Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4445
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Původně tam taky byla žlábková kolejnice a dilatace ve žlábkové kolejnici fungovaly špatně. Vlastně i ve městě se jeden čas zřizovaly dilatace ve žlábkových kolejnicích a po čase se zase rušily a zavařovaly, protože se to různě kazilo a vylamovalo.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Podle mne byla stará dilatace do oblouku, zrovna jako tato, i když si myslím, že je asi nyní mírnější. Řekl bych, že je to mírnějším obloukem. Co se týká rychlosti, tak ta je hlavně dána technickým stavem kolejiště. Pokud se pamatuju, tak i na staré se jezdilo víc. Zrovna tak to platí i na Barrandov, jestli se nepletu. I tam se občas snižovala rychlost, díky poruchám dilatací na mostě pro změnu ve směru nahoru.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Mě teda přijdou v oblouku i po novu.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Dilatace byli v oblouku a díky tomu se zde muselo jezdit 10 km rychlostí, což po rekonstrukci odpadlo.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Může někdo vysvětlit, co přesně bylo špatně s těmi dilatacemi v přechodnici? A co se rekonstrukcí změnilo?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4445
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
definitivní podoba dilatací:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Dnes ráno viděny dvě kachny (9079 a ještě další v PID nátěru) v Jana Želivského směr Ohrada, obě s nápisem "zkušební jízda".
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Skoro přemýšlím, zda to nebyla Fata morgana... Ale včera jsem z busu zahlédl na mostě u Krejcárku 2x 14T vedle sebe
Moc se těším na konec cestování do práce oklikami 


- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6634
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Bez výhrad podepisuju.Karosák píše: ↑19.5.2023 23:2870 (80) je sranda, která něco stojí, má v Praze omezené možnosti uplatnění, musí tomu být extra přizpůsobena (homologovaná) vozidla, trakční vedení, i trať...jsou to citelné náklady s mizernou efektivitou v našich podmínkách.
Naopak 60 je rychlost, kterou můžeme rozšířit bez výrazných nákladů okamžitě a brání jí jen úřední šiml![]()

- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3823
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Mně osobně, vzhledem k velmi krátkým mezizastávkovým vzdálenostem, přijde 70 opravdu nepříliš přínosný a nehospodárný...no luxus, spíš prostě nesmysl. Prostě na to nemáme vhodné tratě a to nikoliv technicky, nýbrž provozně. Jak říká Bobik, jde TAKÉ o ten rozhled - abych to ze 70 byl schopen PROVOZNĚ zastavit k překážce, potřebuji minimálně 200 a více metrů. Ta rovinka u Černého koně to víceméně splňuje, ale třeba ten horizont "lochnesky" před Belárií nepřekonávám víc než 50. Prostě musím počítat s tím, že za horizontem stojí vlak, který zdehl, nebo před něj zrovna někdo skočil. Kam nevidím, tam neletím. Navíc proč to letět plnou, abych to za horizontem musel "škrtit". Ta dynamika jízdy musí dávat smysl - takže to rozhulákám od Koně, bo tam krásně vidím. Ale pak setrvačností překonám horizont, což je zaprvé bezpečné a zadruhé hospodárné a ono se to pak k té Belárii ještě krásně rozparádí. Ale letět přes horizont 70 na rozhled je za mně prostě kamikadze!
Takže jeden pokusný úsek a kolik ten má už jen od pohledu omezení. Ještě bych si dovedl představit 70 v úseku Přístaviště - Pobřežní cesta. A možná Hlubočepy - Geologická, ale jen teoreticky, bo ten táhlý oblouk na estakádě nedrží ani po rekonstrukci úplně příkladnou geometrii, jsou tam dilatace a za měnírnou nahoru už mi překáží zářez. Ano, je to táhlé, ale je tam vegetace a zdůrazňuji, že musím být schopen zastavit PROVOZNĚ, aby to dávalo smysl.
A druhým, výrazně omezujícím faktorem, je ostatní provoz, stavebně technická řešení a pražský přístup k tramvaji jako k vozidlu dle 361čky, nikoliv jako k dráze! Přejezdy typu "vjíždíme na pozemní komunikaci"
, mračna SSZ jež nedokážou reagovat ani na vozidlo jedoucí 50, a především velmi krátké mezizastávkové úseky jsou pro tyto pokusy hrob
I ta Ostrava, pokud vím, má každý 80' úsek vždy delší než 1000m, musí mít nějaké alespoň decentní oplocení, širší ochranné pásmo.
Takže bych to ocenil v Modřanech jen tehdy, kdyby byly zastávky pouze: Braník, Nádr. Modřany, Poliklinika, Levského, Sídl. Libuš.
Úsek Smíchov - Lihovar až v době, když to bude možné odpálit už od vchodu do odbavovací haly a na samostatném tělese. Vypich - Malý Břevnov bez Obory a 3 SSZ. Dědinská - Terminál 3. Zdiby... trať do Modřic, Vsetínská - Krematorium...
apod.
Takže jestli můžu vyslovit přání ve prospěch zrychlení a zefektivnění provozu, nikoliv oslnivých čísel, pak prosím, ať se aktivně začne projednávat a udržovat (ne, že uprostřed 70 bude od září viset OR10 na minimálně 2 místech
) snadno dostupná a smysluplná rychlost 60.
Máme co dohánět
OKS Bř. klášter - Vypich doplnit OBOUSMĚRNĚ! * Baterie - Vojenská nemocnice * Hradčanská - Prašný most * Thákurova - přejezd Hadovka * neprudit se silniční 30 na Hercovce * Bulovka - Vychovatelna (a ta na znamení) * Kolbenova - opravit most, nebo to zasypat * úseky OKS Depo Hostivař - Na Homoli * úseky OKS kolem Zahradního města * smyčka Dvorce - Přístaviště * úseky OKS Kavalírka - Kotlářka (doplnit R výhybku) - Poštovka, Krematorium Motol - Hlušičkova.
70 (80) je sranda, která něco stojí, má v Praze omezené možnosti uplatnění, musí tomu být extra přizpůsobena (homologovaná) vozidla, trakční vedení, i trať...jsou to citelné náklady s mizernou efektivitou v našich podmínkách.
Naopak 60 je rychlost, kterou můžeme rozšířit bez výrazných nákladů okamžitě a brání jí jen úřední šiml
Takže jeden pokusný úsek a kolik ten má už jen od pohledu omezení. Ještě bych si dovedl představit 70 v úseku Přístaviště - Pobřežní cesta. A možná Hlubočepy - Geologická, ale jen teoreticky, bo ten táhlý oblouk na estakádě nedrží ani po rekonstrukci úplně příkladnou geometrii, jsou tam dilatace a za měnírnou nahoru už mi překáží zářez. Ano, je to táhlé, ale je tam vegetace a zdůrazňuji, že musím být schopen zastavit PROVOZNĚ, aby to dávalo smysl.
A druhým, výrazně omezujícím faktorem, je ostatní provoz, stavebně technická řešení a pražský přístup k tramvaji jako k vozidlu dle 361čky, nikoliv jako k dráze! Přejezdy typu "vjíždíme na pozemní komunikaci"


