Takže vzato do důsledku, 30 km na sjezdové výhybce v přímé projíždět nelze, protože se o pár metrů před ní VŽDY vyskytuje minimálně 1 srdcovka.Marek píše:A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.P_V píše:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá.
Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.P_V píše:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá. Docela by mě zajímalo, jaké je pořadí důležitosti důvodů pro 15km/h na kříženích, jestli obava z nebezpečí vykolejení na tramvajových srdcovkách, preventivně nízká rychlost kvůli možné srážce s jiným vlakem nebo snaha o pomalejší průjezd místem, kde to drncá, v zájmu komfortního cestování zákazníků.
Jen bych poznamenal, že navržená řešení by bylo reálné použít na tratích, jako je Braník, ale těžko si je představit v centru města, kde vyšší rychlost není příliš potřeba a třeba v místech stavěcích kontaktů leží zastávky. Myslím, že v současné době to za to nestojí, preferencí by se zrychlila a zlepšila doprava lépe a levněji.adam_r píše:(...) U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
U sjezdove vyhybky to je z technicke stranky bez problemu. Pokud se ale povoli rychlost 40 km/h, tak by to (v tom Braniku) ale chtelo zakaz potkavani, tak jak je to treba v Brne (predstavte si, ze nekdo jede z centra a pres spatne postavenou vyhybku zkrizi cestu vozu jedoucim rychlosti 40 km/h)P_V píše:Máte pravdu, fyzicky to výhybka umožňuje ale neuvědomil jsem si, že stavění výhybek v Praze není ochráněno před nechtěným přestavením. Až se výhybky budou stavět způsobem "přestaví se jen když řidič vědomě použije ovladač", tak to půjde, k tomu samozřejmě ještě předsunout návěstidlo výhybky před oblouk. Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
S tim prestavenim "jen kdyz ridic opravdu chce" - vzpomente si na Novolisenskou. Kvuli rychlosti vozu se vyhybka nestacila prehodit. Reseni je predsunout staveci kontakty (at uz budou jakekoliv) do dostatecne vzdalenosti pred vyhybku a okoli vyhybky vybavit navestidly.
Zvyseni rychlosti na podobnych mistech lze ale nejlepe dosahnout pouzitim zeleznicniho systemu zabezpeceni a prestavovani vyhybek - tedy ze stavedla a vybavit misto navestidly s predzvestmi.
U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Máte pravdu, fyzicky to výhybka umožňuje ale neuvědomil jsem si, že stavění výhybek v Praze není ochráněno před nechtěným přestavením. Až se výhybky budou stavět způsobem "přestaví se jen když řidič vědomě použije ovladač", tak to půjde, k tomu samozřejmě ještě předsunout návěstidlo výhybky před oblouk. Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.Marek píše:Pokud jde obyčejná čepová výhybka projíždět proti hrotům 15km/h, nové uzamykatalné s pružnými jazyky by určitě nebyl problém projíždět podstatně rychleji. Důvod pro těch 15km/h bych viděl jinde - dokud si řidič staví výhybky sám, těsně před jedoucí tramvají, a občas se stane, že přestaví nebo nepřestaví špatně, znamená 15 km/h jen couvání, v horším případě lehčí zranění a pomačkané tramvaje, ale třeba 30 km/h by znamenalo strašnej průšvih.Radek píše:No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Pokud jde obyčejná čepová výhybka projíždět proti hrotům 15km/h, nové uzamykatalné s pružnými jazyky by určitě nebyl problém projíždět podstatně rychleji. Důvod pro těch 15km/h bych viděl jinde - dokud si řidič staví výhybky sám, těsně před jedoucí tramvají, a občas se stane, že přestaví nebo nepřestaví špatně, znamená 15 km/h jen couvání, v horším případě lehčí zranění a pomačkané tramvaje, ale třeba 30 km/h by znamenalo strašnej průšvih.Radek píše:No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Re: Výhybka č. 700
Průjezd plnou rychlostí do odbočky je co? taky 60? Jak tohle někdo po Karláku může napsat. Jen víc takových (vyhybek, ne lidí)P_V píše:[]Pěkná buzerace a zároveň významná energetická ztráta v místě technicky navrženém pro průjezd plnou rychlostí. Průjezd je v přímé, žádné křížení s pozemní komunikací, jazyky jsou uzamykací, z jedné strany kopeček a z druhé strany klopená zatáčka...
Re: Výhybka č. 700
Pěkná buzerace a zároveň významná energetická ztráta v místě technicky navrženém pro průjezd plnou rychlostí. Průjezd je v přímé, žádné křížení s pozemní komunikací, jazyky jsou uzamykací, z jedné strany kopeček a z druhé strany klopená zatáčka...IGBT píše:Měří rychlost a vyhodnocení odesílá na dispečink... Zatim je jediná.V_L píše:Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 30
- Registrován: 15.1.2004 14:17
- Bydliště: Na konečný TRAM 1 a 2... ...ale Petřiny to nejsou.
Re: Výhybka č. 700
Měří rychlost a vyhodnocení odesílá na dispečink... Zatim je jediná.V_L píše:Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.
Výhybka č. 700
Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10241
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Asi se myslí čelo,kde je kabina. Tím pádem řidič předpis neporušilMarek píše:Ano, tramvaj má dvě čela, ale kterým čelem se musí před touhle návěstí zastavit? Já mám pocit, že D1/2 § 55 odst 1 to zase tak přesně neřeší.Gagarin píše:U popisu návěstidla http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/n ... t-stuj.gif se píše : Návěst stůj znamená, že vlak musí zastavit svým čelem před touto návěstí. Mám jeden nesmělý, ale vážně myšlený dotaz; co když tramvaj couvá? To pak nemůže zastavit svým čelem, ale svým zadkem před návěstí, nebo ne?
Ano, tramvaj má dvě čela, ale kterým čelem se musí před touhle návěstí zastavit? Já mám pocit, že D1/2 § 55 odst 1 to zase tak přesně neřeší.Gagarin píše:U popisu návěstidla http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/n ... t-stuj.gif se píše : Návěst stůj znamená, že vlak musí zastavit svým čelem před touto návěstí. Mám jeden nesmělý, ale vážně myšlený dotaz; co když tramvaj couvá? To pak nemůže zastavit svým čelem, ale svým zadkem před návěstí, nebo ne?