Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4714
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 18.10.2021 21:19

Tak jsem se poptával a s tou Vltavskou se to má takhle - ano, dělá se jen ten canfour pod Negrellákem. Výluka byla vyvolána požadavkem jiného investora (sítě) a když už to je zavřený, tak si DP vlastně opravou kolejí "dělá strejčka", aby, kdyby se to nedejbože za rok, dva, začalo rozpadat samo, nemusel sám žádat o povolení uzavírky.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4257
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 18.10.2021 15:14

Když je Argentinská zúžená do 1 pruhu kvůli opravě povrchu, tak se v tom pruhu zároveň vymění BKV za w-tram. Nechat reko TT na příští rok znamená mít Argentinskou v zúžení dvakrát. Letos kvůli asfaltu, příští rok kvůli přejezdu přes TT.

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 258
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vencavasek » 18.10.2021 14:58

demon píše:
18.10.2021 12:03
Vydržel, ale dělá se to už letos z důvodu koordinace s opravou Argentinské.
Co si mám představit pod koordinací s Argentinskou?
Jakože Argentinská je zúžena, takže tam budou kolony ještě častěji, než jindy. A proto je ideální rekonstruovat současně TT, aby si ty kolony užili i cestující v NAD?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3886
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 18.10.2021 14:03

Ono se už nepočítá s přeložkou do Jateční, aby se zkrátila docházková vzdálenost k zástavbě?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6478
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 18.10.2021 12:03

Vydržel, ale dělá se to už letos z důvodu koordinace s opravou Argentinské.

MPL
Uživatel
Příspěvky: 206
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MPL » 18.10.2021 10:06

To jako, aby si lidi nezvykli, že někde neco může jezdit podle jizdního řádu, tak se dělá kus letos a kus za rok? To by tenhle úsek ten rok už nevydržel?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4257
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 18.10.2021 7:56

Klid. Psali, že kolem tržnice příští rok v souvislosti s budováním lávky do Karlína.

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 172
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Polaanek » 17.10.2021 21:31

Bobik píše:
17.10.2021 21:04
Cože? To se dělá jenom ten canfour pod Negrelákem? Co je na něm tak nutně špatně, že se musí předělat jenom tohle? A BKV kolem Tržnice zůstanou?
Zřejmě ano, fotky z FB PIDu. I malůvky v sobotu odpovídaly tomu, kde jsou odstraněny panely. Nic víc.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4714
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 17.10.2021 21:04

Polaanek píše:
17.10.2021 15:23
rekonstrukce TT začíná až za zastávkami Vltavská, a končí před křížením s Argentinskou...
Cože? To se dělá jenom ten canfour pod Negrelákem? Co je na něm tak nutně špatně, že se musí předělat jenom tohle? A BKV kolem Tržnice zůstanou?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3111
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 17.10.2021 15:49

Polaanek píše:
17.10.2021 15:23
Důvod vynechání prostoru zastávek Vltavská?
Řekl bych, že budoucí rozvoj v této oblasti (Filharmonie, Nádraží Bubny, zasypání podjezdu, či jiné více či méně povedené úvahy).

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 172
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Polaanek » 17.10.2021 15:23

Včera jsem jel na Pražskou tržnici, a zaujalo mě, že rekonstrukce TT začíná až za zastávkami Vltavská, a končí před křížením s Argentinskou. To se nebude dělat ani prostor zastávek Vltavská? Dle značek na panelech BKV a sundaném TV asi ne.
Důvod vynechání prostoru zastávek Vltavská?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3063
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 17.10.2021 11:24

Jenom bych si dovolil malé soukromé postřehy k diskuzi co tu běží.

15T byl ukázkový příklad jak vyřešit kontinuální obnovu vozového parku, to že nejsou prachy udělat další výběrko na dalších 250 tramvají na cca 10 let (tedy celý park jednou do 30 let) je věc druhá...
Praha nepotřebuje sóla, nejsme vesnice kde nejezdí lidi, potřebujeme mít postavené LV a intervaly tak abychom nepotřebovali sóla, maximálně v týdnu na noční a to ještě dost dlouho budou.
Propustnost křižovatek je často omílaný důvod proč nemůžeme mít delší tramvaje ... ale je zajímavé, že "všude" jinde to jde a kolaps se nekoná, jen by se muselo chtít to trošku jinak přepočítat ty 2-3 křižovatky na trase kde by to mohlo dělat problém, naopak průser je zkracování zastávek, které by se muselo "opravovat" strašně pracně o to smutnější je, že se to stále dělá dál a dál.

