T6A5 a T6A5.3

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od KGX 63 » 30.8.2009 11:34

trainzjohny píše:Já bych řekl, že rozhodující je i spotřeba a ta je u nerekuperujících tramvají určo větší než u R.P. Podle mě by ideální bylo nechat ke 14T a 15T a kachnám jenom wany a R.Péčeka. Protože pokud beru 60+250+47 tak mám 714 (řekněmě že to nahradí 700 vozů T) a tak chybí už jen 250 vozů a pokud by z toho mini. 50 bylo wan, 20 R.PVéček tak už zbývá jenom 180 vozů a to klidně mohou být 84xx a 85xx případně zachovalé 83xx.
Ušetří se za náhradní díly (budou jenom tři druhy výzbrojí), ušetří se jedno školení řidičů (odpadnou papíry na T6) a i když ne,tak asi nebude zase takový problém časem do R.Péček ty ruční řadiče narvat (při PO/PÚ).
Jenže tenhle stav je reálný až tak v roce 2014, konec dodávek 15T by měl být až někdy v roce 2017... Ale jinak souhlas :D

Uživatelský avatar
hyaho
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 08.8.2009 21:25
Bydliště: PRAHA

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od hyaho » 30.8.2009 8:23

Myslím že cena ručního řadiče a repasovaného/nového nožního řadiče by mohla být podobná, myslím že o pěnězích to nebude, prostě to má své pro a proti a bohužel vyhrála druhá strana :wink:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od trainzjohny » 29.8.2009 17:02

A pak se ovšem nabízí stejná otázka jako u ručního řadiče ... jak je těžké dostati takovéhle věci i na R.Péčka - relativně snadná ?!
Jenže tady je vše o penězích, a vsadím se že poloptg budou pěkně mastné.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od radek31 » 29.8.2009 16:21

MF píše:U těch klasik ten obrácený postup zase tolik nevadí, pokud tedy netopíš a nekaloriferuješ. Žádný oblouk při přepínání obvodů mezi silou a zemí tedy netaháš. Horší je to u tyristorových tramvají, kde jsou na síť připojeny kondenzátory. Tam je možnost vytáhnutí oblouku a tudíš propojení troleje s kostrou hořícím obloukem.
viděl jsem to (uzemnění tramvaje) udělat řidiče u T3R.P v hale vozovny MO při nahozeném řízení (už to je nějaký ten rok zpátky) - nechytla, ale nespoléhal bych na to, že příště to vyjde zase

každopádně si myslím, že elektrické ovládání PTG je pro 21. století vhodnější a zrovna na tom bych nešetřil

nemluvě o tom, že poloptg odskakuje o dost méně než klasika (viz třeba Koh-i-noor - Slavia těsně před 1. sekcí v tomto směru)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od mart337 » 29.8.2009 14:25

DavidD píše:
mirbrno píše:Někde se tady psalo,že se budou vyřazovat T6 v praze.Budou se šrotovat,nebo odprodávat?
No jestli se budou vyřazovat, tak bude zájem je odprodat, ale pokud se nepovede, tak skončí pod autogenem. Dle řádků níž, to nemůžeme očekávat dřív jak za 2 roky.
No, všechno bude taky záviset na dodávkách 15T a první půjdou pryč klasiky a T3M, pak teprve T6.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od DavidD » 29.8.2009 14:08

mirbrno píše:Někde se tady psalo,že se budou vyřazovat T6 v praze.Budou se šrotovat,nebo odprodávat?
No jestli se budou vyřazovat, tak bude zájem je odprodat, ale pokud se nepovede, tak skončí pod autogenem. Dle řádků níž, to nemůžeme očekávat dřív jak za 2 roky.

mirbrno
Uživatel
Příspěvky: 80
Registrován: 29.8.2009 13:05

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od mirbrno » 29.8.2009 13:47

