Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6764
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 03.7.2025 6:19

15T4 neznám, ale určitě se žádná "provozní rezerva" nevztahuje na vozy s klimou. Logicky je vztažena k nízkopodlažnosti.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2669
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 02.7.2025 23:40

BTW: Co je pravdy na tom, že 15T4 nevyjedou všechny kvůli provozní rezervě? Pokud je třeba rezervy na NP garantované spoje, to nemůže zastat výhradně starší 15T?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6764
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 01.7.2025 6:33

fricoolinek2 píše:
01.7.2025 0:12
Upřímně jsem se bál toho, že se bude hrát na to, že už to "nemá cenu", protože se blíží do půlky plánované 30 leté životnosti nebo tak něco.
Nebo se operuje se 40 lety?
Ale co je na tom tak drahý že to stojí 500x tolik, co mobilní klimatizace domu...?
Třeba že 1 ks má i 10-násobný výkon než mobilní klimatizace domu, je to v drážním provedení a opravdu to nestačí jen dovézt z Alzy...
Spíš mě překvapuje jak umlčeli Marvanovou. Nebo je to zase jen z dalších balónků...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2669
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 01.7.2025 0:12

Upřímně jsem se bál toho, že se bude hrát na to, že už to "nemá cenu", protože se blíží do půlky plánované 30 leté životnosti nebo tak něco.

Nebo se operuje se 40 lety?

Ale co je na tom tak drahý že to stojí 500x tolik, co mobilní klimatizace domu...?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4504
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 30.6.2025 15:39

Vedra rozhodla. Praha se opět pokusí doklimatizovat tramvaje Škoda 15T, cena už nevadí
https://zdopravy.cz/vedra-rozhodla-prah ... ty-249966/
Škoda si v roce 2019 montáž klimatizace do svých tramvají 15T nacenila na 434 milionů, tedy 3,5 milionu korun za tramvaj. To je obdobná cena, kterou DPP v tendru předpokládá i nyní.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10258
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 24.6.2025 20:35

fricoolinek2: Tak podle mě Škoda najela na styl ČKD... T3 taky neměla problém mít od metru po sovětský rozchod ;-)

15T má taky v Rize větší

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2669
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 23.6.2025 23:07

demon píše:
23.6.2025 21:03
9200 byl pouze funkční vzorek, ani ne prototyp z ověřovací série, proto se do ostrého provozu nedostal a následně byl zlikvidován...
A tedy se ani nikdy nezvažovalo nějaké propagační jezdění s lidmi? I třeba na nějaké speciální, teréně nenáročné lince atp.?

Nebo jinak - nenabíhala výroba od 9201 značně opožděně nebo byl přímo záměr "nezačít 9201 ani svařovat", dokud nebude jistota, že 9200 nebude totální průšvih?
9001 píše:
23.6.2025 21:13
fricoolinek2: Podle některých zdrojů je 52T "sestrou" bratislavské verze, která zase vychází z tramvají do Turecka :D. Jenom proběhly úpravy, aby vyhověla VŘ pro Prahu. Takže narozdíl od 15T, která byla prvné svého druhu, tak tady Škoda toho měla poměrně hodně vymyšleného.

Jinde zase někdo psal, že je výrazně překopaná oproti Bratislavě... Možná Demon bude vědět bližší info :)
Tak přinejměnším je tam ten rozchod, že jo. Nicméně 28T Konya byla ForCity Classic s úplně jiným rozložením délky článků.
Naposledy upravil(a) fricoolinek2 dne 23.6.2025 23:10, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10258
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 23.6.2025 21:13

fricoolinek2: Podle některých zdrojů je 52T "sestrou" bratislavské verze, která zase vychází z tramvají do Turecka :D. Jenom proběhly úpravy, aby vyhověla VŘ pro Prahu. Takže narozdíl od 15T, která byla prvné svého druhu, tak tady Škoda toho měla poměrně hodně vymyšleného.

Jinde zase někdo psal, že je výrazně překopaná oproti Bratislavě... Možná Demon bude vědět bližší info :)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6764
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 23.6.2025 21:03

9200 byl pouze funkční vzorek, ani ne prototyp z ověřovací série, proto se do ostrého provozu nedostal a následně byl zlikvidován...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2669
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 23.6.2025 18:08

Zpětně a ve chvíli, kdy je již vše známo - proč mezi roll-outem a prvními jízdami s cestujícím uběhly 2 roky? Co vlastně bránilo tomu, aby třeba 9200 jezdila propagačně s lidmi v Praze už někdy kolem půlky roku 2009? Lze říct, že stačilo jen o trochu více chtít a mohlo to být jinak - i s tím praktickým aspektek, že by se v praxi ukázalo, jaký typ sedaček je nejlepší?

Koukám, že i Astře to trvalo jen asi 10 měsíců (vyrobení 06/97, jízdy v Ostravě 04/98). 14T asi nemá cenu srovnávat, vzhledem k příbuznosti s Astrou a Vektrou, a u 52T pomohla příbuznost s bratislavskými vozy? Nicméně u nich koukám, že u ní složení na koleje v BA a první zkušebky s kaštanstvem byly dělilo 70 dní.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2669
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 16.12.2024 14:22

No vida, co se člověk nedoví. :)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6764
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 16.12.2024 6:26

Ani PrTky nemají takovou představivost jako Wikipedie.
Žádné takové oficiální rozdělení podtypů 15T neexistuje.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2669
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 16.12.2024 1:35

Zajímavé, že jsem byl posednout myšlenkou, že to bude ns PrTkách na stránce věnované faceliftované 15T.... která ovšem (dosud) neexsituje a tím má představivost skončila. #-o

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10258
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 15.12.2024 17:52

Strejda Google našel vysvětletní na Wiki.

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_15T

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2669
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 15.12.2024 13:19

Ví se, proč 15T4 dostala právě číslo "4" a jsou tedy nějaké 15T1 (9200?), 15T2 a 15T3, minimálně v dokumentaci ŠT?

Odpovědět