Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tohle je hodne povrchni a osobni reakce/postreh, tak mi to prosim odpustte. Chapu vytizeni dilen, problem s dodavateli, naborem apod., ocenuju kazdodenni snahu mnoha zamestnancu, ocenuju relativne slusnou dochvilnost a cistotu vozu, rekonstrukce trati apod.
Nicmene, jako bezny cestujici, ktery se po ctyrech letech daleko od Ceska dostal zpet do Prahy a zase muze jezdit svymi milovanymi tramvajemi, vidim nasledujici (ne)posuny v provozu tramvaji:
- na mnoha zizkovskych poradich misto T6A5 vrakoidni 82xx a 83xx = subjektivni zhorseni z hlediska uzivatele
- uzivatelska privetivost T3RP se dostala dosazenim plastovych sedacek na uroven starych T3 = na par minut svezeni ok, ale od 15 minut vys nepohodli. totez sedacky v "rekonstruovanych" 14T a kachnach. timhle bude nekdo chtit jezdit z Holyne, Libuse, Zdib?? naopak plastove v 15T jsou fajn.
- mnohe vozy z produkce Skody jsou ve stadiu, ze ma clovek pocit, ze se rozpadnou za jizdy, hlavne tedy soude podle zvuku, co se ozyvaji vne salonu, obcas ale i uvnitr. navzdory soto-neoblibenosti se 14T obvykle svezu rad, ale posledne jsem si pripadal jak mravenec v sekacce na travu.
- kachny. ramusici, nekultivovany vuz, ktery cuka pri kazdem rozjezdu i zabrzdeni, vsechno uvnitr se klepe, hluk v salonu jak blazen. splni to ucel, tedy odveze z A do B, ma to nejakou nizkou podlahu, jinak ale definice "socky", ktera neprevazi cestujici, ale substrat. na dvorku v hostivari nam stoji srot z pulky evropy, kde uz davno poridili/porizuji neco podstatne lepsiho. tuto tramvaj, ktera byla zoufale zastarala uz v dobe vzniku, ted po 40 letech reinkarnujeme na zaklade standardu z pocatku nutlych let.
- wany. dobre, low cost oprava, zpristupneni nocni dopravy hure mobilnim, ale nebylo by mozne ty vozy aspon nejak vyladit, aby tak strasne necukaly pri rozjezdu?
Mezitim v Brne, Ostrave, ale i Plzni nakupuji kloudne vozy a toho, co my tu v Praze donekonecna rekostruujeme, se zbavuji. O Nemecku, ale i mnoha provozech v Polsku nebo Madarsku radeji zcela pomlcim.
Konec litanie a omluva za zverejneni ve spatnem vlakne.
Nicmene, jako bezny cestujici, ktery se po ctyrech letech daleko od Ceska dostal zpet do Prahy a zase muze jezdit svymi milovanymi tramvajemi, vidim nasledujici (ne)posuny v provozu tramvaji:
- na mnoha zizkovskych poradich misto T6A5 vrakoidni 82xx a 83xx = subjektivni zhorseni z hlediska uzivatele
- uzivatelska privetivost T3RP se dostala dosazenim plastovych sedacek na uroven starych T3 = na par minut svezeni ok, ale od 15 minut vys nepohodli. totez sedacky v "rekonstruovanych" 14T a kachnach. timhle bude nekdo chtit jezdit z Holyne, Libuse, Zdib?? naopak plastove v 15T jsou fajn.
- mnohe vozy z produkce Skody jsou ve stadiu, ze ma clovek pocit, ze se rozpadnou za jizdy, hlavne tedy soude podle zvuku, co se ozyvaji vne salonu, obcas ale i uvnitr. navzdory soto-neoblibenosti se 14T obvykle svezu rad, ale posledne jsem si pripadal jak mravenec v sekacce na travu.
- kachny. ramusici, nekultivovany vuz, ktery cuka pri kazdem rozjezdu i zabrzdeni, vsechno uvnitr se klepe, hluk v salonu jak blazen. splni to ucel, tedy odveze z A do B, ma to nejakou nizkou podlahu, jinak ale definice "socky", ktera neprevazi cestujici, ale substrat. na dvorku v hostivari nam stoji srot z pulky evropy, kde uz davno poridili/porizuji neco podstatne lepsiho. tuto tramvaj, ktera byla zoufale zastarala uz v dobe vzniku, ted po 40 letech reinkarnujeme na zaklade standardu z pocatku nutlych let.
