Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Tom 11 » 07.8.2008 21:58

MOp píše:Dnes se konala po osmé ráno kolaudace Olšanské. Pomeranč dorazil kolem 8:40 a v 9:30 již odjížděl směr vozovna Kobylisy. Jediný, kdo jej zachytil byl Tom11, blahopřejeme!
Ano,je to tak. :) Ještě upřesním časy příjezd v 8:30 a v 9:00 už se odjíždělo,v 9:35 byl pomeranč již ve vozovně.
Na ukázku dvě malé fotky:Vůz 5521 při kolaudaci Olšanské a Vůz 9009 při kolaudaci Olšanské

admirak

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od admirak » 07.8.2008 21:30

MOp píše:...Této jízdě již přihlíželo přibližně 6 šotografů - Tom11, Quatzalcoatl, Štěpán, Admirák, Aspirin a má maličkost.
Sakra, jsem prozrazen. :lol:
btw. Nejednalo se o Aspirineho, ale o jeho bráchu. ;) Aspirine se tou dobou hrabal ve vozovně Motol v podvozku nějaké tramvaje. :)

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 07.8.2008 13:19

fricoolinek2 píše:Chtěl bych se zeptat na toto:
O kolik se zmenší šířka a výška, když podstoupí broušení kolejovým brusem? Je to v řádech desetin, jednotek nebo desítek mm?
To záleží jak je zvlněná kolej,někdy pár desetin někdy až 2 mm.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od dušan » 07.8.2008 13:13

MOp píše:........... a má maličkost.
no to si někdo tedy fandí se svou postavou :lol:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4706
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 07.8.2008 12:47

Dnes se konala po osmé ráno kolaudace Olšanské. Pomeranč dorazil kolem 8:40 a v 9:30 již odjížděl směr vozovna Kobylisy. Jediný, kdo jej zachytil byl Tom11, blahopřejeme!

V 11:00 se konala zkušební jízda vozem KT8D5 ev.č. 9009 (Skanska), který nacouval/zpětně se napohyboval na trať z křižovatky NNŽ, následně přejel protisměrně trať až k Olšanskému náměstí, kde nabral členy komise a uskutečnil jim takový malý výlet. Olšanské náměstí - NNŽ (zde vyzkoušení devítkového oblouku a následný návrat do Olšanské) - Mezi hřbitovy - Želivského - Olšanské hřbitovy, kde se otočil ve smyčce - Želivského - NNŽ - (vyzkoušení druhého devítkového oblouku) a tradá Olšanskou ke stejnojmennému náměstí. V 11:30 odjel vůz již bez komise zpět manipulačně do své domovské vozovny Hloubětín. Této jízdě již přihlíželo přibližně 6 šotografů - Tom11, Quatzalcoatl, Štěpán, Admirák, Aspirin a má maličkost.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2474
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.8.2008 0:41

Chtěl bych se zeptat na toto:
O kolik se zmenší šířka a výška, když podstoupí broušení kolejovým brusem? Je to v řádech desetin, jednotek nebo desítek mm?

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 09.7.2008 21:10

Absolut píše:Srdcovka u tramvají je mnohm víc namáhavá a citlivá věc, než u železnice. Navíc úhly křížení jsou podstatně větší, než třeba železniční výhybková srdcovka s úhlem třebas 1:6,5. Mělké žlábky se logicky dělají proto, že je zapotřebí nějaký kompromis mezi plynulou jízdou, rychlostí a životností kola i kolejnice. Jak by vypadala hluboká srdcovka se můžete jet podívat třeba do Okolouce na pžejezdy železničních tratí, kde tramvaj doslova "skáče". Takový efekt by měla srdcovka na křižovatce, kdyby v ní nebyl mělčí žlábek a nejezdilo se po okolku. Železnice s tímhle nemá problém díky malým úhlům.

Edit: Brejšín byl rychlejší

Pane MOpe, a to jste technik?
V Olomouci na dvouch železničních přejezdech TT-Pavlovičky a Nová Ulice je taková zvlášnost.Náběžné kolejnice s mělkými žlábky jsou v rovině s kolejí S 49.Takže tramvaj jede bez krytí (asi 10 cm)po hlavě S 49 a přeskakuje mezeru takže to hezky přes to klape.
DPmPET 8-)

