Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 30.10.2006 12:22

2 KM - pokud odmítáš rozlišení nákladů na fixní a variabilní (což je standard všude ve světě), tak ta debata fakt nemá smysl

příklad
máš doma 2 sazby elektřiny
levnou a drahou
pro příklad 1 a 5 Kč/kWh, průměr pro zjednodušení 3Kč/kWh
topíš levnou a vše ostatní jede na drahou

a ty řekneš: nebudu topit, protože to stojí 3Kč/kWh a to je moc drahé - dává to smysl? to je stejné jako když tvrdíš, že tě nezajímají variabilní a fixní náklady a protože fixní jsou u tramvají moc vysoké, tak radši nebudeš jezdit

nějaká ta učebnice Mikroekonomie, nebo případně Podnikové ekonomiky by ti neuškodila

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 12:13

radek31 píše: DP má asi 1500 řidičů, takže každá nepopulární změna typu zatažení do jiné vozovny, střídání na druhém konci Prahy může znamenat, že pár lidí odejde (pokud to pro ně byla příslovečná poslední kapka) a to se pak taková změna šeredně nevyplatí
Zatažení do cizícho depa, krok po kroku:

současnost: Řidič ráno vstane, vezme si auto, jede do práce v našem případě pro 2xT3R.P vozovna Pankrác, vyjede na linku 3. je cca 4:15.

Další krok, kolem 13:30 střídá tento řidič, neb mu končí služba na Palackého náměstí (tam se střídá pankrácká 3, ne?) Dopraví se do vozovny, kde si vyzvedne auto a odjíždí domů.

Druhý řidič má šichtu od 13:30 jede s tou samou dvojicí až do 1:00, kdy zatáhne opět do vozovny Pankrác. Je to taktéž pankrácký řidič.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
moje řešení zatažení u pořadí, kde zbytečně po nocích bloudí vozy po Praze:Řidič ráno vstane, vezme si auto, jede do práce v našem případě pro 2xT3R.P vozovna Pankrác, vyjede na linku 3. je cca 4:15.

Další krok, kolem 13:30 střídá tento řidič, neb mu končí služba na Palackého náměstí. Dopraví se do vozovny, kde si vyzvedne auto a odjíždí domů. Vlak na Palackého náměstí přebírá řidič vozovny Hloubětín.

Druhý řidič má šichtu od 13:30 jede s tou samou dvojicí až do 1:00, kdy zatáhne do vozovny Hloubětín. Souprava přenocuje a druhý den odjíždí, v opačném gardu a dostane se domů?


Závěrem co je na tomto systému pro řidiče nezkousnutelného? To, že by musel střídat hloubětínský řidič až na Palačáku? Ale přes den je slušné dopravní spojení relativně a k tomu spousta lidí do svého zaměstnání cestují přes celou Prahu, ne jen po obvodu svého bydliště. Takto by se daly řešit zátahy do cizích dep, při turnusu spaní jinde.

K-M

Příspěvek od K-M » 30.10.2006 12:12

7080: Ač to možná občas nevypadá, tak jsem velmi proodborový člověk (a jsem v našich odborech) - ovšem vadí mi, když se odbory nestarají o zaměstnance a mluví do řízení podniku.
R31: Takže strýc je výhodář :-) už chápu některé fíry, že říkají, že jim nabídli rychlíky a oni že nechtěj svoje pantografy opustit :-) Nic ve zlym. Že to má placený, nic proti tomu. Já bych to po vás zadarmo taky nechtěl. Jenže podnik předstírá, že vás platí a vy předstíráte, že se můžete přetrhnout. Kolikrát já už slyšel: Za tyhle peníze...?
Akri: Myslím, že v mém výpočtu bys tu placenou půlhodinu dostal - 1000 Kč je kolik? 8 hodin? 16 půlhodin? Kolik máš směn?
A hlavně - já bych si ty ušetřené prostředky nenechával, jaxte mohli vidět, já bych přidal tam kde to chybí, třeba řidičům. Nebo zastávkový službě, aby bylo na nedělní příplatky a nevyvěšovali pondělní JŘ v pátek.
R31: Učebnice mě už 20 let nezajímaj. Zajímá mě účetnictví. To je rozhodující pro určení nákladů. Sorry, ale za pětikorunu se ti u tramvaje ani nevotevřou dveře.
Akria R31: Ale oni by neodešli. Oni by ve smlouvě měli 5 let a nebo celý náklady. Nejsem blbej, abych školil lidi a ti mi utíkali. Já to taky tak podepisoval. Jenže to bylo za totáče :-)
Vidím že opravdovej kapitalismus ani po 17 letech tady ještě není. A my už se ho asi nedožijeme, jak to tak pozoruju.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 30.10.2006 12:01