- wany. dobre, low cost oprava, zpristupneni nocni dopravy hure mobilnim, ale nebylo by mozne ty vozy aspon nejak vyladit, aby tak strasne necukaly pri rozjezdu?
Mezitim v Brne, Ostrave, ale i Plzni nakupuji kloudne vozy a toho, co my tu v Praze donekonecna rekostruujeme, se zbavuji. O Nemecku, ale i mnoha provozech v Polsku nebo Madarsku radeji zcela pomlcim.
Konec litanie a omluva za zverejneni ve spatnem vlakne.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
No, na tom, že jsme v háji, to nemění nic. ALE Bobík má pravdu:
halda odstavených 15T byla už před covidem a dílny byly impotentní taky dávno před covidem.
Dojeli jsme na to, jak vedoucí činitelé města a DP řeší problémy: nejdřív se problém popírá, pak bagatelizuje a průběžně ignoruje. V další fázi se problém uzná, ale buď se neví, co s ním nebo se to ví, ale drahýýý. Tak se to ještě chvíli nechá a řeší se, až když už to dál nejde a je malér (viz. vykolejování 15T).
Nejlevnější a nejjednodušší je řešit problém včas, dokud je problém malý. To se v našich podmínkách vždycky se 100% úspěšností prošvihne a pak se všichni diví, co se to stalo, s tím, že za to samozřejmě nikdo nemůže.
Druhá poučka je ta, že když už mám problémy a neumím (nemůžu) je řešit, tak bych aspoň neměl vyrábět problémy další. Při pohledu do města je ale vidět, že tahle poučka se taky nepoužívá.
A jsem zvědav, jak technickému stavu 15T prospěje prodloužení km proběhů. Proběhy se už prodlužovaly a pochybuju, že to vozům prospívá. Takže budu čekat, za jak dlouho na nás vybafne nějaký nový problém s vozy 15T. Až se to stane, tak řešení bude určitě drahé a složité.
halda odstavených 15T byla už před covidem a dílny byly impotentní taky dávno před covidem.
Dojeli jsme na to, jak vedoucí činitelé města a DP řeší problémy: nejdřív se problém popírá, pak bagatelizuje a průběžně ignoruje. V další fázi se problém uzná, ale buď se neví, co s ním nebo se to ví, ale drahýýý. Tak se to ještě chvíli nechá a řeší se, až když už to dál nejde a je malér (viz. vykolejování 15T).
Nejlevnější a nejjednodušší je řešit problém včas, dokud je problém malý. To se v našich podmínkách vždycky se 100% úspěšností prošvihne a pak se všichni diví, co se to stalo, s tím, že za to samozřejmě nikdo nemůže.
Druhá poučka je ta, že když už mám problémy a neumím (nemůžu) je řešit, tak bych aspoň neměl vyrábět problémy další. Při pohledu do města je ale vidět, že tahle poučka se taky nepoužívá.
A jsem zvědav, jak technickému stavu 15T prospěje prodloužení km proběhů. Proběhy se už prodlužovaly a pochybuju, že to vozům prospívá. Takže budu čekat, za jak dlouho na nás vybafne nějaký nový problém s vozy 15T. Až se to stane, tak řešení bude určitě drahé a složité.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jo, jenže to, co píšeš je teď. Tenhle stav už ale trvá delší dobu. Navíc je to vesměs důsledek. Kterej má nějakou příčinu.
Tou příčinou je zčásti neschopnost politický reprezentace napříč spektrem se domluvit na prakticky čemkoli, zčásti ideologická utopie a z ní vycházející to evropský zelený šílenství a díky tomu jiný priority a tudíž i jiný přerozdělování peněz a teď i zčásti přehnaná reakce na tu čínskou chřipku.
Tou příčinou je zčásti neschopnost politický reprezentace napříč spektrem se domluvit na prakticky čemkoli, zčásti ideologická utopie a z ní vycházející to evropský zelený šílenství a díky tomu jiný priority a tudíž i jiný přerozdělování peněz a teď i zčásti přehnaná reakce na tu čínskou chřipku.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
…(několika) roční dodací lhůty...
"Někdo" se snaží, ale řešení fakt v nedohlednu.von Špilberk píše: ↑13.10.2021 7:45Problém je, že nějak nevidím, že by se o řešení vůbec někdo snažil. A pokud se někdo snaží, tak se mu předem velice omlouvám, ale fakt to není vidět.
Nejsou vozy, protože - nejsou lidi, na který nejsou prachy, - nejsou ND, protože celosvětová materiálová krize, i násobné zvýšení cen surovin, na které díky tomu opět nejsou prachy.
