Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 04.1.2007 14:42

trainzjohny píše:Vozů máme něco málo přes 930 pak je něco na přetavbách, a přes padesát vozů je vpodstatě dvojitých.
Pak ještě několik destek historických, ale to tě asi nezajímalo :D
to 9111: fajn. to tramky: co je dvojitý vůz? Přece se nemůže shodovat ev.č.dvou různých tram!

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 04.1.2007 14:36

2217 píše:E, proč se stahne 9111?? teď viděna v Lazarské...
Již se to tady psalo několikrát, má už toho "nalítáno" dost a půjde na zaslouženou prohlídku.
2217 píše:Ííííáááá!!! Kolik máme vůbec tramvají? TAkovej mrak T6 bych nečekala...
Vozů máme něco málo přes 930 pak je něco na přetavbách, a přes padesát vozů je vpodstatě dvojitých.
Pak ještě několik destek historických, ale to tě asi nezajímalo :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 04.1.2007 14:34

2217 píše:E, proč se stahne 9111?? teď viděna v Lazarské...
Je třeba vyměnit totálně sjeté nákolky a upravit software podle aktuálně platné verze.

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 04.1.2007 14:26

E, proč se stahne 9111?? teď viděna v Lazarské...

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 04.1.2007 14:24

Ííííáááá!!! Kolik máme vůbec tramvají? TAkovej mrak T6 bych nečekala...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 04.1.2007 14:04

Cestující dostanou asi už během ledna na trojku 9113, ale stahne se 9111.

Káeme, na vině nejsou tramvaje, ale přístup k nim, náš trh s nimi a strach z nákupu. Busy také mohly jít cestou generálek, které se dělaly a už se jich dělá jen minimum na kloubácích. To, že máme v Praze skoro 300 renovovaných VYSOKOPODLAŽNÍCH T3 vyrobených v letech 2000-2006 o něčem svědčí... koukni se třeba na Olomouc... mnohem menší provoz a má už 9 NP tramvají a dostane letos další tři. Nehledej chybu v tramvaji jako dopravním prostředku, opravdu nebylo nutné dělat na T3 třetí GO a mohly jít do kopřiv po 20 letech...

To jen tak na okraj. Podívej se na Dresden. Tam také začínali v roce 1990 stejně jako my - s hromadou zrychlovačů a vysokopodlažních tramvají. Modernizovali částečně (méně než my) ihned v 90. letech a pořídili si v několika verzích mračno NP tramvají. My máme 150 T6, bude přes 300 T3R.P a modernizujeme kachny - konečně dobrý krok.

Sleduj to zpoždění.
1995: Praha kupuje mraky T6, i když se ví, že bude zapotřebí něco NP a že je to ve vývoji.
1996: Praha kupuje 4 RT6 - jeden z mála dobrých kroků, i když nevyšel.
2000: Praha modernizuje T3 způsobem, jakým to jinde již dávno začali dělat (Ostrava 1996 apod)
2005: Praha modernizuje KT8 - dobrý krok, ale opět pozdě (koncepce KT8D5N existuje od 1998!!!)
2006: Konečně NP tramvaj - a docela dobrá, ale 8 let od zjištění problému
s výrobcem RT6 je strašlivá propast.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 04.1.2007 14:00

Káem píše:No nevim. Jezdil bys 40 let v tomtéž autě? Obměnou generací je u busů nízkopodlažnost naprostým standardem, zatímco u tramvají neobvyklým expertimentem srovnatelným s letem na měsíc.
KTxxxxxx můžeš zapomenout, to není žádná nová tramvaj, podobně wana. Netušil jsem, že se podařilo dopravit do Prahy další dvě 14T. Pro cestující je ale podstatná stále jen ta jedna jediná, že?
1)Ono to ani tak není tím, že by se chtělo měnit na nízkopodlažní, ale tím, že se měnit musí. Autobus jelikož jezdí na naftový motor, narozdíl od elektromotoru u tramvaje, má zcela pochopitelně menší životnost.
2)Pokud vím, tak wana je vpodstatě novou tramvají, nebo víš o nějaké podstatné části která z původní t3 zůstává ??? Karoserie nová, elektrovýzbroj komplet nová, podvozky z větší části také a interiér též. Zůstávají papíry a pár drobností.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 04.1.2007 13:50

Absolut píše:To není ke škodě tramvají, nýbrž to může být jejich výhoda, pokud se zadaří, aby to byla nadčasová a trvanlivá vozidla. Obměna generací autobusů není žádná super výhoda.

