Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 581
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 8750 » 03.5.2008 15:45

Absolut 3. 9. 2007 píše:Ad MF: Myslíkova v roce 2008 nebo 2009, celá ulice rekonstrukce - bude tam parkování v zálivech jako v Karmelitské. Trojúhelník u Mánesa dostane navíc POUZE levý oblouk od ND do Myslíkovy, opačný směr nebude, vznikne atypická křižovatka, ale bude možné v centru ukončit linku přes Myslíkovu i z jiné strany, než d-21. Obecně je za tím snaha mít Myslíkovu k dispozici jako obratiště. Současně je i tlak na chodníkové mysy a zákaz vjezdu u zastávek Myslíkova (ale to ještě není jasné)
Absolut 3. 5. 2008 píše:Myslíkova je v plánu a momentálně ji brzdí plány městské části, která si vzpomněla, že tam chce stromy a nechala si na to udělat studii od architekta, který trošku zapomněl, že v té ulici jsou nějaké podzemní sítě, nějaké trakční vedení a nějaké veřejné osvětlení...
Jak zhruba má vypadat Myslíkova podle nynějšího plánu? (s těmi stromy) Plánuje se ta rekonstrukce tedy na rok 2009, když nebude letos? Bude se rušit řadicí pruh pro IAD na kolejích před křiž. Mánes?

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od syverin » 03.5.2008 13:17

Absolut píše:Co když třeba jeden nevýměnný jazyk vydrží déle, než tři výměnné? Co když je třeba levnější po dělším čase vyměnit celou výměnu, než za tu dobu 3x měnit jazyk? Vařím z vody, jen naznačuju, kde může být odpověď.
Imho dochází díky rychlejšímu opotřebování jazyků ke vzniku dynamických rázů, které v poměrně krátké době mají za následek vytržení upevňovacích šroubů ze závitu. Výhybka pak už může být dál neopravitelná.
Myslíkova je v plánu a momentálně ji brzdí plány městské části, která si vzpomněla, že tam chce stromy a nechala si na to udělat studii od architekta, který trošku zapomněl, že v té ulici jsou nějaké podzemní sítě, nějaké trakční vedení a nějaké veřejné osvětlení...

Za Ženskými domovy je v plánu až po vyřešení majetkových poměrů přilehlého nádraží.
A která MČ si na to vzpomněla? Nebo budou stromy jenom po jedné straně? :D

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 03.5.2008 11:48

Bohužel, jakýkoli (i menšinový) podíl soukromého vlastnictví na pozemcích pod TT je problém. Toto byl třeba i důvod ponechání části starých BKV v obloučcích v Nuslích mezi Divadlem na Fidlovačce a Svatoplukovou v uvedeném směru.

Co když třeba jeden nevýměnný jazyk vydrží déle, než tři výměnné? Co když je třeba levnější po dělším čase vyměnit celou výměnu, než za tu dobu 3x měnit jazyk? Vařím z vody, jen naznačuju, kde může být odpověď.

Myslíkova je v plánu a momentálně ji brzdí plány městské části, která si vzpomněla, že tam chce stromy a nechala si na to udělat studii od architekta, který trošku zapomněl, že v té ulici jsou nějaké podzemní sítě, nějaké trakční vedení a nějaké veřejné osvětlení...

Za Ženskými domovy je v plánu až po vyřešení majetkových poměrů přilehlého nádraží.

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: DPK 4/2008

Příspěvek od martyn » 03.5.2008 0:55

P_V píše:- Nadbytečné kolejové spojky v obratištích se mají rušit. Kterépak to budou?
Mj. křížový přejezd ve smyčce Nádraží Braník.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 23.11.2003 18:49