Nejsou řidiči, protože spousta odchodů a málo zájemců, protože - malá nezaměstnanost, - nízké platy.
Nejsou prachy, protože nízké příjmy města a neochota o navýšení kompenzace, proti tomu vysoké platby za energie, za náhradní díly...
Jestli máš řešení, který by bylo rychlý a bylo vidět, sem s nim.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Minulý týden jsme měli chat s představenstvem mého zaměstnavatele . Klientům říkáme, inflace, inflace a že na nás zapomněli No prý se na to v prvním pololetí 2022 podívají A to jsou mld zisky .
Takže asi tak. Dokážu si představit jaký bordel to bude u DPP
Takže asi tak. Dokážu si představit jaký bordel to bude u DPP
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Von Š: Ono se nové vedení dílen snaží a situace se rapidně lepší, ale je to těžký. Nejsou lidi, neni materiál, je (půl)roční skluz a v zásobě jsou desítky vozů (a kupí se další) a do toho všeho ještě břímě kachen a wan. Ale ono je těžký přitlačit na prachy pro dělníky (nemyšleno nijak hanlivě!), aby se jich hlásilo víc (a aby taky chtěli fakt pracovat), protože to vedení ekonomicky neschválí, musí se to spíš schválit politicky. Ale i když budeme mít dostatek lidí, pořád do toho hodí vidle ŠT a jiní dodavatelé dílů a jejich (několika)měsíční dodací lhůty, protože stejně neutěšená situace je ve většině firem většiny oborů.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jak se to řeší v daném případě, nevím.P_V píše: ↑13.10.2021 8:06Njn, a když jde o slovní zadání projektu, kde se bude i hýbat s polohou, nebo něčeho fungl nového, tak se přeci neví předem, jak to projektantovi z cadu vypadne. Můžou se v některém bloku srdcovky sejít tři žlábky, může se nějaké odbočení předsadit natolik, že se nekříží s odbočením na druhou stranu...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Njn, a když jde o slovní zadání projektu, kde se bude i hýbat s polohou, nebo něčeho fungl nového, tak se přeci neví předem, jak to projektantovi z cadu vypadne. Můžou se v některém bloku srdcovky sejít tři žlábky, může se nějaké odbočení předsadit natolik, že se nekříží s odbočením na druhou stranu...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Aktuální nástěnné informace:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Problém je, že nějak nevidím, že by se o řešení vůbec někdo snažil. A pokud se někdo snaží, tak se mu předem velice omlouvám, ale fakt to není vidět. Jediné, co se podařilo vyřešit, je nedostatek vozů 15T pro provoz, jak nás informuje Dopraváček:
První zpráva je fajn - soustruh jede. Druhá zpráva - prodloužení km proběhů - teda nevim...Podařilo se tak rapidně snížit množství dlouhodobě odstavených vozů. Jednou z příčin je opětovné zprovoznění opraveného speciálního soustruhu ve vozovně Hloubětín, který jako jediný umí náležitě obrobit kola pro tramvajový typ 15T. Je proto vytížen ve dne v noci, a to doslova – podle našich odhadů zvládají pracovníci odbavit zhruba tři kusy tramvají denně. Dalším důvodem je pak prodloužení kilometrických proběhů vozů 15T o několik desítek tisíc kilometrů, tím se podařilo vyřešit skluz v pracích, který Opravna tramvají (ale také drtivá většina dodavatelů náhradních dílů) nabrala vlivem kritické personální situace během pandemie koronaviru.
A to, co se děje v ulicích letos od září, nemá obdoby. Sice provoz vždycky po prázdninách zhoustne, ale teď je opravdu kolaps dopravy skoro denně. A to nejlepší - předvánoční mumraj - je teprve před námi.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 13.10.2021 7:52, celkem upraveno 3 x.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já jsem si nevšiml že by to někdo maskoval a dokonce ani že by měl tu potřebu.von Špilberk píše: ↑12.10.2021 9:07Akorát, že to vypadá jako maskovací operace, any NĚKDO nemusel přiznat, že se mu něco nepovedlo, a že máme problémy (s vozy, řidiči, penězi).
Tohle je přece leta známý fakt a jedno souvisí s druhým, takže to snadná řešení opravdu nemá.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Neni ta vypsaná zakázka teprve na projektovou dokumentaci? Kolik měsíců (či spíše let) to pak trvá, když jde všechno hladce?von Špilberk píše: ↑12.10.2021 9:07nějaká kusá kolej na Republice (která navíc vznikne za x měsíců)