Akribius píše:Dneska sice nesmí nováček 3 roky odejít sám,ale kdo opravdu zjistí,že mu to nesedí,tak přes doktory či alkohol odejde stejně.
nováček může odejít jak chce, akorát pokud to je během prvních 3 let, tak zaplatí přijímací lék. prohlídku (2000-2500) a poměrnou část 10 000Kč - takže po roce třeba 6667Kč
vzhledem k penězům co do něj DP vložil směšná částka

DP má asi 1500 řidičů, takže každá nepopulární změna typu zatažení do jiné vozovny, střídání na druhém konci Prahy může znamenat, že pár lidí odejde (pokud to pro ně byla příslovečná poslední kapka) a to se pak taková změna šeredně nevyplatí

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 11:56

Akribius píše:...
Myšlenka občasného zatažení nebo vyjetí z jiné vozovny by mě nebyla zas až tak cizí,za předpokladu,že by byla domluva,že 30 minut po zatažení mám ještě placeno.Pořád je pro DPP lepší ti dát mzdu za půl hodiny jakoby navíc než táhnout prázdnou tramku přes celé město.Ale jak znám jednání s podřízenými u DPP,tak by to dopadlo tak,že by ti řekli zatáhneš do KO a jestli se ti něco nelíbí tak....(dále to všichni známe).
A za co by si chtěl ty peníze?? Těch 30 minut. Já nabízím řešení, jak zatáhnout vozy na noc do cizí vozovny s tím, že řidiče by se to vůbec nedotklo. Zatahoval by vůz na cizí hřiště, řidič by byl domovský.
Naposledy upravil(a) DJ LA DÉFENSE dne 30.10.2006 12:02, celkem upraveno 1 x.

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 30.10.2006 11:49

Asi před rokem se mě dostal do ruky material,že výcvik jednoho řidiče-průměrného (2 typy vozů) stojí DP 152.000Kč.
Což je pochopitelně dosti velká suma.Takže je potřeba,aby pokud už do někoho investuju takové prachy, vydržel a to dobrovolně.Dneska sice nesmí nováček 3 roky odejít sám,ale kdo opravdu zjistí,že mu to nesedí,tak přes doktory či alkohol odejde stejně.
Takže některé úspory za každou cenu (podotýkám některé) se nakonec nevyplatí,protože odejde školený (a drahý) personál.
Myšlenka občasného zatažení nebo vyjetí z jiné vozovny by mě nebyla zas až tak cizí,za předpokladu,že by byla domluva,že 30 minut po zatažení mám ještě placeno.Pořád je pro DPP lepší ti dát mzdu za půl hodiny jakoby navíc než táhnout prázdnou tramku přes celé město.Ale jak znám jednání s podřízenými u DPP,tak by to dopadlo tak,že by ti řekli zatáhneš do KO a jestli se ti něco nelíbí tak....(dále to všichni známe).

