T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Pokud se na to někdo podívá z pohledu řádného hospodáře...tak pro provoz wan mluví :
Spolehlivost výzbroje
Celková spolehlivost
Cenové náklady na ND
Dostupnost většiny ND (sám si je DP opraví)
Cenové náklady na údržbu (personál)
Variabilita provozu - sólo a dvojice
Spotřeba el.energie
Zavedené technologie údržby...
Na něco jsem zapomněl?
No a šotouši mají stále co fotit )))
Spolehlivost výzbroje
Celková spolehlivost
Cenové náklady na ND
Dostupnost většiny ND (sám si je DP opraví)
Cenové náklady na údržbu (personál)
Variabilita provozu - sólo a dvojice
Spotřeba el.energie
Zavedené technologie údržby...
Na něco jsem zapomněl?
No a šotouši mají stále co fotit )))
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Děkuji všem za reakce na moji otázku. Zejména mne zaujaly odpovědi:
Bobik: Lidi, co tomu nerozumí, tedy běžní cestující, pořád vidí tu starou kastli. Která je podle nich už "out", zvlášť, když jsou k vidění modernější (vzhledově) vozidla. No nevím, asi tedy nebudu "lidi", protože já pojedu radši T3, kde sedím jak přibitý a můžu si otevřít okénko, než v "moderní" tramvaji, kde lítám na sedačce jak ořech ve skořápce a ještě je to kombinace s návštěvou poloviční sauny.
von Špilberk: Ostuda je, že nemáme na nové tramvaje a musíme obnovovat dokola tramvaje staré. Tohle je ale ostuda politické reprezentace a nikoli těch tramvají, s tím souhlasím.
Kromě toho zaznělo, že jsou technologicky "jiné". No aby nebyly, že? Ale, že by byly nějak zásadně "špatné" tu nezaznělo.
Bohužel, autor původního příspěvku, na který jsem reagoval (Petrpes), mi svoje vidění pojmu "ostuda" nevysvětlil.
Bobik: Lidi, co tomu nerozumí, tedy běžní cestující, pořád vidí tu starou kastli. Která je podle nich už "out", zvlášť, když jsou k vidění modernější (vzhledově) vozidla. No nevím, asi tedy nebudu "lidi", protože já pojedu radši T3, kde sedím jak přibitý a můžu si otevřít okénko, než v "moderní" tramvaji, kde lítám na sedačce jak ořech ve skořápce a ještě je to kombinace s návštěvou poloviční sauny.
von Špilberk: Ostuda je, že nemáme na nové tramvaje a musíme obnovovat dokola tramvaje staré. Tohle je ale ostuda politické reprezentace a nikoli těch tramvají, s tím souhlasím.
Kromě toho zaznělo, že jsou technologicky "jiné". No aby nebyly, že? Ale, že by byly nějak zásadně "špatné" tu nezaznělo.
Bohužel, autor původního příspěvku, na který jsem reagoval (Petrpes), mi svoje vidění pojmu "ostuda" nevysvětlil.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6711
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Už máme odstavené adepty i bez bouračky a vytipované další s nájezdem do konce tohoto roku.
To sice jo, ale už jednou GO, část z nich i dvěma, prošly, takže tady bych problém neviděl. Rám je dostatečně pevnej a plech se vymění...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
MKzB: Ono je otázka, jak ty vozy budou vypadat... Protože narozdíl od jiných měst jsme brali původní T3... Takže ty kastle mají cca 50 let provoz v pražském provozu....
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ad připravovaný nákup nových vozů: Jestli se ta výběrka potáhnou jak s trolejbusy v Brně, tak potěš koště. Nicméně dokud nebude na 120% jisté, že něco nového přijde, tak by se s tím nemělo počítat.
Ad wanizace: Zatím se wanizují pouze bouračky, u kterých se oprava skříně nevyplatí. Ostatně hádám, že ta wanizace bude spíš nahodilá. RP najede do GO a podle stavu kastle se buď opraví, nebo se koupí nová wana.
Ad wanizace: Zatím se wanizují pouze bouračky, u kterých se oprava skříně nevyplatí. Ostatně hádám, že ta wanizace bude spíš nahodilá. RP najede do GO a podle stavu kastle se buď opraví, nebo se koupí nová wana.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6711
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Teď úplně nevím, co mám z tvé dojmologie rozporovat dřív.
Nejstarší kusy mají 22 let a dál jezdí, průměrná doba do GO 25 let tak není problém.
Dojíždění kilometrů do prohlídek se plánuje s ohledem na kapacity a vzhledem k prodloužení proběhů oproti minulosti a rozložení prací na více kooperantů je provádění GO tempem 2-3 vozy měsíce určitě reálné.
Vozový park se bude rozhodně rozšiřovat, zapomínáš totiž na Kachny a připravovaný nákup nových vozů.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Nezapomínej, že T3 je "teréňák", schopný jezdit i po poli po plaňkách od plotu (15T by nezvládla ani polovinu z toho). Ovšem zkus s takovým teréňákem jet rychlostní závody. Navíc po tom poli.mart337 píše: ↑15.8.2022 22:13Pokud si pamatuju, tak to je kombinace vlastností některých vozů a pak taky ojetí kolejí. Nějaký ten čas to byl otřes jak třeba v Modřanech, tak i na Řepech či na Barrandov. Byly i kusy (vozy), že se na rovným úseku nedalo jet víc jak třicet, abych nespadnul ze sedačky.