Jinak je krásné sledovat v Budapešti ty "kilometrový" combína jak lítají v centru v intervalu 2 minuty po hlavním okruhu městem a ono to jde, nikde žádný křižovatky nekolabují ... ano jsou tam na to stavěný, ale je to o tom chci a najdu cestu proti nejde, to jsme nikdy nedělali a ta tramvaj pojede křižovatkou o pět vteřin dýl.

Ono je to i tom, že třeba Praha pořád neumí udělat na tramvaj pořádný kolo, takže se musí tou křižovatkou táhnout jak smrad, kdyby byly pořádná kola, mohla by třeba ta tramvaj jet víc než krokem a hned by byla pryč rychleji...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4714
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 17.10.2021 10:29

Ústečák píše:
17.10.2021 9:56
Příprava VN a hlaváku normálně probíhá. Jen to halt v této fázi projektové a úřední přípravy není tolik vidět. To ale neznamená, že se nic neděje.
No, tak nezbývá než doufat, když já to už nestihnu, že se po tom svezou alespoň moje děti. Možná.

Jenže to je právě to - sliby, bombastická prohlášení, sliby, bombastické prezentace, sliby.....a nic....dlouho, dlouho nic....ticho.
Kdyby si politická reprezentace alespoň odpustila tu šaškárnu kolem, vyvolávající dojmy, že již zítra, na pozlacených kolejích...

To, že to "trvá", to moc dobře vím. Stejně jako moc dobře vím, že i přes mnohé sliby ty procesy zodpovědní stále nejsou schopni urychlit.

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 131
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Ústečák » 17.10.2021 9:56

Bobik: Příprava VN a hlaváku normálně probíhá. Jen to halt v této fázi projektové a úřední přípravy není tolik vidět. To ale neznamená, že se nic neděje. Současní představitelé podniku, ROPIDu a města si naštěstí kapacitní průšvih tramvajové infrastruktury zejména v centru uvědomují, tak se modleme, ať do toho za rok nehodí vidle nějaký budoucí ekvivalent Lomeckého.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4714
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 17.10.2021 5:44

mart337 píše:
17.10.2021 3:24
A co bude dál? Je nějaký výběr?
Ale jistěže je. Jen si město neumí říct, co chce a v tom je ten problém. Nic proti standardizaci vozového parku, to je naprosto v pořádku. Nicméně zrovna u té 15T jsou problémy prakticky od začátku až doteď. Chápu, že to je nový, dělaný vlastně "na míru" a Praha byla první, takže Škodovka získávala zkušenosti. O.K. Jenže město si mělo nechat nějaký zadní vrátka hlavně kvůli úpravám a nápravě toho, co se neosvědčilo (třeba Wroclav, myslím, právě na základě špatných zkušeností s chybějícími osami a z toho vycházejících problému s koly, trvala na tom, že je chce). Jenže město si neumí ani dupnout. Až z toho mám občas pocit, jestli je město vlastně zákazník, co platí, nebo pobočný zkušební ústav Škody.
Jinak ona 15T zas tak úplně blbá tramvaj není, to z ní dělá právě ta neschopnost ty bolesti nějak řešit. Mimoto je variabilní a je poměrně snadné z ní udělat cokoli, dvoučlánek, tříčlánek, čtyřčlánek. A třeba takovej dvoučlánek (moderní obdoba K2) by byl na noční kapacitně naprosto ideální, stejně jako na vytížený linky (např. 9, 22) by se hodil čtyřčlánek. Jenže "to nejde", protože zase zastávky, teď je móda je zkracovat na jednu soupravu. Navíc by vzniknul problém s propustností křižovatek, která by se zmenšila, protože než jí prodrncá čtyřčlánek, trvá to pochopitelně dýl. O tom, že nejen není s čím jezdit, ale že ani není kudy jezdit, hlavně v centru - Václavák je v nedohlednu i ta půlka k Muzeu, přičemž potřeba by bylo i dolů na Můstek a obnovit minimálně Příkopy, o Hlavním nádraží se už raději ani nemluví, atd atd... Protože chybí koncepce, takže pravá ruka neví, co dělá levá a hlava to neumí zkoordinovat.

Odpovědět