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 09.7.2008 21:01

Marek B. píše:Absolut: Já nevím, ale když se kouknu na tyto fotky, tak mě ta křižovatka zas tak v dobrém stavu nepřijde: Ale není to asi nic vážného.
Měl bych ale pár dotazů (fotky z křižovatky Anděl):
1. foto) Proč nemohou být na křižovatkách hlubší žlábky, aby tramvaje nevyjížděly svými okolky do žlábků rýhy?(nebo co použít tvrzené hlavy kolejnic?)
2. a 4. foto)Proč nebyli konstruktéři TT za 100 let existence vyřešit to, že praskají sváry vedle výhybek? Přijde mě, že na frekventované křižovatce je doba výdrže pouze několik málo roků. Přitom u železnice jsem něco takového neviděl. Na Andělu (nejen) je například také problém, že se vymlacují prohlubně na kraji kolejnice a jazyka výhybky, ale to se snad začlo řešit nevýměnými jazyky (nově na Olšanském náměstí)
3. foto) A když se pak sváry znovu navaří, dopadá to takto, což mě moc velké zlepšení stavu nepřijde.
Výměny které jsou klasicky smontované v příložkách budou ve styku stále pracovat(tepelná roztažnost),tudíž bude praskat provařená hlava kolejnic,narozdíl od sváru.

U některých výměn z vyměnitelnýmí jazyky se jedná už o konstrukční závadu kdy uchycení jazyka v rozparku a těle výměny se prostě protluče a je to prostě už neopravitelné.U starších typů se to jěště dá tak trochu zachránit ,kdy se vyndá jazyk a ovaří se přípravek k uchycení jazyka a plotna jazyka se vypodloží plechy a stáhne se to přípravkem a šrouby,když to nejsou ztržené závity.

U srdcí záleží na zpracování zda hluboké,nebo mělké z náběžných kolejí(mělké žlábky) a hlavní roli také hraje materiál a údržba.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 09.7.2008 17:01

Srdcovka u tramvají je mnohm víc namáhavá a citlivá věc, než u železnice. Navíc úhly křížení jsou podstatně větší, než třeba železniční výhybková srdcovka s úhlem třebas 1:6,5. Mělké žlábky se logicky dělají proto, že je zapotřebí nějaký kompromis mezi plynulou jízdou, rychlostí a životností kola i kolejnice. Jak by vypadala hluboká srdcovka se můžete jet podívat třeba do Okolouce na pžejezdy železničních tratí, kde tramvaj doslova "skáče". Takový efekt by měla srdcovka na křižovatce, kdyby v ní nebyl mělčí žlábek a nejezdilo se po okolku. Železnice s tímhle nemá problém díky malým úhlům.

Edit: Brejšín byl rychlejší

Pane MOpe, a to jste technik?

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Brejšín » 09.7.2008 16:48

Hluboká či nehluboká srdcovka je přímo závislá na poměru úhlu křížení a šířce kola. Jestliže je malý úhel nemusí se vyvařit, jelikož kolo je vždy neseno nějakou jeho plochou po nějaké části hlavy kolejnice. Jestliže se úhel křížení zvětší natolik aby kolo propadlo do žlábku ( nejlepší si to je představit na úplně kolmém křížení + nezapomeňte že provozem se žlábek rozšíří) musí se vyvařit aby kolo jelo po okolku. Snad jsem to nepomotal. 8-[

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Jabberwocky » 09.7.2008 16:45

Pokud to ovšem nevzkazuje Monty Python...
http://orangecow.org/pythonet/pics/gumby1.jpg

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3048
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od trainzjohny » 09.7.2008 16:07

MOp píše:...edit: MP vzkazuje, že jsou na Olši 3 hluboké srdce.
MF ne ?? Městská policiie snad ještě TF nenavštěvuje :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4706
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 09.7.2008 15:39

Byly myšleny nové konstrukce po reko, Olšanským náměstím si nejsem jist, tam jsem se nedíval, tak jsem raději nepsal.

edit: MP vzkazuje, že jsou na Olši 3 hluboké srdce.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1981
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Petr » 09.7.2008 15:25

MOp píše:Momentálně lze nalézt mírné zlepšení v podobě instalace "hluboké srdcovky" na křižovatce Letenský tunel. Vozidla (...)
Dovolím si tvrdit, že srdcovek s hlubším žlábkem už máme v Praze podstatně víc, než "jen" u Letenského tunelu.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4706
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 09.7.2008 15:19

ad 1/ autocenzura
ad 2/ sváry praskají a budou praskat vždy, když pod stykem konstrukce výhybky a traťové koleje nebude umístěn pražec s upevňovadly.

ad 3 a 4/ Dokud bude stále v Praze poměr tvrdosti špatně - tedy kolo > kolejnice, půjdou stále kolejové konstrukce do řiti. Na nápravě se snad pracuje, ale je to běh na dlouhou trať.

Odpovědět