DPK 4/2008

Příspěvek od P_V » 03.5.2008 0:41

V DPK 4/2008 mě zaujalo:
- Důkladné souvislé opravě trati Přístaviště - Nádraží Braník částečně brání majetkové poměry. V katastrální mapě jsem našel jen jediný takový pozemek, relativně malý, kde je město nebo MČ vlastníkem jen ze 75%. Z pozice většinového vlastníka by podle mě snad problém být neměl...
- Výhybky s výměnnými jazyky mají neuspokojivou životnost, a proto se budou nahrazovat výhybkami s nevýměnnými jazyky. Tak jak je to napsáno, vrtá mi hlavou, proč... snad ten jazyk je výměnný právě proto, aby se dal po ošoupání vyměnit. V čem by byl přínos nevýměnného jazyku pro životnost?
- Nadbytečné kolejové spojky v obratištích se mají rušit. Kterépak to budou?
- Uvažuje se o dalších rozřazovacích splítkách Dtto?
- Stále se nezapomíná na odstraňování nepotkávacích míst Kromě Myslíkovy, Škrétovy a za Ženskými domovy už všude na širé trati relativně nedávno výměna svršku proběhla a nic nezměnila, tak ať se to povede. Wana by mohla být vhodným argumentem, když se doposud jednalo jen o KT8.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6446
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 30.3.2008 21:41

DPmPET píše:U mobilních svařoven jako Plasser se vaří jak blokové tak i stojinové kolejnice.
DPmPET 8-)
Však píšu, že to není z mojí hlavy, takhle jsem to prostě vyčetl...
Díky za upřesnění.

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 30.3.2008 21:12

demon píše:Kolejnice se vyrábějí z uklidněné, vakuované, kyslíkové konvertorové oceli, odlévané do předlitků (kontislitků) na zařízení plynulého odlévání nebo ingotovou technologií do kokil spodem, dodávají ve stavu tepelně nezpracovaném.
Kolejnice se svařují:
- ručně el. obloukem,
- ručně el. obloukem do zápustky,
- stykovým odtavením mobilními svařovnami - pouze blokové žlábkové kolejnice,
- termitem - pouze stojinové žlábkové kolejnice.

P.S. Není to z mojí hlavy, podrobnosti čekej spíš od pana Absoluta, aj.
U mobilních svařoven jako Plasser se vaří jak blokové tak i stojinové kolejnice.
DPmPET 8-)

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 30.3.2008 21:08

pterodaktyl píše:Mohl bych se (poněkud hloupě) zeptat na to, z jaké oceli jsou běžné kolejnice a kolejnice ve výhybkách na tramvajových tratích(resp. je to stejný materiál, jako u vignolových kolejnic, nebo jsou tramvajové kolejnice tvrdší?)
Jak se svařují-viděl jsem obloukově, ale vaří se také odporově či termitem?
díky za odpověď!
Samotné kolejnice mají určitě třídy tvrdosti,bohužel v Praze se používají kolejnice nejměkčí třídy aby se na to mohlo navařovat.Samozřejmě když budu mít kolejnice tvrdší třídy tak se budou sjíždět okolky.Materiál kolo-kolejnice by měl mít stejnou tvrdost,jistě mě někdo doplní.
U výměn s pružnými jazyky se používají standartní kolejnice a materiál jazyků je z manganové slitiny.
Spoje kolejnic můžou být montované,svařované formou Liberáku(plechové pásky),obloukovým a odporovém svařováním.Termity se moc v Praze nepoužívají protože se časem protlučou.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6446
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 30.3.2008 21:02

Kolejnice se vyrábějí z uklidněné, vakuované, kyslíkové konvertorové oceli, odlévané do předlitků (kontislitků) na zařízení plynulého odlévání nebo ingotovou technologií do kokil spodem, dodávají ve stavu tepelně nezpracovaném.
Kolejnice se svařují:
- ručně el. obloukem,
- ručně el. obloukem do zápustky,
- stykovým odtavením mobilními svařovnami - pouze blokové žlábkové kolejnice,
- termitem - pouze stojinové žlábkové kolejnice.

