Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Příspěvek od Syrda » 25.6.2005 18:27

Proč DP postupně rušil (nebo ještě ruší pořád?) pevné přejezdy. Kolikrát by se daly použít a nemusel se používat Kalifornien (a nebo mohl být použit na dalších místech.
Týká se to zvláště hlaváku a Palmovky.
Jinak nešel by vymyslet Kalifornien jako křížová spojka? Často jsou na Kalif. ukončeny 2 linky (nebo jedna l. 9) a pak jsou při intervalu 10-8 min. (špička prázdniny - zb. roku) obraty o hubu. Loni u NNŽ 9 malinko nestíhala, zvláště když výstup byl až u výhybky. Standartně tam byly min. 2 na příjezdu, 1 v úvrati a další vyjížděla z Olšanské k NNŽ. Zast. mohla být mimo úvrať.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Příspěvek od Marek B. » 23.6.2005 13:12

Nejradši mám 17. je to moje nejpoužívanější linka, je z ní dokonalý výhled(Hradčany, Vltava) a je dlouhodobě stabilní. Dobrá je i 12. Mám rád smyčku Podolská vodárna.

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 22.6.2005 23:48

Karotka píše:Můj názor na některé druhy krytu tratě:

Asfalt vypadá ze začátku dobře, ale zanedlouho je jenom pro ostudu - viz třeba u Muzea (a to tam po něm nejezdí auta!!!), tam by se ta tráva hodila.

V centru je třeba občas ukáznit gumokolisty, což by spravil kousek otevřeného svršku následovaný již používaným podélným obrubníkem, nebo "čistá" varianta otevřeného svršku: kolejnice přišroubované na betonu (jako v metru).
Neblbni, v centru tahnout koleje s otevrenym svrskem? To bych dal do Kolbenove ulice tam uz to bez tak vypada jak Bruklynu, ale do centra vazne ne. ;-) Spis bych zaridil podzemni parkoviste atd.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 19.6.2005 21:50

Můj názor na některé druhy krytu tratě:

Asfalt vypadá ze začátku dobře, ale zanedlouho je jenom pro ostudu - viz třeba u Muzea (a to tam po něm nejezdí auta!!!), tam by se ta tráva hodila.

V centru je třeba občas ukáznit gumokolisty, což by spravil kousek otevřeného svršku následovaný již používaným podélným obrubníkem, nebo "čistá" varianta otevřeného svršku: kolejnice přišroubované na betonu (jako v metru).

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2391
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 19.6.2005 12:22

linka: 22 (až na ty vozy)
úsek: újezd-klárov-pohořelec

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 166
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lister » 16.6.2005 9:09

Ja mam nejradeji usek od Prazskeho hradu na Pohorelec. A smycka Vystaviste je pekna.

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Re: DJ_RADIO2

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 15.6.2005 17:26

radek31 píše:
DJ_RADIO2 píše:ANKETA: Jake je Vase nejoblibenejsi trasa, linka a smycka? At uz treba, protoze vede peknou krajinou, nebo je moderni nebo mate na ani nejakou zamilovanou vzpominku. :-)
U me je nejoblibenejsi linka 11 a smycka Spejchar.
11 je nejhorší linka co znám (konkuruje jí snad jenom 4) - o víkendu jsou lepší, ale přes týden tragédie
mě nejvíc baví 3 a než bylo tolik omezených rychlostí tak 22
nejoblíbenější smyčka asi Hostivař, protože v podstatě nemusíš popojíždět a kdyby bylo na Výstavišti lepší zázemí, tak je to tam taky super
jinak nejradši mám zatravněné úseky
jj, ve Stromovce je pěkně, ale ulice U Výstaviště je katastrofální, jak koleje, tak silnice. :) Ale rád tam tudy jezdim z Holešovic, do Stromovky, do Tróji na kole :)
Nebo linka 25 je zajímavá, neznam linku, která jezdí kolem takové "velké" silnice nad Vypichem. :)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: DJ_RADIO2

Příspěvek od radek31 » 15.6.2005 16:16

DJ_RADIO2 píše:ANKETA: Jake je Vase nejoblibenejsi trasa, linka a smycka? At uz treba, protoze vede peknou krajinou, nebo je moderni nebo mate na ani nejakou zamilovanou vzpominku. :-)
U me je nejoblibenejsi linka 11 a smycka Spejchar.
11 je nejhorší linka co znám (konkuruje jí snad jenom 4) - o víkendu jsou lepší, ale přes týden tragédie
mě nejvíc baví 3 a než bylo tolik omezených rychlostí tak 22
nejoblíbenější smyčka asi Hostivař, protože v podstatě nemusíš popojíždět a kdyby bylo na Výstavišti lepší zázemí, tak je to tam taky super
jinak nejradši mám zatravněné úseky

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

ANK: Nej trasa, linka, smycka

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 15.6.2005 16:10

ANKETA: Jake je Vase nejoblibenejsi trasa, linka a smycka? At uz treba, protoze vede peknou krajinou, nebo je moderni nebo mate na ani nejakou zamilovanou vzpominku. :-)
U me je nejoblibenejsi linka 11 a smycka Spejchar.

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezeni

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 15.6.2005 16:08

Je to fakt problem to snizovani rychlosti. Prazske tramvaje potrebuji vyluky dulezitych spoju v centru, nove trate a nove vozy, jinak v konkurenci s metrem a busem nemaji tramvaje sanci.
Naposledy upravil(a) DJ_RADIO2 dne 15.6.2005 16:11, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jan
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 03.2.2004 16:01
Bydliště: Hodkovičky
Kontaktovat uživatele:

Omezení

Příspěvek od Jan » 01.6.2005 17:15

Přibylo omezení rychlosti na 20 Km/h mezi Pobřežní cestou a Přístavištěm(směr centrum). Mám pocit, že zase! :roll:

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 11.5.2005 14:36

P_V píše:
Marek píše:A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.
Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá.
Takže vzato do důsledku, 30 km na sjezdové výhybce v přímé projíždět nelze, protože se o pár metrů před ní VŽDY vyskytuje minimálně 1 srdcovka.
Ne. Mám za to, že jediná srdcovka, která je součástí sjezdové výhybky, se za kolejové křížení nepovažuje.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4109
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 11.5.2005 14:09

Marek píše:
P_V píše:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.
Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá.
Takže vzato do důsledku, 30 km na sjezdové výhybce v přímé projíždět nelze, protože se o pár metrů před ní VŽDY vyskytuje minimálně 1 srdcovka.

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 11.5.2005 13:35

P_V píše:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.

Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá. Docela by mě zajímalo, jaké je pořadí důležitosti důvodů pro 15km/h na kříženích, jestli obava z nebezpečí vykolejení na tramvajových srdcovkách, preventivně nízká rychlost kvůli možné srážce s jiným vlakem nebo snaha o pomalejší průjezd místem, kde to drncá, v zájmu komfortního cestování zákazníků.
adam_r píše:(...) U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Jen bych poznamenal, že navržená řešení by bylo reálné použít na tratích, jako je Braník, ale těžko si je představit v centru města, kde vyšší rychlost není příliš potřeba a třeba v místech stavěcích kontaktů leží zastávky. Myslím, že v současné době to za to nestojí, preferencí by se zrychlila a zlepšila doprava lépe a levněji.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4109
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 11.5.2005 13:22

adam_r píše:...U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Nu, pak tedy ale nevím, proč se v tom oblouku udělalo převýšení pro rychlost, kterou jím správně projet nelze...

Odpovědět