Mám otázku, proč je v muzeu MHD ve Střešovicích tak hrozivý nepoměr tramvají a autobusů????? Ty 3 trolejbusy jsou myslím akorát, to by stačilo. Ale autobusy jsou úplně ostudné!
Jsou tam 4 kusy-pěkné a ty další 2 už dělaj asi 5 let....a stále jsou z nich kostry. Ale dobře-bude jich celkem 6. Ovšem není to trochu rozdíl oproti 51 kusům tramek (určených pro provoz lidí)? (počítám i ty pro komerční jízdy)???
Samozřejmě tramky mám rád, jsou tam fakt pěkné kusy, ale jak je možné, že se těch busů tak málo zachovalo? Vždyť jejich historie je 81 letá a tramek 115 letá...to neni až zas tak markantní rozdíl..!
Nic proti-ale není trošililililinku zbytečné tam mít kusy které jdou ev. č. pomalu po sobě??? (1200,1201,1202,1219), (349,351,357), (608,624,628,638)??? a.t.d. a.t.d.....pak se nedivme, že do tohoto muzea nepřicházejí žádné další "nové" kusy ať už je to čehokoli, když už tam vlastně není pomalu ani další místo....Já bych byl mnohem radši, kdyby tam stálo třeba 9001,8205,9102 a samozřejmě i plno autobusů, než aby tam trůnily úplné série historických tramek... Zkrátka zdá se mi, že jich je tam až moc a že zbytečně zabraňují místo pro jiné exempláře. Ovšem nemám na mysli je zlikvidovat, ale dát je do jiného muzea. Myslím že by se našly desítky muzeí v ČR (možná i v zahraničí), které by měly o tyto kusy zájem....
Zkrátka jsem zastánce toho, že muzeum MHD by mělo obsahovat od každého typu tram/trol/autob. minimálně 1 exemplář, a ne od 1 typu 5 až 10 kusů (vždyť ty historické tramvaje jsou si tak podobné-i když pocházejí z různých sérií!), a od jiného typu nic!!! (Laurin a Klement, Tatra 24, Praga NO, Walter PN, Praga TO,škoda 706 RTO, Neoplan n 4014/3....a další a další....)