Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4081
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Projekt Palackého náměstí

Příspěvek od P_V » 12.8.2005 22:16

DPmPET píše:Já se vám omlouvám protože jsem si spletl jména náměstí.Nevím ale dřív než se postavilo to metro tak od mostu byla 1x16 rozvětvení,směr od Výtoně též 1x16 rozvětvení a od Moráně 1x6 rozvětvení.Přijatelná je navrhovaná varianta 2.Na Jiraskově náměstí byla dříve konstrukce 3x6rozvětvení. 8-)
Prosím vysvětli mi, co znamenají ta čísla, mně ta symbolika nic neříká.

MOp

Re: Projekt Palackého náměstí

Příspěvek od MOp » 12.8.2005 22:03

DPmPET píše:Dřív než se postavilo metro tak od mostu byla 1x16 rozvětvení, směr od Výtoně též 1x16 rozvětvení a od Moráně 1x6 rozvětvení.
nerozumim, resp. neverim tomu.

DPmPET

Projekt Palackého náměstí

Příspěvek od DPmPET » 12.8.2005 20:28

Nevím ale naši předkové byly lepší frajeři,protože alesponˇ trochu mysleli dopředu.Takže bylo spousta manipulačních tratí které se daly při výlukách používat 8-)

DPmPET

Projekt Palackého náměstí

Příspěvek od DPmPET » 12.8.2005 20:23

Já se vám omlouvám protože jsem si spletl jména náměstí.Nevím ale dřív než se postavilo to metro tak od mostu byla 1x16 rozvětvení,směr od Výtoně též 1x16 rozvětvení a od Moráně 1x6 rozvětvení.Přijatelná je navrhovaná varianta 2.Na Jiraskově náměstí byla dříve konstrukce 3x6rozvětvení. 8-)

DPmPET

Projekt Kolejové konstrukce-Jiráskovo náměstí

Příspěvek od DPmPET » 12.8.2005 19:16

Vypadá to sice hezky,ale za 2 roky provozu se ty kolejnice stejně ojedou protože je to vyrobeno s bláta.Myslím že bude i problém ze stropem od podchodu metra 8-)

MOp

Příspěvek od MOp » 12.8.2005 19:07

ano navrzene reseni je mozne a velmi realne. je to za malo penez, hodne muziky. odstrani se tim dva protilehle oblouky o malem polomeru, ktere prave nuti tram vyklizovat co nejpomaleji diky kratke meziprime. mirne se tak zvedne rychlost na 15km/h. pouzitim kolejove splitky jiz pred zastavkou by to vyrazne pomohlo ulevit prumernemu zdrzeni tram.

velice pozitivnim efektem by bylo doplneni oblouku od jiraskova namesti, ktery je viditelne potrebny i dnes.

z meho hlediska je vsak takoveto reseni take nevhodne. ja bych uprednostnoval jeste daleko nakladnejsi prestavbu, ktera by spocivala v jeste vetsim naprimeni tak, aby jiz od rozvetveni na moste to bylo cele v prime ci mirnem oblouku az k budove ministerstva. samozrejme pocitam s prebudovanim celeho podchodu metra se soucasnym vybudovanim noveho vestibulu blize zastavkam na nabrezi. jelikoz nelze z prostorovych duvodu udelat vystup primo na zastavkach, stacilo by i samotne priblizeni se k zastavce a melo by to pozitivni prispevek pro cestujici z/do modran..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 12.8.2005 15:43

Srovnávat Příkopy s touto úpravou nelze.

Co beru jako velmi kladné je oblouk z Palackého mostu směrem k Tančícímu domu. To by hodně ušetřilo. Pak by nemusela třeba linka 7 jezdit až přes ND při výluce nábřeží.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 12.8.2005 15:43

To S tam zůstává, ale poloměry oblouků se zvětšují tak podstatně, že opotřebení klesne přinejmenším na polovinu. Dále to opotřebení lze rozložit např. tím, že linka 14 např. pojede Myslíkovou. Všimni si, že oblouk z mostu do esíčka je vlastně jen poloměr 50 m, co je na výhybce, víc téměř nic a jedeš přímo. Druhý oblouk je s velkým poloměrem a křížení s tratí na nábřeží je v přímé, nikoliv v oblouku, což podstatně sníží nápor na zdejší srdcovky. Oblouk od Výtoně na Moráň je kratší a jednotný. Vyklizení tramvají napříč nábřežím se zrychlí o cca 5 sekund a umožním odlehčit Karláku. To mi za málo peněz připadá jako hodně velký zisk. Pochopitelně můžu navrhnout stěhování pomníku, posun mostu, zbourání okolních domů atd. Pár věcí z toho by bylo taky užitečných, ale ve všem, co dělám se snažím najít maximum pozitivního v mezích možného a účelného. Trošku za hranicí, co umí Praha a asi daleko před tím, co umíš ty :-). Ale na tebe prostě nemám :-).

