Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 16.8.2023 10:37

Každopádně svezení přes Krejcárek je parádní, hlavně aby to co nejdéle vydrželo. :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 15.8.2023 19:36

mart337 píše:
05.6.2023 2:08
Podle mne byla stará dilatace do oblouku, zrovna jako tato, i když si myslím, že je asi nyní mírnější.
Ano, došlo k narovnání/zmírnění oblouku v místech dilatací.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 15.8.2023 9:21

Velká oprava tramvajové trati na Žižkově: Zastávky se posunou, projekt bude modrozelený
https://zdopravy.cz/velka-oprava-tramva ... ny-171578/
Rekonstrukce začne na jaře 2025 a potrvá asi rok.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petr » 06.6.2023 16:30

Jenda1989 píše:
04.6.2023 20:30
Dilatace byli v oblouku a díky tomu se zde muselo jezdit 10 km rychlostí, což po rekonstrukci odpadlo.
Takhle pomalu se tady jezdilo jen ve chvíli, kdy byla dilatace rozbitá. Jinak tady bylo 20 km/h.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 05.6.2023 5:23

Původně tam taky byla žlábková kolejnice a dilatace ve žlábkové kolejnici fungovaly špatně. Vlastně i ve městě se jeden čas zřizovaly dilatace ve žlábkových kolejnicích a po čase se zase rušily a zavařovaly, protože se to různě kazilo a vylamovalo.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 05.6.2023 2:08

ElWapp píše:
04.6.2023 20:57
Mě teda přijdou v oblouku i po novu.
Podle mne byla stará dilatace do oblouku, zrovna jako tato, i když si myslím, že je asi nyní mírnější. Řekl bych, že je to mírnějším obloukem. Co se týká rychlosti, tak ta je hlavně dána technickým stavem kolejiště. Pokud se pamatuju, tak i na staré se jezdilo víc. Zrovna tak to platí i na Barrandov, jestli se nepletu. I tam se občas snižovala rychlost, díky poruchám dilatací na mostě pro změnu ve směru nahoru.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 04.6.2023 20:57

Mě teda přijdou v oblouku i po novu.

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jenda1989 » 04.6.2023 20:30

Dilatace byli v oblouku a díky tomu se zde muselo jezdit 10 km rychlostí, což po rekonstrukci odpadlo.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 04.6.2023 15:49

Může někdo vysvětlit, co přesně bylo špatně s těmi dilatacemi v přechodnici? A co se rekonstrukcí změnilo?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 04.6.2023 9:09

definitivní podoba dilatací:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 01.6.2023 20:10

Dnes ráno viděny dvě kachny (9079 a ještě další v PID nátěru) v Jana Želivského směr Ohrada, obě s nápisem "zkušební jízda".

sajmon
Uživatel
Příspěvky: 60
Registrován: 28.9.2019 18:59

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od sajmon » 01.6.2023 18:06

JirkaR píše:
01.6.2023 10:56
Skoro přemýšlím, zda to nebyla Fata morgana... Ale včera jsem z busu zahlédl na mostě u Krejcárku 2x 14T vedle sebe :shock: Moc se těším na konec cestování do práce oklikami 8-)
Nebyla, probíhaly tam nějaké zátěžové zkoušky, od soboty by se mělo začít jezdit. :)

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od JirkaR » 01.6.2023 10:56

Skoro přemýšlím, zda to nebyla Fata morgana... Ale včera jsem z busu zahlédl na mostě u Krejcárku 2x 14T vedle sebe :shock: Moc se těším na konec cestování do práce oklikami 8-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 22.5.2023 20:42

Karosák píše:
19.5.2023 23:28
70 (80) je sranda, která něco stojí, má v Praze omezené možnosti uplatnění, musí tomu být extra přizpůsobena (homologovaná) vozidla, trakční vedení, i trať...jsou to citelné náklady s mizernou efektivitou v našich podmínkách.
Naopak 60 je rychlost, kterou můžeme rozšířit bez výrazných nákladů okamžitě a brání jí jen úřední šiml :smt095
Bez výhrad podepisuju. :wink:

Odpovědět