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 30.10.2006 11:23

problém je, že žijete v mylné představě, že lidi jsou levnější než km najeté tramvají, ale tak to není
km najetý tramvají je levný
ale naučit desítky depáků něco dalšího je drahé (desítky tisíc na každého - tramvaj je složitá, to není 4 hodinové školení na nový typ, ale desítky a stovky hodin učení a stovky a tisíce hodin praxe)
to samé u řidičů (tisíce a tisíce stojí vycvičit ho na všechny tramvaje - při pražském systému + v době, kdy se to učí nemůže jezdit s lidma) - takový řidič pak navíc bez mrknutí oka odejde, když ho začnete posílat přes půl Prahy naprosto zbytečně

laskavě si vypočítejte jak se vám ta "úspora" vyplatí, pokud vám odejde třeba 10 řidičů (1 řidič co odejde stojí tak 240 000,- - 120 tisíc je ošacení a výcvik řidiče co nakonec odejde a dalších 120 je potřeba na jeho náhradu + nový řidič dělá nehody a to stojí peníze + nový řidič potřebuje zácvik - a to mluvím pouze o základu na T3 bez KT8, bez T6 a 14T)

takže uspoříte za rok 1 000 000Kč na kilometrech, ale zaplatíte desítky mil. na výcviku řidičů a depáků

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 11:18

7080 píše:Jenže takového člověka musíš mít na ráno, odpoledne a večer, potom počítej, že má nějakou dovolenou, takže potřebuješ další, kteří ho zastoupí. A je rozdíl mezi lidmi co se starají o mechanickou část vozu včetně karoserie a o elektrikáře. Najednou tu máš o pár dalších lidí navíc.
Ale vždyť nemusíš mít vyškolený personál, na všechno. Stačí, když ten vlak tam přespí, nebo snad na kačenách se na Pankráci dělaly opravy az tu jednu jedinou noc co tam spaly? Proč to šlo na Pankráci a nejde to plošně?? To jsou jen kecy, že by to nešlo, šlo by to udělat. Jen zatím, nemá každyý řidičák na všechno.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 30.10.2006 11:15

DJ LA DÉFENSE píše:Ne budete muset umět všichni všechno pořádně, pokud ne vyházet a najít takové co to zvládnou.

A nebo, což by bylo lepší mít třeba člověka který umí T3, T6 a 14T, dalšího na T3M a T3R.P a mít takovéto kombinace v podobě minima, lidí si myslím.
Jenže takového člověka musíš mít na ráno, odpoledne a večer, potom počítej, že má nějakou dovolenou, takže potřebuješ další, kteří ho zastoupí. A je rozdíl mezi lidmi co se starají o mechanickou část vozu včetně karoserie a o elektrikáře. Najednou tu máš o pár dalších lidí navíc.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 30.10.2006 11:12

Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.
nesmysl, nastupuje vždy v Praze a pokud se má někam přepravit tak to je PLACENÉ!!!

ad spolehlivost 471 - jak je spolehlivá v porovnání s jiným vlakem netuším, ale ve srovnání s tramvají je to zoufalost
strejda najezdí méně hodin týdně než já, ale se závadou končí 3x v týdnu
já na T6 zažiju tak 5 vážných závad za rok a někdy třeba taky půl roku ani jednu
na 471 pravidelně vyhoří elektronika za 1,5 mil. - zatím je to v záruce, ale za chvilku už nebude a ČD se dostanou do problémů

2KM - ad náklady - už jsi slyšel pojmy variabilní a fixní náklady? autobusy mají minimální fixní a vysoké variabilní náklady, tím pádem se vyplatí autobus nevypravit, pokud pro něj není dostatečná poptávka
u tramvají je to přesně naopak - největší náklady jsou fixní (trať, trolejové vedení, nákup vozů, vlastně i řidiči, protože se mu musí zaplatit minimální hodiny), ale variabilní jsou ve srovnání směšně nízké - proto se u tramvají vyplatí, když tramvaj jezdí - i 10 cestujících ve voze je výhodnější než tam poslat autobus, pokud by ta tramvaj měla stát ve vozovně (pokud by mohla jezdit jinde vytíženější, tak prosím, ale o tom se tady nebavíme)
ty se podíváš na součet nákladů a hned se oháníš náklady na km, ale to je z ekonomického pohledu naprosto mimo - i kdyby si tramvaj vydělala 0,1Kč nad fixní náklady, tak se vyplatí jí vypravit, místo aby trčela ve vozovně - doporučuji nějaké základy Mikroekonomie

