Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 392
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od piskvorrr » 06.5.2024 10:08

P_V píše:
06.5.2024 8:44
Moc si to nepamatuju, proč tam tehdy dali asfalt. Oficiálně to řečeno nebylo. Snad že tu trať postavili ne jako novostavbu, ale jako opravu :D , a tudíž se nemohla měnit technologie.
Tuším, že jeden z nejhlasitějších účastníků byl ÚMČ Prahy 4, který trval na pojížditelném povrchu (páč kdyby se tam třeba přestalo jezdit jako minule, aby tam šlo ihned parkovat - sice neříkali v téže větě, ale zároveň jeli "tramvaje na Budějovické nechceme, všechen prostor IAD").

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 06.5.2024 8:44

Moc si to nepamatuju, proč tam tehdy dali asfalt. Oficiálně to řečeno nebylo. Snad že tu trať postavili ne jako novostavbu, ale jako opravu :D , a tudíž se nemohla měnit technologie.

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 188
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Ústečák » 06.5.2024 8:02

Že tam ta tráva nakonec bude, je velké vítězství rozumu, obzvláště v současné době, jen to tam samozřejmě mělo být od začátku. Těch 30+ metrů asfaltu na šířku je tam naprosto pekelných.

Samozřejmě by mnohem lepší bylo, kdyby tam byla úplně od začátku (a vzpomeňte si, kdo tehdy tvrdil, že tam rozhodně musí být asfalt a jaké tango se kolem toho ze začátku tančilo).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 06.5.2024 6:28

Nejlépe tím, že se to celé vybourá, a to asi tak za 20 let, kdy budou kolejnice opotřebené a zralé na výměnu. Druhá možnost by byla, že by se to tak udělalo o 4 roky dřív, dle obvyklého pražského standardu pro rekonstrukce a novostavby TT.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6708
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 06.5.2024 6:18

Jak jinak bys tam chtěl dostat zavlažování a hlavně odvodnění ?

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2385
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 05.5.2024 22:24

ok, jde o pár desítek metrů kolejí, ale stejně to vůbec nechápu. pokud jde o zatravnění, je (byla) to trať klasické stavby, takže proč je nutné odstraňovat kolejnice?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 05.5.2024 21:51


ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 03.12.2023 22:50

Sel jsem dnes kolem trati u Vystaviste. Bylo to uz za tmy, ale ten cerstve polozeny asfalt mi prisel v hroznem stavu. Nerovny, hruby povrch, vyrazne deformace kolem kanalu, vypada to jak takova lepsi polnacka, ale ne jako ulice po rekonstrukci... to se bude jeste nejak brousit nebo vymetat?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 19.11.2023 15:51

ElWapp: Ono je asi územní studie a územní studie... Např. v Dáblicích Vítek tlačí nové domy na "včelách" a nejspíš mu to i vyjde. Narozdíl od Invalidovny, kde na té územní studii je poměrně shoda napříč...

Jak ukazují i novostavby TT, tak i ve městě pořád existuje několik světů, které i když se zpovídají Magistrátu spolu moc nemluvi... V poslední době ani s politiky viz projekce v metru vs kultivace reklamy v metru...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 19.11.2023 10:56

Ta územní studie předpokládá přizvednutí trati a vznik estakády místo náspu podél bývalé elektrárny. Čili náklady děsné na pouhou opravu TT... Nevím jak by ten posun šel napasovat do nynějšího podjezdu. Šlo by postavit nový delší most přes Partyzánskou tak, aby ho v budoucnu šlo zvednout bez bourání?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 19.11.2023 9:28

Vidím jistou paralelu s výtoňským mostem - když se to opravuje, tak je to špatně, protože "každou chvíli" se bude stavět nový most. A když se to neopravuje, tak je to taky špatně, protože přece kulturní památka se musí zakonzervovat a zachovat :D

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 19.11.2023 7:47

Ja v tom vidim rozdil. V Holesovicich ma mesto uzemni studii a jejim schvalenim jasne reklo, ze takhle to do budoucna chce, navic uzemni studie je neco, k cemu by mel prihlizet i stavebni urad pri povolovani staveb. Na druhou stranu RSD pokud vim stale dokumentaci v teto podrobnosti nema, tzn. ma predstavu, ze se dalnice bude rozsirovat, ale zatim nic zavazneho pro jine stavebniky ani pro stavebni urad.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 19.11.2023 0:40

ElWapp: Sice ze silnic, ale vlastně stejná situace....

ŘSD má prakticky schválené rozšíření D10 od 3 do 44km na tři pruhy (od Alzáka po Mladou Boleslav). Na trase je několik nově (staří max pár let) opravených mostů na šířku dálnice pro 2 pruhy a u Benátek nad Jizerou i nově udělané protihlukové stěny, které se dokončily letos...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 18.11.2023 20:37

Nějaké posuny jsou na spoustě tram tratí... i pokračování na Trojský most má být jinak. Změna osy trati v tom aktuálně opravovaném úseku je tady vidět. A ten most na dráze má být výrazně delší než je teď, tak jsem zvědav jak do dvaceti let budou zase bourat most vlečky který se teď opravuje...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6708
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 18.11.2023 20:09

Nemá náhodou být v nové stopě trať v ulici U Výstaviště ?
Pokud se má skutečně ta vlečka, či co tam po viaduktu vede, překládat/rušit až za nějakých 15 let, pak tolik by současná trať určitě nevydržela...

Odpovědět