravovatBlaueminence píše: ↑13.9.2024 12:10..spočítat rentabilitu výstavby tramvajové trati při daném objemu provozu na trase Kobylisy - Krakov (téměř Bohnice)..
Dále netuším, jaká je běžná cena a četnost těch průběžných několikadenních oprav trati, které se dělají průběžně.
A dále autobusy svou jízdou zcela jistě výrazně poškozují vozovku, ale jejich vliv nelze prakticky oddělit od dalších aut, proto se dělá, jako by to neexistovalo.
A chápu, že úplně přesně to spočítat nejde, jen se snažím dobrat pravdě co nejblíže.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Kdysi jsem ze srandy počítal něco podobného pro trať Karlovo náměstí - Sídliště Řepy a vyšlo mi, že jako novostavba této tramvajové trati by se to ekonomicky vyplatilo jen ztěží (porovnával jsem tehdejší ceny za novostavby TT, tramvaje, autobusy, životnosti tramvají a autobusů, platy řidičů a tehdejší rozsah provozu, tj. tramvaje 2xT3 co dvě minuty vs. ekvivalentní počet autobusů). Naopak v tehdejším stavu. tj TT už existuje, jen se musí udržovat a pravidelně opravovat, byla trať podle mých jednoduchých výpočtů ekonomicky výhodná již v případě provozu s intervalem 4 minuty. Takže si myslím, že TT Kobylisy-Bohnice nemůže být ekonomicky výhodnější, než současný provoz autobusů, a pro její obhajobu se musí zohlednit další aspekty, jako například pohodlí, hluk, ovzduší, vliv na životní prostředí, městotvornost apod, což jsou často subjektivní kritéria. Já osobně mám tramvaje raději a byl bych raději za tramvaj jednou za 4 minuty než autobus po dvou minutách, občas bych z těch Bohnic sjel bez přestupu dolu do Holešovic nebo Libně a občasné zpoždění bych při takovém intervalu zkousnul. Ale v pravidelném dojíždění na metro bude tramvaj spíš obtěžovat a její jediná výhoda může být budoucí pokračování do Podbaby.Blaueminence píše: ↑13.9.2024 12:10..spočítat rentabilitu výstavby tramvajové trati při daném objemu provozu na trase Kobylisy - Krakov (téměř Bohnice)..
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10241
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Proxy: Ono hlavním rozdílem u Barrandova byla neskákání v kolonách. Asi i proto trat nebudila odpor u místních a spíš jste na ní čekali jako na smilování . Bohužel uznávám, že někteří lide v Bohnicích mi přijde, že vysadili medikaci a vylezli z bran nemocnice do sídliště a podle toho reakce vypadají... Bohužel část jich i infiltrovala radnici P8 .
Opravdu nebudou busy s klasikou? Já žil v tom, že se hrotí jenom osobní auta a bude max nějaká EURO6z.
Blaueminence : Počet řidičů. Všeobecně platí, že jakmile přichází ekonomická krize, stavy řidičů se naplní . Bohužel v ČR dlouhodobě máme brutálně nízkou nezaměstnanost a aby to tady vůbec fungovalo, tak se masivně dováží pracovní síla nejenom z Bulharska, Rumunska, ale třetích zemí jako UA a další exSSSR země...
Opravdu nebudou busy s klasikou? Já žil v tom, že se hrotí jenom osobní auta a bude max nějaká EURO6z.
Blaueminence : Počet řidičů. Všeobecně platí, že jakmile přichází ekonomická krize, stavy řidičů se naplní . Bohužel v ČR dlouhodobě máme brutálně nízkou nezaměstnanost a aby to tady vůbec fungovalo, tak se masivně dováží pracovní síla nejenom z Bulharska, Rumunska, ale třetích zemí jako UA a další exSSSR země...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 111
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Na to bych potřeboval znát vozokilometrové náklady trolejbusu / elektrobusu. Ideálně takové, které zohlední vliv provozu na stárnutí baterie a tím její odpis, což bude podstatná částka.Proxy píše: ↑16.9.2024 8:10Do výpočtu rentability je nutné zahrnout, že od roku 2030 se zřejmě nebudou vyrábět autobusy se spalovacími motory pro provoz MHD. Takže je potřeba návratnost počítat ve vztahu s provozem elektrobusů či trolejbusů.
Ovšem nevím, jak vyjádřit pohodlí cestujících. Jsem zvyklý jezdit tramvají z Barrandova a oproti autobusů musím ocenit, že tramvaj jede plynuleji. Když jsem jel přeplněným autobusem do Bohnic, tak jsem byl překvapený, že autobus ve stejné rychlosti jako tramvaj se nepříjemně kýval ze strany na stranu a házel nahoru a dolů. Nechápu, jak si tohle můžou starší lidé z Bohnic chválit. Já bych tím každý den jezdit rozhodně nechtěl.
Mimochodem, cenu takové běžné opravy trati - nikoli rekonstrukce by někdo věděl?
A vůbec největší neznámá - demografický vývoj řidičů, s nimiž je problém zejména u autobusů, u tramvají zřejmě taky, ale menší. A kolik bude potřeba jim za desítky let platit, aby nějací byli, to mi neřekne už nejspíš nikdo.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Do výpočtu rentability je nutné zahrnout, že od roku 2030 se zřejmě nebudou vyrábět autobusy se spalovacími motory pro provoz MHD. Takže je potřeba návratnost počítat ve vztahu s provozem elektrobusů či trolejbusů.
