KT8D5 a KT8D5.RN2P

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od KarlosK » 23.11.2022 14:25

Nejlepší řešení by bylo objednat pár nových obousměrných tramvají a tyhle zmetky poslat na UA. Tam je ještě využijí. Nejhorší tramvaj v Praze

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 23.11.2022 13:06

Ty původní dveře z ČKD měly nahoře v rámu rovnou gumu, a když se zavřely, tak k ní dolehly.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od PvvS » 23.11.2022 13:02

To by u D5N nesměly být ty dveře a jejich pohony asi nejčastější problém na odstavení.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od trainzjohny » 23.11.2022 12:26

Problém není s tvarem dveří, ale s tou dírou nad nima (u KT i pod) kterou fičí, někde se to řešilo dodáním "štětin" nahoru a to dost zabralo, ale Praha to nedělala, bohužel.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 23.11.2022 12:00

Nejsnažší by asi bylo ty dveře seřídit, aby se zavřely do rovna. Ty původní z ČKD to uměly.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od fricoolinek2 » 23.11.2022 2:53

Naivně jsem si myslel, že je to problém T3 a jejich dveří, co se nezavřou do roviny, ale do "w", nicméně i u KT8D5R.N2P s moderními dveřmi ze Studénky je to to stejné - neskutečně jimy profukuje, pokud se jede +/- 40 km/h a více. V zásadě je nepříjemné se držet za jízdy tyčí u dveří.

To je opravdu takový problém zapracovat na utěsnění? Případně by bylo tak těžké tam dát předsuvné, jako mají v Brně KT8D5N?

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Marek Kubík » 28.5.2022 21:04

9001 evidentně myslí toto výběrové řízení: https://zdopravy.cz/dvoumiliardova-zaka ... ila-98632/

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Proxy » 27.5.2022 18:59

9001 píše:
18.5.2022 20:17
fricoolinek2 píše:
18.5.2022 13:55
Měla a už z toho sešlo?
Částečně ano, protože Plzni vybouchlo VŘ na jejich náhradu. (Ted už nevím jestli to zrušil UOHS nebo město samo)
A v čem to výběrové řízení v Plzni vybouchlo? Já jsem naopak četl, že Plzeň odebere všech 22 obousměrných tramvají od Škody, tak tím pádem kačeny budou na prodej...

https://zdopravy.cz/dalsi-nove-tramvaje ... rt-114872/

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od trainzjohny » 20.5.2022 18:16

Tak se podívej kolik sedaček je na straně u dveří a vynásob si to dvěma ... i v sólo T3 je rázem víc sedaček, než v obousměrném 15Téčku. To by byl dobytčák jak vyšitej.

Jinak v Praze tedy pokud vím, tak ty "důchodcovské" nízké schody měly jen kloubové karosy B951E a to ještě až ty třetí, tedy první za kloubem...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od fricoolinek2 » 20.5.2022 14:22

Tak předpokládám, že 15T je konstruována pro 300 lidí, kteréžto kapacity by měla dosáhnout při 8 os./m2, což ale je v zásadě nereálné.

I kdyby, tak by to bylo řešitelné - pro ty nejvíce extrémní situace nějakými hmotnostními sensory.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od P_V » 19.5.2022 21:40

fricoolinek2 píše:
19.5.2022 20:17
oboustranných verzí 15T
Když tam budou dveře navíc, budou místa k stání navíc namísto sedaček, a už může být tramvaj nepřijatelně těžká.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od 9001 » 19.5.2022 20:26

fricoolinek2: KT8 ještě chápu, protože obusměrnost.

Co je tragédie je T3RPLF r.v. 2026 :D

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.5.2022 20:17

Každopádně stejně je to nedůstojné. Jeden NP vstup nevhodně uprostřed vozu, daleko od sloupku. Další 4 vstupy jsou výšlap. To nejsou nízké schůdky, jaké se povedly instalovat do 1. a 2. dveří v Karosách B930E/950. Možná, že ty schody jsou ještě příkřejší, než byly v původních Karosách B700/900?

Co by bylo důstojné? Pochopitelně přidat dalších 50 ks oboustranných verzí 15T. Měli bychom ("my Praha") na to mít.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od 9001 » 18.5.2022 20:17

fricoolinek2 píše:
18.5.2022 13:55
Měla a už z toho sešlo?
Částečně ano, protože Plzni vybouchlo VŘ na jejich náhradu. (Ted už nevím jestli to zrušil UOHS nebo město samo)

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: KT8D5 a KT8D5.RN2P

Příspěvek od Petrpes » 18.5.2022 19:51

Ostravský jsou lepší, mají větší kabinu pro vodícího psa 🤪😘

Odpovědět