Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Radek » 07.8.2010 14:28

MOp píše: nemas nekde detailnejsi fotku ci to je?
Jedna fotka je u konkurence:
http://citybus.cz/fotodatabaze/php/imag ... it=%20DESC :)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 07.8.2010 13:56

MOp píše:jj to je presne ona. konecne jsem se po tydnu dockal fotografie. dekuji MF!

nemas nekde detailnejsi fotku ci to je?
Bohužel mám jen tyhle dvě, sem jsem je zmenšoval, ale i za normální velikosti to není žádná sláva, protože jsem to fotil už za blbýho světla.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od trainzjohny » 07.8.2010 13:50

Po ČD (přemalované logo) je tam ŽSS.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 07.8.2010 13:44

jj to je presne ona. konecne jsem se po tydnu dockal fotografie. dekuji MF!

nemas nekde detailnejsi fotku ci to je?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 07.8.2010 12:27

podbíječka pod vozovnou Motol (snad je to ta, o které MOp psal)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od m@rtin » 07.8.2010 10:42

Lister píše:Absolut: Já jako místní o uvažoných stavbách v rámci Libeňské spojky vím. Nicméně výstavbu neočekám v horizontu deseti let. Má se měnit rozpočtové určení daní a Praha tím může přijít až miliardy korun. Leda by se někdo z osmičky dostal hodně vysoko. Viz metro do Motola atd. Zpět k Zenklově. V poslední době se objevují častější závady (OR, podfukování pod magistrálou) a v neposlední řadě doufám v pokles hluku. S49 mě napadly v souvislosti s úspěchem v Hloubětíně.
Já mám takový dojem, že Libeňská spojka je podmíněnou stavbou pokračování MO z Pelc-Tyrolky na Balabenku. Tento úsek by se měl začít stavět rok až dva po dokončení Blanky. O novém rozpočtovém určení daní se mluví taky již minimálně 10 let a stále nic. Praha má dost silný páky a vlivný lidi, který tohle nedopustí.

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 166
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Lister » 06.8.2010 22:25

Absolut: Já jako místní o uvažoných stavbách v rámci Libeňské spojky vím. Nicméně výstavbu neočekám v horizontu deseti let. Má se měnit rozpočtové určení daní a Praha tím může přijít až miliardy korun. Leda by se někdo z osmičky dostal hodně vysoko. Viz metro do Motola atd. Zpět k Zenklově. V poslední době se objevují častější závady (OR, podfukování pod magistrálou) a v neposlední řadě doufám v pokles hluku. S49 mě napadly v souvislosti s úspěchem v Hloubětíně.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 06.8.2010 20:33

Taky jsem chtěl Mopovu cifru rozšířit, nicméně když jsem tak šel okolo, smířil bych se cca i s jeho 0,75 m, o který by se prostor před kolejemi rozšířil. On tam už přece jen skoro metr od průřezu tramvaje fakticky je, takže jako úlitba by se to dalo. Nicméně jinak samozřejmě šlo bez problémů měřit a malovat přesně dle absolutových čísel :-). V jiném městě by to bylo zcela samozřejmé...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 06.8.2010 19:15

MOp píše:Těch 0,75 byl "expertní" odhad kolik místa je třeba na vyčkávací prostor. Od toho jsou projektanti, aby sdělili presna cisla. Více jak metr je dle mého zbytečný luxus.
:D Kéž bychom žili v tak Balkánském světě, to by se to krásně projektovalo :D

Šířka dělícího ochranného ostrůvku v přechodu pro chodce je normálně 2,50 a ostrůvek začíná 2,25 metru od osy koleje v přímé, případně na hranici průjezdného průřezu - 1,75 metru od osy koleje, v těsné blízkosti zastávek na vyžádanou vyjímku až 1,30 metru od osy koleje. Šířku ostrůvku lze redukovat až na 1,50 metru ve stísněných podmínkách. Ostrůvek o šířce pod 1,50 metru se navrhovat nesmí.