Někde se tady psalo,že se budou vyřazovat T6 v praze.Budou se šrotovat,nebo odprodávat?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MF » 29.8.2009 12:19

radek31 píše:je to myšleno výškově - ani bych nespočítal, kolikrát už jsem se hlavou narval v R.P do plechového futra nad dveřma

obrovský klad poloptg je vyšší bezpečnost - na rozdíl od klasiky tady při pokusu o použití odpojovače dojde k automatickému stažení PTG a tím se na 99,9% eliminuje možnost požáru a jiného poškození

zatímco u T3 a klonů (s odpojovačem) to není nijak ošetřeno a při chybné manipulaci (a dochází k ní velmi často - znám to z cvičných jízd - řidiči to dělají možná jednou za rok a tím pádem to neznají a blbnou) může velmi snadno dojít k prů****
U těch klasik ten obrácený postup zase tolik nevadí, pokud tedy netopíš a nekaloriferuješ. Žádný oblouk při přepínání obvodů mezi silou a zemí tedy netaháš. Horší je to u tyristorových tramvají, kde jsou na síť připojeny kondenzátory. Tam je možnost vytáhnutí oblouku a tudíš propojení troleje s kostrou hořícím obloukem.

Každopádně obecně to nevadí při oduzemňování.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od radek31 » 29.8.2009 12:06

je to myšleno výškově - ani bych nespočítal, kolikrát už jsem se hlavou narval v R.P do plechového futra nad dveřma

obrovský klad poloptg je vyšší bezpečnost - na rozdíl od klasiky tady při pokusu o použití odpojovače dojde k automatickému stažení PTG a tím se na 99,9% eliminuje možnost požáru a jiného poškození

zatímco u T3 a klonů (s odpojovačem) to není nijak ošetřeno a při chybné manipulaci (a dochází k ní velmi často - znám to z cvičných jízd - řidiči to dělají možná jednou za rok a tím pádem to neznají a blbnou) může velmi snadno dojít k průseru

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od MF » 29.8.2009 12:00

willyjeff píše: s váhou nijak nebojuji.
Tak to já taky ne. Horší je to však s hmotností :)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od willyjeff » 29.8.2009 11:47

Jestlipak on to nemyslel spíš výškově...U 9088 jsem hodně kladně zhodnotil zmenšení páky odpojovače. Od toho mám už hodně otlučenou hlavu. Ale stejně vedou dveře pro řidiče ve 14T a jejich dveřní mechanismus jsem suveréně potkal svojí "přikrývkou krku" nejčastěji. A kolikrát jsem k tý výhybce došel trochu omráčen...Prostě se svými miniaturními 195cm se do těch dveří nevejdu... :D A ti co mě znají osobně ví, že s váhou nijak nebojuji.

Josef
problémový jedinec
Příspěvky: 492
Registrován: 24.3.2008 18:10

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od Josef » 29.8.2009 11:36

BerryML píše:... malý dveře do kabiny (některý jedince to pak bolí :D )
(-X A což takhle schodit pár kilo a místo bagety si dát na konečný pá kliků, sklapovaček apod.? :wink:
No, že byste kvůli dveřím do kabiny vyměnily tramvaj je peckááá =D>
(a já si vždy myslel, že záleží na stavu výzbroje a kastli...)

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od BerryML » 28.8.2009 22:55

T6+: Ruční řadič (citlivější řízení), poloptg (opotřebení troleje), dvojí vypružení podvozků (měkčí chod), konstrukce nosného rámu (možnost opravy, ale za draho), sedačka řidiče ( :D )...

T6-: Boční rozkmit pri v>45 kmh-1 (devastace kolejí v dlouhých přímých úsecích( mimo rekonstr. podvozky), výzbroj bez rekuperace, vysokopodlažnost, koroze (nekvalitní výroba), horší výhled podél vlaku (výklopné dveře), drahá spřáhla (nehody)...

T3R.P(V, LF)+: Snadná údržba (podobná jako T3), snadný úklid(sedáky v bočnici), moderní el. výzbroj (rekuperace), kromě skříně a podvozků je vše nové, na wanách klimatizace(v létě bejvá hic :devilsmokin ), klasická spřáhla(levnější), díky skládácím dveřím dobrý výhled podél soupravy...

T3R.P(V, LF)-: Nožní řízení (pořád přešlapovat), klasický ptg. (při vyšších rychostech odskakuje od troleje), v šumperácích a prvních 83xx starší typ sedačky řidiče (při dnešních škatulatech to trvá dlouho ji nastavit, navíc vystrkuješ zadek do předních dveří :shock: ), Původní konstrukce rámu při větších nehodách mimo krnováků a wan (hnutý rám = odpis vozu), v létě větší vedro než v T6, malý dveře do kabiny (některý jedince to pak bolí :D )

k rekuperaci: vzhledem k tomu, že budou erpéčka určený hlavně pro noční provoz a linky se solovozy, zas tak velkou úsporu bych tam nehledal, bo pokud tu rekuperovanou energii nemá co odebrat jde klasicky do brzd. odporníku.

Z pohledu řidiče se mi teda jezdí líp s T6, ale dávám za pravdu Démonovi... :? a to sem motolskej

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6712
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od demon » 28.8.2009 21:18

pawel píše:...po shnilých T3 nastoupí shnilé mručící šumperáky se sedačkami 1+1, košovými sběrači, skládacími dveřmi, kterými v zimě táhne, a řízením na nohu...
Nikoliv, po shnilých, krabicoidních, kvičících, neúsporných a provozně drahých T6 nastoupí osvědčené, úsporné, osvědčené a oblíbené T3R.P se sedačkami ve stejném rozložení jako většina T6. Tvojí fascinaci poloptg moc nechápu i když uznávam, že na pohled vypadá líp...
Absolut píše:Obávám se, že přestože jsou T6 novější a třeba pro některé z nás i vizuelně hezčí a hlavně je pamatujeme jako úplně nové, tak stav jejich skříní po 15 letech je horší, než u T3. Prosím démona o potvrzení nebo vyvrácení.
Ono stačí porovnat následky nehod T3 versus T6 (ne nutně spolu). V době vzniku T6 už se v ČKD (nejen) šetřilo na všem, takže životnosti T3 prostě nikdy nemůžou dosáhnout.
Při PO se skříň T6 otryská a mění se podstatná část profilů rámu, kdežto T3R.P jsou díky "výrobě" v 2000+ v ranném věku a pokud je třeba něco měnit, pak spíš pomuchlané plechy.
trainzjohny píše:Já bych řekl, že rozhodující je i spotřeba a ta je u nerekuperujících tramvají určo větší než u R.P.... 50 bylo wan...
Asi tak. Provozní nehospodárnost a finanční náročnost údržby jsou silný argumenty proti T6.
Padesáti wan se teda opravdu nedočkáš, to už jsi přehnal...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T6A5 a T6A5.3

Příspěvek od trainzjohny » 28.8.2009 14:49

Já bych řekl, že rozhodující je i spotřeba a ta je u nerekuperujících tramvají určo větší než u R.P. Podle mě by ideální bylo nechat ke 14T a 15T a kachnám jenom wany a R.Péčeka. Protože pokud beru 60+250+47 tak mám 714 (řekněmě že to nahradí 700 vozů T) a tak chybí už jen 250 vozů a pokud by z toho mini. 50 bylo wan, 20 R.PVéček tak už zbývá jenom 180 vozů a to klidně mohou být 84xx a 85xx případně zachovalé 83xx.
Ušetří se za náhradní díly (budou jenom tři druhy výzbrojí), ušetří se jedno školení řidičů (odpadnou papíry na T6) a i když ne,tak asi nebude zase takový problém časem do R.Péček ty ruční řadiče narvat (při PO/PÚ).

Ať žije naivita

Odpovědět