KM

Příspěvek od KM » 12.8.2005 15:35

Ano MŠ. Tak to je přesně politika drobných změn za málo peněz, které výsledný stav prakticky nezmění. Body 1 a 2 z diskuse K-r. To eso tam zůstává!!! O kolik méně se to bude ojíždět oproti současnému stavu a o kolik to zrychlí průjezd? Asi o 0,0nic, a těch peněz, co to bude stát. Podobně jako ty Příkopy.
Když něco, tak křížení NAROVNAT a oblouk až za chodníkem - tedy uvedení do původního stavu a řešit k tomu i podchod a posunutí zastávky.
Sorry, ale tohle je přesně ten typ: Nemáme peníze, tak místo aby jezdila jedna linka pořádně budou jezdit dvě blbě. Takhle tu MHD umoříme jak toho osla.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 12.8.2005 15:27

Protože se to nevešlo na K-report, kde o tom byla řeč, dávám sem svojí představu rekonstrukce křižovatky na Palackého náměstí. Je to jeden obrázek rozložený na dva, aby se vešel.
Zastávky jsou v přímé (vyznačeny modrou čarou), jižní výstup z metra je zúžen o cca 75 cm, severní výstup má zkosený a zastřešený roh. Tramvaje mají trolejový přestavník na odjezdu ze zastávky. Možná by se vešel i ten oblouk k Jiráskovu nám, ale určitě není potřeba. Kolejové S je napřímeno jak to jde, s tratí na nábřeží se trať od moráně kříží pod úhlem ale nikoliv v oblouku. Kromě předělání trolejového vedení a odstranění řady sloupů by nešlo o enormní investici. Napřímení u Ministerstava zdravotnictví by si vyžádalo zúžení tamní komunikace o zastavovací pruh, byla by tam totiž zastávka.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Martin

Příspěvek od Martin » 11.8.2005 12:48

Ano, všiml jsem si a se svým informačním zdrojem jsem si to již ručně vyřídil :oops: :D
Už jsem to sice psal do "Výluk", ale v termínu 25.8.-2.9. budou úsekem projíždět bez cestujících zatahující hloubětínské vozy jako zatěžkávací zkouška před třetím podbitím a zatravněním.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4081
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 11.8.2005 12:22

Martin píše:Mám to od výpravčího z garáže Hostivař a přímého obyvatele Sokolovské ulice, který info získal z radnice Prahy 9. Ale uvidíme, třeba to bude zase jinak.
Nyní jezdí GK jižní částí Sokolovské ulice (protisměrně) a severní polovina se plošně rozkopává.

Martin

Příspěvek od Martin » 01.8.2005 17:09

Mám to od výpravčího z garáže Hostivař a přímého obyvatele Sokolovské ulice, který info získal z radnice Prahy 9. Ale uvidíme, třeba to bude zase jinak.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4081
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 01.8.2005 9:52

Martin, než to smazal píše:...příští rok, na kdy se totiž přesouvá rekonstrukce jízdního pásu ve směru do centra :!: Čili nepříjemná dlažba v jednom jízdním pásu tu zůstane ještě rok...
Odkud to máte? Známá firma pan Ziegler DNES napsal něco jiného: "Kompletní rekonstrukce tady skončí na konci září", "Místo dlažebních kostek bude na silnici asfalt", "Všechny potřebné práce tak budou provedeny v jednom termínu, což znamená, že se v Sokolovské pak nebude muset mnoho let ani kopnout."
Naposledy upravil(a) P_V dne 12.8.2005 18:24, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 31.7.2005 21:41

Možná jde právě o to,že to bude o prázdninách, přece jenom je o něco měnší provoz.

Odpovědět