V případě přechodů v širé trati na Makovského by měl ostrůvek by začínat ve vzdálenosti 2,25 metru od osy koleje (plus rozšíření z oblouku) a byl by široký 2,50 metru. Čili by to akorát sežralo levý pruh a pro auta by se musela udělat nějaká směrová šikana.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 06.8.2010 18:21

Těch 0,75 byl "expertní" odhad kolik místa je třeba na vyčkávací prostor. Od toho jsou projektanti, aby sdělili presna cisla. Více jak metr je dle mého zbytečný luxus.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6709
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 06.8.2010 18:19

gabuliatko píše:Tak o tom docela dost pochybuji, protože v DPP platí svaté pravidlo "nikdy se to takhle nedělalo".
Teda jestli tohle v DP někdy platilo (nevim, jsem tu teprv 20 let), tak teď to teda rozhodně neplatí a zrovna u DCT tuplovaně.
Tady se naopak zhusta vymýšlejí střední, boční a kdovíjaké ještě jiné cesty a úkroky stranou, místo aby se použilo již vymyšlené a jinde v provozu osvědčené řešení. (-X

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 06.8.2010 17:10

MOp:
Boha jeho jakých 0,75 metru ??? Kde, jak, proč ??? Pane MOpe, nejsme v Rumunsku !!!

XSC:
Samozřejmě, že je možné nakreslit projekt, který odporuje normám, tento úspěšně projednat a realizovat. Rovněž je možné nakreslit, projednat a realizovat projekt, který odporuje zdravému rozumu. A po pár letech praxe už člověk zkousne leccos. Obojí jsem již zažil s nejmenovaným řetězcem supermarketů.

Martin Šubrt:
Ono taky záleží na výkladu normy a její závaznosti. Dá se ukecat leccos. Věřím tomu, že pokud by nevznikly žádné tlaky na to, že stavba nemá zasáhnout mimo TT, tak by tam MP normálně navrhnul bezbariérové přechody s ostrůvky. Ony tak ostatně v jedné z fází projektu nakresleny byly a muselo se to vymazat. Právě proto jsem psal, že jestli je tady někdo z Řep, tak si má cestou k volbám vzpomenout.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 06.8.2010 16:58

Na někoho je v Praze ohledně norem přísnost, někomu projde sem tam něco i s přivřenýma očima.... To jak je kdo odkud. Aby bylo jasno, teď není řeč o Metroprojektu, tam bývá kvalita velmi dobrá. Taky záleží na klientovi apod. Taky tenhle projekt díky těm vodorovným značením v souladu nakonec snad bude.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od XSC » 06.8.2010 16:52

Absolut píše:Projekt dělala firma Metroprojekt. Ale to je celkem jedno, kdo dělal projekt. Kdyby ty vyčkávací plochy někdo chtěl, tak by je tam jistě kolegové z Metráče rádi nakreslili. Akorát že je nikdo nechtěl. A já si myslím, že pokud se má na nové trati jezdit rychle a plynule, tak tam ty vyčkávaí plochy fakt být měly.
A je možné udělat projekt, pokud odporuje normě a není na to výjimka? Jako projektant bych se pod to podepsat nechtěl. Stejně tak by se to mělo objevit při kolaudaci.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 06.8.2010 16:50

Absolut píše:Projekt dělala firma Metroprojekt. Ale to je celkem jedno, kdo dělal projekt. Kdyby ty vyčkávací plochy někdo chtěl, tak by je tam jistě kolegové z Metráče rádi nakreslili. Akorát že je nikdo nechtěl. A já si myslím, že pokud se má na nové trati jezdit rychle a plynule, tak tam ty vyčkávaí plochy fakt být měly.
Vyčkávací plochy prokazatelně chtěl jeden pracovník TSK-ÚDI a jeden pracovník odboru dopravy MHMP, kteří udělělali vše, aby to projektantovi sdělili. Projektant nakreslil vyčkávací prostory vodorovným značením s tím, že hlavní hráči DP a P17 neprojevili o tuto úpravu zájem a nikdo to nezaplatí. Vzhledem k tomu, že se to týkalo max. 4 přechodů, šlo o opravdu zanedbatelnou částku v řádu do 20 000 Kč (pro všechna místa), protože se s obrubami STEJNĚ hýbalo a do ruky se braly. Stačilo vyfrézovat vozovku o metr vedle a pak to dolít asfaltem. Takže tady nejde o nějaká pítka a super věci, ale o základní vybavenost. Ano, citybloky je možné dovézt, nicméně už jsou známy případy, kdy auto odhodilo cityblok na nohu chodce... Proto se těmto zcela provizorním řešením je třeba vyhýbat. Navíc citybloky budou stát cca stejně, jako ba stál ten posun obrubníků během stavby. A nakonec se jednou posunou tak jako tak, za o polovinu víc peněz jako samostatná akce...

Odpovědět