Takže bych to ocenil v Modřanech jen tehdy, kdyby byly zastávky pouze: Braník, Nádr. Modřany, Poliklinika, Levského, Sídl. Libuš.
Úsek Smíchov - Lihovar až v době, když to bude možné odpálit už od vchodu do odbavovací haly a na samostatném tělese. Vypich - Malý Břevnov bez Obory a 3 SSZ. Dědinská - Terminál 3. Zdiby... trať do Modřic, Vsetínská - Krematorium...

Takže jestli můžu vyslovit přání ve prospěch zrychlení a zefektivnění provozu, nikoliv oslnivých čísel, pak prosím, ať se aktivně začne projednávat a udržovat (ne, že uprostřed 70 bude od září viset OR10 na minimálně 2 místech

Máme co dohánět

OKS Bř. klášter - Vypich doplnit OBOUSMĚRNĚ! * Baterie - Vojenská nemocnice * Hradčanská - Prašný most * Thákurova - přejezd Hadovka * neprudit se silniční 30 na Hercovce * Bulovka - Vychovatelna (a ta na znamení) * Kolbenova - opravit most, nebo to zasypat * úseky OKS Depo Hostivař - Na Homoli * úseky OKS kolem Zahradního města * smyčka Dvorce - Přístaviště * úseky OKS Kavalírka - Kotlářka (doplnit R výhybku) - Poštovka, Krematorium Motol - Hlušičkova.
70 (80) je sranda, která něco stojí, má v Praze omezené možnosti uplatnění, musí tomu být extra přizpůsobena (homologovaná) vozidla, trakční vedení, i trať...jsou to citelné náklady s mizernou efektivitou v našich podmínkách.
Naopak 60 je rychlost, kterou můžeme rozšířit bez výrazných nákladů okamžitě a brání jí jen úřední šiml

- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4856
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Nikde. Tedy, teoreticky by se asi našlo, ale bude to opravdu jenom teoretický, něco jako spousta šedesátek, kde sice cedulky visí, ale reálně se tam té rychlosti nedá dosáhnout (nebo tak na vteřinu), protože krátký, nebo protože rozhled.
Teoreticky by to šlo třeba na Trojská - Nad Trojou, prakticky nevím, nevím, fůra přejezdů, zas tak přehledný to tam není, oblouk...
A na PK, i kdyby tam nakrásně visela silniční 70, mám drobet obavu, jak by se na to tvářili policajti, vzhledem k zábrzdný vzdálenosti.
Teoreticky by to šlo třeba na Trojská - Nad Trojou, prakticky nevím, nevím, fůra přejezdů, zas tak přehledný to tam není, oblouk...
A na PK, i kdyby tam nakrásně visela silniční 70, mám drobet obavu, jak by se na to tvářili policajti, vzhledem k zábrzdný vzdálenosti.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Kde by mohly být výhledově další úseky se sedmdesátkou?