Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4496
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Výstaviště:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6753
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
V čem by měla mít opozice pravdu ?
Vždyť právě Praha sobě je ruku v ruce s Piráty přímým viníkem deset let trvajících tanečků kolem mostu a nebýt jich, už se po novém mostě dávno jezdilo...
Pokud teda tou opozicí nemyslíš Socany, ale se v článku k ničemu nevyjadřují.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
S tím provizoriem to asi nebude odpovídat skutečnosti. Provizorium tam bylo předtím, dřevěné. Ovšem tento most byl lowcost, protože byla vyhlášena daňová úleva na infrastrukturní stavby, pokud se stihnou otevřít do 10. výročí vzniku ČSR (toto už nemůže najít, kde jsem to četl). Tak se spěchalo a nesehnaly se peníze na lepší řešení. Na klenbovou část mostu se použil chudší a prostý beton, ale zas se to odpovídajícně nadimenzovalo. Místo svislých prvků, které by vynášely mostovku, se tam nasypala hlína, apod. se Pan František Mencl byl zkušený, naprojektoval v Praze těch mostů 5. Most se sice stihl otevřít k výročí, ale nikam nevedl, tramvaje končily v luftu a ostatní provoz sjížděl provizorním náspem do Voctářovy ulice (který tam vydržel až donedávna), viz foto.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4496
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Byl použit prostý beton, ne tehdy už obvyklý železobeton, protože most byl myšlen jako provizorium na 20 let. Byl "ošizen" záměrně z úsporných důvodů. To se ví, ale nehodí se to šířit.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10250
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
von Špilberk: Proto píšu, že opozice má pravdu. Článek z roku 2022 spíš slouží pro doložení pravdivosti tvrzení opozice...
P_V: Ono se i taktně mlčí, že byl už při stavbě použit špatný beton a betonovou konstrukci jde těžko nějak udržovat... Takže zbourat je jediná cesta...
P_V: Ono se i taktně mlčí, že byl už při stavbě použit špatný beton a betonovou konstrukci jde těžko nějak udržovat... Takže zbourat je jediná cesta...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pilíře jsou špatné, to už se ví dlouho. Jsou odspoda rozleptané výluhy z podloží. Nejspíš je budou provrtávat pilotami.
Zdržení je velké, protože se už projektuje třetí most v řadě.
Zdržení je velké, protože se už projektuje třetí most v řadě.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4496
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já jsem v tom článku teda žádnou extra pravdu neobjevil. Když pominu, že text končí tvrzením, že v roce 2025 bude hotovo, a sotva se začalo, tak není pravda ani to, že bude citlivá rekonstrukce. Bude bourání a stavba repliky na původních pilířích, přičemž očekávám, že až se to rozvrtá, tak se přijde na to, že pilíře jsou špatné taky. Následkem bude další zdržení a zdražení, takže v roce 2030 určitě hotovo nebude.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Z veřejných zakázek:
Demontáž protihlukové stěny na TT KOMOKO (mezi zastávkami Nádraží Modřany – Modřanská škola)
Protihluková stěna se nachází u východního okraje tramvajové trati KOMOKO v úseku mezi zastávkami Nádraží Modřany – Modřanská škola v ulici Generála Šišky.
Na základě hlukové studie, požadujeme vypracovat projektovou dokumentaci pro demontáž protihlukové stěny s použitím konceptu cirkulární ekonomiky, s následnou opravou betonových zdí, na kterých je protihluková stěna namontována a u které požadujeme prodloužení životnosti minimálně o 50 let. Projektant navrhne nejvhodnější způsob demontáže protihlukové stěny, s návrhem využití části vytěženého materiálu, případně celé protihlukové stěny k opětovnému využití.
Součástí projektu bude oceněný položkový rozpočet podle ceníku USR, pro následnou realizaci.
Doufám tedy, že po demontáži nepřijde překvapení, že navzdory studii tam přeci jen je hluk, a následně vyvěšení 30 nebo zákaz nočního provozu.