Jasně, pokud je v perfektním stavu (hlavně kola a podvozky) a je v perfektním stavu i trať, pak v ní 65 ani nepoznáš a mnohé by klidně daly i víc. Ovšem kombinace ojetého vozu a navíc ne moc kvalitního žlábku (žlábková kolej taky není konstruovaná na žádné závratné rychlosti) způsobuje to houpání.
Samozřejmě je to věcí nákladů. I ta houpavá tramvaj je pro normální provoz ve městě naprosto dostačující. Akorát se s ní nedá jet rychle. Takže otázka spíš politická.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6711
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
65 se v Praze jezdí zcela legálně úplně běžně.
Problém není v rychlosti, jako spíš ve stavu kol. Jsou kusy co sedí v 65 jako přibyté a kusy co už v 55 mají tendenci opustit koleje.
Už to, že tam stojí nové kastle znamená, že se na nich pracuje. Z nebe fakt nespadly.trainzjohny píše: ↑15.8.2022 17:24To že se vedle opravárenský haly už rok válí nové karoserie, na které se od dodání nešáhlo ?!
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Pokud si pamatuju, tak to je kombinace vlastností některých vozů a pak taky ojetí kolejí. Nějaký ten čas to byl otřes jak třeba v Modřanech, tak i na Řepech či na Barrandov. Byly i kusy (vozy), že se na rovným úseku nedalo jet víc jak třicet, abych nespadnul ze sedačky. Říkal jsem tomu "šejkr", jak jsem tam lítal v kabině ze strany na stranu.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
...což i tedy odpovídá dedikované životnosti 15-20 lety.MKzB píše: ↑12.8.2022 18:17Ano, bylo by lepší pořídit nové tramvaje, ale problémem jsou peníze. Pokud vím, tak 15T nejsou ještě zaplacené.
Opakuji, že se nejedná o nové tramvaje, ale víceméně se jede podle toho, že nejstarší T3R.P dojíždí kilometry do GO a oprava jejich kastle by byla spíš novostavbou. Proto je levnější nová kastle a když už, tak s NP středem.
Ovšem tedy ty R.Pčka budou za chvíli dojíždět km do GO (odovzuji z rychlosti modernizací v první půlce 00s) tempem 3-4 kusy měsíčně. A tímto tempem, přepkládám, nové wany vyjíždět z UDDP nebudou.
Takže bude početní stav vozů úbývat? V okamžiku rozšiřování sítě o Holyni/Slivenec, Libuš a Dědinu?
A propo - už se daří nějak racionlizovat tempo oprav 15T po MU? Už je někde na skladě po několika kusech ND, které jsou nejčastěji zasaženy při nehodě - nárazníky, světla, čelní skla? Se ŠT je uzavřena nějaká dohoda na opravu po těžší nehodě, kdyby takovou operaci mohli případně provést rychleji?
T3 je starý krumpl s velmi vysokými schody. Wanizace je v podstatě jen 1/3 řešení.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
T3 byla konstruována na 65 km/h a této závratné rychlostí zatím nikde v Praze nelze legálně dosáhnout.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Co tou reálností myslíš ? To že se vedle opravárenský haly už rok válí nové karoserie, na které se od dodání nešáhlo ?! Podle mě to, že se se šrotů vyrabují použitelné díly nejsou rozpracování nového vozu, ale rozborka starého...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Bohužel souvisí. Jako kdyby jsi "vytuněněnou" Š100 v dnešní době "prodával" coby "moderní vozidlo". Lidi, co tomu nerozumí, tedy běžní cestující, pořád vidí tu starou kastli. Která je podle nich už "out", zvlášť, když jsou k vidění modernější (vzhledově) vozidla. Nějaké jízdní vlastnosti, či cena za údržbu jsou pod jejich rozlišovací schopnosti a kdyby se ty "starý" vnitřnosti (na kterých ale není moc co vymýšlet) nacpaly do moderní kastle (což je vlastně třeba EVO), budou "spokojený".
Značný. Tím nejdůležitějším je přechodnost. S 15T zkrátka nejde jezdit jako s T3, má jinak zavěšené podvozky (krajní nemají čep ve středu, mezičlánkové mají čepy dva, takže vlastně tvoří nepřiznané články), což se projevuje vlivem na trať i na jízdních vlastnostech, má díky nízký podlaze a výzbroji na střeše vysoko těžiště, což se projevuje na jízdních vlastnostech, nemá osy, takže mechanické brzdy působí přímo na kola, což přináší problémy. Zjednodušeně řečeno, oblouky je s 15T nutno projíždět rychlostí cca o 10-15km nižší. Z technického hlediska je to zkrátka "něco za něco", jenže z pohledu laika působí "moderně".
K houpání T3 na rovné trati dochází ve vyšších rychlostech u ojetých vozů (před prohlídkami) a to je způsobeno tím, že T3 pro nějaké vysoké rychlosti nebyla konstruována.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Nechybí tomu nic, ale taky to nemá nic navíc. Celé zlepšení je 1/3 nízkopodlažnosti. Řidič může ocenit klimatizaci kabiny, pokud funguje.
Jinak si myslím, že to s mediálním pojetím souvisí: přehnaná reklama vyvolává přehnanou kritiku.
Ostuda je, že nemáme na nové tramvaje a musíme obnovovat dokola tramvaje staré.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6711
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Reálně je rozpracováno asi 20 vozů, na všechny nejsou ještě ani "dárci orgánů".von Špilberk píše: ↑15.8.2022 11:18Reálně vznikly 2, protože kapacita ÚD. Přitom RP po železárnách se slušně nahromadily.
Třeba že má větší výkon jízdy i brzdy, pravda je to vynucené navýšením hmotnosti díky tomu, že je delší.