Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Zastávky Palouček se už vylouply do představitelné formy...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Oběžníček hlásí:
Oprava tramvajové trati v oblasti křižovatky „Bulhar“ a vložení kolejové konstrukce na křižovatce Senovážné náměstí x Opletalova
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Výluka u Bulhara - tipuji na opravu v podjezdu
https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne- ... etail/9229
po zavedení 19 odhaduji zkrácení 36 k Vozovně Žižkov
instalace povrchové výhybky před zahájením výluky
https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne- ... etail/9308
https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne- ... etail/9229
po zavedení 19 odhaduji zkrácení 36 k Vozovně Žižkov
instalace povrchové výhybky před zahájením výluky
https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne- ... etail/9308
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pražského povstání...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A bude to ve stejnou dobu i za stejný peníze?
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Nic takového se v TP 170 nepíše. Stejně únosná vozovka se dá udělat z asfaltového betonu i z liťáku. A u obou konstrukcí se po pár letech bude měnit obrusná vrstva. Naopak ta "betonová" deska v podloží je problém, protože zákonitě popraská a ty trhliny se propíší do obrusu...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jo, jenže toho liťáku tam není tolik. Je tam hlavně beton a na něm (relativně) tenká šlupka z liťáku. Čili do míst, kde je předpoklad častýho poškození (vyjetí kolejí) a nerovnoměrný zátěže, což tady zrovna je (do kopce, semafor, častý rozjezdy a brždění, křižovatka) a tedy oprav, je to na ty opravy lepší/levnější. Ze stejnýho důvodu se třeba do bus zastávek namísto právě tý válcovaný směsi dává ten liťák taky. Festovní beton dospod a navrch lehce "vyměnitelná" šlupka z liťáku, kterej se stihne vyměnit za víkend, místo složitýho frézování celý zastávky do hloubky.
Zkrátka do válcovaný směsi na podobně zatíženým místě ty koleje vyreješ ne o moc později (takže tvrvanlivost ti významně neprodlouží), ale zato hlouběji, protože ta vrstva je relativně vysoká, navíc "nosná" a musí se strhnou (odfrézovat) celá a položit znova. Zatímco u liťáku je ta "nosná" vrstva hlavně beton pod ním a liťák slouží pouze coby horní obrusná, lehce opravitelná "krycí" vrstva.
Zkrátka do válcovaný směsi na podobně zatíženým místě ty koleje vyreješ ne o moc později (takže tvrvanlivost ti významně neprodlouží), ale zato hlouběji, protože ta vrstva je relativně vysoká, navíc "nosná" a musí se strhnou (odfrézovat) celá a položit znova. Zatímco u liťáku je ta "nosná" vrstva hlavně beton pod ním a liťák slouží pouze coby horní obrusná, lehce opravitelná "krycí" vrstva.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Mě se na tom ostrůvku nelíbí, že se na jeho jižním konci zapomnělo na bezbarierovost, což považuju u zastávky této délky za poměrně zásadní chybu...
Na vozovce válcovaná směs je, liťák je mezi kolejemi.
Nejsem stavař, ale opravdu má liťák vyšší únosnost než válcovaná směs ?Bobik píše: ↑13.5.2021 6:02Ono to souvisí i se zátěží povrchu, protože ta válcovaná směs se dělá ve vyšší vrstvě (obyvkle se dávaj dvě na "stabilku" - stabilní podkladní betová šlupka) a líp, resp. hlouběji se do toho vyjíždí koleje, což je zase náročnější na opravy. Takže na tomhle místě mi to přijde vhodný, pořádnej betonovej základ a na něm dvě vrstvy lehce opravitelnýho liťáku.
Logika mi velí právě opak, zhutňená zaválcovaná směs podle mě snese mnohem víc než hrbolatá řidká hmota zasypaná štěrkem.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ten Palouček jsou vlastně dva nevstřícně umístěné ostrůvky - koleje dělají lehké esíčko, takže se nástupiště k označníkům rozšiřují a obě zastávky tedy jsou v decentním pravém oblouku (bude pěkně vidět na soupravu).Karosák píše: ↑12.5.2021 21:50Mně se líbí ten ostrůvek Nuselská radnice DC.
Jednak naděje že ostrůvky nejsou endemit, ale především zde ta výhoda, že IAD se bude řadit do svého pruhu již nad zastávkou
Zastávku Palouček si pořád nějak neumím představit
Ale zatím to celé vypadá pěkně. První fotka od Špilberka v náhledu na mně dělala dojem vizualizace krásna a pak mně potěšilo, když jsem to rozklikl a viděl, že je to skutečné provedení
Přijde mi, že narozdíl od Zenklovy se tady už přecijen více přemýšlelo a diskutovalo nad dílem
Obecně se mi ta reko líbí, jen: nad ostrůvkem Nuselská radnice dc už dobře postavená auta neobjedem, tam bude sdružený pruh, a ten štrách asfaltu v ul. Na Pankráci mě jako místního fakt štve. Místo trávníku 30 m šířky asfaltu v celé délce a radnice se bije v prsa, jak se jim to tam povedlo ustát s tím, že průjezd IZS po kolejích je samozřejmě naprostá nezbytnost. Tedy jen po ulici Na Veselí, odkud parkoviště na trati IZS najednou nevadí.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jak kde. Obvyklejší sice je klasická "balená", nanášená finišérem, ale třeba na D11 je takovejhle povrch taky. Ono to souvisí i se zátěží povrchu, protože ta válcovaná směs se dělá ve vyšší vrstvě (obyvkle se dávaj dvě na "stabilku" - stabilní podkladní betová šlupka) a líp, resp. hlouběji se do toho vyjíždí koleje, což je zase náročnější na opravy. Takže na tomhle místě mi to přijde vhodný, pořádnej betonovej základ a na něm dvě vrstvy lehce opravitelnýho liťáku.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Mně se líbí ten ostrůvek Nuselská radnice DC.
Jednak naděje že ostrůvky nejsou endemit, ale především zde ta výhoda, že IAD se bude řadit do svého pruhu již nad zastávkou
Zastávku Palouček si pořád nějak neumím představit
Ale zatím to celé vypadá pěkně. První fotka od Špilberka v náhledu na mně dělala dojem vizualizace krásna a pak mně potěšilo, když jsem to rozklikl a viděl, že je to skutečné provedení
Přijde mi, že narozdíl od Zenklovy se tady už přecijen více přemýšlelo a diskutovalo nad dílem
Jednak naděje že ostrůvky nejsou endemit, ale především zde ta výhoda, že IAD se bude řadit do svého pruhu již nad zastávkou
Zastávku Palouček si pořád nějak neumím představit
Ale zatím to celé vypadá pěkně. První fotka od Špilberka v náhledu na mně dělala dojem vizualizace krásna a pak mně potěšilo, když jsem to rozklikl a viděl, že je to skutečné provedení
Přijde mi, že narozdíl od Zenklovy se tady už přecijen více přemýšlelo a diskutovalo nad dílem