Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 18.11.2023 19:51

Je zajímavé, že se v Partyzánské dělá nový w-tram, ačkoliv podle územní studie Holešovice - Bubny - Zátory má trať vést v jiné stopě. IPR uvádí dokončení 2040, tzn. w-tram by byl na max. 17 let.

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od chlapecx » 19.10.2023 21:29

No - "dozadu" už dávali ten "nový", takže, až to zase někomu některý strany "prodají", teda "vyprivatizují" a budou si to outosurcovat, jako to teď je moderní a plánuje to i pošta, tak s těma pak bude zase problém, jako s těma starýma :D
Karosák píše:
15.10.2023 18:33

Navíc zrovna na Barrandově se nikde přístřešky nemění, takže pán je zase rozjitřený poněkud nekonzistentně =P~

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 15.10.2023 18:33

V nejbližší době nic podobného očekávat nelze. Nutných oprav se zastávky dočkaly v roce 2020 při velké výluce. Tehdy byly vyrovnány nástupní hrany, opravena dlažba, odstraněny "trafiky" apod. Mám pocit, že právě i nátěry konstrukcí. Obklady portálů podjezdů jsou barevně i materiálově stálé a nějakým zázrakem zcela bez vandalského poškození. Opravy nátěrů mi nepřijdou nutné, konstrukce od pohledu nevykazují masivní korozi (po čtyřech jsem tam nikde nelezl), ale nikterak zanedbaně to nepůsobí. Možná by pomohlo LED osvětlení, ale to už tam možná někde někdo měnil. Možná si to pletu s podjezdy a určitě je měněné za LED na branách TV. Ve dne je to možná vybledlá Kotasovina, ale i tak si myslím, že jde spíš o otázku vkusu, než že by někde byl nutný nějaký revitalizační zásah. Nástupní plochy budou stejně po prvním prosoleni nevzhledně olezlé, i kdyby se to položilo znovu.

A "nesmyslné" výměny - tady bych byl opatrný. Tu parádní rejži, co tady z města za "půjčení" mobiliáře JCD vydojil, za to by nejspíš mohlo být jízdné zdarma na rok pro všechny, klimatizace do všech 15T a metro až na Vysočinu :zadnice . Takže tenhle klondajk odmítám podporovat! Odkoupení mobiliáře (vyžilého) od JCD jistě možné nebylo, protože pro JCD to znamenalo tak jako tak odstavení od cecku. Takže zvolili taktiku "když ne my, tak nikdo" a všechno si postupně odváží. Nákup vlastního městského mobiliáře byl nevyhnutelný a vcelku obhajitelný krok. Ovšem to, že je z toho zprasený tragikomický jarmark marnosti v podání Bratří Gallů, trvající již druhý rok bez světla na konci tunelu, za to by měl někdo bezesporu dostat do koulí! Nikterak to však nepopírá nutnost řešit otázku mobiliáře a považovat jí za nesmyslnou (-X

Navíc zrovna na Barrandově se nikde přístřešky nemění, takže pán je zase rozjitřený poněkud nekonzistentně =P~

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od fricoolinek2 » 15.10.2023 15:47

Je šance, že by se zastávky na Barrandovské trati dočkali nějakého vyššího stupně revitalizace v bodobě a) hloubokového čistění b) výměny zničených komponentů c) obnovy barevných nátěrů.

Rozhodně bych to považoval za efektnější než nesmyslné výměny zástávkových přístřešků.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 28.8.2023 15:20

Von: Hodně, protože do Libenáku se ještě nesáhlo..... :(

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 28.8.2023 13:33

Kolik se ještě stihne repanelizací, než dojde na rekonstrukci mostu :?: #-o

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 28.8.2023 9:52

Chystá se repanelizace Hlávkova mostu: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/638121

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 16.8.2023 10:37

Každopádně svezení přes Krejcárek je parádní, hlavně aby to co nejdéle vydrželo. :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 15.8.2023 19:36

mart337 píše:
05.6.2023 2:08
Podle mne byla stará dilatace do oblouku, zrovna jako tato, i když si myslím, že je asi nyní mírnější.
Ano, došlo k narovnání/zmírnění oblouku v místech dilatací.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 15.8.2023 9:21

Velká oprava tramvajové trati na Žižkově: Zastávky se posunou, projekt bude modrozelený
https://zdopravy.cz/velka-oprava-tramva ... ny-171578/
Rekonstrukce začne na jaře 2025 a potrvá asi rok.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petr » 06.6.2023 16:30

Jenda1989 píše:
04.6.2023 20:30
Dilatace byli v oblouku a díky tomu se zde muselo jezdit 10 km rychlostí, což po rekonstrukci odpadlo.
Takhle pomalu se tady jezdilo jen ve chvíli, kdy byla dilatace rozbitá. Jinak tady bylo 20 km/h.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 05.6.2023 5:23

Původně tam taky byla žlábková kolejnice a dilatace ve žlábkové kolejnici fungovaly špatně. Vlastně i ve městě se jeden čas zřizovaly dilatace ve žlábkových kolejnicích a po čase se zase rušily a zavařovaly, protože se to různě kazilo a vylamovalo.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 05.6.2023 2:08

ElWapp píše:
04.6.2023 20:57
Mě teda přijdou v oblouku i po novu.
Podle mne byla stará dilatace do oblouku, zrovna jako tato, i když si myslím, že je asi nyní mírnější. Řekl bych, že je to mírnějším obloukem. Co se týká rychlosti, tak ta je hlavně dána technickým stavem kolejiště. Pokud se pamatuju, tak i na staré se jezdilo víc. Zrovna tak to platí i na Barrandov, jestli se nepletu. I tam se občas snižovala rychlost, díky poruchám dilatací na mostě pro změnu ve směru nahoru.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 04.6.2023 20:57

Mě teda přijdou v oblouku i po novu.

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jenda1989 » 04.6.2023 20:30

Dilatace byli v oblouku a díky tomu se zde muselo jezdit 10 km rychlostí, což po rekonstrukci odpadlo.

Odpovědět