ad úsporu přidat k platu řidičů - no tak to je taková utopie, že to ani nemá cenu komentovat - nemluvě o tom, že když vozovna ušetří každý den 1000Kč na "zbytečně" projetých km, tak rozpočítáno pro 200 řidičů to není opravdu zásadní částka

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 30.10.2006 11:05

demon píše:2) Není lepší, když někdo něco doopravdy umí, než když někdo teoreticky umí všechno, ale ve skutečnosti má o všem znalosti povrchní? Pokud nebude "specializace" a všichni budou muset umět všechno, bude potřeba najmout další lidi - vyšší náklady.
Ne budete muset umět všichni všechno pořádně, pokud ne vyházet a najít takové co to zvládnou.

A nebo, což by bylo lepší mít třeba člověka který umí T3, T6 a 14T, dalšího na T3M a T3R.P a mít takovéto kombinace v podobě minima, lidí si myslím.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 30.10.2006 10:55

K-M píše:Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
1)Příliš rozhodují odbory o ekonomice podniku.
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
4) Cestování do práce? Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.
Odbory nekomentuji, přinesly i lecos dobrého.

Specializace vozoven chybou možná je, ale proč by se měli vokovičtí učit opravovat T6 nebo 14T, když se u nás prakticky neobjevují. Do budoucna možná.

Střídané přestávky, půjdou pokud bude přijato více lidí. V současné době, kdy je nedostatek řidičů a kvalitních řidičů ještě víc, jede maximálně to jde teď. Na víc opravdu podnik nemá.
Naposledy upravil(a) 7080 dne 30.10.2006 11:07, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6698
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 30.10.2006 10:54

K-M píše:Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
2) Není lepší, když někdo něco doopravdy umí, než když někdo teoreticky umí všechno, ale ve skutečnosti má o všem znalosti povrchní? Pokud nebude "specializace" a všichni budou muset umět všechno, bude potřeba najmout další lidi - vyšší náklady.
3) Střídané přestávky - potřeba víc řidičů - vyšší náklady. A záleží na tom co mají ve smlouvě, já mam třeba Hostivař...
Naposledy upravil(a) demon dne 30.10.2006 10:55, celkem upraveno 1 x.

K-M

Příspěvek od K-M » 30.10.2006 10:42

7080 píše:Tak to by jsi zkusil navrhnout jen jednou. Vzbouříš odbory téměř ke stávce. A kdo by se o ty vozy staral? Myslíš, že se vokovický budou starat motolským o T6? Vždyť o tom vůbec nic nevědí. Možná tak o RP a to ještě s největším odporem. Každá vozovna se bohužel stará jen o ty svoje, navzdory probíhající transformaci.

Ono je taky vcelku rozdíl cestovat přes den a na výjezd ve čtyři ráno, noční dopravou. Já třeba jezdím z Černýho mostu do Vokovic, je to skoro hodina cesty, ale do Hloubětína bych třeba jezdit nastálo nešel. To už radši do Kobylis.
Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
1)Příliš rozhodují odbory o ekonomice podniku.
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
4) Cestování do práce? Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.

K-M

Příspěvek od K-M » 30.10.2006 10:37

7080 píše:Kde jsi k tomu přišel, naši depáciVO spojují občas noční, když s nima jedou do myčáku a nechtějí jet nadvakrát, ale jinak je maximálně převlíknou na výjezd a občas i umejou.
No a je to tady.

Odpovědět