Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Marek B. » 09.7.2008 14:43

Absolut: Já nevím, ale když se kouknu na tyto fotky, tak mě ta křižovatka zas tak v dobrém stavu nepřijde: Ale není to asi nic vážného.
Měl bych ale pár dotazů (fotky z křižovatky Anděl):
1. foto) Proč nemohou být na křižovatkách hlubší žlábky, aby tramvaje nevyjížděly svými okolky do žlábků rýhy?(nebo co použít tvrzené hlavy kolejnic?)
2. a 4. foto)Proč nebyli konstruktéři TT za 100 let existence vyřešit to, že praskají sváry vedle výhybek? Přijde mě, že na frekventované křižovatce je doba výdrže pouze několik málo roků. Přitom u železnice jsem něco takového neviděl. Na Andělu (nejen) je například také problém, že se vymlacují prohlubně na kraji kolejnice a jazyka výhybky, ale to se snad začlo řešit nevýměnými jazyky (nově na Olšanském náměstí)
3. foto) A když se pak sváry znovu navaří, dopadá to takto, což mě moc velké zlepšení stavu nepřijde.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 09.7.2008 13:28

Definuj děs běs. Co, kde, proč? Ojeté kolejnice se dají navařit nebo vyměnit.

Josef
problémový jedinec
Příspěvky: 492
Registrován: 24.3.2008 18:10

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Josef » 09.7.2008 13:18

Dnes jsem koukal na Anděl a děs běs. Něvíte někdo kdy se bude reko ?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 08.7.2008 9:03

No v zásadě je ta trať ve stavu z roku 1982 a v konstrukčním uspořádání jak psal DPmPET, stará betonová deska (není v celém úseku) a na ní štěrkodrť, drť a neskutečný bordel :) Akorát místama je tam místo drtě vrstva živice. Nicméně panely se tam od té doby měnily, ve většině úseku jsou panely z 90.let. Ta trať v tunelu již po cca 4 letech vypadala na pohled strašně! Výluk s výměnou panelů a opravou podloží (pokládka živice místo drti) tam bylo několik, třeba namátkou si vzpomínám v letech 1994 (hlavně kolem tunelu), 1997 (přímá od výtoně k tunelu) a 2001 (zase kolem tunelu) byly asi tak dvou až třítýdenní výluky Výtoň - Podolská vodárna jen kvůli repanelizaci a nutným opravám. Během rekonstrukce Výtoně (2004) se udělal v jedné koleji před Podolskou vodárnou docela dlouhý kus. Můžete si to dohledat na místě podle dat výroby na panelech. Ale to nic nemění na tom, že je to frekventovaná trať pojížděná IAD a tak není zrovna šťastné, aby tam byly panely BKV. Nicméně však je třeba připomenout, že před rekonstrukcí na panely vypadal zrovna tenhle úsek po mnoha letech provozu ještě hůř, než vypadá teď...

Jo k dávné diskusi o oblouku do Myslíkovy - možná tam nebude, tak se zatím neradujte.

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Matošo » 07.7.2008 21:51

DPmPET: já si taky uvědomuju, že se na tom nějak pracovalo... takže někdy loni a předtim Bůhvíkdy... paráda
A v Nuslích to začíná být taky hezký. Já to říkal hned, že když už reko, tak kompletní a né ta trapárna se dvěma obloukama... Pěkně to tam houpe.

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 07.7.2008 20:52

martyn píše:To je docela dlouho, pokud se nepletu, tak při rekonstrukcích Výtoně i Palačáku se (vyjma výměny panelů v zastávkových prostorech) na trať nešáhlo. Pane Absloute?
Problémem že na této trati že velkoplošné panely jsou na slabé vrstvě drtě a na původní betonové desce s odstraněnými kotevními šrouby.Takže dochází k odplavování drtě a tím dochází k průhybu panelů a zvedání středových panelů.Betonová deska těžko propustí nahromaděnou vodu.Při rekonstrukci dvou již zminˇovaných kolejových uzlů se na tomto useku prováděly opravy jak snížením středových panelů tak i přizvedávání a podfoukávání kolejových panelů
DPmPET 8-)

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od martyn » 07.7.2008 20:17

To je docela dlouho, pokud se nepletu, tak při rekonstrukcích Výtoně i Palačáku se (vyjma výměny panelů v zastávkových prostorech) na trať nešáhlo. Pane Absloute?

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Matošo » 07.7.2008 19:32

Jak je to dlouho, co se rekonstruovala trať (výměna BKV) mezi Výtoní a Palačákem ?
Dneska jsem tam šel po dešti a docela hnus, velebnosti...

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Marek B. » 10.5.2008 18:27

No jestli tam ten oblouk bude, tak v Praze další rarita naopak vznikne =D>

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Damir Holas » 08.5.2008 20:47

pawel píše:chválím, tyhle obloukový akce v posledních letech jsou fakt značným přínosem (stross, palackého n.) - rozhodně důležitější než brekot nad rušením reklitů typu odstavná kolej brusnice nebo výhybka na orionce.
Přesně tak...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2349
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od pawel » 08.5.2008 19:43

chválím, tyhle obloukový akce v posledních letech jsou fakt značným přínosem (stross, palackého n.) - rozhodně důležitější než brekot nad rušením reliktů typu odstavná kolej brusnice nebo výhybka na orionce.
Naposledy upravil(a) pawel dne 08.5.2008 20:58, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 07.5.2008 22:12

Ano, o tomto oblouku se vážně uvažuje, je to téměř hotová věc. Aby byla Myslíkova bloková smyčka pro víc přilehlých směrů. Obousměrný oblouk tam nejde nacpat při splnění všech limitujících podmínek.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Marek B. » 07.5.2008 21:31

Vážně se uvažuje o jednosměrném oblouku od ND do Myslíkovy? Užití mě napadá maximálně jako smyčka.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 04.5.2008 23:26

Ty obrázky od Proxyho sou z návrhu DÚR, vymyšleného už kolem Vánoc 2006, dělal to kámoš :) Nu, momentálně se neví, zda to platí.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2417
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Proxy » 04.5.2008 19:34

8750 píše:Jak zhruba má vypadat Myslíkova podle nynějšího plánu? (s těmi stromy) Plánuje se ta rekonstrukce tedy na rok 2009, když nebude letos? Bude se rušit řadicí pruh pro IAD na kolejích před křiž. Mánes?
Pokud platí plány z loňské výstavy o budoucnosti Prahy 1, tak by Myslíkova měla vypadat takto...
mysl-z.jpg
mysl-v.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět