Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Astra má 2 podvozky a oba jsou hnané? Tak by snad měl bejt 100% hnaná, ne?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Aby bylo jasné-nepomlouvám tu tramvaj.Osobně mi přijde jako každá jiná v Evropě.Jen se zkrátka spíše hodí na rovinnaté tratě,kde větší výměna cestujících není v každé stanici.V Oslu by se hodila na trať Oslo-Lillestrom což je asi 30000město na východ od Osla.Trať vede víceméně po rovině a bez větších oblouků.Cestující nastoupí na začátku a 95% jede až do Lillestromu.
Na svých cestách Evropou jsem viděl mnoho tramvají NP,s pevnými podvozky,ale málokteré město je postavené tak jako Praha.Konkrétně v tom Lisabonu jezdí tyto vozy na lince 15 což je ale pobřežní linka bez oblouků a bez převýšení.Ostatní tramvajové systémy v Portugalsku byly vybudovány už s tím jaká tramvaj tam bude jezdit.
Třeba Oslo je na tom podobně jako Praha.Kopcovité (fjord na jihu a hory na severu) a spousta oblouků,hlavně v centru na lince 19.Nízkopodlažnost je tu řešena vozy SL95,což je hodně přeneseně,něco jako naše KT nízká.Zastávky se řeší zvýšenou nástupní hranou.Tam,kde stanicují i busy,je část ostrůvku nízká pro busy a část vyšší pro tramky (vyšší část je vepředu).Mezi těmito částmi není schod,ale nakloněná rovina.
Někdy mám dojem,že Praha koupila NP tramvaj a zaplatila tím Škodovce vývoj 15T.Nízkou tramku už jsme mohli mít od Škodovky v 90.letech a to Astru.Ale mluvil jsem se šoférem a technickým náměstkem o tom,že tuhletu tramvaj nechtějí,protože nemá otočné podvozky a není 100%hnaná.Tehdejší technický náměstek dokonce tvrdil,že neotočné podvozky jen přes jeho mrtvolu-a hle o pár let později tu takovou tramvaj máme.
Osobně si myslím,že méně je někdy více a 250 ks+ 48 KT by nebyla špatná bilance pro zajištění garance na každé lince+wany.Přece jen pokud vyjede okolo 50%,tak to není zrovna odpovídající číslo.Na jedné diskusi jsem si přečetl,že Oslo má 75 tramvají a v nejvyšším vypravení jich je v ulicích 71.Ale to musím ověřit.Rozhodně jisté je to,že na to,aby tu stálo 50% vozů,zde nemají peníze.
Na svých cestách Evropou jsem viděl mnoho tramvají NP,s pevnými podvozky,ale málokteré město je postavené tak jako Praha.Konkrétně v tom Lisabonu jezdí tyto vozy na lince 15 což je ale pobřežní linka bez oblouků a bez převýšení.Ostatní tramvajové systémy v Portugalsku byly vybudovány už s tím jaká tramvaj tam bude jezdit.
Třeba Oslo je na tom podobně jako Praha.Kopcovité (fjord na jihu a hory na severu) a spousta oblouků,hlavně v centru na lince 19.Nízkopodlažnost je tu řešena vozy SL95,což je hodně přeneseně,něco jako naše KT nízká.Zastávky se řeší zvýšenou nástupní hranou.Tam,kde stanicují i busy,je část ostrůvku nízká pro busy a část vyšší pro tramky (vyšší část je vepředu).Mezi těmito částmi není schod,ale nakloněná rovina.
Někdy mám dojem,že Praha koupila NP tramvaj a zaplatila tím Škodovce vývoj 15T.Nízkou tramku už jsme mohli mít od Škodovky v 90.letech a to Astru.Ale mluvil jsem se šoférem a technickým náměstkem o tom,že tuhletu tramvaj nechtějí,protože nemá otočné podvozky a není 100%hnaná.Tehdejší technický náměstek dokonce tvrdil,že neotočné podvozky jen přes jeho mrtvolu-a hle o pár let později tu takovou tramvaj máme.
Osobně si myslím,že méně je někdy více a 250 ks+ 48 KT by nebyla špatná bilance pro zajištění garance na každé lince+wany.Přece jen pokud vyjede okolo 50%,tak to není zrovna odpovídající číslo.Na jedné diskusi jsem si přečetl,že Oslo má 75 tramvají a v nejvyšším vypravení jich je v ulicích 71.Ale to musím ověřit.Rozhodně jisté je to,že na to,aby tu stálo 50% vozů,zde nemají peníze.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
rhomosapienc píše:při podepisování kontraktu na vozy škoda 14T už určitě bylo ve škodovce jisté že nový typ tramvaje musí přijít a je monžé že už se začalo pracovat na její koncepci. Ale proč to říkat že to mají v hlavě a třeba už i na papíře ? Když za hodinu budeme podepisovat smlouvu na onich 20 plus 40 tramvají ? Jde o to kdyby škodovka v té době řekla že má už vymyšlenou novou tramvaj tak je možné že by DP radši počkal a to by znamenalo žádné penízky pro škodovku prozatím. Zaslechl jsem dokonce že se už připravuje i další typ tramvaje ale zdroj JPP. Takže takhle .
Jako nástupce 15T? Nebo spíš její současník, akorát s jinými parametry/koncepcí?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 193
- Registrován: 27.4.2006 22:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
při podepisování kontraktu na vozy škoda 14T už určitě bylo ve škodovce jisté že nový typ tramvaje musí přijít a je monžé že už se začalo pracovat na její koncepci. Ale proč to říkat že to mají v hlavě a třeba už i na papíře ? Když za hodinu budeme podepisovat smlouvu na onich 20 plus 40 tramvají ? Jde o to kdyby škodovka v té době řekla že má už vymyšlenou novou tramvaj tak je možné že by DP radši počkal a to by znamenalo žádné penízky pro škodovku prozatím. Zaslechl jsem dokonce že se už připravuje i další typ tramvaje ale zdroj JPP. Takže takhle . ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Akribe, já bych to neviděl až tak zle. Tramvaje s těmito nápravovými tlaky a s neotočnými podvozky jezdí v celé Evropě křížem krážem od Lisabonu po Krakow. Jen se mi zdá, že se ze 14T dělá mnohem větší problém než samy představují (po technické stránce).
Mnohem hůř je hodnocen (oprávněně) interiér, který neumožňuje nabídnout kapacitu alias 2xT, i když 14T samozřejmě za klasická dvojčata "zaskakují".
A proč se nepočkalo? Praha byla v roce 2005 spolu s Bratislavou jediným městem v bývalé ČSR, kde nejezdily NP tramvaje. Výtahy v metru nebyly a mnoho let ještě v centru nebudou. Tedy centrum Prahy pro handicapované lidi nepřístupné. To mohly změnit jedině NP tramvaje, které 8 let po zakoupení nepojízdných RT6 v Praze stále chyběly.
V době uzavření kontraktu na 20+40 tramvají 14T (někdy v roce 2003) o 15T opravdu ve Škodovce ještě neměl nikdo ani páru. A kdyby se čekalo, neměli bychom v roce 2017 310 NP tramvají od Škodovky, ale asi jen těch objednaných 250. A pořád je podle mého názoru lepší mít 60 NP tramvají než 120 jakkoliv modernizovaných tétrojek.
Jak píšu, pevné podovzky nejsou v celé Evropě problémem, ale v Praze ano, a to mi nejde do hlavy.
Mnohem hůř je hodnocen (oprávněně) interiér, který neumožňuje nabídnout kapacitu alias 2xT, i když 14T samozřejmě za klasická dvojčata "zaskakují".
A proč se nepočkalo? Praha byla v roce 2005 spolu s Bratislavou jediným městem v bývalé ČSR, kde nejezdily NP tramvaje. Výtahy v metru nebyly a mnoho let ještě v centru nebudou. Tedy centrum Prahy pro handicapované lidi nepřístupné. To mohly změnit jedině NP tramvaje, které 8 let po zakoupení nepojízdných RT6 v Praze stále chyběly.
V době uzavření kontraktu na 20+40 tramvají 14T (někdy v roce 2003) o 15T opravdu ve Škodovce ještě neměl nikdo ani páru. A kdyby se čekalo, neměli bychom v roce 2017 310 NP tramvají od Škodovky, ale asi jen těch objednaných 250. A pořád je podle mého názoru lepší mít 60 NP tramvají než 120 jakkoliv modernizovaných tétrojek.
