T6A5 a T6A5.3
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: T6A5 a T6A5.3
děkuji za super stránku o voze 8671! jeho existence nebyla příliš dlouhá, ale i tak jsou fotky z prvních 5-10 let provozu zajímavým pohledem do historie pražských tramvají a ulic.
Re: T6A5 a T6A5.3
tak to pozor, v berlíně to (už) neplatí - vždy se otevřou obě křídla. a k předvolbě - neexistuje v žádných vozidlech MHD včetně vlaků. ještě ovšem musím vyzkoušet, jestli zmáčknutí tlačítka "stop" neznamená i automatické otevření nejbližších dveří po příjezdu do zastávky.
Re: T6A5 a T6A5.3
Stejný princip je např. i v metru (München, Nürnberg, Berlin), páčkou si otevřeš jen jedno křídlo:)Damir Holas píše:Když už jsme se dostali k Elefantům, dost mě vytáčí, že každé křídlo dveří má svůj čudlík... Oproti tramvajím je to dost nezvyk a navíc to diskriminuje nás, šířkově ztepilejší. Cítím se v tomto Českými drahami omezovánRadek píše:Proto lze nejspíš u 471 navolit až po zastavení...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: T6A5 a T6A5.3
Souhlas. To máš to samý, jako když si otevřeš půlku na které stojíš a lidé na druhé půlce zapomenou/neví, že si to musí otevřít zvlášť a mají potřebu se ještě před tebe nacpat.Damir Holas píše: Když už jsme se dostali k Elefantům, dost mě vytáčí, že každé křídlo dveří má svůj čudlík... Oproti tramvajím je to dost nezvyk a navíc to diskriminuje nás, šířkově ztepilejší. Cítím se v tomto Českými drahami omezován
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: T6A5 a T6A5.3
Když už jsme se dostali k Elefantům, dost mě vytáčí, že každé křídlo dveří má svůj čudlík... Oproti tramvajím je to dost nezvyk a navíc to diskriminuje nás, šířkově ztepilejší. Cítím se v tomto Českými drahami omezovánRadek píše:Proto lze nejspíš u 471 navolit až po zastavení...
Re: T6A5 a T6A5.3
I to je možné. A nejen 471. Ještě jsem neviděl vlak, který by měl předvolbu dveří – dokonce ani německá pendolina RegioDB to nemají.Radek píše:Proto lze nejspíš u 471 navolit až po zastavení...
Ale to už má s T6tkou pramálo společného. Pardon.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1545
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Proto lze nejspíš u 471 navolit až po zastavení...Oskar píše:A mají svým způsobem pravdu. Nenavolené tlačítko představuje vyšší stupeň bezpečnosti, neboť i při poruše blokovacího zařízení nedojde k otevření.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: T6A5 a T6A5.3
jo, takze 2 tlacitka, zadost o zastaveni a zadost o vystup
Re: T6A5 a T6A5.3
A mají svým způsobem pravdu. Nenavolené tlačítko představuje vyšší stupeň bezpečnosti, neboť i při poruše blokovacího zařízení nedojde k otevření.Proxy píše:Ju, tohle je klasický výrok, který občas slýchávám ještě dnes. Většinou to tak má zakořeněno starší generace, neb nedávno jsem v metru zažil, jak dědeček napomíná vnoučka, že se nesmí mačkat tlačítko, aby se dveře neotevřely v tunelu
Jednou se tu psalo, že u nějaké KTN se taková porucha dokonce objevila – po odjezdu ze zastávky, na které nikdo nevystupoval, dveře nepřešly ze stavu uvolněno do stavu zavřeno a zároveň bylo porouchané blokování otevření dveří za jízdy (což může být ve skutečnosti závada jednoho obvodu). Pak stačilo za jízdy namáčknout a dveře se otevřely, klidně ve čtyřicítce.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Ju, tohle je klasický výrok, který občas slýchávám ještě dnes. Většinou to tak má zakořeněno starší generace, neb nedávno jsem v metru zažil, jak dědeček napomíná vnoučka, že se nesmí mačkat tlačítko, aby se dveře neotevřely v tuneluOMH píše:Já si pamatuju, jak jsem jel jednou T6 na lince do Řep, nebyla to moje první jízda, a před výstupem jsem chtěl zmáčknout tlačítko pro otevření dveří a nějaká starší paní mě hned zarazila, že se to prej nesmí mačkat za jízdy, že by se ty dveře hned otevřely:D
Re: T6A5 a T6A5.3
Já si pamatuju, jak jsem jel jednou T6 na lince do Řep, nebyla to moje první jízda, a před výstupem jsem chtěl zmáčknout tlačítko pro otevření dveří a nějaká starší paní mě hned zarazila, že se to prej nesmí mačkat za jízdy, že by se ty dveře hned otevřely:D
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: T6A5 a T6A5.3
Také si na dobu prvních T6A5 pamatuju. Pohyboval jsem se tehdy často po vozovnách a bavil s mistry. Zrovna nadšení z nového modelu nebyli, přesněji z kvality výroby a vhodnosti zvolených agregátů. Následující měsíce, kdy hlavně Motol připomínal výrobní linku, jim daly za pravdu. Jenže to byla ještě doba svatého (a modrého) ČKD, zlé Plzně a pálení čarodějnic za nápad dovézt něco osvědčeného z ciziny. Ve výsledku mám osobně T6A5 rád, mám je v oblibě stejně jako T3, hlavně kvůli konzervativnímu interiéru. Je fajn, že je lidé z DP dokázali dát do pořádku.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: T6A5 a T6A5.3
V té době byli ještě na DPP ochotni poskytovat informace ... já měl vozáky celé 4 a info z výpravny, na které pořadí je dávaj.
Re: T6A5 a T6A5.3
Když už se tu vzpomíná... Pamatuju na první setkání se zkušebními T6 roku 1995 (asi 8602) u zast. Nádraží Vysočany. Koukali jsme jak puci na látkové sedačky a ségra poznamenala, že "je to hezký, ale tady to hned zničej".
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Re: T6A5 a T6A5.3
Já jsem jel poprvé na sedmé/4.Měl jsem výhodu,že jezdila nejprve na lince 4,která tou dobou jezdila do Řep,kde jsem bydlel.Tehdy ještě nehlásila stanice za což tam byl omluvný dopis.Místo Mypolu byla díra a rovněž cedule byly papírové.Pak vyrazila T6 i na linku 9,ale až po delší době a tehdy jsem zaslechnul spekulace,že na příkaz magistrátu,který chtěl novou tramvaj přes centrum.
Jinak informace ve "Večerce" super.Dnešní novináři jim nesahají ani po kolena:-(
Jinak informace ve "Večerce" super.Dnešní novináři jim nesahají ani po kolena:-(