Pracovní, služební a dispečerské vozy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
V tom PKOJF to bylo na podzim 1983 nebo 1984 (negativ teď nemám po ruce, abych ho časově zařadil) a pak jsem viděl fotku jak jedna z nich převážela rozpracovanou skříň (5573?) ze Smíchova do ÚDDP.
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Jedna fotka je na PrT, kde je ve smyčce PKaOJF, dnešní Výstaviště.
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Ano, ale zcela ojediněle. Na nějakých fotkách jsem je zahlédl. Za poslední léta to ale nepamatuji.martin8211 píše:Byly někdy posunovací vozy 5550 a 5551 z ÚDDP za branami dílen?
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
třeba ho dostala po vzoru T3M - DVCKarosák píše:A 5519 ho nemá vůbec
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Byly někdy posunovací vozy 5550 a 5551 z ÚDDP za branami dílen?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
A 5519 ho nemá vůbec
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
To není digitál, ten mají cvičky pouze do salonu
- matyaspilz
- Uživatel
- Příspěvky: 35
- Registrován: 30.4.2013 20:54
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
5519 včera na knížecí, od anděla na smíchovský nádr. Pouze řidič, asi "zkouška" vozu, cvičná jízda aspoň podle digitálu.
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Není problém že je osmička na místě - nefunguje to tak, že se přepíná mezi odpory a ty ostatní mezitím odpočívají - odpory se přiřazují, takže ty na začátku jsou v práci stále a ty na konci jen někdy, abych to nějak jednoduše... No zkrátka nejde o to aby osmička lítala jak nudle v bandě, ale o to aby netopilo já nevim - 90 odporů, ale jen 20. A proto je pomalá jízda lepší, těch topnic netopí v tý bedně pod nohama tolik
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Trojská je kratší. Navíc pro zrychly je tam ne 25, ale 20-25. Takže se pohybuješ někde v tom rozmezí. A navíc jak píše Bald, čím vyšší rychlost, tím větší teplo a tím dřív to zakuká. Pustit to nahoře 50 a brzdit, upečeš to taky.
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Dík za vysvětlení, ale jak to, že z Trojský jedeš asi 600m rychlostí 25. Osmičku zrychlovače máš po celou dobu skoro pořád na jednom místě a nic se mu nestane?Bald píše:Zkusím laicky vysvětlit. Roztáčení motorů je zjevně známo. Brzda včetně přípravy ale využívá odpory v celém rozsahu ZR, protože motory v přímém zkratu by jednoduše shořely. Při nejvyšší rychlosti je zrychlovač vytočený, odpor je velký, se snižujícíma otáčkama klesá vyrobené napětí, odpor se snižuje podle potřeby brzdy, zrychlovač se stáčí k výchozí pozici. Čili čím vyšší otáčky, tím výš je vytočený zrychlovač, tím víc odporů je v obvodu a tím větší vzniká teplo. Pokud rozjedeš T3 z Barranďáku dolů na 45, zrychlovač je do pár desítek vteřin, maximálně do minuty spolehlivě v haj.lu.
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Zkusím laicky vysvětlit. Roztáčení motorů je zjevně známo. Brzda včetně přípravy ale využívá odpory v celém rozsahu ZR, protože motory v přímém zkratu by jednoduše shořely. Při nejvyšší rychlosti je zrychlovač vytočený, odpor je velký, se snižujícíma otáčkama klesá vyrobené napětí, odpor se snižuje podle potřeby brzdy, zrychlovač se stáčí k výchozí pozici. Čili čím vyšší otáčky, tím výš je vytočený zrychlovač, tím víc odporů je v obvodu a tím větší vzniká teplo. Pokud rozjedeš T3 z Barranďáku dolů na 45, zrychlovač je do pár desítek vteřin, maximálně do minuty spolehlivě v haj.lu.
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Jo, tak to je chyba, já měl fakt za to, že to platí i pro brzdu.XSC píše:Má to tu zásadní chybu, že to platí pro jízdu, ne pro brzdu.Afterman píše:No alespoň doufám, že to tak je. V rychlosti 30-35 sepne stykač M2 a tím se zrychlovač přemostí a vyřadí z obvodu. To je zhruba na 75 palci. Poté nastává hospodárná jízda. Tím, že mám vyřazený zrychlovač, tak ho nenamáhám, tudíž bych na Hlubočepy měl přijet se studeným zrychlovačem.
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Má to tu zásadní chybu, že to platí pro jízdu, ne pro brzdu.Afterman píše:No alespoň doufám, že to tak je. V rychlosti 30-35 sepne stykač M2 a tím se zrychlovač přemostí a vyřadí z obvodu. To je zhruba na 75 palci. Poté nastává hospodárná jízda. Tím, že mám vyřazený zrychlovač, tak ho nenamáhám, tudíž bych na Hlubočepy měl přijet se studeným zrychlovačem.
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
No alespoň doufám, že to tak je. V rychlosti 30-35 sepne stykač M2 a tím se zrychlovač přemostí a vyřadí z obvodu. To je zhruba na 75 palci. Poté nastává hospodárná jízda. Tím, že mám vyřazený zrychlovač, tak ho nenamáhám, tudíž bych na Hlubočepy měl přijet se studeným zrychlovačem.Bald píše:Tomu nějak nerozumím... Jak to odlehčí zrychlovači? Doporučuju ještě jednou kouknout na schema trakce T3.Afterman píše:Úplně ideální by bylo kdyby se se zrychlovačem dal Barandov sjet rychlostí místo 35 třeba 45km/h. Z této rychlosti by se začalo brzdit a hned jak by se rozsvítila kontrolka zrychlovače, tak pedál pustit a nechat jet výběhem.