Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

ANK: Nej trasa, linka, smycka

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 15.6.2005 16:10

ANKETA: Jake je Vase nejoblibenejsi trasa, linka a smycka? At uz treba, protoze vede peknou krajinou, nebo je moderni nebo mate na ani nejakou zamilovanou vzpominku. :-)
U me je nejoblibenejsi linka 11 a smycka Spejchar.

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezeni

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 15.6.2005 16:08

Je to fakt problem to snizovani rychlosti. Prazske tramvaje potrebuji vyluky dulezitych spoju v centru, nove trate a nove vozy, jinak v konkurenci s metrem a busem nemaji tramvaje sanci.
Naposledy upravil(a) DJ_RADIO2 dne 15.6.2005 16:11, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jan
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 03.2.2004 16:01
Bydliště: Hodkovičky
Kontaktovat uživatele:

Omezení

Příspěvek od Jan » 01.6.2005 17:15

Přibylo omezení rychlosti na 20 Km/h mezi Pobřežní cestou a Přístavištěm(směr centrum). Mám pocit, že zase! :roll:

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 11.5.2005 14:36

P_V píše:
Marek píše:A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.
Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá.
Takže vzato do důsledku, 30 km na sjezdové výhybce v přímé projíždět nelze, protože se o pár metrů před ní VŽDY vyskytuje minimálně 1 srdcovka.
Ne. Mám za to, že jediná srdcovka, která je součástí sjezdové výhybky, se za kolejové křížení nepovažuje.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4136
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 11.5.2005 14:09

Marek píše:
P_V píše:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.
Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá.
Takže vzato do důsledku, 30 km na sjezdové výhybce v přímé projíždět nelze, protože se o pár metrů před ní VŽDY vyskytuje minimálně 1 srdcovka.

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 11.5.2005 13:35

P_V píše:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.

Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá. Docela by mě zajímalo, jaké je pořadí důležitosti důvodů pro 15km/h na kříženích, jestli obava z nebezpečí vykolejení na tramvajových srdcovkách, preventivně nízká rychlost kvůli možné srážce s jiným vlakem nebo snaha o pomalejší průjezd místem, kde to drncá, v zájmu komfortního cestování zákazníků.
adam_r píše:(...) U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Jen bych poznamenal, že navržená řešení by bylo reálné použít na tratích, jako je Braník, ale těžko si je představit v centru města, kde vyšší rychlost není příliš potřeba a třeba v místech stavěcích kontaktů leží zastávky. Myslím, že v současné době to za to nestojí, preferencí by se zrychlila a zlepšila doprava lépe a levněji.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4136
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 11.5.2005 13:22

adam_r píše:...U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Nu, pak tedy ale nevím, proč se v tom oblouku udělalo převýšení pro rychlost, kterou jím správně projet nelze...

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 11.5.2005 11:43

P_V píše:Máte pravdu, fyzicky to výhybka umožňuje ale neuvědomil jsem si, že stavění výhybek v Praze není ochráněno před nechtěným přestavením. Až se výhybky budou stavět způsobem "přestaví se jen když řidič vědomě použije ovladač", tak to půjde, k tomu samozřejmě ještě předsunout návěstidlo výhybky před oblouk. Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
U sjezdove vyhybky to je z technicke stranky bez problemu. Pokud se ale povoli rychlost 40 km/h, tak by to (v tom Braniku) ale chtelo zakaz potkavani, tak jak je to treba v Brne (predstavte si, ze nekdo jede z centra a pres spatne postavenou vyhybku zkrizi cestu vozu jedoucim rychlosti 40 km/h)

S tim prestavenim "jen kdyz ridic opravdu chce" - vzpomente si na Novolisenskou. Kvuli rychlosti vozu se vyhybka nestacila prehodit. Reseni je predsunout staveci kontakty (at uz budou jakekoliv) do dostatecne vzdalenosti pred vyhybku a okoli vyhybky vybavit navestidly.

Zvyseni rychlosti na podobnych mistech lze ale nejlepe dosahnout pouzitim zeleznicniho systemu zabezpeceni a prestavovani vyhybek - tedy ze stavedla a vybavit misto navestidly s predzvestmi.

U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4136
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 10.5.2005 15:49

Marek píše:
Radek píše:No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Pokud jde obyčejná čepová výhybka projíždět proti hrotům 15km/h, nové uzamykatalné s pružnými jazyky by určitě nebyl problém projíždět podstatně rychleji. Důvod pro těch 15km/h bych viděl jinde - dokud si řidič staví výhybky sám, těsně před jedoucí tramvají, a občas se stane, že přestaví nebo nepřestaví špatně, znamená 15 km/h jen couvání, v horším případě lehčí zranění a pomačkané tramvaje, ale třeba 30 km/h by znamenalo strašnej průšvih.
Máte pravdu, fyzicky to výhybka umožňuje ale neuvědomil jsem si, že stavění výhybek v Praze není ochráněno před nechtěným přestavením. Až se výhybky budou stavět způsobem "přestaví se jen když řidič vědomě použije ovladač", tak to půjde, k tomu samozřejmě ještě předsunout návěstidlo výhybky před oblouk. Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 10.5.2005 14:50

Radek píše:No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Pokud jde obyčejná čepová výhybka projíždět proti hrotům 15km/h, nové uzamykatalné s pružnými jazyky by určitě nebyl problém projíždět podstatně rychleji. Důvod pro těch 15km/h bych viděl jinde - dokud si řidič staví výhybky sám, těsně před jedoucí tramvají, a občas se stane, že přestaví nebo nepřestaví špatně, znamená 15 km/h jen couvání, v horším případě lehčí zranění a pomačkané tramvaje, ale třeba 30 km/h by znamenalo strašnej průšvih.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1559
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 10.5.2005 14:06

No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.

K_M

Re: Výhybka č. 700

Příspěvek od K_M » 10.5.2005 13:54

P_V píše:[]Pěkná buzerace a zároveň významná energetická ztráta v místě technicky navrženém pro průjezd plnou rychlostí. Průjezd je v přímé, žádné křížení s pozemní komunikací, jazyky jsou uzamykací, z jedné strany kopeček a z druhé strany klopená zatáčka...
Průjezd plnou rychlostí do odbočky je co? taky 60? Jak tohle někdo po Karláku může napsat. Jen víc takových (vyhybek, ne lidí)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4136
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Výhybka č. 700

Příspěvek od P_V » 10.5.2005 12:50

IGBT píše:
V_L píše:Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.
Měří rychlost a vyhodnocení odesílá na dispečink... Zatim je jediná.
Pěkná buzerace a zároveň významná energetická ztráta v místě technicky navrženém pro průjezd plnou rychlostí. Průjezd je v přímé, žádné křížení s pozemní komunikací, jazyky jsou uzamykací, z jedné strany kopeček a z druhé strany klopená zatáčka...

IGBT
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 15.1.2004 14:17
Bydliště: Na konečný TRAM 1 a 2... ...ale Petřiny to nejsou.

Re: Výhybka č. 700

Příspěvek od IGBT » 10.5.2005 12:33

V_L píše:Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.
Měří rychlost a vyhodnocení odesílá na dispečink... Zatim je jediná.

V_L

Výhybka č. 700

Příspěvek od V_L » 09.5.2005 23:40

Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.

Odpovědět