Nepřehánět, tak zoufalé to nebylo, spadly tři oblouky (ze 16).9001 píše:P_V: To je stejné jako s Karlovým mostem... Kdo viděl obrazy z 19. století kdy ho totálně smetla povoden, tak původních kamenů z dob Karla tam je možná tak 10%...
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
P_V: To je stejné jako s Karlovým mostem... Kdo viděl obrazy z 19. století kdy ho totálně smetla povoden, tak původních kamenů z dob Karla tam je možná tak 10%...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jo, tenhle odkaz jsem dával už dvakrát, takže teď je tu potřetí. Ale stejně někdo furt chce rekonstruovat nerekonstruovatelné.P_V píše:Nejdřív si přečtěte osvětový článek o stavu mostu a pak zaujímejte stanovisko...
Taky je ale zajímavý přístup Dolínka: když dostal z ČVUT posudek, že busy mají končit na Ládví, tak se s ním ohání, ale když má z ČVUT posudek na Libeňák, tak se s tím neohání a už z novostavby couvá.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Nejdřív si přečtěte osvětový článek o stavu mostu a pak zaujímejte stanovisko...
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... avu-v-009/
Na mostě je hodnotná architektura, ale ne materiál. Ten beton byl nepovedený už při výstavbě a teď mu končí životnost. Na tom není co opravit, a nějaké přibetonování nové konstrukce na starou by vzhled a proporce mostu změnilo, a životnost by taky nebyla taková jako u novostavby. Myslím si že nejsme tak bohatí, abychom cpali peníze do trvalého znehodnocení dopravní spojnice jen kvůli vzácnému památečnímu ošizenému betonu z první republiky, který tam jako neužitečná výplň musí zůstat.
Podle mě, pokud by byl silný zájem na zachování architektury, je jediný způsob most zbourat a postavit vzhledovou repliku. A oprostit se od památkářského extremismu, že je nutné zachovat i materiál.
Tuším že i Mánesův most se podobně radikálně opravil. Tam beton v klenbách nebyl šizený, takže klenby zůstaly, ale mostovka se celá dělala nová. A nikdo neřval
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... avu-v-009/
Na mostě je hodnotná architektura, ale ne materiál. Ten beton byl nepovedený už při výstavbě a teď mu končí životnost. Na tom není co opravit, a nějaké přibetonování nové konstrukce na starou by vzhled a proporce mostu změnilo, a životnost by taky nebyla taková jako u novostavby. Myslím si že nejsme tak bohatí, abychom cpali peníze do trvalého znehodnocení dopravní spojnice jen kvůli vzácnému památečnímu ošizenému betonu z první republiky, který tam jako neužitečná výplň musí zůstat.
Podle mě, pokud by byl silný zájem na zachování architektury, je jediný způsob most zbourat a postavit vzhledovou repliku. A oprostit se od památkářského extremismu, že je nutné zachovat i materiál.
Tuším že i Mánesův most se podobně radikálně opravil. Tam beton v klenbách nebyl šizený, takže klenby zůstaly, ale mostovka se celá dělala nová. A nikdo neřval
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To je možná to jediné, co ten most drží pohromadě.Petrpes píše:Třeba na Libeňáku zase jen zalejou BKV asfaltem
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Třeba na Libeňáku zase jen zalejou BKV asfaltem, to už tady bylo několikrát
Po posledním zalévání je tam V/max 30, předtím to bylo ještě horší...
Po posledním zalévání je tam V/max 30, předtím to bylo ještě horší...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
9001 - jenom říkám, co jsem se dozvěděl v lednovém školení. Od června 2016 výluka na mostě do roku 2017. Ale ptám se, jestli to pořád platí ?
Osobně jsem pro rekonstrukci mostu, bourání mi přijde jako záminka pro další předraženou akci.
Osobně jsem pro rekonstrukci mostu, bourání mi přijde jako záminka pro další předraženou akci.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Fkam: Výluka a rekonstrukce můžou být dvě různé věci...
Jinak zatím z toho co je v médiích ani moc není jasné co bude. Jestli bourat a nebo rekonstruovat... Navíc ted se tam začal angažovat "aktivista" co chce bránit ještě nějakou louku, kde byl židovský hřbitov...
Jinak zatím z toho co je v médiích ani moc není jasné co bude. Jestli bourat a nebo rekonstruovat... Navíc ted se tam začal angažovat "aktivista" co chce bránit ještě nějakou louku, kde byl židovský hřbitov...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak ono principiálně nic nebrání tomu, tu výluku zahájit Ale se započetím rekonstrukce je to horší.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Víš jak to chodí, ne? Neuvěřím, dokud neuvidím....
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pořád platí, že od června bude ve výluce konečně Libeňský most ? Na školení říkali, že to bude 6/2016 až do roku 2017
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pánové děkuji.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Je hrůza co všechno je dnes dovoleno ovlivňovat firmám a lidem
Viz. TT Dědina, nedostavěná D8, apod...
Viz. TT Dědina, nedostavěná D8, apod...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ulice jo, ale sousedící pozemky. A proto je coby "soused" taky účastníkem řízení.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jak Penta? To už nepatří městu ani ulice??