Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od XSC » 16.2.2016 13:00

9001 píše:P_V: To je stejné jako s Karlovým mostem... Kdo viděl obrazy z 19. století kdy ho totálně smetla povoden, tak původních kamenů z dob Karla tam je možná tak 10%...
Nepřehánět, tak zoufalé to nebylo, spadly tři oblouky (ze 16).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 16.2.2016 11:42

P_V: To je stejné jako s Karlovým mostem... Kdo viděl obrazy z 19. století kdy ho totálně smetla povoden, tak původních kamenů z dob Karla tam je možná tak 10%...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 16.2.2016 11:12

P_V píše:Nejdřív si přečtěte osvětový článek o stavu mostu a pak zaujímejte stanovisko...
Jo, tenhle odkaz jsem dával už dvakrát, takže teď je tu potřetí. Ale stejně někdo furt chce rekonstruovat nerekonstruovatelné. 8-)

Taky je ale zajímavý přístup Dolínka: když dostal z ČVUT posudek, že busy mají končit na Ládví, tak se s ním ohání, ale když má z ČVUT posudek na Libeňák, tak se s tím neohání a už z novostavby couvá. 8-)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 16.2.2016 11:05

Nejdřív si přečtěte osvětový článek o stavu mostu a pak zaujímejte stanovisko...
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... avu-v-009/
Na mostě je hodnotná architektura, ale ne materiál. Ten beton byl nepovedený už při výstavbě a teď mu končí životnost. Na tom není co opravit, a nějaké přibetonování nové konstrukce na starou by vzhled a proporce mostu změnilo, a životnost by taky nebyla taková jako u novostavby. Myslím si že nejsme tak bohatí, abychom cpali peníze do trvalého znehodnocení dopravní spojnice jen kvůli vzácnému památečnímu ošizenému betonu z první republiky, který tam jako neužitečná výplň musí zůstat.
Podle mě, pokud by byl silný zájem na zachování architektury, je jediný způsob most zbourat a postavit vzhledovou repliku. A oprostit se od památkářského extremismu, že je nutné zachovat i materiál.
Tuším že i Mánesův most se podobně radikálně opravil. Tam beton v klenbách nebyl šizený, takže klenby zůstaly, ale mostovka se celá dělala nová. A nikdo neřval :)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 16.2.2016 11:03

Petrpes píše:Třeba na Libeňáku zase jen zalejou BKV asfaltem
To je možná to jediné, co ten most drží pohromadě. :lol:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 16.2.2016 10:42

Třeba na Libeňáku zase jen zalejou BKV asfaltem, to už tady bylo několikrát ;)
Po posledním zalévání je tam V/max 30, předtím to bylo ještě horší...

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 16.2.2016 0:29

9001 - jenom říkám, co jsem se dozvěděl v lednovém školení. Od června 2016 výluka na mostě do roku 2017. Ale ptám se, jestli to pořád platí ?
Osobně jsem pro rekonstrukci mostu, bourání mi přijde jako záminka pro další předraženou akci. #-o

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 15.2.2016 21:24

Fkam: Výluka a rekonstrukce můžou být dvě různé věci...
Jinak zatím z toho co je v médiích ani moc není jasné co bude. Jestli bourat a nebo rekonstruovat... Navíc ted se tam začal angažovat "aktivista" co chce bránit ještě nějakou louku, kde byl židovský hřbitov...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 15.2.2016 20:43

Tak ono principiálně nic nebrání tomu, tu výluku zahájit :) Ale se započetím rekonstrukce je to horší.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 15.2.2016 20:33

Víš jak to chodí, ne? Neuvěřím, dokud neuvidím.... 8-[

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 15.2.2016 20:20

Pořád platí, že od června bude ve výluce konečně Libeňský most ? Na školení říkali, že to bude 6/2016 až do roku 2017

Uživatelský avatar
George
Uživatel
Příspěvky: 87
Registrován: 14.3.2007 11:30
Bydliště: Praha

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od George » 15.2.2016 16:16

Pánové děkuji.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 15.2.2016 14:11

Je hrůza co všechno je dnes dovoleno ovlivňovat firmám a lidem :D
Viz. TT Dědina, nedostavěná D8, apod...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 15.2.2016 11:14

Ulice jo, ale sousedící pozemky. A proto je coby "soused" taky účastníkem řízení.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 15.2.2016 10:54

Jak Penta? To už nepatří městu ani ulice??

Odpovědět