Ovšem nevím, jak vyjádřit pohodlí cestujících. Jsem zvyklý jezdit tramvají z Barrandova a oproti autobusů musím ocenit, že tramvaj jede plynuleji. Když jsem jel přeplněným autobusem do Bohnic, tak jsem byl překvapený, že autobus ve stejné rychlosti jako tramvaj se nepříjemně kýval ze strany na stranu a házel nahoru a dolů. Nechápu, jak si tohle můžou starší lidé z Bohnic chválit. Já bych tím každý den jezdit rozhodně nechtěl.
Ovšem nevím, jak vyjádřit pohodlí cestujících. Jsem zvyklý jezdit tramvají z Barrandova a oproti autobusů musím ocenit, že tramvaj jede plynuleji. Když jsem jel přeplněným autobusem do Bohnic, tak jsem byl překvapený, že autobus ve stejné rychlosti jako tramvaj se nepříjemně kýval ze strany na stranu a házel nahoru a dolů. Nechápu, jak si tohle můžou starší lidé z Bohnic chválit. Já bych tím každý den jezdit rozhodně nechtěl.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 111
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Mně jde o něco trochu jiného, především o samotné variabilní náklady - kolik stojí samotná jízda. Ideálně pro různé typy vozidel - to by spočítat šlo?
Potom by mě zajímalo, kolik běžně stojí ty drobné údržby a opravy v průběhu životnosti trati.
A následně, jak oddělit v případě ceny výstavby / kompletní rekonstrukce samotná trať - tedy cokoli, co se přímo týká trati. Potřebuji odstínit různé opravy vozovek, sítí a další věci, které by se dělaly tak jako tak.
Potom by mě zajímalo, kolik běžně stojí ty drobné údržby a opravy v průběhu životnosti trati.
A následně, jak oddělit v případě ceny výstavby / kompletní rekonstrukce samotná trať - tedy cokoli, co se přímo týká trati. Potřebuji odstínit různé opravy vozovek, sítí a další věci, které by se dělaly tak jako tak.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10241
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tohle je pouze první etapa, která busy omezí velmi minimálně. Prakticky dáte pryč jenom 144 a nějak omezíte 102. Reálně po úplném dokončení nejspíš zůstane 152 (ale je otázka kudy, jestli kolem AAA a nebo podél TT), 202 (logicky, ale při jejím intervalu zanedbatelné) a asi největší řev bude u 177, kde tranzit směr Prosek je fakt velký.
Ke kapacitě. Je potřeba napsat, že ten km tramvaje je za solo T3. Podle standardů kvality PID odveze T3 63 cestujících, SD bus 53. ( Při sardinkách T3 110, ale což je dáno uspořádáním vozu 1+1).
Navíc musíte zohlednit i poptávku/nabídku a systém autobusů vs tram. V sedle jezdí v Bohnicicíh většina busů po 15 minutách (200 po 8, ale víkend jede po 15) Tramvaje mají přes sedlo výrazně menší omezení.
Ke kapacitě. Je potřeba napsat, že ten km tramvaje je za solo T3. Podle standardů kvality PID odveze T3 63 cestujících, SD bus 53. ( Při sardinkách T3 110, ale což je dáno uspořádáním vozu 1+1).
Navíc musíte zohlednit i poptávku/nabídku a systém autobusů vs tram. V sedle jezdí v Bohnicicíh většina busů po 15 minutách (200 po 8, ale víkend jede po 15) Tramvaje mají přes sedlo výrazně menší omezení.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 111
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Zdravím všechny,
rozhodl jsem se spočítat rentabilitu výstavby tramvajové trati při daném objemu provozu na trase Kobylisy - Krakov (téměř Bohnice). Srovnávám jednotlivé druhy fixních i variabilních nákladů. Jediné, s čím mám problém je dostat se k přesným číslům. Konkrétně:
rozhodl jsem se spočítat rentabilitu výstavby tramvajové trati při daném objemu provozu na trase Kobylisy - Krakov (téměř Bohnice). Srovnávám jednotlivé druhy fixních i variabilních nákladů. Jediné, s čím mám problém je dostat se k přesným číslům. Konkrétně:
- Průměrné roční náklady na údržbu 1 km takové trati - zde http://www.vlcoun.cz/index.php/odjinud/ ... ji-miliony se uvádí 15 milionů za rok 2023, přičemž délka sítě je 21,7 km. Je tedy běžná cena za drobné opravy na kilometr trati (i v Praze) 691 244,24 Kč , dává takové číslo smysl? Předpokládám, že to jsou jen opravy a nikoli rekonstrukce.
- Dále zde https://dopravni.net/mhd/6318/nova-fakt ... do-motola/ se údajně podle podle studie prodloužení metra A (kterou ale samotnou nemohu najít) uvádí náklady na osobokilometr
- Metro 58 Kč/vozokm (54% Variabilní náklady)
- Tramvaj 45 Kč/vozokm (75% Variabilní náklady)
- Autobus 47 Kč/vozokm (85% Variabilní náklady)
To vše se samozřejmě musí vydělit běžnou kapacitou.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1551
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Soutěží se nový radiový systém pro stavění výhybek. https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/732136
Požadavky: - obousměrná komunikace,
- jízda v následu (dva vlaky stejným směrem těsně za sebou).
Požadavky: - obousměrná komunikace,
- jízda v následu (dva vlaky stejným směrem těsně za sebou).
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10241
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jenom škoda, že Hřib se rovnou nepochlubil, že zařízl Opletalovu...
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2250
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Do finále ještě nějaká voda ve Vltavě proteče... Pokud vše klapne jak má