Kde jsi přišel na těch 7+1 tramvají?
Máme 4 x RT6, 5 x 14T, 10 x KT8D5.RN2P a 1x T3R.PVN.
Z čehož jezdí 8 kachen a jedna 14T.

Neumím se žádnou kombinací dostat k 7+1
No nevim. Jezdil bys 40 let v tomtéž autě? Obměnou generací je u busů nízkopodlažnost naprostým standardem, zatímco u tramvají neobvyklým expertimentem srovnatelným s letem na měsíc.
KTxxxxxx můžeš zapomenout, to není žádná nová tramvaj, podobně wana. Netušil jsem, že se podařilo dopravit do Prahy další dvě 14T. Pro cestující je ale podstatná stále jen ta jedna jediná, že?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 04.1.2007 13:41

To není ke škodě tramvají, nýbrž to může být jejich výhoda, pokud se zadaří, aby to byla nadčasová a trvanlivá vozidla. Obměna generací autobusů není žádná super výhoda.

Kde jsi přišel na těch 7+1 tramvají?
Máme 4 x RT6, 5 x 14T, 10 x KT8D5.RN2P a 1x T3R.PVN.
Z čehož jezdí 8 kachen a jedna 14T.

Neumím se žádnou kombinací dostat k 7+1

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 04.1.2007 13:05

Obecně kolejová vozidla mají delší životnost. jsou taky dražší. jaxe ukazuje, k jejich škodě. Tramvaje typu T vyjely společně s busy RO706. Od té doby tu máme 5 generací busů (RTO, ŠM,Karosa,Ikarus,Citybus) a žádnou novou generaci tramvaje (nepočítám-li 7 neprovozních a 1 provozní kousek).

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 04.1.2007 12:58

DJ LA DÉFENSE píše:Opět někde chyba, třeba poválečný a předválečný busy a tramvaje, byly ze stejného materiálu ne??? :( Takže jaktože tramvaje se dochovaly? Já jinak otázku kolik kolejí zabíraly muzejní vozy ve Vokovicích kolejích??
NO, nevyznám se v tramce, ale myslim, že bus má jiný vybavení a tak může schnít, zatímco rtamka jak se zdá nikoli... Tu druhou otázku Ti bohužel nezodpovím...

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 04.1.2007 12:43

I.am.good píše:Ono zase si vem autobus 60let stareja tramvaj 60 let starou. S trochou štěstí ti ta tramvaj ještě pojede, ale bus už bude dávno totálně shnilej. A těch busů tu moc tipů nejezdilo. Poválečný jsou dávno někde rozřezaný nebo shnilý a pak RO, RTO, ŠM, Ikarus a Karosa , to tam vlastně v muzeu je. :lol:
Opět někde chyba, třeba poválečný a předválečný busy a tramvaje, byly ze stejného materiálu ne??? :( Takže jaktože tramvaje se dochovaly? Já jinak otázku kolik kolejí zabíraly muzejní vozy ve Vokovicích kolejích??

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 04.1.2007 12:41

Ono zase si vem autobus 60let stareja tramvaj 60 let starou. S trochou štěstí ti ta tramvaj ještě pojede, ale bus už bude dávno totálně shnilej. A těch busů tu moc tipů nejezdilo. Poválečný jsou dávno někde rozřezaný nebo shnilý a pak RO, RTO, ŠM, Ikarus a Karosa , to tam vlastně v muzeu je. :lol:

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 04.1.2007 12:04

Musím oponovat - Není lepší vybudovat z bývalých autobusových garáží v Podbabě, které jsou památkou a tuším i stále majetkem DP muzeum autobusů a trolejbusů, které zde dlouhá léta žily v symbióze, nežli posílat muzejní exponáty do šrotu? Místa by pak bylo ve Střešovicích daleko více..

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 04.1.2007 12:03

No zrovna 9001,8205,9102 do muzea rozhodně nepatří.
Z busů tam podstatné věci jsou: RTO,ŠM,Ikarus a něco předválečnýho.
Možná by to mělo být jen muzeum kolejových vozidel MHD a gumokoly včetně těch podivných hybridů s tykadly na střeše, co do provozu zasáhly kdysi v padesátých letech :-)) vymístit třeba do bývalé garáže Dejvice.

Odpovědět