Demontáž protihlukové stěny na TT KOMOKO (mezi zastávkami Nádraží Modřany – Modřanská škola)
Protihluková stěna se nachází u východního okraje tramvajové trati KOMOKO v úseku mezi zastávkami Nádraží Modřany – Modřanská škola v ulici Generála Šišky.
Na základě hlukové studie, požadujeme vypracovat projektovou dokumentaci pro demontáž protihlukové stěny s použitím konceptu cirkulární ekonomiky, s následnou opravou betonových zdí, na kterých je protihluková stěna namontována a u které požadujeme prodloužení životnosti minimálně o 50 let. Projektant navrhne nejvhodnější způsob demontáže protihlukové stěny, s návrhem využití části vytěženého materiálu, případně celé protihlukové stěny k opětovnému využití.
Součástí projektu bude oceněný položkový rozpočet podle ceníku USR, pro následnou realizaci.
Doufám tedy, že po demontáži nepřijde překvapení, že navzdory studii tam přeci jen je hluk, a následně vyvěšení 30 nebo zákaz nočního provozu.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tahle opozice mít pravdu nikdy nebude!9001 píše: ↑14.5.2025 21:50Opozice má pravdu... Bohužel... Viz Piráti Praha 8...
A přiznejme si, že kdyby ten inundační moc nepraskl, tak se jezdí dodnes...
https://praha8.pirati.cz/aktuality/prah ... -roky.html
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Lávka v Troji byla taky podle online měřicích přístrojů provozuschopná, dokud jednou brzo ráno nespadla pod zátěží čtyř chodců. Most přes zasypaný kanál (jakej furt inundační, chápe někdo význam toho termitu?) byl stejné konstrukce jako most přes Vltavu, a ukázal, co se může stát i tam.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10250
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Opozice má pravdu... Bohužel... Viz Piráti Praha 8...
A přiznejme si, že kdyby ten inundační moc nepraskl, tak se jezdí dodnes...
https://praha8.pirati.cz/aktuality/prah ... -roky.html
A přiznejme si, že kdyby ten inundační moc nepraskl, tak se jezdí dodnes...
https://praha8.pirati.cz/aktuality/prah ... -roky.html
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4496
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Libeňské soumostí se už staví. Pro TSK jde o nejsložitější projekt, pro opozici oslava neschopnosti
https://zdopravy.cz/libenske-soumosti-s ... ti-245345/
https://zdopravy.cz/libenske-soumosti-s ... ti-245345/
První etapa rekonstrukce spojení mezi oblastí Palmovky a Holešovicemi se týká 300 metrů dlouhé části dvoukilometrového soumostí mezi Voctářovou a Štrochovou ulicí. Vyjde na 425 milionů korun, hotovo by mělo být v prvním kvartálu roku 2027.
Celé soumostí by mělo být podle Hájka hotovo do roku 2030.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2478
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tipuju, že se bude jednat o vložení výhybek a přesun zastávek pro novou trať na Sídliště Jarov.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Navazuji na diskusi o reko TT Jana Želivského z vlákna o VN.
Ze zadání dokumentace vychází modernizace v úseku U nákl. n. - Vinohradská v S49 a OS s přípravou na zatravnění.
O stavbě tram. zastávky Želivského v místě nynějšího provizoria ani slovo.
Překvapilo mě také, že v úseku NNŽ - U nákl. n. má dojít k přeložce trati. Co to bude znamenat v reálu? Přesun na kraj ulice? Nebo jen změnu geometrie ve středové části ulice?
Ze zadání dokumentace vychází modernizace v úseku U nákl. n. - Vinohradská v S49 a OS s přípravou na zatravnění.
O stavbě tram. zastávky Želivského v místě nynějšího provizoria ani slovo.
Překvapilo mě také, že v úseku NNŽ - U nákl. n. má dojít k přeložce trati. Co to bude znamenat v reálu? Přesun na kraj ulice? Nebo jen změnu geometrie ve středové části ulice?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4751
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Dpp tam jde až někdy v létě, zatím kanálníci a jiní síťaři.