Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 05.3.2015 16:45

a už se i betonuje... 8-[
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 05.3.2015 12:21

Protože je to zábava..:)

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Fořtík » 05.3.2015 12:10

A já hlavně nevim, proč MMMilan "projektuje" něco o čem už je rozhodnuto... To je ten Milanův vševědoucí syndrom. :lol:

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 05.3.2015 12:03

Umístění výhybek do těch oblouků smyčky ti změní geometrii a vynutí si to posun osy trochu na západ. Na to tam není místo, takže to nejde.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.3.2015 11:36

Sporilov byla ukazka naproste versiny vexli = az na ty do/z rozjezdovych/sjezdovych splitek je kazda jefnou vetvi v oblouku (a druhou v prime)! Kdyz jsem uvedl, ze navrh Petrin odvozuji od Sporilova, tsk si predstav, ze tedy prave uvedene plati i o vyhybkavh propojek koleji = kdyz koleje jsoj v obloku, tak ta propojka bude prima!

Prejezdy na Pa byla ukazka realnosti slozitejsi konstrukce, kdy v oblouku jsou obe vetve vexle.

Cele to bylo vyvraceni tveho tvrzeni, ze vexle nejde dat do oblouku!

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 05.3.2015 9:44

Na sporáku je těch deset metrů mezi hrotem a srdcovkou v přímé, na to na Hejrováku není místo. U vozovny je zase krásně vidět, jakou délku ty přejezdy zabírají, takže bys pak na vnitřní koleji na Hejrováku mezi hranicema měl místo max na jedno sólíčko, možná ani to ne.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.3.2015 9:18

Opakuji na vnejsi kolej (kde by byly vvyhybky prejezdu dal od sebe) se 2 15T musi vlezt na vnitrni by se vlezlo jen jedno ci 3 wany a mozna 2 soupravy RP

Vyhybky v oblouku jsou na mnkha mistech - obratiste Sporilov ci prejezdy u vrat PA.

Ukazka vyuziti maximalni kapacity stani trsmvaje na propojce koleji:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 05.3.2015 9:16

MMM no prostě ne. Sice sis to nakreslil, že máš mezi hranicema přes dvaatřicet metrů pro soupravu, ale ve skutečnosti jsou výhybky trochu delší a potřeboval bys ten kolejový přejezd posunout víc na západ, tj. do oblouku. A to nejde.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.3.2015 8:25

MM-Mikulovsky píše:
thriller2 píše:MMM: to je uspořádání, při kterým se ti tam nevejdou celé soupravy. A manipulační koleje, na které se nevejdou celé soupravy jsou na ho v no.
Jistě jsem v mapě nákresu neudělal "propojky" kolejí za výstupní a před nástupní zastávkou přesně, ale určitě jsem viděl v minulosti (a to i nedávné) stát na vnitřní koleji obratiště Petřiny mezi zastávkami 2 15T za sebou a ještě tam byl kus místa (typuji, že určitě minimálně cca 8m) a každá ze zastávek je na 15T = musí to vyjít, že při otočeném směru jízdy po vnitřní koleji v odstavných prostorech v úrovni zastávek vnější koleje by byla kapacita vždy na 1 15T a do obratového oblouku vnitřní koleje (včetně propojek s vnější kolejí) se mezi námezníky musí vlézt s rezervou další 2 soupravy (v nákresu je na každý článek 15T počítáno 12m = celé 15T 36m a to zdaleka nemá, takže tam musí být víc jak 6m rozestup mezi 2 15T v obratovém oblouku a víc jak 3m "bočního rozestupu" jich od těch odstavených v úrovni zastávek)!!!
no a kdyby se prece jen na vnitrni kolej nevlezly mezi 4 15T (presne pred a za 2 z nich stojici mezi soucasnymi zastavkami te koleje - viz prilohy) 2 propojovaci vyhybky s vnejsi koleji (respektive vlastni propojky - konce tech 15T by mohly stat mezi namezniky na tech vyhybkach vnitrni koleje), tak logicky by se nezkracoval odstavny prostor na krajich vnitrni koleje (v urovni zsstavek soucasnych a ponechanych na vnejsi koleji), ale mezi temi propojovacimi vyhybkami = na vnejsi koleji by se daly odstavit 2 15T, ale na vnitrni jen jedno (respektive 3 wany ci mozna tesne i 4 T).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 04.3.2015 22:44

MM-Mikulovsky píše: zatímco na Plzeňské je potenciál "natáhnutí" cestujících z menšího či většího okolí kolem TT a tím její význam zvýšit
Neříkal bych to nahlas před obyvateli Cibulky.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Fořtík » 04.3.2015 21:33

9001 píše:A spíš technická. Ono se může betonovat, když je přes den do 5 stupnů a v noci je lehce pod nulou?
Technicky si to lze vygůglit - viz třeba http://www.ebeton.cz/pojmy/betonovani-v-zime:

Pro zmírnění nebo eliminaci nepříznivých účinků nízkých teplot můžeme přistoupit k:
zajištění teploty čerstvého betonu při výrobě a jeho dopravě:
  • ohřevem záměsové vody,
  • ohřevem kameniva (je-li to v možnostech konkrétní betonárny).

zajištění teploty betonu při tuhnutí a tvrdnutí - z hlediska složení betonu:
  • použít betony s vyšším vývinem hydratačního tepla, tzn.:
  • dát přednost cementům s vyšším obsahem slínku (CEM I, CEM II/A-B),
  • použít cementy s rychlým náběhem počátečních pevností (označují se písmenem "R"),
  • použít přísady urychlující tuhnutí a tvrdnutí betonu.

zajištění teploty betonu při tuhnutí a tvrdnutí v bednění - pasivní:
  • zakrytí konstrukce (fólií, deskami apod.).
zajištění teploty betonu při tuhnutí a tvrdnutí v bednění - aktivní:
  • zaplachtování části konstrukce nebo objektu a foukání horkého vzduchu pod plachty,
  • elektroohřev betonu uloženého v bednění.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 04.3.2015 20:42

A spíš technická. Ono se může betonovat, když je přes den do 5 stupnů a v noci je lehce pod nulou?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 04.3.2015 18:13

Už leží koleje...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.3.2015 21:49

thriller2 píše:MMM: to je uspořádání, při kterým se ti tam nevejdou celé soupravy. A manipulační koleje, na které se nevejdou celé soupravy jsou na ho v no.
Jistě jsem v mapě nákresu neudělal "propojky" kolejí za výstupní a před nástupní zastávkou přesně, ale určitě jsem viděl v minulosti (a to i nedávné) stát na vnitřní koleji obratiště Petřiny mezi zastávkami 2 15T za sebou a ještě tam byl kus místa (typuji, že určitě minimálně cca 8m) a každá ze zastávek je na 15T = musí to vyjít, že při otočeném směru jízdy po vnitřní koleji v odstavných prostorech v úrovni zastávek vnější koleje by byla kapacita vždy na 1 15T a do obratového oblouku vnitřní koleje (včetně propojek s vnější kolejí) se mezi námezníky musí vlézt s rezervou další 2 soupravy (v nákresu je na každý článek 15T počítáno 12m = celé 15T 36m a to zdaleka nemá, takže tam musí být víc jak 6m rozestup mezi 2 15T v obratovém oblouku a víc jak 3m "bočního rozestupu" jich od těch odstavených v úrovni zastávek)!!!

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 03.3.2015 18:17

MMM: to je uspořádání, při kterým se ti tam nevejdou celé soupravy. A manipulační koleje, na které se nevejdou celé soupravy jsou na ho v no.

Odpovědět