P.S. Není to z mojí hlavy, podrobnosti čekej spíš od pana Absoluta, aj.

pterodaktyl
Uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: 09.3.2008 20:44
Bydliště: kraj Vysočina

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od pterodaktyl » 30.3.2008 20:14

Mohl bych se (poněkud hloupě) zeptat na to, z jaké oceli jsou běžné kolejnice a kolejnice ve výhybkách na tramvajových tratích(resp. je to stejný materiál, jako u vignolových kolejnic, nebo jsou tramvajové kolejnice tvrdší?)
Jak se svařují-viděl jsem obloukově, ale vaří se také odporově či termitem?
díky za odpověď!

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 27.3.2008 7:56

Přesně tak, Damire.

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Damir Holas » 26.3.2008 17:31

nitro píše:Muzete pls nekdo vysvetlit, jaky vyznam melo odstraneni asfaltu v useku Olsanska Nakladove Nadr. Zizkov? Me napadla akorat priprava na planovanou rekonstrukci, ale to mi prijde nejak moc brzo... Dik
Ano, je to příprava na reko. Před nějakou dobou tady o tom informoval Absolut. Brzo je to uděláno proto, že dělníci pro opravy tratí teď moc neměli do čeho píchnout, tak aby se nenudili :wink: Pak v létě bude práce víc, takže se ten náskok bude hodit.

Uživatelský avatar
nitro
Uživatel
Příspěvky: 81
Registrován: 23.1.2008 11:11

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od nitro » 26.3.2008 17:02

Muzete pls nekdo vysvetlit, jaky vyznam melo odstraneni asfaltu v useku Olsanska Nakladove Nadr. Zizkov? Me napadla akorat priprava na planovanou rekonstrukci, ale to mi prijde nejak moc brzo... Dik

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6446
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 13.1.2008 15:16

Martin píše:No vidiš, a já myslel, že ten půlmetr je nějaká chyba, protože ještě v silnici je asi 70 cm vyšrafovaný pruh v délce celé zastávky - od přechodu k přechodu.
K té údržbě - mě to trochu přijde, že si DP zas něco pořídil "aby to vypadalo" a teď netuší, jak se o to starat; nebo se mu jenom obyčejně nechce.
Ten vyšrafovanej pruh tam tušim neni od rekonstrukce, ale objevil se tam až někdy v průběhu loňského roku !
Nemyslim si, že by se zrovna o trať na Černokostelecké nikdo nestaral, v létě se poměrně často kropí a seká (to bych řek až moc, protože pak hodně prosychá).
Ty vyschlý plochy po stranách jsou od soli, pak se tam samozřejmě usadí plevel, s tim se asi těžko dá dělat něco jinýho, než pokládat každej rok novej koberec...

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin » 13.1.2008 1:45

Absolut píše:...To, co popisuješ ovšem není problém trávy, ale údržby. Prašné víc neý zpevněný kryt to snad ale není... Laminátové kryty na trubkovém zábradlí a chybějící bezbariérové přístupy v úseku Vinice - Černokostelecká jsou otázkou doby. Samozřejmě by to šlo změnit. Dnes už by se to nestalo. Přístřešky lze dát jen od nějaké šířky zastávky.

Bezpečností odstup od zábradlí 0,5m vychází hlavně ze sliničních norem, de facto by za obrubou 0,5 m neměla být žádná spojitá překážka a to zejména pro případ potřeby mimořádných událostí. Určitě si někteří z nás pamatují z dětství, že to tak nebylo vždy, ale prostě teď to tak je a na rozdíl od jiných norem se z tohohle vyjímka udělat nedá.
No vidiš, a já myslel, že ten půlmetr je nějaká chyba, protože ještě v silnici je asi 70 cm vyšrafovaný pruh v délce celé zastávky - od přechodu k přechodu.
Že se neudělaly už při generální rekonstrukci bezbariérové přístupy je mi s podivem, není to přece tak dlouho zpátky a nájezdy se už běžně dělaly u přechodů na normálních chodnících (a to jen tak bez větších úprav).
K té údržbě - mě to trochu přijde, že si DP zas něco pořídil "aby to vypadalo" a teď netuší, jak se o to starat; nebo se mu jenom obyčejně nechce.

Odpovědět