zase někdo nepochopilP_V píše:No to je tedy přístup, jezděte jako prase, jinak vás při nesnázích potopíme.
instruktor učil JEZDIT ŽIVĚ, ALE BEZPEČNĚ
= VYUŽÍVAT MAXIMÁLNÍ POVOLENOU RYCHLOST (RESP. VHODNOU S OHLEDEM NA OBLOUKY APOD.), ALE S PŘIMĚŘENOU DÉLKOU AKCELERACE ROZJEZDU NEBO NAOPAK PLÁNOVANÉ BRZDNÉ DRÁHY:
např.
1.) není důvod se ploužit kolem 30km/h cca 220m mezi zast. Dvorce ZC a výhybkou do stejnojmenného obratiště, když se během té vzdálenosti TRAM dovede bezpečně plynule rozjet z 0km/h i na 50km/h, a pak zase z nich přibrzdit na 15km/h (a občas i zastavit - v případě potřeby fyzické/ruční kontroly/přestavení ROV)
2.) je přímo nebezpečné těsně před plánovaným zastavením (zejména v zastávce = během přípravy cestujících na výstup) náhle/extrémně zvyšovat rychlost, jen protože to D1/2 povoluje - např. ukončením průjezdu kolejového křížení (s odbočkou protisměrné koleje) a následným sjížděním výhybky po hrotech z přímého směru (jako před zast. Výtoň DC od Podolí)
ať si cestující po nastoupení do vozidla MHD uvědomí, že jsou v pohybujícím se vozidle a je vhodné/potřebné se držet a nikoliv se chovat jako v nějaké místnosti jakékoliv statické budovy
rovná se již zde uvedené:
slimman píše:............
Je zajímavý, že já mám asi štěstí na jezdce, kteří dokážou i s 15T jet svižně, aniž by při tom "sesypávali kaštany".
protože, opačný přístup řidiče MHD = jeho EXTRÉMNÍ OHLED NA CESTUJÍCÍ jej přivede do problémů, až jedinou možností zabránění srážce s náhlou překážkou (včetně osoby) bude náhlé/prudké bržděníPetrpes píše:........ Jen se tomu nesmí naložit hnedka a lidi by se neměli vozit tak aby se nemuseli držet, na to přijdete časem každej
PS: ovšem (z vlastní zkušenosti) vím, že prostě je potřeba si jízdní vlastnosti kteréhokoliv typu TRAM tzv. zažít = s tím, s kterým má dotyčný řidič takřka každodenní zkušenost již dost dlouhou dobu rozhodně musí jet lépe než s tím s kterým jede jen sporadicky (a naopak).