Jak píšu, pevné podovzky nejsou v celé Evropě problémem, ale v Praze ano, a to mi nejde do hlavy.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Díky za odpovědi.
Já jsem ještě párkrát se svezl i jako řidič na 14T,ale vím,že probíhala poměrně bouřlivá debata,zda je do Prahy vhodná koncepce neotočného podvozku.Navíc má vůz jen 3 podvozky a tudíž se zvětší tlak na nápravu.V jakém stavu TT byly a asi i jsou víme a že s financema je to nahnuté je taky pravdou.
Já byl spíš pro názor,že tato tramvaj není to nejlepší pro Prahu.Tím neříkám,že je špatná,ale nehodí se pro Prahu.Třeba rovinnaté tratě s nepříliš velkou výměnnou cestujících by byly lepší.
Mě jen zaráží proč to město koupilo,když teď je tu 15T,která splňuje jak otočnost,takNP,tak adhezi.Nějaký pátek to škodováci museli kreslit,určitě s tím nezačali až když se provalilo,že 14T není úplně nej.Proč zkrátka město nepočkalo až na 15T?
a.) málo vozů
b.) nevědělo se,zda 15T budou vůbec jezdit (tuto kombinaci snad jěště nikdo na světě nevyrobil)?
Takhle mě to přijde jako docela drahý špás.
Jak to vůbec vypadá s 15T? "Spolupracuje" to spolu?
Já jsem ještě párkrát se svezl i jako řidič na 14T,ale vím,že probíhala poměrně bouřlivá debata,zda je do Prahy vhodná koncepce neotočného podvozku.Navíc má vůz jen 3 podvozky a tudíž se zvětší tlak na nápravu.V jakém stavu TT byly a asi i jsou víme a že s financema je to nahnuté je taky pravdou.
Já byl spíš pro názor,že tato tramvaj není to nejlepší pro Prahu.Tím neříkám,že je špatná,ale nehodí se pro Prahu.Třeba rovinnaté tratě s nepříliš velkou výměnnou cestujících by byly lepší.
Mě jen zaráží proč to město koupilo,když teď je tu 15T,která splňuje jak otočnost,takNP,tak adhezi.Nějaký pátek to škodováci museli kreslit,určitě s tím nezačali až když se provalilo,že 14T není úplně nej.Proč zkrátka město nepočkalo až na 15T?
a.) málo vozů
b.) nevědělo se,zda 15T budou vůbec jezdit (tuto kombinaci snad jěště nikdo na světě nevyrobil)?
Takhle mě to přijde jako docela drahý špás.
Jak to vůbec vypadá s 15T? "Spolupracuje" to spolu?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Ad1 - ve Strašnicích není lávka a zvedáky pro údržbu 14T, proto bylo rozhodnuto o přesunu do Motola, kde je pro 14T veškeré potřebné vybavení. Zvedáky se mezitím nakoupily a byly použity tuším ve vozovně Pankrác, kam se výhledově nějaké 14T (ev.15T) dostanou.
ad2 - vypravenost se pohybuje kolem 50%, podle aktuálního stavu výluk a havarijních stavů kolejí...
ad3 - nesmí na Plzeňskou, Libeňský most, Masarykovo nábřeží...
ad4 - je to dočasné, ale vzhledem k finančním prostředkům pro opravy TT to bude asi jako s umístěním cizích vojsk po roce 68...
ad2 - vypravenost se pohybuje kolem 50%, podle aktuálního stavu výluk a havarijních stavů kolejí...
ad3 - nesmí na Plzeňskou, Libeňský most, Masarykovo nábřeží...
ad4 - je to dočasné, ale vzhledem k finančním prostředkům pro opravy TT to bude asi jako s umístěním cizích vojsk po roce 68...
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 436
- Registrován: 27.3.2009 19:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Odpovím na něco:Akribius píše:Mám několik dotazů ke 14T- ale berte to tak,že je to nějaký ten pátek,co jsem pryč nejen od tramvají,ale i z republiky,takže pro Vás triviální záležitosti.
1.) Proč byly vozy 14T odsunuty ze Strašnic nejprve do Motola a poté do Hl.Nic proti tomu,ale musel se školit personál jak technický,tak řidičský a také se v Motole (ale asi i ve Strašnicích) musely udělat stavební úpravy-lávky.
2.) Jsou v Praze už všechny (60ks.) a kolik jich denně jezdí?
3.) V síti občas došlo k tomu,že někam nesměly,alespoň do nejbližší výluky.Existují ještě takové úseky? Já si pamatuju na oblouk těsně před Smíchovským nádražím a potom ještě nábřeží kpt. Jaroše,ale jednalo se jen o krátkodobý stav.
4.) Je umístění v HL. definitivní nebo se ještě něco chystá?
1)Z ekonomických úspor.Do HL odsun z důvodu že 9 KT8D5.RN2P je v MO.
2)Ano už víc než 6 měsíců
3)Ano např. Sídl.Řepy-Vozovna Motol
4)Dokud nebude opravena trat do Řep tak je to definitivní.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Mám několik dotazů ke 14T- ale berte to tak,že je to nějaký ten pátek,co jsem pryč nejen od tramvají,ale i z republiky,takže pro Vás triviální záležitosti.
1.) Proč byly vozy 14T odsunuty ze Strašnic nejprve do Motola a poté do Hl.Nic proti tomu,ale musel se školit personál jak technický,tak řidičský a také se v Motole (ale asi i ve Strašnicích) musely udělat stavební úpravy-lávky.
2.) Jsou v Praze už všechny (60ks.) a kolik jich denně jezdí?
3.) V síti občas došlo k tomu,že někam nesměly,alespoň do nejbližší výluky.Existují ještě takové úseky? Já si pamatuju na oblouk těsně před Smíchovským nádražím a potom ještě nábřeží kpt. Jaroše,ale jednalo se jen o krátkodobý stav.
4.) Je umístění v HL. definitivní nebo se ještě něco chystá?
1.) Proč byly vozy 14T odsunuty ze Strašnic nejprve do Motola a poté do Hl.Nic proti tomu,ale musel se školit personál jak technický,tak řidičský a také se v Motole (ale asi i ve Strašnicích) musely udělat stavební úpravy-lávky.
2.) Jsou v Praze už všechny (60ks.) a kolik jich denně jezdí?
3.) V síti občas došlo k tomu,že někam nesměly,alespoň do nejbližší výluky.Existují ještě takové úseky? Já si pamatuju na oblouk těsně před Smíchovským nádražím a potom ještě nábřeží kpt. Jaroše,ale jednalo se jen o krátkodobý stav.
4.) Je umístění v HL. definitivní nebo se ještě něco chystá?
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Tak halt budem muset občas zavřít oči (a zatnout zuby). A pan inženýr se nás zase na oplátku pokusí šetřit :-)
- Tommy82
- Uživatel
- Příspěvky: 174
- Registrován: 04.10.2008 19:56
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Já si milerád zvyknu, nerad bych o zprávy o 14T přišelBrejšín píše:Holt si na to musíte zvyknout, nebo sem bohužel nemůžu psát, protože obča to neuhlídám.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Na to se těžko zvyká pane inženýreBrejšín píše:Holt si na to musíte zvyknout, nebo sem bohužel nemůžu psát, protože obča to neuhlídám.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Holt si na to musíte zvyknout, nebo sem bohužel nemůžu psát, protože obča to neuhlídám.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Nechci být hnidopich, ale co je moc, to je příliš.Brejšín píše:...zbívá....
![Pray [-o<](./images/smilies/eusa_pray.gif)
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Ad 9117
Když Škodovka a depo dají tak do konce příštího týdne v normálním provozu. Další je na řadě 9113, již má podvozky a teď zbývá ta drobotina co se časem rozprchla na jiné ks.
Když Škodovka a depo dají tak do konce příštího týdne v normálním provozu. Další je na řadě 9113, již má podvozky a teď zbývá ta drobotina co se časem rozprchla na jiné ks.
Naposledy upravil(a) Brejšín dne 01.8.2009 19:29, celkem upraveno 1 x.